VW Golf VII vs. konkurenti

Vše ostatní..

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: VW Golf VII vs. konkurenti

Příspěvek od Pantani »

i v R/GTI to umí hřát?
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
Mirco
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1718
Registrován: 26.09.2007 20:11
Bydliště: showroom.. u PC

Re: VW Golf VII vs. konkurenti

Příspěvek od Mirco »

ne... v současnosti GTI/GTD/R a R-Line neeumí vyhřívaný volant :fool:

L@dis
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 25.11.2009 12:16

Re: VW Golf VII vs. konkurenti

Příspěvek od L@dis »

Prodal jsem Octavii 3 1.4 Tsi a koupil nedávno krátkého Golfa 7, taky 1.4 Tsi. Všechny plusy a mínusy tu teď rozebírat nechci( někdy jindy, je to na dýl). Co jsem ale řešil dnes, je mizerné odhlučnění zadních kol Golfu oproti Octavii. Na ní jsem měl na zadní nápravě pneu Dunlop SP Sport BluResponse a bylo vzadu absolutní ticho. Koupil jsem tudíš ty samé pneu( i rozměr) na Golfa a oproti Octavii vzadu neskutečný kravál, což mě dost zklamalo.
No tak jsem objednal odhlučňující materiál Gladen Aero Multi (třívrstvý) a dneska to tam 4 hodiny instaloval (dost času mi trvala rozborka kufru). Teď jsem to byl projet a výsledek je opravdu dobrý, ztichlo to tak o polovinu určitě, ale je teď slyšet zase více motor :D . Celkové náklady 2400,-(5ks Gladen, vyšlo akorát), práce zdarma. Možná by to chtělo nalepit ještě něco pod zadní sedačky, ale uvidíme, zatím spokojenost. Hluk jsem měřil jen pro zajímavost telefonem a nějaký rozdíl k lepšímu to kupodivu taky naměřilo. Průměrný hluk na trase o 2 db dolů. Stejný úsek, 90 km/h....dnes navíc dost foukalo. Takže tuto úpravu vřele doporučuji. Jinak od předních kol a větru je Golf odhlučněn výborně.....od motoru dobře a od zadních kol po úpravě už taky dobře :good:
edit. Jo a ten materiál je nalepen v kufru všude, už jsem to akorát zapoměl potom vyfotit
Přílohy
IMG_20190331_144240.jpg
IMG_20190331_144224.jpg
Screenshot_20190326-111506.png
Screenshot_20190331-175600.png
VW Golf VII 1.4 TSI HL Limestone

Tomasxxx
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 43
Registrován: 17.08.2016 19:22

Re: VW Golf VII vs. konkurenti

Příspěvek od Tomasxxx »

Co se tyce odhlucneni je Golf spise premiant ( je spousta testu, kde je zrovna odhlucneni chvaleno a to celkove ) a z pohledu odhlucneni podvozku patri mozna i k tem nejlepsim ve sve tride. Ono když se podivas do kufru a zdvihnes tu podlážku tak nevidíš plech jak u Octavie vse vypolstrovane, ale jak se říká sto lidi sto chuti. :) .

L@dis
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 25.11.2009 12:16

Re: VW Golf VII vs. konkurenti

Příspěvek od L@dis »

Ten filc v tom kufru ti neodhluční vůbec nic :D . Octávií 3 jsem najel 15tkm a nyní mám i Golfa s tím samým motorem (navíc jsem měl ty auta 3 měsíce souběžně), tak mi nepiš prosím tě nic o testech. Koupil jsem navíc ty samé pneu (jedny z nejtišších, 68db). Jinak jo, přední polovinu auta má mnohem lépe odhlučněn Golf. Nemám důvod si vymýšlet, Golfa mám v plánu si teď nechat klidně 10 let, ale ten kravál zezadu jsem musel pořešit, chci jet letos do Řecka a nechci aby mi děcka ohluchly.
VW Golf VII 1.4 TSI HL Limestone

mxm1919
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 462
Registrován: 21.04.2011 16:10
Bydliště: Hodonín (JMK)

Re: VW Golf VII vs. konkurenti

Příspěvek od mxm1919 »

L@dis píše:Takže tuto úpravu vřele doporučuji. Jinak od předních kol a větru je Golf odhlučněn výborně.....od motoru dobře a od zadních kol po úpravě už taky dobře :good:
edit. Jo a ten materiál je nalepen v kufru všude, už jsem to akorát zapoměl potom vyfotit
Hele dělal jsem to stejné, vč. boků pod plastem u zadních dveří (nástup vedle sedačky), včetně 4 dveří, včetně přední kapoty a stejně mi ten snížený golf na 17" i 18" pocitově dost hlučí (jakoby od pneu).
Geo jsem dělal, vzorek mám cca 4 mm, tlak kolem 2,5 bar.
Teď budu ještě dělat přední i zadní podběhy, prostor pod zadním sedákem a prostor před čelním oknem (jak jsou stěrače), tak uvidím jestli si trochu pomůžu.
Golf VII 1.4 TSI CHPA (mpower 123kW) HL http://bit.do/Golfik
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG

Tomasxxx
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 43
Registrován: 17.08.2016 19:22

Re: VW Golf VII vs. konkurenti

Příspěvek od Tomasxxx »

L@dis

Po precteni tohoto: chci jet letos do Řecka a nechci aby mi děcka ohluchly nemá cenu pokracovat v diskuzi. Jen jsem Ti napsal jak je to obecne s odhlucnenim.
Ja jsem v podstate na všech předchozích autech dodelaval odhlucneni,protoze mi to prislo nedostatecne, ale u Golfu mi to prijde v pohode.
Nedavno jsem vezl kolegu co ma také Octavii a říká covece mas to nejake tissi oni si Ti Nemci asi něco schovavaji pro sebe nic jsem na to nerikal. Deti mam také a na hluk si teda nestezuji vůbec maximalne , když dam nahlas radio.

Ale ano je pokud to srovnam s kolegou co ma BMW sice 8 let stare auto tak na betonce to ma tichounke, ale to je jina kategorie.

Nic tim bych to ukoncil z me strany svůj názor ( dal se k tomu uz nebudu vyjadřovat )jsem napsal a ano vždy jde vse ještě vylepsit otázka je s cim to porovnavas a v tvem pripade mi to moc nesedi, ale kazdej to muze videt jinak a to je asi dobře. :good:

L@dis
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 25.11.2009 12:16

Re: VW Golf VII vs. konkurenti

Příspěvek od L@dis »

Pro (nevericiho) Tomasexxx.....tak kazdy mame vnimani hluku jinde. Treba je tvuj sluch jiz lehce opotrebovan a tudis se z zadnym dodatecnym odhlucnonanim nemusis pachtit, bud rad. Kdyz jsem jeste jezdival k mori Fabii HTP, tak jsem si musel na dalnici nekdy davat spunty do usi, protoze me z toho hukotu bolela hlava....moji zene to vsak ten hluk nevadil :)
VW Golf VII 1.4 TSI HL Limestone

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: VW Golf VII vs. konkurenti

Příspěvek od skacel99 »

Nechceš sem rozepsat alespoň bodově nejzásadnější rozdíly Octávka/Golf,podle Tvých poznatků? Jízdně nemůžu srovnat,ale na první pohled má Golf hezčí a líp zpracovaný introš a vždycky byl tak nějak lepší. Chci na podzim řešit auto a jelikož je Golfů docela omezený výběr,zahrnul jsem do toho i Octávku (moje parametry jsou kombajn,čtyřkolka, 2 litr nafta,jelikož benzín se ve čtyřkolce prakticky nedělá a na Rko nemám,highline)

L@dis
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 25.11.2009 12:16

Re: VW Golf VII vs. konkurenti

Příspěvek od L@dis »

Golfa už jsem chtěl už před Octávkou, ale chtěl jsem Highline, 1.4 103kw, xenony, málo najeto a každá barva se mi taky nelíbí. Inzeráty jsem sledoval asi 2 roky a nějak nic moc se mi pořád nelíbilo a dovolená k moři se blížila( Fábií už jsem po 4té jet nechtěl). Koukal jsem potom už i po Octáviích a jednu jsem nakonec za dobrou cenu koupil, s tím že si ji nechám rok, dva a pak se uvidí. Tu jsem nakonec měl rok a půl a nakonec se mi konečně zalíbil jeden Golfík v inzerci, tak jsem si ho nechěl nechat utéct a vzal ho domů :) . Tak se pokusím sepsat pocity z obou aut.

Golf 1.4 Tsi, Highline, 2014, xenony, Limestone grey, najeto 44t. km, hatchback....(Octavia 1.4 Tsi, 2013, Ambition, 110tkm, liftback)
Golf :
+ Bytelně zpracovaný, z lepších materiálů, hezčí interiér, docela luxusně působící...v nižší střední jeden z nej, já si na to docela potrpím a cítím se v něm velice dobře. Naproti tomu u Octavie vidíte všude snahu o úsporu a na materiálech je to znát (cítil jsem se podobně jako v mé předchozí Fábii 1gen, což na Fábku stačilo, ale u Octavie už neakceptovatelné). Všechno pěkně lícuje a hlavně pevně drží, což se u O nedá říct, ta mi připadala jak pojízdné trsátko.
- Interiér nepůsobí vpředu tak vzdušně jako v Octavii, vzadu rozdíl ještě větší než bych čekal(neodpovídá o 5cm delšímu rozvoru Octavie, je to ještě asi malinko víc). Pro 4člennou rodinu pro mě tak na hraně, ale dá se s tím žít, jen mi nesmí už syn dál růst :D .

+ Dveře jdou zavřít velice lehce s docela příjemným bouchnutím. U Octávie potřeba více bouchnout, ale pořád je to ok i zvuk v pohodě.
- Kdo vymyslel tu chujovskou aretaci dveří bych nakopal do koulí. Ve střední poloze ještě není dost místa pro výstup z auta a pak se dveře otevřou naplno, což skoro nedosáhnu na madlo ani já a to mám ruce dlouhé jak opice. Hrozí omlácení dveří a aut okolo při výstupu spolujezdců. Tohle mě sere na tom autě snad nejvíc :|
+ vzpěra na víku motoru, není to životně důležité, ale je to fajn

+ Odhlučnění od předních kol
+ Nízký aerodynamický hluk( mnohonásobně lepší než v Octavii, v té jsem měl pocit otevřených oken, když navíc foukal vítr, tak děsné)
+ Odhlučnění motoru( tady je zajímavé, že motor v Golfu má trochu hrubší chod, a to na volnoběch i pod zátěží v nízkých rychlostech, tady to ani dobré odhlučnění Golfu nedává....jenomže při ustálené vyšší rychlosti motor ztichne a tady už to odhlučnění Golfu zvládá pro změnu líp než O, která je hlučná, pořád tak nějak stejně a i při ustálené rychlosti o motoru pořád víte)
- Odhlučnění od zadních kol, znatelně lepší Octavia(viz úprava nahoře, proč to tak je nevím....údajně se na to Škoda dost zaměřila, psali v nějakém testu)

+ Jízdní vlastnosti(sportovní podvozek), na R17 to sedělo jak motokára, ale už to bylo pro mě tvrdé. Na R16 docela dobrý kompromis mezi ovladatelností a tuhostí....oproti tomu Octavia na R16 tvrdší, strašné rány od podvozku při přejetí jakékoli spáry na silnici, větší náklony v zatáčkách


- Sice pěkný volant, ale moc tenký věnec... Octavia méně hezký volant(4r), ale zato chlapsky tlustý, lépe se mi držel
- Řízení a nastavení plynu trochu horší než v Octávii( psal i p. Janda v testu a musím bohužel souhlasit). Z řízení Octavie, hlavně v dálničních rychlostech mnohem lepší, jistější pocit. U Golfa nutné časté korekce, do jisté míry na tom ale bude mít podíl i trošku delší rozvor Octavie. U Golfa řízení působí trochu víc uměle, bez jakékoli zpětné vazby.
- Plyn, i po úpravě "dynamického plynu" pořád působí trochu jako když šlapete do bláta a nic moc se neděje, je potřeba sešlápnout dost plyn a to mi úplně nevyhovuje.
- spotřeba o půl litru větší než Octavia a taky motor působí hlavně do 2.5 t otáček mnohem více mdle, pocitově bych neřekl že ty motory jsou stejné, v Golfu bych typoval méně koní i nižší kroutící moment( Golf je asi o padesát kilo těžší, což takové velký rozdíl úplně nevysvětluje). Nevím do jaké míry na tohle může mít vliv zajetí motoru a jízdní styl předchozího majitele.

+ Lepší, rovnoměrnější ostřik skel. Oproti Octavii jde čelní sklo setřít skoro do sucha, u ní neustále zbytky vody, což mě dost štvalo.

- jen dojezdová rezerva 80ka, Octávia plnohodnotné kolo.

Ještě bych dodal, že u Golfa je potřeba pěkná barva a hlavně Xenony(nejlíp účka) aby to auto bylo hezké, se světly chudoby vypadá Golf o poznání hůř. To Octavia vypadá docela dobře i s halogenama.

Ač to může působit, že jsem napsal u Golfa hodně nedostatků, působí jako celek kvalitnějším(trošku prestižnějším) vozem než Octavia a určitě jeho koupi nelituji a koupil bych ho zase. Nejsem z těch co si zaslepeně chválí to svoje a nedostatky nepřiznají. Jízda s ním je taková nudně kultivovaná a já už jsem asi starý páprda. Plánuji si ho nechat dlouho, nerad střídám auta. Neumím tyhle recenze psát, tak snad to má hlavu a patu trochu...nic dalšího mě nenapadá. Srovnávat světla, výbavu, sedačky nemá smysl je to rozdílný stupeň výbavy.
VW Golf VII 1.4 TSI HL Limestone

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: VW Golf VII vs. konkurenti

Příspěvek od skacel99 »

Tak vidím,že na zpracování a interiér celkově mám stejný názor. Bouchání dveří u Octávky mi dost vadilo,byla to jedna z prvních věcí,kterých jsem si všiml.
Vzpěru kapoty beru dneska jako standard.Další věc,kde ušetřili.
Místo vepředu i vzadu mi stačí. Měl jsem Golfa půjčenýho a pohodlně si sednu vzadu za sebe,takže podle mě ok. Měřím 182.
Jezdím odjakživa s nafťákem,takže tichost motoru neřeším :laugh:
Jezdím na 18" a u toho i zůstanu. Tvrdost podvozku je subjektivní a každýmu vyhovuje něco jinýho,i podle stylu jízdy.
Xenony jsou za mě u Golfa i u Octávky nutnost. To auto pak vypadá úplně jinak. Tak či tak na to nahážu GTI/RS plasty,jako u současnýho a minulýho Golfa,takže vzhled si už dotvořím k obrazu svému.
Nejvíc mě prostě u Octávky mrzí ta viditelnost šetření.Beztak u ní ale kvůli většímu výběru skončím.
Každopádně díky za postřehy. Potvrdilo se mi to,co jsem tak nějak tušil.

casesik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 18.08.2018 01:40

Re: VW Golf VII vs. konkurenti

Příspěvek od casesik »

Tak u mého golfa ty dveře mám stejně jako popisujete u oktavky. Jsem z toho už hodně na prášky a nevím co s tím. I moje předchozí jedničková oktavka šla líp zavírat než tenhle krám kterej mě už doslova sere.

Dále co jsem teď přes zimu nemohl vystát je nemožnost zvednout stěrače když nejsou v servisní poloze.
VW Golf VII variant 1.4 TSI 92kW Maraton Edition (r.v. 2017)

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: VW Golf VII vs. konkurenti

Příspěvek od Shorty »

Hele já nevím, ale na 3 týdny jsem měl místo golfa půjčenou náhradní ovci a těšil jsem se na golfa jak šlapky v Příbrami na vejplatu. Sice 1.6tdi umí vyrábět naftu a od zadní strany předních sedaček o dost vic místa, ale hluk vzadu naprosto děsnej a chování zadní nápravy hrůza.

Soc materiál v interiéru a mizerný odhlučnění od motoru ani nemluvím.

Ne každá ovce má navíc XDS a to tomu podvozku taky dost přidá.

Jediný, co u schade kvituju je paleta paketů, který má Golf absolutně nedostačující
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: VW Golf VII vs. konkurenti

Příspěvek od Pantani »

Brácha měl do někdy před pár týdny Golfa 7 předFL 2.0 TDI 110 kW manuál. Nedal na něj dopustit, jelo to, a jezdilo to za 3.8 při klidný jízdě bez snažení se. Byl paktickej a krom mizernýho manuálu (kvalty tam moc nezapadaly) tomu nebylo co vytknout.

Dostal služební čtyřokou Octu 2.0 TDI 110 kW DSG7 a dle jeho slov chce zpátky G7. Ono to není špatný, ale kazej to prej detaily. Co já vnímám jako problém je DSG - ta strašně drží kvalty u 3000/min, auto duní a vrní a je to silně nepohodlný a s tím dieslem uši rvoucí. U mýho to tam nasází kvalty hned, bmw tam taky sází všechny kvalty hned, tady to nesmyslně drží otáčky. Spotřeba proti G7 je v průměru tak o litr vyšší (ok, za to může asi ta dsg). Já jako spolujezdec vnímám výrazně tvrdší sedačky i asi trošku tvrdší podvozek (obě auta na 16").

Jak se chová dsg7 u dieslových Golfů 110 kW? Měl by někdo zkušenost?
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
Bounty
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 222
Registrován: 10.05.2017 20:57
Bydliště: Beskydy

Re: VW Golf VII vs. konkurenti

Příspěvek od Bounty »

Na konci března při výměně oleje jsem dostal náhradní vůz Renault Megane Grandtour (Golfy došly, pro takové situace mají smlouvu s RPS). Lehká podrážděnost z toho, že i když 2 měsíce dopředu objednáváte servis, dostanete náhradní vůz s kosočtvercem na kapotě, vystřídalo uvědomění, že si aspoň vyzkouším něco nového.

Jednalo se o výbavu Limited, rok výroby leden '19, najeto to mělo asi 900km, takže funglovka. Za ty dva dny člověk vypozoruje málo, ale stačilo mi to. Pár postřehů: nový motor 1332ccm (Renault-Nissan-Mercedes) 85kW zdá se být fajn, musel jsem si zvykat na záběr spojky úplně někde jinde, ale to, že se šaltrpáka neustále třepe, a nebo když máte na ni položenou ruku a při sešlápnutí a pouštění plynu cestuje lehce dopředu a dozadu, to jako vážně?

Dále, reakce rádia. V golfu při přepínání radio stanic je odezva bezprostřední, okamžitá. Tady člověk přeskočil a čekal 1 až 3(!) vteřiny, než po tiché pomlce začalo opět něco hrát. Vnitřek celkově méně útulný, s převahou tvrdých plastů, vše tak nějak v "jednom" černo-tmavě šedo-světle šedém odstínu, prostě wapkou možno omyvatelný interiér.

Světla - zadní stylovky, ty se mi na meganech vždy líbily, jen ve předu to vypadalo komicky, když svítí naplno (LED "kly" bíle a vevnitř hlavní žlutě). Na francouze nejsem zvyklý, takže pak i takové gesto jako namísto ťuknutí od sebe pro stírání zadního stěrače (kdy člověk nemusí vůbec spouštět ruku z volantu) hmatání a otáčení kolečkem na páčce je vcelku úsměvné, ale chápu, že tohle je jen otázkou zvyku.

Nicméně, nikdy jsem se na auto netěšil více a teď si svého golfa tak vážím(!), že by jeden nevěřil.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“