tak s tím nepočítej, že by to něco zohledňovalo...jorbl píše:Mám najeto teprve snad kolem stovky km, a jako odchovanec slabý atmosféry, kterou jsem nepouštěl pod nějakých 2300 otáček, žasnu nad tím, jaký mi auto radí řadit rychlosti. Sice vím, že motor má maximum Nm už od 1500 otáček, ale stejně v záběhu mi to připadá málo. Na druhou stranu předpokládám, že s tím počítali, takže ty rychlostní stupně doporučovaný na displeji to zohledňují.
Jak správně zajet nové auto?
Moderátor: Olaf87
- BigBang
- Moderátor
- Příspěvky: 6909
- Registrován: 11.12.2009 16:39
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zajet nové auto?
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
-
- Řidič
- Příspěvky: 59
- Registrován: 24.03.2017 22:22
- Bydliště: Ostravwa
Re: Jak správně zajet nové auto?
Jaké otáčky jsou už podtáčení? Kdybych jezdil podle rádce řazení tak mám otáčky kolem 1500 já jezdím podle pocitu a mívám ve městě kde zatím převážně jezdím, když jedu ustálenou rychlostí cca 1800-1900 otáček. Není to taky málo? Já se na benzínu učím, celý život jsem dosud měl jen naftu a auto jsem ještě nikdy nezajížděl.
VW Golf Variant VII 1,4TSi, Maraton Edition, Limestone grey
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: Jak správně zajet nové auto?
Pokud máš moderní TSI (máš, viz tvůj podpis), tak to podle mýho málo není. U mýho se myslím i v příručce píše, že to mám šudlat okolo 2000, platí pro manuál, s DSG je to samozřejmě nesmysl - ta si dělá co chce sama.Kdybych jezdil podle rádce řazení tak mám otáčky kolem 1500 já jezdím podle pocitu a mívám ve městě kde zatím převážně jezdím, když jedu ustálenou rychlostí cca 1800-1900 otáček. Není to taky málo?
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 341
- Registrován: 26.07.2010 13:48
Re: Jak správně zajet nové auto?
Co byste doporučovali za benzín tankovat do nového TSI (110kW) po dobu zajíždění? Klasický N95, N95 s aditivy (např. EFECTA u Benziny) nebo
prémiový 100 oktanový (např. VERVA u Benziny)? Díky.
prémiový 100 oktanový (např. VERVA u Benziny)? Díky.
- Jiruna09
- Závodník
- Příspěvky: 605
- Registrován: 01.06.2016 15:29
- Bydliště: okres Benešov
Re: Jak správně zajet nové auto?
Pokud benzín s aditivy, tak si je dávkuj sám. Vyjde tě to levněji, máš jistotu že tam jsou, kolik a jaké. Já vsázím na VIF jak u nafty, tak u benzínu. Nevím, jestli dokáže tvůj motor využít potenciál vysokooktanového benzínu a jestli výsledný efekt stojí za vyšší cenu.
Někde jsem zachytil neověřenou informaci, že ve vysokooktanovém benzínu není biosložka vzhledem k malé výtoči. Bohužel malá výtoč může být zase problém, aby jsi netankoval staré zásoby. Každopádně ti na žádost musí obsluha ukázat dodací list, kde vše vyčteš. U vysokooktanového benzínu pozor s vlastní aditivací, často aditiva již obsahuje (opět nalezneš v dodáku).
Někde jsem zachytil neověřenou informaci, že ve vysokooktanovém benzínu není biosložka vzhledem k malé výtoči. Bohužel malá výtoč může být zase problém, aby jsi netankoval staré zásoby. Každopádně ti na žádost musí obsluha ukázat dodací list, kde vše vyčteš. U vysokooktanového benzínu pozor s vlastní aditivací, často aditiva již obsahuje (opět nalezneš v dodáku).
-
- Závodník
- Příspěvky: 593
- Registrován: 27.10.2008 13:34
- Bydliště: ČR
Re: Jak správně zajet nové auto?
Zas bych to nejak extra neprozival
Ja do GTI Performance ze zacatku lil obyc N95, pak jsem k N95 daval VIF, ted beru Vervu 100, oproti obycejnymu N95 u Benziny stoji o nejakych 2,20 Kc/l vic (u OMV je rozdil mezi N95 a MM 100 4 Kc/l)
Ja do GTI Performance ze zacatku lil obyc N95, pak jsem k N95 daval VIF, ted beru Vervu 100, oproti obycejnymu N95 u Benziny stoji o nejakych 2,20 Kc/l vic (u OMV je rozdil mezi N95 a MM 100 4 Kc/l)
-
- Jezdec
- Příspěvky: 341
- Registrován: 26.07.2010 13:48
Re: Jak správně zajet nové auto?
Díky. Ale kterou z možných variant byste volili vy?
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: Jak správně zajet nové auto?
Osobně považuju význam aditiv za prokázanej, tudíž bych se soustředil na tankování kvalitního paliva (Benzina, OMV, ...?) s aditivama už od začátku. Čistě z pohodlnosti jsem nikdy do auta aditiva nedával, střídavě tankuju už od začátku vždycky po určitou dobu N95 a Vervu 100 a pokud možno vždycky na Benzině. Já si nedokážu představit, že někde na čerpačce se zdržuju s odměřováním aditiv do nádrže a rozdíl v ceně zhruba 3-400 měsíčně (rozdíl mezi N95 a Vervou 100) tak holt musím obětovat. Pokud by mi někdo doporučil N95 někde s aditivama, budu ho asi brát.
Obloukem se vyhejbám čerpačkám u obchoďáků a někde u nádraží, noname apod.
Myslím, že kdysi Martin Vaculík z AutoMotoRevue říkal, že moderní řídící jednotka se na změnu z lepšího paliva N98+ na N95 přeorientuje okamžitě, zatímco obráceně z N95 na N98 se učí několik stovek km, z čehož mi vyplývá, že pokud chci motoru nějak prospět (lehoučce vyšší výkon, lepší spotřeba, ...), tak musím tankovat dlouhodobě. Bohužel nevím už, kde to říkal, myslím že to bylo někde v televizi.
Obloukem se vyhejbám čerpačkám u obchoďáků a někde u nádraží, noname apod.
Myslím, že kdysi Martin Vaculík z AutoMotoRevue říkal, že moderní řídící jednotka se na změnu z lepšího paliva N98+ na N95 přeorientuje okamžitě, zatímco obráceně z N95 na N98 se učí několik stovek km, z čehož mi vyplývá, že pokud chci motoru nějak prospět (lehoučce vyšší výkon, lepší spotřeba, ...), tak musím tankovat dlouhodobě. Bohužel nevím už, kde to říkal, myslím že to bylo někde v televizi.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- Závodník
- Příspěvky: 593
- Registrován: 27.10.2008 13:34
- Bydliště: ČR
Re: Jak správně zajet nové auto?
Ale zrovna pumpy u obchodaku jsou celkem v poho, maj vytoc jak krava a treba Albertu to vozi OMV
-
- Řidič
- Příspěvky: 96
- Registrován: 19.04.2017 22:56
Re: Jak správně zajet nové auto?
No s těmi prémiovými palivy, resp. s jejich dopadem na výkon/spotřebu bych byl opatrný...
Řekl bych, že mají spíš pozitivní vliv na životnost motoru (umí prý motor "vyčistit"), ale rozdíl ve výkonu, resp. spotřebě byl u mnoha testů minimální nebo žádný.
Jinak bedrichu666; nevíš, jestli to do těch Albertů vozí OMV všude, nebo jen někde u vas?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Řekl bych, že mají spíš pozitivní vliv na životnost motoru (umí prý motor "vyčistit"), ale rozdíl ve výkonu, resp. spotřebě byl u mnoha testů minimální nebo žádný.
Jinak bedrichu666; nevíš, jestli to do těch Albertů vozí OMV všude, nebo jen někde u vas?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: Jak správně zajet nové auto?
Ano, taky jsem, říkám "lehoučce". Jsem si vědom, že v mnoha testech byl rozdíl ve výkonu buďto nulovej nebo zanedbatelnej, včetně Leonu Cupra, kterej by s tím palivem měl umět zacházet. Sám to dělám čistě kvůli pročištění motoru, kterýmu jak já věřím, aditiva pomůžou.sergix píše:s jejich dopadem na výkon/spotřebu bych byl opatrný...
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
- ladaf
- Závodník
- Příspěvky: 696
- Registrován: 12.08.2015 08:24
Re: Jak správně zajet nové auto?
Taky tankuju vervu100 na benzine. Jelikoz tankuju cca 2x za mesic plnou tak by se mi s "rucnim" merenim a dolevanim aditiv nechtelo zdrzovat..
Golf VII Variant Highline 1,4 TSI 6G Černá Deep perleť
- Jiruna09
- Závodník
- Příspěvky: 605
- Registrován: 01.06.2016 15:29
- Bydliště: okres Benešov