1,8 2H špatné starty

benzin i diesel

Moderátor: lister

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tauič
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 232
Registrován: 19.09.2008 20:28
Bydliště:

1,8 2H špatné starty

Příspěvek od Tauič »

Ahoj, v lednu jsem koupil cabrio 1,8 2H 72kw 1991. Auto jsem nikterak nemohl při koupi otestovat, protože bylo dost sněhu a letní gumy... auto stalo 4 roky v garazi. Doma pak motor běžel na 3 valce. Následně jsem vypustil starý benzín, vyčistil nádrž, dal nový palivový filtr a vyměnil regulator tlaku paliva, protože pouštěl do podtlakové hadičky benzín. Auto po těchto úpravách bylo pojízdné. Po několikáté projizďce mi Auto na křižovatce zdechlo a už jsem jel na laně. Vyměnil jsem tedy podavaci čerpadlo v nádrží, které bylo po smrti. (Ještě mám připravené vysokotlaké čerpadlo, ale zatím se mi do něj nechce, když bezí) Auto nechtělo nastartovat, ale po několikáté pokusu chytlo a jezdí... bohužel od výměny čerpadla, jak auto stojí déle jak den, nelze nastartovat. Respektive chytne, motor běží,ale jak se dotknu plynu, tak okamžitě chcipne a nejde natočit. Točí dlouho a několikrát za sebou a pak naskočí, jede na 3 válce a pak se srovna. Dnes jsem zkusil nainstalovat zpětný ventil paliva, protože mi přišlo, že padá palivo. Ještě by možná chtělo nastavit rozdělovač stroboskopem. Ještě bych zmínil že auto střílí do výfuku a dnes mi za jízdy po městě rozblikala kontrolka oleje s doprovodným akustickým tónem, po sešlápnutí plynu to zmizelo. Při vyšší rychlosti se to neopakovalo, jen v nízké rychlosti po městě. Uz nevím co dál... nějak rada? Na co se zaměřit? Nejsem mechanik, ale věřím, že by se to dalo opravit...
Škoda Superb 3 combi 2,0 TDI L&K 2017, 140kw
VW Golf VI 1,2 TSI 2012, 63kw
VW Golf I cabrio 1,8i1991, 72kw

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: 1,8 2H špatné starty

Příspěvek od Peťas »

Že vysokotlaké čerpadlo běží, jetě neznamená, že dává potřebný tlak.

Když to střílí do výfuku, zkusil bych se taky podívat, jestli jsou správně nastavené rozvody.
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
Tauič
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 232
Registrován: 19.09.2008 20:28
Bydliště:

Re: 1,8 2H špatné starty

Příspěvek od Tauič »

Vyměnil jsem i to vysokotlaké čerpadlo, takže jsou nyní obě nová, nový palivový filtr a nový regulátor tlaku paliva, nainstalovaný zpětný ventil paliva, nádrž vyčištěna a natankovaný nový benzín. Po těchto krocích nastartuji a motor běží po sešlápnutí plynu už nechcípne. S tímto jsem žil asi týden, než mě nepadlo po nastartování sešlápnout plyn trochu více, tak cca 3000otáček... a chcipnul zase prevít. když už se poved, že vrčí pořád, tak auto jede. Mám spousty názorů, co člověk to jiná rada: zkontrolovat rozvody, nechat poštělovat rozvaděč, příliš chudá směs, Palivový okruh se někde zavzdušňuje a po nastartování jede jen na zbytek paliva a proto chcípne, padá palivo..... zatím bych to chtěl zkusit vyřešit sám, než to hodím někomu do servisu (zatim jsem u nás obvolal všechny servisy a nikdo nemá na měsíc do předu čas, takže mi ani nic jiného nezbývá
Škoda Superb 3 combi 2,0 TDI L&K 2017, 140kw
VW Golf VI 1,2 TSI 2012, 63kw
VW Golf I cabrio 1,8i1991, 72kw

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: 1,8 2H špatné starty

Příspěvek od Peťas »

Stejně nemáš, v podstatě, jinou možnost, než to všechno projít a zkontrolovat.

Rozvody mají značky (setrvačník, horní řemenice a dolní řemenice společně s řemenicí pro rozdělovač), takže to je jednoduché. Rozdělovač má taky značku pro střed palce na prvním válci, kde má být při právně nastavených rozvodech (je to samozřejmě základní nastavení, které by se potom mělo přesně doladit stroboskopem). Váhu vzduchu vyzkoušíš taky jednoduchým odpojením konektoru - pojede to v nějakém nouzovém režimu, ale mělo by to jet klidně, ev. může být nižší výkon, za studena to může párkrát schcípnou, ale za chvilku už musí běžet hladce.

Kbyby se palivový systém zavzdušňoval, tak to párkrát chcípne po prvním startu, potom by už čerpadlo v klidu stíhalo dodávat palivo (a pokud ne, tak by to už někde sakra teklo).
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
Tauič
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 232
Registrován: 19.09.2008 20:28
Bydliště:

Re: 1,8 2H špatné starty

Příspěvek od Tauič »

máš pravdu, jiné možnosti, než že se to projde všechno mi nezbývají.
Váhu už jsem zkoušel odopojit, ale přišlo mi, že motor chce hned chcípnout, tak jsem ji vždy hned zapojil nazpět. Ty rozvody nechám překontrolovat samozřejmě. Palivo nikde neteče, to bych viděl v garáži na podlaze. Takže uvidím. Již od začátku, co auto mám řeším pořád něco a hodně to přikládám k tomu, že auto než jsem ho koupil, tak mělo 4 roky stát... starý palivo, apod... prostě vše špatně
Škoda Superb 3 combi 2,0 TDI L&K 2017, 140kw
VW Golf VI 1,2 TSI 2012, 63kw
VW Golf I cabrio 1,8i1991, 72kw

Odpovědět

Zpět na „Motor“