Rezavé brzdové kotouče
Moderátor: Olaf87
-
- Nový člen
- Příspěvky: 48
- Registrován: 28.11.2013 18:01
Re: Rezavé brzdové kotouče
Tady jsou fotky mojich zadních kotoučů. Je to normální u auta 2 roky starého a 16.000 km najeto?
VW Golf Variant VII, Comfortline, 1,4 TSI, modrá pacific, 90 kW, Park assist + park pilot
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Rezavé brzdové kotouče
U takových aut, které víc stojí než jezdí, je to celkem běžný stav.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 322
- Registrován: 25.01.2014 19:57
Re: Rezavé brzdové kotouče
JJ, podobné foto jsem dávál někdy před asi rokem... u mě to dospělo do stadia, že jsem zadky vyměnil, protože byly hlučné a křivé
-
- Nový člen
- Příspěvky: 48
- Registrován: 28.11.2013 18:01
Re: Rezavé brzdové kotouče
Jak je možný že je to běžný stav. I kdybych jezdil málo, tak při brždění přece brzdová destička musí dosedat celou svou plochou na kotouč a ne jenom v cca 2/3. Ano rozumím tomu, že při malém brzdění, nebo stání auta kotouče zreznou, ale pak se zase po nějaké době ten rez brzděním vyčistí. Možná je to nekvalitní fotka, ale 2/3 brzdového kotouče jsou normálně lesklé, ale v horní části u hrany kotouče je cca 1,5 cm rezavá hrana, kde tím pádem vůbec nedoléhá destička ke kotouči. Nemůže být vadná destička, popřípadě celý třmen by mohl být šikmý nemyslíte?Peťas píše:U takových aut, které víc stojí než jezdí, je to celkem běžný stav.
VW Golf Variant VII, Comfortline, 1,4 TSI, modrá pacific, 90 kW, Park assist + park pilot
-
- Jezdec
- Příspěvky: 322
- Registrován: 25.01.2014 19:57
Re: Rezavé brzdové kotouče
Hele, ja cca 25tis rocne s golfem, a mel jsem to same, vymenil jsem za Brembo, tak uvidime a jak pise kolega vyse, hlucne, a lehce krive....
-
- Jezdec
- Příspěvky: 230
- Registrován: 19.11.2014 20:23
Re: Rezavé brzdové kotouče
Já měl zadní brzdy zatuhlé a težce se otáčely kola po roce a pul provozu a najeto 30000 km. Nechal jsem si brzdy rozebrat vyčistit. Destičky byly zatuhlé teď už jsou volné a vše ok.
- Monty
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Západ Čech
Re: Zadní brzdové kotouče
Po dvou letech kotouče. cca 30 000 km
Bylo mi doporučeno u prodejce VW více brzdit......... Vtipálci. Jedině že bych jezdil s cementem v kufru.
Bylo mi doporučeno u prodejce VW více brzdit......... Vtipálci. Jedině že bych jezdil s cementem v kufru.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 29.01.2012 17:00
Re: Rezavé brzdové kotouče
Já po každém umytí auta párkrát za jízdy aktivuji ruční brzdu. Tím kompletně vysuším brzdy a nemám žádný problém se rzí zadních kotoučů. Kotouče jsou krásně lesklé, jako přední.
Jen pozor, brzdí to fakt hodně.
Jen pozor, brzdí to fakt hodně.
- Olaf87
- Moderátor
- Příspěvky: 2387
- Registrován: 21.06.2014 14:38
- Bydliště: Plzeň
Re: Rezavé brzdové kotouče
Pokud vím, takhle je nemoc snad všech Golfů. Prostě neumějí udělat zadní brzdy. Měl jsem takový problém na obou G4 a na G7 je to bohužel stejnéLindrosson píše:Jak je možný že je to běžný stav. I kdybych jezdil málo, tak při brždění přece brzdová destička musí dosedat celou svou plochou na kotouč a ne jenom v cca 2/3. Ano rozumím tomu, že při malém brzdění, nebo stání auta kotouče zreznou, ale pak se zase po nějaké době ten rez brzděním vyčistí. Možná je to nekvalitní fotka, ale 2/3 brzdového kotouče jsou normálně lesklé, ale v horní části u hrany kotouče je cca 1,5 cm rezavá hrana, kde tím pádem vůbec nedoléhá destička ke kotouči. Nemůže být vadná destička, popřípadě celý třmen by mohl být šikmý nemyslíte?Peťas píše:U takových aut, které víc stojí než jezdí, je to celkem běžný stav.
VW is my lifestyle Porsche was my dream 🫶
Porsche 911 Carrera 2 (996.1) - Camper
Volkswagen Polo 6KV Variant - Daily Bitch
Porsche 911 Carrera 2 (996.1) - Camper
Volkswagen Polo 6KV Variant - Daily Bitch
- Olaf87
- Moderátor
- Příspěvky: 2387
- Registrován: 21.06.2014 14:38
- Bydliště: Plzeň
Re: Rezavé brzdové kotouče
Slučil jsem dvě prakticky duplicitní témata. Teď se "Rezavé zadní kotouče" řeší výhradně zde.
VW is my lifestyle Porsche was my dream 🫶
Porsche 911 Carrera 2 (996.1) - Camper
Volkswagen Polo 6KV Variant - Daily Bitch
Porsche 911 Carrera 2 (996.1) - Camper
Volkswagen Polo 6KV Variant - Daily Bitch
- daniel83
- Závodník
- Příspěvky: 568
- Registrován: 01.06.2016 21:48
Re: Rezavé brzdové kotouče
Už jsem se na ty polozkorodované zadní kotouče nemohl koukat, tak jsem si je nechal v cca 29 000 km na vlastní náklady vyměnit včetně destiček.
Teď po najetí cca 150 km od výměny levý zadní kotouč vypadá takto - viz foto - a to jsem přitom naschvál už párkrát dával plné brzdy dopředu i dozadu.
Je tam opět u vnějšího okraje pruh, kde to nebrzdí a obávám se, že za chvíli ten pruh bude zkorodovaný.
Pravý kotouč je přitom v pořádku - celý lesklý.
Co myslíte, mám to reklamovat? Nemůžou mi to případnou snahou o opravu pokazit ještě víc?
Teď po najetí cca 150 km od výměny levý zadní kotouč vypadá takto - viz foto - a to jsem přitom naschvál už párkrát dával plné brzdy dopředu i dozadu.
Je tam opět u vnějšího okraje pruh, kde to nebrzdí a obávám se, že za chvíli ten pruh bude zkorodovaný.
Pravý kotouč je přitom v pořádku - celý lesklý.
Co myslíte, mám to reklamovat? Nemůžou mi to případnou snahou o opravu pokazit ještě víc?
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: Rezavé brzdové kotouče
Ty jo ve 30tis kotouče... Já mám skoro 160tis a kotouče původní přijde mi že vydrží věčnost.
Jo na povrchu okolo jsou rezaté, o tom žádná, ale svoji funkci plní. Tak jako tak i nové budou brzo dost podobné hlavně po zimě.
A teď k tvému problému, po pravdě vpředu mám kotouče pěkně lesklé na brzdné ploše a vzadu kotouče docela podobné jako máš na fotce ty, na obou stranách podobné.
Sice brzdna plocha také lesklá, ale místy nějaká ta "čárka" je. I když většinou bývají také dost lesklé, většinou po delší trase a silnějším brzdění. Pak když jedu krátkou a brzdím málo, tak se to tam udělá.
Nepřijde mi že je to něco abnormálního.
Teď to směřuji k Passatu, ale na druhém Passatu mi to dělá podobně.
Jo na povrchu okolo jsou rezaté, o tom žádná, ale svoji funkci plní. Tak jako tak i nové budou brzo dost podobné hlavně po zimě.
A teď k tvému problému, po pravdě vpředu mám kotouče pěkně lesklé na brzdné ploše a vzadu kotouče docela podobné jako máš na fotce ty, na obou stranách podobné.
Sice brzdna plocha také lesklá, ale místy nějaká ta "čárka" je. I když většinou bývají také dost lesklé, většinou po delší trase a silnějším brzdění. Pak když jedu krátkou a brzdím málo, tak se to tam udělá.
Nepřijde mi že je to něco abnormálního.
Teď to směřuji k Passatu, ale na druhém Passatu mi to dělá podobně.
- Bofors
- Pilot
- Příspěvky: 707
- Registrován: 24.12.2012 23:54
- Bydliště: Ostravwa
Re: Rezavé brzdové kotouče
5 let provozu a 60 000km najeto. S brzdami se nic nedělalo.
VW Golf VII 1,4 TSI
-
- Řidič
- Příspěvky: 65
- Registrován: 19.09.2018 20:43
Re: Rezavé brzdové kotouče
Můj mechanik vždy říká, pokud párkrát za čas nezabrzdíš natvrdo, tak zadní kotouče začnou reznout, protože při lechtání brzd brzdí nevíce jen předek. Mám to vyzkoušeno na manželčině autě. Sednu do něj a při zabrždění šustí zadní brzdy. Jak s tím vícekrát prudce zabrzdím, tak po čase tento jev zmizí. A není to o výrobci brzdových kotoučů. Kupuji ATE a stejně reznou také. Stejně jako Bremba.
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: Rezavé brzdové kotouče
Kdo by to byl čekal od ocelových kotoučů, že budou mít na sobě povrchovou rez barvu po zasažení vodou.
Ono stačí si umýt kola vodou a do hodiny mají také pěknou rezatou barvu. To samé déšť, jakakoliv další voda atd...
Brzdit můžeš jak chceš, pokud kola opět omyjes bude to to samé dokud to zase neprejedes destičkami.
Pokud auto nestojí přes týden na dešti atd, tak tuhle povrchovou rez stáhneš brzdama max na 5 metrech při lehkém brzdění z kopce.
Ono stačí si umýt kola vodou a do hodiny mají také pěknou rezatou barvu. To samé déšť, jakakoliv další voda atd...
Brzdit můžeš jak chceš, pokud kola opět omyjes bude to to samé dokud to zase neprejedes destičkami.
Pokud auto nestojí přes týden na dešti atd, tak tuhle povrchovou rez stáhneš brzdama max na 5 metrech při lehkém brzdění z kopce.