VW Golf VII vs. konkurenti

Vše ostatní..

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
harrysoumen
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 304
Registrován: 01.10.2014 11:48

Re: VW Golf VII vs. Octavia III

Příspěvek od harrysoumen »

Ne, Škoda 120 byla samozřejmě nadsázka. Auta se nafukují, dnešní Golf je srovnatelný se starým Passatem. Souhlasím.
A proč nevyhovuje? U mě to bylo o více faktorech. Věděl jsem, že chci Golfa, ze všech kandidátů do 600tis. udělal největší dojem a interiérem byl o třídu výše. Vybíral jsem bohužel auto v září 2014, kdy cena nafty atakovala 40kč. Jsem zaměstanec, auto si kupuju z úspor a platím i s DPH, proto tedy nakonec vyhrála ekonomika. Zalíbila se mi "novinka" TGI, protože jako řidič dávám přednost benzínovému motoru. Předváděcí jízda byla na jedničku a tak jsme auto objednali. Ovšem mezi objednáním a dodáním ve VW změnili modelový rok a s ním přestali do auta dávat ocelové nádrže na CNG a nahradili je (po vzoru Audi A3 G-tron) kevlarovými - mnohem lehčími a pevnějšími. Tento materiál je ale velmi drahý a proto jsou nádrže o něco menší, to byl první průser. Protože bylo třeba tuto investici někde dále kompenzovat, rozhodli se nahradit zadní víceprvkovou nápravu jednoduchou torzkou. Bez jakéhokoli varování mi tedy dorazilo úplně jiné auto, než jsem objednal. Od začátku bylo dunění a tvrdší pérování patrné, ale čím to je jsem se dozvěděl až z internetu cca po 3měsících. Zároveň byl díky menším nádržím dojezd na plyn cca 320km, místo deklarovaných 400km. Samozřejmě to nešlo reklamovat a právníci mi radili se do sporu nepouštět, protože řešení zadní nápravy není v žádném předávacím dokumentu k autu specifikováno a objem nádrží na stlačený zemní plyn se také špatně prokazuje. Napsal jsem tedy několik rozhořčených dopisů do volfsburgu a pak to vzdal. Auto jsem prodal s cca 70tis.km po roce a půl a ztrátou 180tis.
Samozřejmě má Golf na CNG podlahu zafixovanou v horní poloze a pod ní jsou uloženy nádrže. Navíc nemá rezervu, takže tu jsem sebou většinou na zahraniční dovolenou vozil. Tady je asi má odpověď, proč jsme se do auta nebalili. Tu story jsem psal, pro nezasvěcené, a na vysvětlenou, proč jsem se auta zbavil, aby to nevyznělo tak, že jen kvůli velikosti. Je pravda že jezdím v létě na hlavní dovolenou na 14 dní do zahraničí s vlastním jídlem a často s koly, nebo sportovní výbavou. Je rozdíl jet někam na hotel s plnou penzí. Určitě by byl "normální" golf bez plynu o něco praktičtější, ale na všechny další zmíněné "neduhy" nemá CNG vliv.

Uživatelský avatar
anti_bot
Řidič
Řidič
Příspěvky: 105
Registrován: 12.02.2016 07:59

Re: VW Golf VII vs. Octavia III

Příspěvek od anti_bot »

Harry, z tvého posledního příspěvku je konečně zřejmé, proč od tebe neuslyšíme většího pozitiva na G7.

My domu pořídili G7 variant a jako služební mám O3 kombi a musím říct, že ikdyž jsem posledních 10 let zvyklý jezdit v Octávii, vždycky se těším, až sednu do Golfa...

Pravda je, že je na zadních sedadlech asi o 5 cm míň místa než v Octavii, ale to je asi jedniné minus. Kufr mají podle mě stejně velký ( při vyndané mezipodlaze )

Naproti tomu má O3 na můj vkus dost drobných a pár zásadních nedostatků. Například vůbec nemá lišty nebo kanálky po stranách čelního skla pro odvod vody, čili při dešti nebo sněžení teď v zimě, je jízda doslova peklo. Srajda se valí přes okno řidiče a spolujezdce, kde zaschne a není nic vidět ( první O3 neměly dokonce ani lízátka zespod zrcátek a tak se voda točila na zrcátko, kde opět zaschla...).
Další pro mě dost nepříjemná věc je řešení stěrače u řidiče, kde opět při tomto počasí stéká voda přes zorné pole a při opakovaném setření se totálně zadělá celé čelní okno...

Ale jak tady bylo už psáno, všechno je věc názoru a nejlepší je si to všechno obejít a osahat...jezdit v tom budeš ty, my už jezdíme :D

Za mě jsem každý den rád, že mě přesvědčili jít do G7 :good:
Touran 5T1 HL 1,4 TSI DSG
Golf VII Variant ME 1,4 TSI - sold

harrysoumen
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 304
Registrován: 01.10.2014 11:48

Re: VW Golf VII vs. Octavia III

Příspěvek od harrysoumen »

Ano, píšu to na rovinu. Nedostatek prostoru určitě nebyl důvod, proč jsem se auta zbavil. Na druhou stranu všechny zmíněné nedostatky, které mi vadí, se týkají vašich aut také. Nepíši nic o nápravě, motoru, atd.
Taky nemám opravdu zkušenost s OIII, proto jsem psal, že naše srovnání je neobjektivní. Jen letmým seznámením je z OIII cítit, že hodně ze svého předchůdce OII ztratila.
Golf je bezesporu dobře udělaný, jen jsem byl při výběru zaskočen několika věcmi: na to, že si VW hraje na vyšší třídu oproti škodovce, je velmi zvláštní absence prvků výbavy, které jsou u škody samozřejmostí - namátkou spec.laky, el.otvírání pátých dveří, vyhřívání zadních sedaček, el. zásuvka pro zadní cestující, stolky na sedadlech pro zadní cestující, ambientní osvětlení pro zadní sedadla - resp. z celého goflu mám pocit, že důležití jsou řidič a spolujezdec, ti mají v Highline osvětlené kličky ve dveřích, madla, ozdobný LED proužek, prostor pro nohy. Nemůžu se ubránit pocitu, že konstruktéři takového auta vycházeli z předpokladu, že vzadu se bude vozit nějaký "póvl". Vzadu je prostě na dveřích plast tvrdý jako kámen (kde má i stará OII stejně měkký materiál jako vpředu) a tma jako v pytli. Bohužel tuto situaci nejde zlepšit ani za příplatek! Přišlo mi opravdu, že v tom je škoda mnohem dál a mnohem více rodinným vozem. Také jsem se obdobným způsobem domáhal paketu, ve kterém budu mít světýlka ve dveřích, velmi mě udivilo že v oktávce jsou bez příplatku a v Golfu neexistují. Totéž platí o zadních svítilnách LED. O nefunkčním LED osvětlení už jsem psal. Vše dělá dojem, ale nefunguje to. Rovněž mi přišly absurdní příplatky za zadní boční airbagy, které jsem na předešlých autech měl bez příplatku. Za standart také považuju radar v přední masce, bránící nárazu. Tímto je vybavena i Fabia III za 250tis.kč bez jakéhokoli příplatku! Na každém autě se něco najde, ale ve finále jsem se nejvíce zlobil na neprofesionální přístup a web, kde na rozdíl od škody se o autě nedozvíte vůbec nic. S oktávií G-tec by se mi nic podobného nestalo, protože škoda má na svém webu transparentně ke každému modelu ke stažení technický list, kde si můžete přečíst všechna konstrukční řešení daného modelu, tedy typ nádrže i nápravy. Kdyby to VW udělal, tak se nemáme o čem bavit. Oni ale hrají na to, že žádné informace zákazníkovi nedají, proto se pak nemá na co stěžovat :).
Ne vážně Golf je dobré auto a tuto debatu jsme zapředli jen z důvodu dotazu a srovnání s OII. Myslím, že má odpověď nebyla poskvrněna mou zkušeností s TGI variantou. Asi bych si koupil Golfa znovu, jenže znovu na CNG a multilinkem a normální nádrží, protože tohle pro mě byla bezkonkurenční kombinace. Bohužel už se nevyrábí a nevím, co bych si dnes vybral. Z tohoto pohledu je pro mě G-tec, nebo nová Astra na CNG mnohem atraktivnějším vozem.

efreeti
Řidič
Řidič
Příspěvky: 95
Registrován: 31.07.2013 14:05

Re: VW Golf VII vs. Octavia III

Příspěvek od efreeti »

Všechy připomínky a kritika jsou relevantní a beru to...jako zakazník máš možnost se poohlídnout jinde, když ti přístup VW nebo Golf samotný nevyhovuje.
Za sebe můžu říct, že pokud ti vadí nedostatek informací ze strany VW, tak u českých dealerů značek Mazda, Subaru a jiných by si byl asi úplně v šoku. Honda a Toyota ještě jakož-takož.
Co se týka konkrétně Golfu a Škody...Fabiu 3 maj rodiče, Oktavku 3 máme ve firmě...mám teda možnost přímého porovnání a Golf je z nich rozhodně nejvíc dotažený ve všem co se týká řidiče a spolujezdce, jízdy, komfortu, ergonomie atd což je pro mě jako řidiče to zásadní a nejdůležitější. Občas to jsou detaily, kterých si člověk všimne až po delším používání (ostatně mnoho tu již bylo zmíněno). Zadní sedadla a kufr u Golfu nejsou priorita, to je zřejmé z materiálu dveří, komfortu sezení apod. (v tom ti dávám absolutně za pravdu). Mnohé opěvované Sipmly-clever řešení u Škody jsou polovičaté a z hlediska dlouhodobého užívání nefunkčí (jediné co mě napadé, že funguje hodně dobře a Golf to třeba nemá tak vychytané je uložný systém a doplňky v kufru, sítě, přepravky, háčky a podobně)
V rámci nižší střední Golf i teď po 4 letech nabízí z mého pohledu pořád nejvíc, facelift předpokládám zas ještě pár drobností dotáhne. Pak už je jen otázka jestli za stejné peníze nekoupit větší auto jinde, ale to už je na rozhodnutí každého soudruha.
VW Golf VII 1.4TSI 103kW Highline MY2013

x-father
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 313
Registrován: 28.10.2015 19:22

Re: VW Golf VII vs. Octavia III

Příspěvek od x-father »

Harry teda na některé věci co jsi napsal musím reagovat. Nejsem žádný fanatický golfista. Je to můj první golf a mám k němu taky své výhrady, především co se týká spolehlivosti elektroniky a všudypřítomných bugů.

Nicméně. Jsem asi tak o 5cm vyšší a o 5kg těžší než ty, ale pod hlášku "přes výrazné boční vedení sedadel se nemůžu dostat za volant" bych se rozhodně nepodepsal. Ty to auto celou dobu popisuješ, jako by bylo děsně malé. Za volant se nedá dostat, vpředu je málo místa, vzadu je málo místa na nohy, kufr malej atd.

Já když jsem měl asi tři týdny jako náhradu za svého G7 variant půjčenou OII Combi, tak jsem se celou dobu jen těšil, až dostanu zpátky normální auto. To auto bylo snad ve všech myslitelných ohledech horší. Kvalita zpracování šílená, nedomyšlené, nekvalitní, ošizené a holobyt, ačkoliv o byl prostřední stupeň výbavy. Jediné co by se dalo fakt přiznat bylo, že bylo opravdu prostornější než Golf, ale to neznamená, že je Golf malý.
Ano, místo na nohy bylo vpředu širší, ale mě to v Golfu stačí a nijak neomezuje. Nepotřebuju, aby ho tam bylo o 10cm víc. Místo na zadních sedačkách. No ono to v Golfu vypadá opravdu, že je ho tam málo. Protože ty ErgoActive sedačky mají prodloužené sedáky a to i vzadu. Když se pak do auta podíváš, tak opticky vidíš málo místa mezi koncem sedáku a zádama přední sedačky, ale to není důležité. Důležitý je prostor mezi opěradlem zadní sedačky a zádama přední sedačky, protože tam se musí sedícímu vejít nohy.
Ad kufr. Podlahu vozím jen v horní poloze. Vyhovuje me "skrytý prostor" pod podlahou, kam lze hodit tašku, aby to nikoho nelákalo.
To že má roletka dvě pozice v kterých se dá zastavit mě nikdy nevadilo a nerozčilovalo. To už můžeš rovnou přičíst jako nevýhodu, že se ostatní dveře dají zaaretovat v jakékoliv pozici a ne jen ve dvou.
Máme dvě děti a zatím všude jsme se s věcma do kufru vešli. Na dovolenou atd. Není problém. Autosedačky občas přehazuju do jinýho auta a ještě nikdy mě to nepřišlo, že by se do Golfa nějak špatně dávala.

Páté dveře:
Ještě jsem nikoho neviděl, že by měl problém je otevřít a zůstávali mu napůl otevřené jak jsi psal. Ani jsem nepochopil co tím myslíš. Zato u OII nejdou páté dveře leckdy zavřít. Mám to ověřené z více kusů OII. Asi na to existuje nějaký grif, který jsem zatím neobjevil. Navíc páté dveře na OII působí neskutečně papírově oproti G7.
Malé dveře kufru pod které se nedá schovat. No nevím. Nikdy mě nenapadlo v dešti vylézt a jít si stoupnout pod otevřené páté dveře a hodnotit jak velký stan se tím dá udělat. Obvykle se snažím v dešti co nejrychleji vlézt do auta, nebo do baráku. Spíš by mě na OII štvalo, že tam v dešti zkouším kufr na 3x zabouchnout, než se mě to povede.

Ty celkově hodnotíš ta auta jen z pohledu toho, kolik palet se do toho dá nacpat. Ale lidi si obvykle nekupují vůz střední nižší třídy podle toho, kolik palet se vejde do kufru. Troufám si tvrdit, že do drtivé většiny vozů střední nižší třídy se do kufru nevejde paleta. Octavia je extrém a to proto, že je zaměřená na určitou klientelu.

Koncern VW to dělá celkem logicky a chytře. Udělají platformu pro jednu třídu a pak z ní vyrobí 4 skoro identická auta. Jenže není účelem konkurovat si navzájem. Účelem je pokrýt co největší podíl na trhu vykrytím poptávky. Takže každé z těch 4 aut je trochu jiné a zaměřené na trochu jinou klientelu.

Audi - má působit nejluxusnějším dojmem. Proto se nedělá ani kombi. Není to pro socky co v tom s prominutím budou vozit palety. Zaměřeno na nejbohatší klientelu.ˇ
VW - má působit jako poctivé kvalitní auto. Takový standard. Trochu bezpohlavní, ale cílovka by žádnou extravaganci neocenila.
Seat - jednoznačně zaměřené na mladší zájemce. Auto emocion že. Dravější vzhled. Ostré křivky, LEDky všude, blbinky jako červené šití na sedačkách, ale taky nejnižší cena a díky tomu i v něčem ošižené oproti VW.
Škoda - ta se zas snaží na danou platformu vždy naroubovat co největší karoserii, aby vůz působil velký. Je to zaměřené na klientelu, která preferuje velikost nad ostatními přednostmi. Hlavně aby se vešla velká petka do dveří a hodně do kufru. Jak to jede už tolik nezáleží atd. Proto Rapid stojí na zastaralém podvozku mnohem menšího Pola stejně jako Fabia. Proto je O největší v segmentu a proto nový úžasný velký SUV Kodiak není nic jiného, než Tiguan.

vinklec
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 22.08.2016 11:29

Re: VW Golf VII vs. Octavia III

Příspěvek od vinklec »

x-father to je ale prece jasny ze octavia combi II musi byt oproti G7 horsi.Kdyby to tak nebylo tak je neco spatne.Nezapomen kdy octavia II prisla na trh.Pokrok nezastavis a spatne se zvyka na neco horsiho.To spis porovnat s octavii III.Ja mam octavii combi II r.v.08 a jsem sni hooodne spokojen.
Vybavena je dobre krom kuze je tam snad vse co bylo v tom roku mozne.
Naposledy upravil(a) vinklec dne 18.01.2017 10:14, celkem upraveno 1 x.

x-father
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 313
Registrován: 28.10.2015 19:22

Re: VW Golf VII vs. Octavia III

Příspěvek od x-father »

To nemusí být nutně pravda. Viz OII plnohodnotná zadní náprava a OIII ošizená. Taky na plastech se šetří atd.

Já nehodnotím fakt, že v G7 mám 6" barevný dotykový rádio, kdežto v OII bylo nějaký hnusný s monochromatickým LCD (stejný jsem ale viděl i v OIII, tak nevím co tam dávají jako základ) atd.

Ta OII byla holobyt. Sedačky jak lavice, výbava žádná atd. Střední výbava G6 určitě tak vypadala jinak, než tohle.
Ale hodnotím hlavně to provedení. Nelícující plasty, laciné výplně dveří a potahy lavic - jinak tomu fakt nemůžu říct. Ovládání klimatizace šíleně nepraktické, tlačítka na páčkách nešla zmáčknout, aniž bych u toho páčku zmáčknul nahoru, nebo dolů celou. Ohromná humpolácká páka ruční brzdy, hnusně zakrytovaná plasty, která dominovala celému středovému panelu. Páté dveře co jdou zabouchnout běžně na druhý až třetí pokus.

I moje Astra H, která byla souputníkem OII a mel jsem ji taky v prostřední výbavě byla úplně někde jinde co se týká výbavy, kvality i motorizace.

x-father
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 313
Registrován: 28.10.2015 19:22

Re: VW Golf VII vs. Octavia III

Příspěvek od x-father »

Mohu se jen zcela ztotožnit s tímto popisem http://dfens-cz.com/schade-etalon-skoda ... -facelift/" onclick="window.open(this.href);return false;
- neb jsem to psal já ;).

vinklec
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 22.08.2016 11:29

Re: VW Golf VII vs. Octavia III

Příspěvek od vinklec »

Konkurentem G7 je ale preci jen Octavia III. Nevim co se ti nezda na pace rucni brzdy.A videl jsi jak vypada ta paka v G7?Take nic pekneho.

x-father
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 313
Registrován: 28.10.2015 19:22

Re: VW Golf VII vs. Octavia III

Příspěvek od x-father »

Ja reagoval na Harryho srovnani s o2.
A v G7 paka neni ;)
Nemyslel jsi G6?

vinklec
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 22.08.2016 11:29

Re: VW Golf VII vs. Octavia III

Příspěvek od vinklec »

Nene mel jsem opravdu na mysli G7.Kukni na youtube.Do nekterych zemi se dodaval s klasickou ruckou.

Je mi jasne ze srovnavat Golf variant 7 a octavii combi II neni nejlepsi protoze golf musi byt dal.Muj pocatecni dotaz se jednal hlavne ohledne srovnani velikosti zavazadloveho prostoru.Vozim v nem dost potrebnych veci ohledne me odpoledni ci vikendove cinnosti tak proto takove dotazy.

Jeste dotaz kdyz bude v GV7 vyhozena mezipodlaha vejde se tam plnohodnotna rezerva nebo to uz jen dojezdovka?

harrysoumen
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 304
Registrován: 01.10.2014 11:48

Re: VW Golf VII vs. Octavia III

Příspěvek od harrysoumen »

Ahoj X-fahter - tak předně i G7 má pro některé země klasickou ručku a vypadá to teda vcelku šíleně.
Nicméně k tvým komentářům. Já měl taky prvního Golfa přešel jsem k němu po řadě japonských aut. A přivedla mě k němu právě služební OII, o kterou bych asi jinak nezavadil. Mile mě překvapila, proto jsme se při výběru nového auta šli vůbec ke koncernu podívat.
-souhlasím, že OII ani OIII není typická nižší střední, nicméně tak zněl dotaz, proto tedy srovnávám s OII a ta je jednoznačně větší a praktičtější ve všech ohledech oproti G7. Je pravda že jsem měl plně vybavenou OII 4x4 a ta tedy jako holátko určitě nevypadala, světýlka ve dveřích, světýlka v zrcátkách, xenony, kožená sedadla, atd. Po stránce slícování dílu a kvality materiálu si na ní nemůžu stěžovat - pokud už tedy půjdeme do detailu i v tomto, tak na Golfu mě nemile překvapil jiný materiál na předních a zadních dveřích (jak jsem už psal) totéž platí, že v oktávce je měko až k podlaze, tedy i plast kolem řadící páky o který o opíráš koleno je stejně měkký jako vrch paluboky, totéž platilo pro loketní opěrku ve dveřích. V golfu končí měkky plast pod radiem a nohu si opíráš o plast tvrdý jako beton, stejně tak opěrka je "rádo by" měkčená ale při celodenním cestování do ní zapíchnutý loket už celkem bolí, stejně tak jsem tam měl po cca 30tis. km vytlačený důlek, který se neobjevil v oktávce ani když jsem ji dával pryč v 270tis.km. Na kvalitu interiéru si v OII nemůžu na nic stěžovat, ano nepůsobí tak luxusně, ale to je v Golfu jen nevýhoda - auto vypadá dobře akorát v salonu a za mě je lepší šedý matný plast, který nevypadá tak dobře, ale je pořád stejný, než umaštěný a osahaný černý leslký dekor. V oktávce šlo samozřejmě vše více ztuha a bylo to "hrubší" volant, pedály, řazení - ano tady je technologický vývoj jednoznačně znát.
-Jinak je to asi nastavením pozice sedadla a volantu, ale v životě se mi nestalo, že bych měl v nějakém autě poškrábaný volant od nastupování/vystupování. Prostě, když jsem si nastavil ideální pozici za volantem, stejně jako v ostatních autech, tak jsem s tím měl problém. O těch zadních sedácích je to pěkný nesmysl, změř si tebou zmiňovanou vzdálenost mezi opěrkami a zjistíš podstatně větší rozdíl, než 5cm. V oktávce jsem nikdy nemusel zastrkávat zadní opěrky hlavy, když jsem sedadla sklápěl. V Golfu se musí sklopit, ačkoli jsou mnohem placatější. Dcera si v Golfu ulomila 2 držáky na DVD, které byly za hlavovou opěrkou přední sedačky. Když jsem se na ni zlobil, že už další nekoupím, bránila se, že neví jak tam má nastoupit, aby o něj nezavadila. V OII jsem ten držák běžně vozil a nastupovali tam většinou i dospělí. V OII za přední sedačku běžně strčíš plnohodnotné kolo a zavřeš dveře, v golfu se ti to nepovede ani s dojezdovkou. Osobně vyzkoušeno.
- Ty palety byly samozřejmě jen příklad k porovnání, nevozím v autě běžně palety, jen jsem to nouzově potřeboval a užasnul, že je v oktávce odvezu. Na druhou stranu si nemyslím, že je Golf takový manažerský vůz a mám na něj přemrštěné nároky, když v něm chci odvézt do servisu obyčejnou benzínovou sekačku na trávu. Prostě první mé kombi, kde jsem ji nedostal.
- K tomu kufru - otvírání bylo možna blbě seřízené, ale každý kdo to neznal a řekl jsem mu že musí vyklopit znak za něj lehce vzal, ozvalo se cvaknutí, kufr odskočil ale stále nešel otevřít přesto že dveře již měly vůli. Končilo to tím, že každý s tím lomcoval nahoru a dolů. V oktávce se jen zatlačilo koncem prstu zespodu na spínač a víko okamžitě odskočilo a páté dveře jsi měl v ruce k dalšímu otevření. Je pravda, že jsem to řešil také se servisem a vykašlali se na to. Měl jsem ale pocit, že to dělají na salonu všechny golfy stejně. Musíš ale uznat, že vyladění 5 dveří a jejich dovírání se fakt na Golfu moc nepovedlo. I na té "blbé" fábii zazní tiché tlumené žuchnutí. Na Golfu jsem se za ten zvuk na ulici styděl, byla to opravdu hrubá plechařina. Také jsem opakovaně marně reklamoval štěrkání čehosi v 5 dveřích, pak mi z nich známý vytáhl nějaké volně poletující sponky k uchycení kabelů a utěsnil SPZ, ale moc to nepomohlo. Možná to chtělo seřídit zámek Asi používáš auto jinak, my hodně sportujeme a jezdíme často na hory, pravidelně se přezouvám pod víkem kufru do pohorek, přeskáčů, cyklistických či běžkařských bot, nebo tam přezouvám dceru, kterou posadím na hranu kufru, nebo prostě balím batoh. Z tohoto pohledu mi páté dveře dost často slouží jako střecha v dešti. Když už se o tom bavíme totéž platilo pro zvuk centrálního zamykání. Připomínalo mi to v Golfu první centrály, které si lidi nechávali dodělávat po revoluci. Takový zvuk vydávala naposledy má Primera z roku 96. Už tenkrát mi to vadilo. Nechci působit zaujatě, ale toto téma si načal sám... Golf absolutně nepatří ani k průměru pokud jde o přesnost seřízení dveří, sílu kterou je třeba vyvinout, k potažení za kliku a zavření stejně jako zvuk se nemůže třeba s Mazdou 5, 6, Toyotou Avensis, Hondou Accord, které jsem předtím měl opravdu srovnat. Byl jsem vždy zvyklý na tiché jemné "žuchnutí", ne plech na plech. Ta aretace dveří na Golfu prakticky neexistuje, dveře se otevírají i v mírném svahu či ve větru samy. Je to velmi nepohodlné. Totéž tedy platí třeba pro zvuk při zavírání oken, tohle kolísání otáček a trápení při dovírání mi nedělá dobře. OII ani předchozí auta si neuvědomuji. Bylo to lepší i na služebním Renault Megane II.
- Ano s tím rozdělením a politikou značek máš pravdu, také to tak vnímám. Golf nás oslovil na první dojem, protože vypadal (hlavně vevnitř) o třídu lépe, než všechna auta ve kterých jsme se před tím se ženou vozili. Díval jsem se hlavně na japonce a proti nim byl Golf jako audi. Pozornost věnována řidiči, kromě toho nastupování si není vůbec na co stěžovat, ergonomie, interiér, skvělé sedačky. Je mě to trošku příjde, jako takové pozlátko kde je vše podřízeno právě tomu prvnímu dojmu a každodenní používání zjistí spoustu nepraktických až nefunkčních věcí. To právě krásně symbolizuje rozdíl mezi přístupem VW a škody (připomínám, že se ani jednoho nezastávám, já opravdu škodovky nemám rád a VW jsem si koupil kvůli podlehnutí designu). Je to krásně vidět právě na tom ambientním osvětlení. Kdy si u obou výrobců zaplatíš nejvyšší výbavu - VW napere do předních dveří nesmyslné žárovky pod madla apod. a efekty, které mají jen vzbudit dojem luxusu. Světýlka dole ve dveřích, abys viděl, jestli nešlápneš večer do kaluže, když zaparkuješ nedostaneš ani za příplatek. Světla pod nohy umístí v předu na opačných koncích, takže nesvítí dobře ani na podlahu, natož alespoň na nástupní prostor dveří. Totéž platí pro světla v předních zrcátkách které jsou hned u oken a svítí do karoserie, aby auto vypadlo při odemčení dobře. Z funkčního hlediska by dokázalo ty žárovky lépe umístit i dítě základní školy. Vzadu se prostě můžeš přerazit, 2 bodově ledky vytvářejí dva kužely světla, jinak je v kabině tma.
Přístup škody...na ambientní osvětlení použito zhruba stejné množství žárovek, nicméně tam kde je potřebuješ tzn ve dveřích předních zadních, kde zvyšují v noci bezpěčnost při otevření a svítí pasažérům pod nohy. Není rozdíl, mezi osvětlením ve dveřích a pod nohy pro přední a zadní cestující, světla v zrcátkách jsou na opačném konci a když v noci obíháš s věcmi auto máš osvětlený celý prostor vedle auta.
Je to jen příklad, ale pro mě typicky vystihující přístup ke stavbě obou vozů a mě je z tohoto pohledu jednoznačně sympatičtější logika škodovky. Nechápu prostě rozpolcenost, kdy se auto vpředu tváří jako luxusní audi a vzadu, jako renault thalia.

x-father
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 313
Registrován: 28.10.2015 19:22

Re: VW Golf VII vs. Octavia III

Příspěvek od x-father »

No s těma dveřma. Mě jsou otevřít vždy. Ani dva kamarádi co maj G7 varianta si nestěžovali.
Dveře zvedám normálně za plechovou hranu a palcem mačkám znak. Pokud někdo zvedá celou váhu dveří za plastovej znak, tak to třeba dělá potíže - nevím.

TY tomu autu vyčítáš věci, který ani nemělo plnit a k čemu není určené.
Zadní dveře nejdou použít jako střecha, do kufru se nevejdou palety a sekačka, mezi přední a zadní sedačky se nevejde rezerva, kufr nejde použít jako lavice.. atd...
Hele tohle fakt není běžné používání osobáku. Zadek auta určitě nebyl celý navrhnutý s primárním ohledem na co největší plochu pátých dveří a jejich užití jako stanu a lavice.
Prostor pro nohy určitě nebyl navrhován pro rozměry rezervy a kufr nebyl navrhován tak, aby tam pasovala europaleta, nebo zahradní sekačka. To je prostě fakt a tahle kritéria nebude plnit 99% osobáků. Atd.

Mě rozhodně mnohem míň vadí, že páté dveře dle tebe vydávají na G7 ošklivý zvuk, než že na O2 páté dveře nejdou každý druhý pokus zavřít (a vydávají u toho jen tak mimochodem děsnej zvuk).
Rozhodně mě mnohem míň vadí, že se v G7 nevejde za přední sedačky kolo (já bych ho tam ani nikdy nedával), než to, že na O2 z pozice řidiče nedošáhnu do přihrádky ve dveřích, nebo na palubce.
Nebo že se ti do G7 přes boční vedení výborných sedaček blbě nastupuje není takový průser, jako když se dobře nastupuje na špatné sedačky v O2 v kterých pak celou cestu trpíš.
Nevadí mě, že se na hraně kufru G7 drží voda a nedá se tam vysedávat, zato mě vadí, že při každém druhém stisknutí tlačítka tempomatu na O2 si pustím blinkry.
Taky mě nevadí, že lampičky v G7 na nohy svítí málo, ale vadí mě, že z pozice řidiče v O2 nejsou ovládací prvky klimatizace vidět a je třeba si je pamatovat z paměti. atd...

Zkrátka ty věci co ty tady píšeš mě z velké části nepříjdou jako běžné užívání vozu a vůbec mě nepřekvapuje, že to auto nebylo s ohledem na takové užití navržené.
Naopak ty nedostatky O2, které jsem tady některé vyjmenoval jsou nedostatky, které jako řidič ze své pozice pociťuji neustále. To že se to blbě ovládá, že je to nepohodlné, že nejsou čitelné ovládací prvky atd.

soray
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 23.09.2011 13:05

Re: VW Golf VII vs. Octavia III

Příspěvek od soray »

Vinklec: Výška kufru po roletku (od dna ve spodní poloze bez mezipodlahy) je 56cm. Šířka dna mezi podběhy je přesně 100cm. Délka/hloubka kufru je cca 103cm.
Detailing Club ČR http://www.detailingclub.cz
Detailing Shop http://www.detailingshop.cz - Autorizovaný dealer Dodo Juice a Microfiber Madness, široká nabídka autokosmetiky Swissvax, ValetPRO, AG a další

harrysoumen
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 304
Registrován: 01.10.2014 11:48

Re: VW Golf VII vs. Octavia III

Příspěvek od harrysoumen »

X-father trochu to už přeháníš. Mě nejde o žádnou přetahovanou. Padl tady dotaz, podělil jsem se tedy o svou zkušenost, ty zase o svou. Já to nikomu nenutím. Ale rozumíš slovu příměr? Diskutujeme resp. odpovídáme na dotaz srovnání obou vozů, zejména kufrů. Já nechci v Golfu vozit palety, proto jsem si jej nekoupil, nečekal jsem to od něj a ani jsem jej proto neprodal. Pokud mám ale objektivně srovnat ta auta, tak nemůžu říct že jsou téměř identická, pokud jedno uveze 4 palety a druhé žádnou. Byl to pouze vzkaz tazateli, aby od Golfu neočekával stejnou praktičnost, jako od své OII. To je vše. Myslím, že většina čtenářů se dovtípila.
Totéž platí pro převoz rezervy před zadními sedadly, byl to jen argument na tvou reakci o opticky menším prostoru pro nohy díky vystouplým sedákům. Kdyby to tak bylo, tak do obou aut vejde stejně velký předmět, nemyslíš? Mě to napadlo jako příklad předmětu, který jsem se do obou aut snažil dostat. Nevozím tam kolo běžně, ani to není kritérium podle kterého auto koupím, nebo nekoupím. Znám to z tisíce jiných situací, vozím za sedadly kde co... přeskáče, ledničku do auta, přílby na lyže a vždy je to stejné. Do Oktávky bez problémů, v Golfu mám smůlu. Nevím, kdo si můj příspěvek přeložil tak jako ty - do Golfu se za sedadla nevejde rezerva, je to auto k ničemu, nekupovat.
O sedačkách se nepřu, ergoactivy jsou výborné, jak jsem psal a přiznávám, že problém s nastupováním může být mým specifickým seřízením sedadla a volantu. Pouze konstatuji, že je to jediné auto (z cca 20), kde se mi to stalo. Také myslím, že nejsem sám, už jsem to zde na fóru nejednou četl, také ergoactivy každému nesedly a kupovali si různé "potahy" aby v nich vydrželi.
Zbytku tvých argumentů moc nerozumím - nemůžu za to, že auto používáme každý jinak. Ale asi se od rodinného kombi předpokládá, že s ním jedeš třeba na výlet a v dešti máš otevřený kufr a oblékáš se. Pokud mi do jednoho auta prší a u druhého neprší ani na mně, pak to (alespoň za sebe) vnímám jako rozdíl. Asi se shodneme na tom, že občas mokrý nárazník, nebo vždy suchý nárazník má také pro uživatele nějaký význam, pokud si do kufru dává cokoli, např. kabát.
Ty ergonomické věci jsou subjektivní, tvým poznámkám o dostupnosti schránky, nebo ovládání klimatizace, či tempomatu vůbec nerozumím. Pokud vím tento způsob ovládání tempomatu si dodnes zachovala škoda i Audi a je mnohem běžnější, než to co vymysleli na Golfu a také se za to dost často podrobují kritice. Mě oba systémy vyhovují, myslím, že jde jen o zvyk. To už se v tom šťouráme opravdu moc, ale na golfu bych taky pár věcí našel, které byly v OII dotažený lépe. Pominu li zmíněné měkčené plasty o něž si v OII opíráš nohu i ruku, určitě mi v GVII vadila krátká opěrka (v otkávce šla mnohem více dopředu, takže ruka mohla být na řadící páce a loket na opěrce současně). Také umístění zásuvky 12V nemá v Golfu velkou logiku, totéž platí pro výměny CD za jízdy - o bezpečnosti se v Golfu asi nedá moc mluvit a dostupnější schránka před spolujezdcem je opravdu jen velmi malá náplast. Já měl v OII třeba raději i schránku na brýle (v GVII se mi sluneční nevejdou, jen dioptrické), umístění el. ovládaní oken na dveřích řidiče, nebylo třeba dávat ruku tolik vzad a nepřekáželo madlo, přední kapsy byly praktičtější, v GVII mi chybí schránky pod předními sedadly atd. Ale to jsou opravdu nepodstatné věci, které vnímá každý jinak - podobně jako tvé argumenty k ergonomii. Nezlob se, ale to nejsou fakta.
Tazeteli bych za sebe jen vzkázal, že rozhodně OII a Golf VII nejsou stejně velké vozy a nesnesou srovnání pokud jde o praktičnost. Rozdíly se stupňují právě od předu dozadu v neprospěch Golfu a právě u řešení a využitelnosti kufru je to nejmarkantnější.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“