Nové auto

Vše ostatní..

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
kadeb
Řidič
Řidič
Příspěvky: 60
Registrován: 01.03.2015 19:12

Nové auto

Příspěvek od kadeb »

zdravím,
došel jsem k závěru, že pomalu nastal čas vyměnit GV a chtěl bych GVII. trochu tápu ve výbavách, každý v popisu uvádí něco jiného...například asistent rozjezdu do kopce je standardem ve výbavě nebo byl za příplatek?
spíše se mi jedná o to, co je v základu, ať vím co poptávat a hledat.
dále mám trochu chaos ve světlech, po faceliftu se měnila i zadní světla s linklou uprostřed?

díky

ablorhm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2678
Registrován: 21.09.2015 20:57
Bydliště: Praha

Nové auto

Příspěvek od ablorhm »

Jelikož mají vozy auto hold tlačítko na tunelu, tak je v základu rozjezd do kopce vč. zabrzdění po vypnutí motoru. Lze to tlačítkem vypnout. Jinak je výjimka v Americe a možná ještě jinde, kde mají u G7 obyč. ručku a ne elektronickou, tam netuším, jak je to s auto holdem.
Jinak ohledně výbav existují ceníky volně dostupné na internetu (PDF). Samozřejmě konkrétní vozidlo mohlo mít kde co za příplatek, to už by bylo nutné zjišťovat dle VIN.
Některé vozy z Německa nemají třeba automatickou klimatizaci, přitom v ČR byla od Trendline.
Zadní světla myslíš u hatchbacku? Tohle jsou dynamická u faceliftu
VW Golf VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition+ 2015
používám VW Connect Dataplug

kadeb
Řidič
Řidič
Příspěvky: 60
Registrován: 01.03.2015 19:12

Nové auto

Příspěvek od kadeb »

@ablorhm
děkuji za vysvětlení, je mi jasné, že výbava byla individuální, ale nějak mě mátl ten základ :-)
Ta zadní světla ano u hatchbacku - ten bych chtěl, varianta neupotřebím.. některá mají bílá světla na spodu lamp a některé uprostřed, to je tedy v závislosti na typu osazení předních lamp?

děkuji

ablorhm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2678
Registrován: 21.09.2015 20:57
Bydliště: Praha

Nové auto

Příspěvek od ablorhm »

Tohle jsou ty základní faceliftový zadní LED světla bez dynamického blinkru apod.
Obrázek
VW Golf VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition+ 2015
používám VW Connect Dataplug

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Nové auto

Příspěvek od Peťas »

ablorhm píše:
28.04.2021 06:41
Jelikož mají vozy auto hold tlačítko na tunelu, tak je v základu rozjezd do kopce vč. zabrzdění po vypnutí motoru. Lze to tlačítkem vypnout.
Auto Hold a asisten rozjzdu do kopce jsou dvě různé funkce. Auto Hold "zatáhne" ruční brzdu vždycky, když auto zastaví (takže dokáže asistenta tak nějak nahradit) a to je někdy dost otravné a povolí až když se šlápne na plyn. Kdežto asisten rozjezdu do kopce se aktivuje opravdu jenom v kopci - když se zabrzdí, tak po puštění pedálu brzdy podrží chvilku tlak v brzovém okruhu, takže auto po puštění brzdy hned necouvne - ale po té chvilce tlak povolí a auto couvat začne (a povolí i když se šlápne na plyn). Asistent rozjezdu do kopce mohl mít např i GV, který má mechanickou ruční brzdu.
Naposledy upravil(a) Peťas dne 28.04.2021 21:10, celkem upraveno 1 x.
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

ablorhm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2678
Registrován: 21.09.2015 20:57
Bydliště: Praha

Nové auto

Příspěvek od ablorhm »

Tak, a teď jdi ven a běž si tlačítko Auto Hold vypnout a jdi se projet.

Když zastavíš a vypneš motor, nemělo by být zabrzděné a v kopci ti držet taky nebude, ale bude couvat, nebo? :roll:

Pokud tlačítko Auto Hold zapneš, zastavíš a vypneš motor tak uslyšíš, jak se auto zabrzdí (červená na palubce). Pokud zastavíš v kopci a svítí ti zelená na palubce, rozjedeš se do kopce bez pocuknutí.

Takže?
VW Golf VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition+ 2015
používám VW Connect Dataplug

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Nové auto

Příspěvek od Peťas »

ablorhm píše:
28.04.2021 21:10
Když zastavíš a vypneš motor, nemělo by být zabrzděné a v kopci ti držet taky nebude, ale bude couvat, nebo? :roll:
Asisten rozjezdu do kopce je, samozřejmě, funkční pouze při bežícím motoru.

A asisten rozjezdu určitě není aktivovaný u všech aut. Nikdy jsem nezjišťoval které auta ho aktivovaný mají a které ne. Např. můj Touran ho aktivovaný neměl, ale už má. :wink:
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

ablorhm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2678
Registrován: 21.09.2015 20:57
Bydliště: Praha

Nové auto

Příspěvek od ablorhm »

Jezdím se zapnutým Auto Holdem snad pořád, ale skoro si myslím, že v Golfu 7 to funguje jinak, než máš zkušenosti ty. Tedy tlačítko Auto Hold je buď zapnuté a nebo vypnuté. Když je aktivní, při vypnutí motoru automaticky zabrzdí vůz - ručka. Navíc když zastavím v kopci, podrží a necouvne při rozjezdu.
Kdybych jej vypnul a někde zaparkoval a vypnul motor, auto nebude zabrzděné ručkou. V kopci by držet neměl, vůz by při nešikovném rozjezdu pocukl dolů.

To co píšeš znám třeba z Fabie.
Pokud se však nepletu, s vypnutým tlačítkem Auto Hold v Golfu 7 je deaktivovaný i asistent do kopce. Jak to funguje u jiných modelů VW nemám osobní zkušenost.
VW Golf VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition+ 2015
používám VW Connect Dataplug

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Nové auto

Příspěvek od Peťas »

Asisten rozjedu do kopce nejde vypnout žádným tlačítkem, nebo nastavením v menu.

Asisten rozjezdu do kopce a Auto Hold jsou prostě dvě rozdílné funkce.
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Master
Pilot
Pilot
Příspěvky: 734
Registrován: 24.02.2006 21:02

Nové auto

Příspěvek od Master »

Je to jeste malicko jinak :-) Asistent rozjezdu do kopce skutecne neni autohold, ale ani nepouziva motorky rucni brzdy.

Asistent rozjezdu do kopce funguje tak, ze v pripade, ze je auto naklonene a clovek pusti brzdu, drzi jeste chvili auto zabrzdene a pak ho sam pusti. Pouziva pumpu ABS, tedy brzdi hydraulicky, ne motorkama rucni brzdy. Je napr. v Caddy 4, ta ma dokonce rucku mechanickou.

Autohold taky brzdi hydrauicky, ale vzdy kdyz je zapnuty a auto zastavi a je jedno jestli v kopci, nebo na rovine. U G7 sviti zeleny symbol (P). Odbrzdi se pri rozjezdu (u manualu kvalt, spojka atd, u automatu kvalt+plyn). Vzhledem k tomu, ze situace v kopci je jen specialni pripad toho, kde je autohold aktivni, funguje tam misto asistentu rozjezdu do kopce. G7 co jsem kdy videl mela vzdy autohold, ale netvrdim, ze to tak vzdy musi byt. Auto se zaplym autoholdem se z kopce samo bez vyvolani ridicem nikdy nerozjede (na rozdil od asistenta rozjezdu)

No a pak je na zaver elektronicka rucni brzda, ktera brzdi motorkama a dokaze u auta, ktere by nemelo autohold ani asistent rozjezdu v kopci taky pomoct s rozjezdem, protoze se take sama pousti pri rozjezdu (a splneni dalsich podminek dle typu auta - zavrene dvere, nekde taky pas atd). U G7 pri aktivaci sviti cerveny symbol (P)
Dalsi vec je, ze autohold take v nekterych situacich aktivuje el. rucni brzdu, napr. otevreni ridicovych dveri, vypnuti motoru, dlouhe stani atp.

ablorhm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2678
Registrován: 21.09.2015 20:57
Bydliště: Praha

Nové auto

Příspěvek od ablorhm »

Tak jsem se byl projet, vypnul jsem Auto Hold, zastavil jsem ve výjezdu z garáží do kopce a nic, žádný asistent rozjezdu do kopce mi nepomohl, auto nepodržel a začalo couvat.
Skutečně tak má mít Golf v manuálu HSA (Hill Start Assist), nebo má podržení jen díky Auto Holdu a když jej člověk vypne, nemá nic?
Nebo dělám něco špatně?
Týká se to G7 tedy před FL i facelift verzí, nebo proběhla v průběhu nějaká změna?


Dle tohoto videa od začátku do cca 0:35 to skoro vypadá, že s vypnutým Auto Hold je nutno v kopci sám dát ručku (červené P), to auto bude držet a pomůže i při rozjezdu, kdy se brzda uvolní.
VW Golf VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition+ 2015
používám VW Connect Dataplug

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Nové auto

Příspěvek od Peťas »

Master píše:
29.04.2021 21:28
Je to jeste malicko jinak :-) Asistent rozjezdu do kopce skutecne neni autohold, ale ani nepouziva motorky rucni brzdy.
Nikde jsem nepsal, že asisten rozjezdu do kopce používá motorky ruční brzdy. Naopak jsem zmíni, že ho mohl mít např. i GV, který má mechanickou ruční brzdu (a za lanko tam samo opravdu nic netahá :mrgreen: ).
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Nové auto

Příspěvek od Peťas »

ablorhm píše:
30.04.2021 09:53
Tak jsem se byl projet, vypnul jsem Auto Hold, zastavil jsem ve výjezdu z garáží do kopce a nic, žádný asistent rozjezdu do kopce mi nepomohl, auto nepodržel a začalo couvat.
Skutečně tak má mít Golf v manuálu HSA (Hill Start Assist), nebo má podržení jen díky Auto Holdu a když jej člověk vypne, nemá nic?
Nebo dělám něco špatně?
Tak znovu.... asisten rozjezdu do kopce NEMÁ nic společného s Auto Holdem (nebo ruční brzdou) a NELZE jej uživatelsky žádným tlačítkem, nebo nastavením v menu vypnout.

Pokud auto nemá asistent rozjezdu do kopce aktvní, lze jej "zprovoznit" např. přes VCDS - nikdy jsem nezkoumal, jestli to lze u všech verzí a výbav, nebo nebo jenom u některých (ale asi u všech). A jak už jsem taky zmínil, můj Touran 2.0 TDI r.v. 2016 ho aktivovaný neměl a přes VCDS jsem si ho aktivoval (autohol nepoužívám, to každé zabrzdění, i na rovince, mě hodně otravovalo).
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“