Nové auto
Moderátor: Olaf87
-
- Řidič
- Příspěvky: 60
- Registrován: 01.03.2015 19:12
Nové auto
zdravím,
došel jsem k závěru, že pomalu nastal čas vyměnit GV a chtěl bych GVII. trochu tápu ve výbavách, každý v popisu uvádí něco jiného...například asistent rozjezdu do kopce je standardem ve výbavě nebo byl za příplatek?
spíše se mi jedná o to, co je v základu, ať vím co poptávat a hledat.
dále mám trochu chaos ve světlech, po faceliftu se měnila i zadní světla s linklou uprostřed?
díky
došel jsem k závěru, že pomalu nastal čas vyměnit GV a chtěl bych GVII. trochu tápu ve výbavách, každý v popisu uvádí něco jiného...například asistent rozjezdu do kopce je standardem ve výbavě nebo byl za příplatek?
spíše se mi jedná o to, co je v základu, ať vím co poptávat a hledat.
dále mám trochu chaos ve světlech, po faceliftu se měnila i zadní světla s linklou uprostřed?
díky
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2678
- Registrován: 21.09.2015 20:57
- Bydliště: Praha
Nové auto
Jelikož mají vozy auto hold tlačítko na tunelu, tak je v základu rozjezd do kopce vč. zabrzdění po vypnutí motoru. Lze to tlačítkem vypnout. Jinak je výjimka v Americe a možná ještě jinde, kde mají u G7 obyč. ručku a ne elektronickou, tam netuším, jak je to s auto holdem.
Jinak ohledně výbav existují ceníky volně dostupné na internetu (PDF). Samozřejmě konkrétní vozidlo mohlo mít kde co za příplatek, to už by bylo nutné zjišťovat dle VIN.
Některé vozy z Německa nemají třeba automatickou klimatizaci, přitom v ČR byla od Trendline.
Zadní světla myslíš u hatchbacku? Tohle jsou dynamická u faceliftu
Jinak ohledně výbav existují ceníky volně dostupné na internetu (PDF). Samozřejmě konkrétní vozidlo mohlo mít kde co za příplatek, to už by bylo nutné zjišťovat dle VIN.
Některé vozy z Německa nemají třeba automatickou klimatizaci, přitom v ČR byla od Trendline.
Zadní světla myslíš u hatchbacku? Tohle jsou dynamická u faceliftu
-
- Řidič
- Příspěvky: 60
- Registrován: 01.03.2015 19:12
Nové auto
@ablorhm
děkuji za vysvětlení, je mi jasné, že výbava byla individuální, ale nějak mě mátl ten základ
Ta zadní světla ano u hatchbacku - ten bych chtěl, varianta neupotřebím.. některá mají bílá světla na spodu lamp a některé uprostřed, to je tedy v závislosti na typu osazení předních lamp?
děkuji
děkuji za vysvětlení, je mi jasné, že výbava byla individuální, ale nějak mě mátl ten základ
Ta zadní světla ano u hatchbacku - ten bych chtěl, varianta neupotřebím.. některá mají bílá světla na spodu lamp a některé uprostřed, to je tedy v závislosti na typu osazení předních lamp?
děkuji
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Nové auto
Auto Hold a asisten rozjzdu do kopce jsou dvě různé funkce. Auto Hold "zatáhne" ruční brzdu vždycky, když auto zastaví (takže dokáže asistenta tak nějak nahradit) a to je někdy dost otravné a povolí až když se šlápne na plyn. Kdežto asisten rozjezdu do kopce se aktivuje opravdu jenom v kopci - když se zabrzdí, tak po puštění pedálu brzdy podrží chvilku tlak v brzovém okruhu, takže auto po puštění brzdy hned necouvne - ale po té chvilce tlak povolí a auto couvat začne (a povolí i když se šlápne na plyn). Asistent rozjezdu do kopce mohl mít např i GV, který má mechanickou ruční brzdu.
Naposledy upravil(a) Peťas dne 28.04.2021 21:10, celkem upraveno 1 x.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2678
- Registrován: 21.09.2015 20:57
- Bydliště: Praha
Nové auto
Tak, a teď jdi ven a běž si tlačítko Auto Hold vypnout a jdi se projet.
Když zastavíš a vypneš motor, nemělo by být zabrzděné a v kopci ti držet taky nebude, ale bude couvat, nebo?
Pokud tlačítko Auto Hold zapneš, zastavíš a vypneš motor tak uslyšíš, jak se auto zabrzdí (červená na palubce). Pokud zastavíš v kopci a svítí ti zelená na palubce, rozjedeš se do kopce bez pocuknutí.
Takže?
Když zastavíš a vypneš motor, nemělo by být zabrzděné a v kopci ti držet taky nebude, ale bude couvat, nebo?
Pokud tlačítko Auto Hold zapneš, zastavíš a vypneš motor tak uslyšíš, jak se auto zabrzdí (červená na palubce). Pokud zastavíš v kopci a svítí ti zelená na palubce, rozjedeš se do kopce bez pocuknutí.
Takže?
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Nové auto
Asisten rozjezdu do kopce je, samozřejmě, funkční pouze při bežícím motoru.
A asisten rozjezdu určitě není aktivovaný u všech aut. Nikdy jsem nezjišťoval které auta ho aktivovaný mají a které ne. Např. můj Touran ho aktivovaný neměl, ale už má.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2678
- Registrován: 21.09.2015 20:57
- Bydliště: Praha
Nové auto
Jezdím se zapnutým Auto Holdem snad pořád, ale skoro si myslím, že v Golfu 7 to funguje jinak, než máš zkušenosti ty. Tedy tlačítko Auto Hold je buď zapnuté a nebo vypnuté. Když je aktivní, při vypnutí motoru automaticky zabrzdí vůz - ručka. Navíc když zastavím v kopci, podrží a necouvne při rozjezdu.
Kdybych jej vypnul a někde zaparkoval a vypnul motor, auto nebude zabrzděné ručkou. V kopci by držet neměl, vůz by při nešikovném rozjezdu pocukl dolů.
To co píšeš znám třeba z Fabie.
Pokud se však nepletu, s vypnutým tlačítkem Auto Hold v Golfu 7 je deaktivovaný i asistent do kopce. Jak to funguje u jiných modelů VW nemám osobní zkušenost.
Kdybych jej vypnul a někde zaparkoval a vypnul motor, auto nebude zabrzděné ručkou. V kopci by držet neměl, vůz by při nešikovném rozjezdu pocukl dolů.
To co píšeš znám třeba z Fabie.
Pokud se však nepletu, s vypnutým tlačítkem Auto Hold v Golfu 7 je deaktivovaný i asistent do kopce. Jak to funguje u jiných modelů VW nemám osobní zkušenost.
-
- Pilot
- Příspěvky: 734
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Nové auto
Je to jeste malicko jinak Asistent rozjezdu do kopce skutecne neni autohold, ale ani nepouziva motorky rucni brzdy.
Asistent rozjezdu do kopce funguje tak, ze v pripade, ze je auto naklonene a clovek pusti brzdu, drzi jeste chvili auto zabrzdene a pak ho sam pusti. Pouziva pumpu ABS, tedy brzdi hydraulicky, ne motorkama rucni brzdy. Je napr. v Caddy 4, ta ma dokonce rucku mechanickou.
Autohold taky brzdi hydrauicky, ale vzdy kdyz je zapnuty a auto zastavi a je jedno jestli v kopci, nebo na rovine. U G7 sviti zeleny symbol (P). Odbrzdi se pri rozjezdu (u manualu kvalt, spojka atd, u automatu kvalt+plyn). Vzhledem k tomu, ze situace v kopci je jen specialni pripad toho, kde je autohold aktivni, funguje tam misto asistentu rozjezdu do kopce. G7 co jsem kdy videl mela vzdy autohold, ale netvrdim, ze to tak vzdy musi byt. Auto se zaplym autoholdem se z kopce samo bez vyvolani ridicem nikdy nerozjede (na rozdil od asistenta rozjezdu)
No a pak je na zaver elektronicka rucni brzda, ktera brzdi motorkama a dokaze u auta, ktere by nemelo autohold ani asistent rozjezdu v kopci taky pomoct s rozjezdem, protoze se take sama pousti pri rozjezdu (a splneni dalsich podminek dle typu auta - zavrene dvere, nekde taky pas atd). U G7 pri aktivaci sviti cerveny symbol (P)
Dalsi vec je, ze autohold take v nekterych situacich aktivuje el. rucni brzdu, napr. otevreni ridicovych dveri, vypnuti motoru, dlouhe stani atp.
Asistent rozjezdu do kopce funguje tak, ze v pripade, ze je auto naklonene a clovek pusti brzdu, drzi jeste chvili auto zabrzdene a pak ho sam pusti. Pouziva pumpu ABS, tedy brzdi hydraulicky, ne motorkama rucni brzdy. Je napr. v Caddy 4, ta ma dokonce rucku mechanickou.
Autohold taky brzdi hydrauicky, ale vzdy kdyz je zapnuty a auto zastavi a je jedno jestli v kopci, nebo na rovine. U G7 sviti zeleny symbol (P). Odbrzdi se pri rozjezdu (u manualu kvalt, spojka atd, u automatu kvalt+plyn). Vzhledem k tomu, ze situace v kopci je jen specialni pripad toho, kde je autohold aktivni, funguje tam misto asistentu rozjezdu do kopce. G7 co jsem kdy videl mela vzdy autohold, ale netvrdim, ze to tak vzdy musi byt. Auto se zaplym autoholdem se z kopce samo bez vyvolani ridicem nikdy nerozjede (na rozdil od asistenta rozjezdu)
No a pak je na zaver elektronicka rucni brzda, ktera brzdi motorkama a dokaze u auta, ktere by nemelo autohold ani asistent rozjezdu v kopci taky pomoct s rozjezdem, protoze se take sama pousti pri rozjezdu (a splneni dalsich podminek dle typu auta - zavrene dvere, nekde taky pas atd). U G7 pri aktivaci sviti cerveny symbol (P)
Dalsi vec je, ze autohold take v nekterych situacich aktivuje el. rucni brzdu, napr. otevreni ridicovych dveri, vypnuti motoru, dlouhe stani atp.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2678
- Registrován: 21.09.2015 20:57
- Bydliště: Praha
Nové auto
Tak jsem se byl projet, vypnul jsem Auto Hold, zastavil jsem ve výjezdu z garáží do kopce a nic, žádný asistent rozjezdu do kopce mi nepomohl, auto nepodržel a začalo couvat.
Skutečně tak má mít Golf v manuálu HSA (Hill Start Assist), nebo má podržení jen díky Auto Holdu a když jej člověk vypne, nemá nic?
Nebo dělám něco špatně?
Týká se to G7 tedy před FL i facelift verzí, nebo proběhla v průběhu nějaká změna?
Dle tohoto videa od začátku do cca 0:35 to skoro vypadá, že s vypnutým Auto Hold je nutno v kopci sám dát ručku (červené P), to auto bude držet a pomůže i při rozjezdu, kdy se brzda uvolní.
Skutečně tak má mít Golf v manuálu HSA (Hill Start Assist), nebo má podržení jen díky Auto Holdu a když jej člověk vypne, nemá nic?
Nebo dělám něco špatně?
Týká se to G7 tedy před FL i facelift verzí, nebo proběhla v průběhu nějaká změna?
Dle tohoto videa od začátku do cca 0:35 to skoro vypadá, že s vypnutým Auto Hold je nutno v kopci sám dát ručku (červené P), to auto bude držet a pomůže i při rozjezdu, kdy se brzda uvolní.
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Nové auto
Tak znovu.... asisten rozjezdu do kopce NEMÁ nic společného s Auto Holdem (nebo ruční brzdou) a NELZE jej uživatelsky žádným tlačítkem, nebo nastavením v menu vypnout.ablorhm píše: ↑30.04.2021 09:53Tak jsem se byl projet, vypnul jsem Auto Hold, zastavil jsem ve výjezdu z garáží do kopce a nic, žádný asistent rozjezdu do kopce mi nepomohl, auto nepodržel a začalo couvat.
Skutečně tak má mít Golf v manuálu HSA (Hill Start Assist), nebo má podržení jen díky Auto Holdu a když jej člověk vypne, nemá nic?
Nebo dělám něco špatně?
Pokud auto nemá asistent rozjezdu do kopce aktvní, lze jej "zprovoznit" např. přes VCDS - nikdy jsem nezkoumal, jestli to lze u všech verzí a výbav, nebo nebo jenom u některých (ale asi u všech). A jak už jsem taky zmínil, můj Touran 2.0 TDI r.v. 2016 ho aktivovaný neměl a přes VCDS jsem si ho aktivoval (autohol nepoužívám, to každé zabrzdění, i na rovince, mě hodně otravovalo).