Stránka 1 z 8

Napsal: 24.06.2006 00:17
od Tomm
Umisteni RZ (drive SPZ) upravuje Vyhláška č. 243/2001 Sb. + č. 291/2004 Sb.

Najdete je v plnem zneni na strankach MDCR, tady je jen vynatek:

§ 27 - Způsob nakládání s tabulkami registračních značek

(1) Vlastník a provozovatel vozidla musí udržovat tabulku registrační značky v řádném stavu tak, aby byla na vozidle v provozu na pozemních komunikacích zachována její čitelnost. Tabulku registrační značky není povoleno deformovat jinak než podle místa, na kterém je umístěna. Úpravou nesmí být změněna její čitelnost. Tabulka registrační značky, s výjimkou registrační značky pro mopedy, musí být v čistém stavu za nesnížené viditelnosti čitelná na vzdálenost nejméně 40 metrů.

§ 28 - Způsob umístění tabulky registrační značky na vozidle

(1) Tabulku registrační značky umístí vlastník nebo provozovatel vozidla do místa určeného konstrukčním řešením vozidla tak, aby při běžném provozu na pozemních komunikacích nedošlo k její ztrátě.

(2) Tabulka registrační značky musí být na vozidlo umístěna svojí spodní hranou dole a přibližně vodorovně k vozovce. Na tabulku registrační značky ani do její těsné blízkosti nesmí být umístěny žádné nápisy nebo vyobrazení, které by narušily její čitelnost nebo rozlišovací schopnost, pokud není v této vyhlášce nebo zvláštním právním předpisu stanoveno jinak.

(3) Tabulka registrační značky musí být umístěna na silničním motorovém vozidle vpředu a vzadu, s výjimkou vozidel uvedených v odstavci 4, a to kolmo ke směru jízdy. Silniční motorová vozidla mají tabulku registrační značky umístěnu vpředu uprostřed, pokud není v technickém průkazu zapsáno její umístění vlevo. Vzadu mají silniční motorová vozidla tabulku registrační značky umístěnu uprostřed nebo vlevo. Přípojná vozidla, traktory a samojízdné pracovní stroje mají tabulku registrační značky pouze vzadu uprostřed nebo vlevo. Vpředu musí být tabulka registrační značky umístěna na vozidlo tak, aby její spodní hrana nebyla níže než 200 mm a vzadu níže než 300 mm od roviny vozovky. Horní hrana tabulky registrační značky umístěné na silničním vozidle nesmí být výše než 1 200 mm nad rovinou vozovky, pokud je v technickém průkazu zapsáno umístění vyšší, může být nejvýše 2 000 mm. Na traktoru nebo samojízdném pracovním stroji může být nejvýše 4 000 mm.

Napsal: 24.06.2006 00:41
od Tomm
Nesviti interierove svetlo po otevreni dveri, neblika svetylko ve dverich ridice, po zamknuti zevnitr tlacitkem se jedny dvere ihned odemknou, blbne centralni zamykani - pravdepodobne spatny spinac zamku (jsou tam 3), casta slabina golfu, pasatu, octavii, toled atd., odchazi opravdu hodne casto. Jsou dva zpusoby opravy:
a) vymenit zamek, nejlepe sehnat z vrakace, annonce, u vw stoji novy 4500 (je to hodne, ale mate jistotu ze vydrzi)
b) nekdy muze pomoct rozebrat zamek a propajet kontakty mezi plosnym spojem a konektorem mikropajkou - foto daval Crossic dale v tomho threadu. Pripadne i vycistenim a kontrolou vlastnich mikrospinacu lze zamek opet uvest do chodu.

Doplneni: jak zjistim ktery zamek je spatny?
a) precist pamet zavad komfortni jednotky (adresa 46 na vagu)
b) nastavit interierovou lampicku do polohy rozsviceni pri otevreni dveri a zkouset postupne otvirat dvere. Ty ktere nerozsviti lampicku maji spatny mikrospinac. Pro urychleni zhasinani muzete dat klicek do zapalovani do polohy pred startem.

Vrzani z predni napravy pri prejezdu nerovnosti - sterela guma na krajnim drzaku stabilizatoru. Jako nouzove reseni staci do uchyceni stabilizatoru striknout nejaky mastny sprej a overit si tak cim je vrzani zpusobene. Oprava - staci vymenit gumu a je pokoj, cena u vw cca 200/ks. Pozor - na novejsich modelech je drzak teto gumy s drazkou, na starsich je plochy bez drazky. (novy drzak u vw 300/ks) Na dalsi strane je vice info i s obrazky. Klepani z predni napravy muzou zpusobovat spatne "kosti" stabilizatoru (uchyceni k ramenum)

Uzavreni EGR ventilu pres VAG (nelze u PD) - dela se to v motor / uprava (login 12233) a specialni nastaveni - kanal 03. Standardni hodnota je 32768, pri nastaveni vyssi hodnoty se EGR otvira mene. Pri nastaveni maximalni hodnoty (vetsinou 33768) je temer trvale uzavren. Pokud jde motor po nastaveni vyssi hodnoty nepravidelne, zkuste ji o kousek snizit.

Motor najednou prestane tahnout a jede max 130, po vypnuti a opetovnem startu je vse ok - pada do nouzoveho rezimu, pravdepodovna zavada regulace turba. Napichnout na VAG a nechat zkontrolovat kolik tlaci turbo, jestli se reguluje. Chyba vetsinou je ve zatuhle regulaci turba (naklapeni lopatek) a nebo spatnym ventilem N75.

Motor netahne, na dalnici ma problemy pri akceleraci na tezsi prevodove stupne - pravdepodobne spatna vaha vzduchu, nechat zmerit ZA JIZDY (3-4.prevodovy stupen, plny plyn) VAGem. O kousek dale najdete podrobny navod.

Predni sterace prestaly fungovat nebo jdou velmi pomalu, ztuha - zareznul mechanismus steracu. Oprava - sundat sterace, tj. vyndat krytku, 13ku matku a sundat obe raminka steracu. Sundat kryt pyloveho filtru (postup je uveden nize). Nyni vyndat plast pod steracema, drzi v drazce na spodni hrane celniho skla. Nejlepsi je zacit od kraje a strcit mezi nej a sklo prst. Kdo ma vetsi prsty a nedostane se tam, lze pouzit vetsi sroubovak. Postupujte pomalu, ten plast rad praska. Az je plast venku, tak sundat celej mechanismus steracu, je to takova konstrukce prisroubovana na 3 sroubech. Odpojit kabel od motorku. Nyni je treba rozebrat ty vodici trubicky na krajich, ve kterych vedou osicky ke steracum. Jsou jisteny zhora jistici polozkou. Pod ni je jeste tesnenicko - neztratit. Vetsinou to byva tak zarezle, ze s tim nejde rukou pohnout. Je treba to budto opatrne nahrat a nebo vyklepat (pozor, velmi jemne). Po uspesnem rozlozeni obrousit osicky od rezi smirkovym papirem, vycistit take trubicky a poradne namazat vodeodolnou vazelinou nebo grafitovym praskem. Postup skladani je opacny.
:arrow: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=29606" onclick="window.open(this.href);return false;

Doplneni od DUDUHa:
... měl jsem závadu na stěračích (klasika - přirezlé) a po složení mi mlátil stěrač řidiče vrchní částí stěrače do rámu dveří.Snažil jsem se to všelijak nastavit a pak jsem to rozdělal znova.Čumím, koukám, hledím a nic.Všechno na svém místě.A pak to přišlo. Jak máš ty osky co drží samotný stěrače tak na nich jsou takový malý táhla (pak ty dlouhý k motorku).Ty jsem prostě prohodil!!! Pravý-levý, na pohled jsou stejný, ale jen na pohled. Jedno je kratší asi o 0,5 cm a to byl ten problém.Je tam i nějaký číslo a to je také stejný až na rozdíl v konci a to že na jednom je 6ka a na druhém 5ka.Tedy u Bory nepřehodit.

Rozebrani zadnich (patych) dveri - v -"kapsach" jsou dva sroubky, na kazde strane jeden. Po jejich vysroubovani staci silou odtahnout plast od dveri, drzi asi na 10ti prichytkach. V leve pruchodce dveri jde hadicka k ostrikovaci, brzdove svetlo, vyhrivani skla a elektrika k motorku sterace. Vpravo jde svazek pro centralni zamykani. Pokud planujete dvere uplne sundat, tak konektory od kabelu najdete v levem C sloupku (nad prihradkou pro lekarnicku).

Vymena kabinového pylového filtru - v motorovem prostoru na strane spolujezdce hned pod celnim sklem je kryt filtru zajisten 4 sroubky. Vyndat ho da trochu praci, je zapasovan pod plastem steracu. Vlastni filtr drzi jeste plastovy ramecek, ktery je treba vycvaknout.

Praskla stahovacka - okno sjede do dveri a ven uz nevyjdede - rozlomil se plastovy drzak skla. Oprava: sehnat novejsi celokovovy typ drzaku (u vw je to opravarenska sada za cca 1400), rozebrat dvere (postup uveden nize), sundat praskly drzak z kolejnicky a vymenit za novejsi. Jeste info: v prednich dverich jsou 2 drzaky skla, v zadnich jeden.

Rozebrani prednich dveri, stahovacky a zamku: (s el. stahovanymi okny)
Obrazovy navod zde :arrow: http://uk-mkivs.net/topic/15527-how-to- ... d-2792009/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dole jsou 3 sroubky T25, vpredu u zrcatka sroubek krizovy, dalsi 2 sroubky krizove jsou pod madlem. To sundate nejlepe velkym plochym sroubovakem - nasadit do skvirky a "rozloupnout" oba dily od sebe. Az mate vsechny sroubky venku, tak opatrne dole zapacit za tapec a on odskoci (drzi ho 6 prichytek ktere se rady lamou, u vw 30ks/ks). Vyndate ho tak, ze na jednom konci u skla zatahnete nahoru. Pozor na lanko od klicky, odjisti se zatazenim a otocenim plastove svorky na vnitrni strane. Nezapomente take odpojit el. od tlacitka ovladani okna a svetla na spodu dveri. Pokud chcete pokracovat dal, je treba sundat plech se stahovackou a zamkem. Takze okno stahnout cca 10cm od horni polohy a zajistit (napr. paskou na koberce). V plechu odklopit plastove krytky a povolit drzaky skla - sroub vel.10. Plech je prisroubovany kolem dokola asi na 10ti sroubech (vel.10) a zamek drzi 2x velka hvezdicka. Pri sundavani plechu pozor na zamek a na konektor k zamku (vede skrz plech). Zamek je mozne nechat ve dverich, pokud neni k plechu prichycen cernymi plastovymi nytky (origo z vyroby). Pred vyndanim zamku je treba rozebrat kliku - tj. sroubovakem vyloupnout kulatou krytku a povolit drzak vlozky zamku (pouze 10-12 otacek, jinak hrozi vypadnuti jisticiho sroubu nebo jeho protikusu do dveri! udelejte 8 otacek a pak zkuste zda jiz pujde vyndat vlozka zamku/zaslepka, pokud ne, zkuste dalsi otacku a znovu dokola), vytahnout vlozku zamku ven a z kliky (zvenku) vyndat tahlo k zamku.

U ridice se ovladaci panel rozebere tak, ze se odjisti drzak v madle (zapacit smerem do boku - ven z auta) a potom se jen vytahne nahoru. V madle u ridice je o jeden krizovej sroubek navic proti ostatnim dverim.

sviti kontrolka airbagu - airbagy jsou nefunkcni, r.j. vyhodnotila chybu. Muze jit napr. o prechodovy odpor nekde v konektoru a nebo treba jen o sporadickou chybu. Pokud vam zateka do auta, a vpredu pod kobercem vam stoji voda, tak muze odejit i "cidlo bocniho narazu" - je u prahu pod predni sedackou. Reseni - napichnout na VAG a postupovat dle chyboveho hlaseni. Pokud je nekde prilis velky odpor, tak muzete zkusit rozdelat konektor a prosplichnout WDckem (sprej na konkakty) - doporucuju pro jistotu prvne odpojit baterku...

Jeste neco obecne:
Vetsina interierovych sroubu jsou hvezdicky (torx) velikosti T20 a T25. Na povoleni narazniku jsou treba T30.

Na zamky a panty jsou hvezdicky (12paprsku) vel. M8

V pripade nepresnosti mne prosim kontaktujte pres SZ a tento prispevek opravim.

Napsal: 27.06.2006 21:37
od Oakley
Při rozsvícení kontrolky žhavení, u benzínu EPC, se většinou jedná o špatný spínač brzdových světel Lepší si to ověřit VAGem u tiptronicku samozřejmě nejde ani změnit režim. Občas stačí seřídit, výměna přijde na cca 500kč.

Napsal: 05.07.2006 20:03
od Oakley
Měření váhy vzduchu

Napsal: 05.07.2006 20:04
od Oakley
Regulace lopatek
systém sání: turbo
-motor - měřící blok 11
- nahrát data
- na vyšší převodový stupeň 4/5, dejte plnej plyn od 1500-2000 až do 3500-4000 otáček
- otevřete log soubor
- zobrazte graf
- u sériového vozu je možno zpozorovat špičku při 2.1baru, rychle zregulovanou na 1.9 v celém rozsahu otáček

Napsal: 11.07.2006 20:53
od Oakley
Demontáž řadičky ZDE
Výměna pylového filtru ZDE a ZDE
Výměna držáku stabilizátorů ZDE

Napsal: 11.07.2006 21:12
od Oakley
Předělání origo Xenon lamp na naklápění zde
Stěrač z Pola zde
Stěrač z Fabie zde
Konektory xenon-obyč zde
Adaptér na světlo z W8 zde
Uprava světla W8 na modré zde
Tempomat zde
Stahovačka oken zde

Napsal: 21.07.2006 07:36
od SakoVerife
GIV bez CANu a MAXIDOT budiky


Poprosil bych tohle asi presunout nekam do faq aby nekdo dalsi koho to bude zajimat nemusel stejne jako ja shanet tyhle informace tak slozite.
Jeste bych rad podekoval za trpelivost a ochotu podelit se o informace nasledujicim lidem:
Alex, Cosby, Milan_TS

Pokud by jste meli radi ve vasem GIV maxidoty a nemate CAN bus mate priblizne 3 moznosti jak se k tomu dobrat

***
1) Kouknout na e-bay a shanet maxidot budiky bez canu. Spatne se shani prootze je jich malo a proto je jejich cena taky dost vysoka. Priblizne cca 10-14tis

***
2)predelani casti elektriky. Bude potreba sehnat si tyhle veci pripojitelne pres CAN:

a) ESP a RJ ABS cena cca 2000Kc (pokud ESP nemate nebo jej nechcete tak je mozne tohle vynechat)
pokud se presto rozhodnete pro dodelani ESP (pripadne ASR?) davejte si pozor na ruzne druhy ABS (bez canova ABS je MK20) a pokud budete chtit dodelat CANovou (MK60), lepsi s ESP. Ale pocitejte s tim ze vam nebudou na sebe pasovat brzdove trubky a drzak RJ ABS
b) RJ Airbagy cca 900Kc
c) RJ Motoru cca 1000Kc
d) kabelaz komplet jak vnejsi tak snitri cca 2000Kc
e) budiky s Maxidotem cca 3000Kc (cena budiku z oktavky udajne se daji predelat na GIV)
f) musite pripocitat cenu za odvedenou praci (pokud si neudelate sami)

***
3) posledni moznosti je zakoupeni maxidotu s CANem a jeho nasledovne predelani. K tomu me napsal Alex z Dieselpower fora:

"RJ motora- s ňou som nemusel robiť nič a šlo to (zjavne všetky potrebné signály pre budíky má aj na jednotlivých výstupoch, aj na CAN zbernici) (otáčky motora atď)
airbagy- jedna prepojka v budíkoch, budíky sú po tejto úprave spätne kompatibilné - teda ak ich aj vrátiš do auta s CANom, fungujú normálne, aj kontrolka airbagu.
ABS- neskúšal som, neštudoval som podrobne- ale bude to niečo podobné ako pri airbagoch (teda nejaký drôt+ možno dióda, odpor... nepamätám sa už ako fungujú kontrolky, či sú zhasínané kostrou alebo ako) Pri ABS bude možno problém s chybou v diagnostike - gateway - bude tam možno ABS- bez komunikace. Ale malo by normálne fungovať a aj kontrolky. Toto nemám presne preskúmané, lebo som použil ESP s CANom. Ale som presvedčený, že sa to dá. Chcelo by to pomerať tie signály a poskúšať to v reále...
Uvedomil som si jeden rozdiel, aký to moje zapojenie má oproti originálu. Ak by bolo všetko CANové a správne pozapájané, napríklad pri chybe airbagu okrem kontrolky na budíkoch vypíše na displayi aj hlášku - niečo ako "PORUCHA AIRBAGU" (nepamätám si presne ten text). Keďže pri tomto mojom zapojení budíky o airbagu nevedia (v gateway je vypnutý kódovaním a kontrolka je zapojená "natvrdo") tak mi to tú hlášku nevypíše, len sa rozsvieti kontrolka airbagu. Ostatné je nedotknuté. Je to minimálny kompromis ktorý som podstúpil, lebo sa mi nechcelo všetko vymieňať."

"Túto prerábku som robil, lebo kvôli ESP som musel použiť CANové budíky - opačne to nejde (do CANového auta dať neCANové budíky) a zvyšok sa mi nechcelo meniť. Nenahováram ťa na to, jednoduchšie budeš mať ak použiješ budíky bez CANu. Len tvrdím že sa to dá, lebo po dlhom trápení sa mi to všetko podarilo."
*************************************************************
pokud k tomu mate nekdo nejaky pripominky, poznatky atd tak se o ne podelte prosim. Dik

Napsal: 04.08.2006 17:17
od Tomm
Tak jsem dneska menil zamek v zadnich bocnich dverich a prinasim par poznatku:
- na zamky je 12ti paprskova hvezdicka vel. M8 + T20 (torx) na zaslepku vedle kliky
- pokud nemate zamek pridelanej na plastove podpere, tak jde vytahnout aniz by se muselo rozebirat sklo - prekazi totiz cerna vodici lista mezi pohyblivou a nepohyblivou casti skla. Staci klasicky vyndat stahovacku (plech) a po dukladnem rozebrani a povoleni vsech veci okolo zamku (i te cerne vodici listy - jeden 10mm sroubek dole a jeden zevnit, asi uprostred delky) jde s trochou stesti celej zamek vyklickovat ven :D
- plastovy cep co drzi okno ma cislo 6N0 839 511 (kdyby nahodou)
- pokud vam po slozeni okno dela neprijemny ramus, tak jste asi malo zatlacili cep do drzi sklo. Muze koukat smerem do auta max. 1mm - me vycuhoval asi 2mm a delalo to strasnej bordel - po "doklepani dovnitr" je to mnohem lepsi
- nasazovani toho cepu je vopruz, zvlast kdyz vam spadne do dveri - ja to udelal tak, ze jsem skrz nej provlikl tenkej sroubovak, tudiz nemohl nikam zapadnout

Jeste dalsi upozorneni: U svorkovnicek/konektoru kde je gumova podlozka/tesnenicko NEPOUZIVEJTE SPREJ NA KONTAKTY! Gumova podlozka do sebe nasaje olej a zvetsi se, takze potom ten konektor nezapojite. Me se to stalo pri nedavne vymene zamku zadnich dveri. Po vymene gumicky ok 8)

Dalsi navody:

Na budikach blika SERVICE, INSP nebo OIL, co to znamena a jak se toho zbavim? - Blizi se servisni prohlidka / vymena oleje. Doporucuji pravidelnou navstevu v servisu, pokud si vsak auto servisujete sami, nulovani se provadi takto:

Reset servisu
Palubní deska: DO 1999

Olej:
Vypněte zapalování
Stiskněte tlačítko resetu a držte je stisknuté (1)
Zapněte zapalování
Uvolněte tlačítko (1)
Otočte tlačítko "2" doprava až se objeví "---"

Insp:
Vypněte zapalování
Stiskněte tlačítko resetu a držte je stisknuté (1)
Zapněte zapalování
Servisní ukazatel ukazuje: "Oil"
Uvolněte tlačítko (1)
Stiskněte tlačítko jednou (1)
Servisní ukazatel ukazuje: "Insp"
Otočte tlačítko "2" doprava až se objeví "---"

Palubní deska: OD 1999

Vypněte zapalování
Stiskněte tlačítko resetu a držte je stisknuté (1)
Zapněte zapalování
Uvolněte tlačítko (1)
Na displeji se zobrazí "SERVICE"
Otočením tlačítka "2" doprava resetujete ukazatel
Systém je resetován

Poznámka:
Tento postup resetování lze použít pouze u vozů s pevně plánovanou údržbou, všechny ostatní vozy se musí resetovat speciálním zařízením VAG.

Funguje pouze u aut bez pal.pc a nebo s MFA, na maxidotu tento postup nefunguje, musite to smazat vagem!---

Napsal: 06.08.2006 15:31
od crossic
A takhle vypadá ten tišťák patřící k mikrospínači - fotka je horčí kvality, ale snad to postačí - na těch kontaktech bývají výše uvedené praskliny, které stačí propájet

Napsal: 30.08.2006 13:49
od ghostrider
Montáž xenonu do GIV

Tak tady je par fotek montaze.... vse se odehrava jen okolo dvou dratu... Pan hnedy a pan Zluty! Jedna dvojicka jde od ridici jednotky a ta druha je ve stvetlech ktera slouzi jako stavajici napajeni standartni zarovky! Pak uz zbyva jen umistit starter(musi se vejit dovnitr svetla) a lehce vypilovat z vnitrni strany kryt svetla aby se nezlomili draty ktere jdou ven....(celkem 5 dratu-3 od starteru + 2 napajeni ŘJ) No a je hotovo... pak uz jen umistit ŘJ na nejake suche misto!!! Timto chci podekovat Matthewovi za fotky a popis.

Napsal: 02.09.2006 12:34
od Tomm
Tak a uz toho mam dost, ty dotazy jsou porad dokola... tady mate KOMPLETNI navod na dodelani DO (dalkoveho ovladani)!

Zakladnim predpokladem je mit v aute prijimac, tj. komfortni jednotku schopnou prijimat signal DO! Pokud mate jen obycejne centralni zamykani, tak postupujte dle navodu A) nebo B). Pokud jiz originalni DO mate v obycejnem klici, tak prosim nasledujte navod C).

UPOZORNENI:
•Tento text popisuje pouze verzi s vystrelovacim klicem.
•Tohle je jen teorie, muze tam neco chybet... kdyztak opravim/doplnim



A) Varianta ORIGO:
1. Koupit jinou komfortni jednotku a vymenit ji - musi umet to same co mas v aute ted (el. zrcatka, 4x el.okna, atd) a musi mit stejnou generaci:
a) 2.5 generace (delala se do 08.2001) tj. potrebujete 1J0 959 799AH (pouze pokud mate el.okna!!!)
b) 3 generace (delala se od 09.2001) tj. potrebujete 1C0 959 799 B
c) 2.5 generace, rv.1999, pokud mate pouze central bez el.oken, tedy mate jednotku 1C0 962..., tak je potreba shanet jednotku "1C0 962 258 N (01A)". S timto jsem se osobne nesetkal (info pouze z doslechu), radsi pouziti komfortek jeste prokonzultujte s vasim autoelektrikarem!

2. Koupit klic s dalkou, ktera vysila na stejne frekvenci jako komfortni jednotka - starsi typ 433MHz, novejsi 434MHz. Verze imobilizeru musi odpovidat tomu co mate v aute, jinak nepujde prihlasit a startovat s nim. Novejsi generace immo (III) je zpetne kompatibilni, ale moznost nakodovat klic jen JEDNOU zustava!

3. Instalace: Komfortka bez DO ma 1 konektor, s DO ma 2. S tim prvnim nic nedelate, jen ho pripojite. A ten druhy musite vyrobit - staci jen 12v pres pojistku, antena a 2x blinkry.

Na tomto linku najdete vse potrebne, vcetne cisel dilu: http://www.halwax.net/gerhard/ffb.htm" target="_blank

Cenovka bez prace:
-komfortka z vrakace/bazaru: 1000-2000,-
-kabely a konektor u vw: nejaky drobny
-klic origo vystrelovaci nevybrouseny s jakoukoliv dalkou pres znameho/bazar: 200-1000 (pozor na verzi imobilizeru!)
-dalka do vystrelovaku pokud by neodpovidala frekvence - u VW - 1500,-
-vybrouseni klice: 100-300 (zamecnictvi)
-prihlaseni imobilizeru v klici k autu: 300-1000 (autozamecnictvi/VW servis)

vyhody:
-auto se samo zamce po nechtenem zmacknuti ovladace napr. v kapse, tasce
-lze doprogramovat ovladani oken pres DO
-vse original

nevyhody:
-vyssi cena

B) Varianta NEORIGO - predelana do obalu originalniho klice:
UPOZORNENI: Pokud vam RJ CZ KLIC vyhovuje po mechanicke strance, netreba provadet upravy napsane MODROU barvou.

1. Koupit RJ CZ KEY (napr. http://www.levnealarmy.cz/detail.php?id=15" target="_blank )

2. Koupit origo vystrelovaci klic s jakoukoliv dalkou (verze imobilizeru musi odpovidat tomu co mas v aute, jinak nepujde prihlasit a startovat s nim). Novejsi generace immo (III) je zpetne kompatibilni, ale moznost nakodovat klic jen JEDNOU zustava! Dalsi krok je vymenit "streva" z toho neorigo do toho origo - to proto ze kvalita zpracovani RJ CZ KEY je priserna a zanedlouho muze prasknou kryt nebo pruzinka k vystrelovani klice.

3. Instalace: Pripojit v aute pod palubkou prijimac = asi 8 dratu: 3x na zem, 2x svetla, 1x 12V, 1x signal na otevreni, 1x signal na zavreni

Cenovka bez prace:
-klic origo vystrelovaci nevybrouseny s jakoukoliv tritlacitkovou dalkou pres znameho/bazar: 200-1000 (pozor na verzi imobilizeru!)
-rj cz key: cca 1000
-vybrouseni klice: 100-300 (zamecnictvi)
-prihlaseni imobilizeru v klici k autu: 300-1000 (autozamecnictvi/VW servis)

vyhody:
-levne reseni
-na prvni pohled vypada jako original

nevyhody:
-vic prace - napr. vymena "strev" v ovladaci
-auto se samo NEZAMCE po nechtenem zmacknuti ovladace napr. v kapse, tasce
-NELZE doprogramovat ovladani oken pres DO, ale je mozno dokoupit modul pro prodlouzeni impulzu (nedoporucuji)

C) Pridelani dalsiho klice k autu, pokud mate obycejny klic s originalnim DO
Vystrelovak se sklada ze 3 veci:
1) ostri (hrot) klice
2) imobilizeru
3) dalky

Nejlepsi je sehnat vystrelovak kterej ma:
1) nevybrousenej hrot, nebo pokud sezenete vybrousenej, musite ho vymenit = dalsi investice navic navic
2) immo ve vystrelovaku by mel mit stejnou verzi jako ten soucasny immo s kterym startujete. Zpetne je to kompatibilni (moznost nakodovat jen 1x ale zustava), ale dopredu ne.
3) pokud mate starsi komfortku (98-00) pracujici s 433MHz dalkou, tak takovy klic temer nejde sehnat. Proto kupte vystrelovak kterej ma jinou dalku (434MHz, 315MHz), a splnuje podminky 1 a 2. No a dalku 433MHz koupite ve VW a vymenite.

Zprovozneni: Klic musite nechat vybrousit v zamecnictvi a pak u nekoho s VAGem prihlasit immo k budikum, aby slo startovat - na to je potreba znat PIN kod budiku. Prihlaseni dalky ke komfortce se dela take pres VAG a neni treba znat kod.

Cenovka:
nevybrouseny klic pres inzerat - 200-1000
DO u VW (pokud nesezenete klic s odpovidajici frekvenci) - 1500
Prihlaseni immo k budikum 500-1200 (zalezi u koho a jestli se vi kod)
+ Prihlaseni DO ke komfortce je vetsinou v cene

Napsal: 26.09.2006 21:22
od Oakley
Při přejezdu nerovností se ozývá z přední nápravy vrzání, nebo při brždění ve vyšších rychlostech se klepe volant. Příčinou toho je steřelá guma držáku stabilizátoru a kostí stabilizátoru. Stačí vyměnit krajní držáky stabilizátoru a kosti stabilizátoru. Při výměně držáků stabilizátoru pozor, jsou dva druhy, jedny se dávaly od roku 2001 s mají už v sobě drážku, gumy nejsou vzájemně zaměnitelné a musí se koupit o nový držák s drážkou - cca 300kč/ks. Dále pk jsou ještě dva průměry těchto gum a to 21mm (1.4, 1.6) a 23mm (TDI, 1.8T) pro jistotu radši změřit. Dále je ještě možnost koupit polyuretanové (powerflex), ale cena je někde jinde (cca 900kč/ks) za to jsou nesmrtelný.

Napsal: 03.10.2006 00:49
od Tomm
Nefunguje dalkove ovladani - asi se vybila baterka nebo klic ztratil synchronizacni kod. Nektere klice maji diodu, pokud pri zmacknuti jakehokoliv tlacitka nesviti/neblika, je s nejvetsi pravdepodovbnosti chyba prave v baterce. Lze ji snadno vymenit, je to typ CR2032 3V nebo (2ks) typ CR2016.

Postup synchronizace (jsou potreba 2 klice):
1. klic ve spinacce do polohy pred startem
2. klic ve dverich a otocit = zamknout/odemknout... pak stisknout DO a je to

Vzdalenost na kterou reaguje DO je mala a vam se nechce/nemuzete jit bliz - zkuste tzv. "chin trick". Klic si prilozte pod bradu, mirne zatlacte nahoru proti kuzi a stistknete tlacitko. Timto vase hlava bude fungovat jako antena a dosah se o nekolik metru prodlouzi.

Vymena oleje, doporuceni jaky olej pouzit, obecne rady - muzete najit zde:
obecne rady pro vymenu oleje
olej do 1.8T
olej do TDI

Navod na spatne startovani TDI - zima klepe na dvere, tak at nemusite rano s nadavkami stihat na posledni chvili MHD.
a) studeny motor:
• predvstrik - kontrola vagem
• padani nafty = bublinky v pruhledne hadicce od filtru - vymenit filtr + termostaticky ventil a OBA O-krouzky na ventilu (PD maji obe hadicky cerne)
• nova baterie, zejmena pokud je jiz starsi... cim vetsi kapacita tim lip (idealne 70-80Ah)
• vymena nebo repase starteru - za cas se v nem udelaji vule, bere moc proudu a netoci motorem jak by mel
• vymena zhavicek - nejlepe vsechny 4, cca 250/ks (zn. Beru nebo Bosch)

b) zahraty motor:
• velka vule ve vstrikovacim cerpadle (ne PD) - pomuze jedine nove cerpadlo
• starter, viz studeny motor
• zvyseni startovaci davky paliva - pres vag (motor, login, prizpusobeni, kanal 5, zvysit o 200, 400 nebo max. 500)

Mlzeni predniho (dalsich) skel - Pri zapnute klimatizaci je vse v pohode. Je to zpusobene tim, ze klimatizace vzduch vysousi, proto se okna rychle odmlzi.
Reseni: vymena pyloveho filtru, je popsana v tomto threadu nazacatku. Dale je take dobre vysusit koberecky a v zime pouzivat gumove (nezapomenout vylivat vodu!). Zde najdete dalsi info.

Zapsani kol do TP - tu najdete nekolik rad:
MDCR - schvalovani vozidel
tema 1
tema 2
tema 3
tema 4

Prověření vozidla v databázích leasingových společností, v registru povinného ručení a v registru odcizených vozidel Policie ČR.

:arrow: http://cebia.com/checklease/frmHledej.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" target="_blank

Napsal: 06.10.2006 13:44
od Ondrej
BENZÍN - JEDEN VÁLEC NEJEDE - častá závada u benzínů, hlavně 1.6, 1.8T a V5.

Auto přestane táhnout, motor jde nepravidelně a vibruje, po čase se rozsvítí CHECK.

Příčina může být: (vadná svíčka nebo zapalovací modul).

Zištění závady: při nastartovaném motoru odpojovat jednotlivě kabely (tak aby byl vždy odpojen jen jeden). Nezmění-li se chod motoru při odpojení jednoho z kabelů, válec nejede.

Odstranění: Zkusit prohodit zapalovací moduly ((můžete vzít z jiného válce(myšleno z vašeho motoru)) pokud závada trvá zkusit prohodit svíčky. Pokud nepomůže mohou být špatné kabely.

Upozornění!: Moduly prohazovat při vypnutém motoru, (svíčky samozřejmě také). Nešlapat na plyn, s autem s nefunkčním jedním válcem doject jen nejnutnější vzdálenost a to pomalu (nevytáčet motor). Pokud nejde více než jeden válec vůbec nejezdit! I sjedním nefunkčním válcem raději doporučuji odtáhnout.

Cena opravy: modul origo cca 1100,-, svíčka (bosch platinum long life) cca 450,-