FAQ - Časté dotazy ČTĚTE DŘÍVE NEŽ SE ZEPTÁTE!!!
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
Pravidla fóra
Vítejte v sekci Golf IV / Bora. Pokud jste tu poprvé, přečtěte si prosím Návod na používáni. Dříve než založíte nové téma, projděte si téma Často kladené otázky - FAQ, případně zkuste vyhledávání
Vítejte v sekci Golf IV / Bora. Pokud jste tu poprvé, přečtěte si prosím Návod na používáni. Dříve než založíte nové téma, projděte si téma Často kladené otázky - FAQ, případně zkuste vyhledávání
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Vse o origo xenonech:
Tady pridavam par rad, obrazku a odkazu pro kompletni montaz xenonu vcetne aut. naklapeni.
Navod na montaz - http://64.154.105.219/auto-leveling_Install.doc" target="_blank
Navod na programovani pres vag - http://64.154.105.219/vag_com_programming-03HIDS.doc" target="_blank
Zapojeni + obrazky instalace cidel - http://bambergvr6.50megs.com/hid_auto_l ... system.htm" target="_blank
Tady pridavam par rad, obrazku a odkazu pro kompletni montaz xenonu vcetne aut. naklapeni.
Navod na montaz - http://64.154.105.219/auto-leveling_Install.doc" target="_blank
Navod na programovani pres vag - http://64.154.105.219/vag_com_programming-03HIDS.doc" target="_blank
Zapojeni + obrazky instalace cidel - http://bambergvr6.50megs.com/hid_auto_l ... system.htm" target="_blank
- Přílohy
-
- Originalni G4 xenon svetlomety.
- golf4hid.jpg (18.25 KiB) Zobrazeno 107023 x
-
- Zadni cidlo.
- P1020560.jpg (38.13 KiB) Zobrazeno 107248 x
-
- Predni cidlo.
- P1020543.jpg (27.34 KiB) Zobrazeno 107263 x
-
- Cidla na podvozek pro automatickou regulaci vysky.
- autolevel_sensors.jpg (29.16 KiB) Zobrazeno 107375 x
-
- Schema zapojeni cidel pro automatickou regulaci vysky.
- Auto_level03.jpg (46.96 KiB) Zobrazeno 107497 x
-
- Toto je jen schema zapojeni prechodek mezi 10pin (norm.svetlo) na 12pin (xenon).
- HIDharness2.jpg (79.19 KiB) Zobrazeno 107028 x
-
- Jak ma vypadat kabelaz k cidlum.
- HID-ALWR_harness.jpg (46.21 KiB) Zobrazeno 107130 x
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Vibrace na volnobeh - zejmena pokud dojizdite ke krizovatce (15-0 km/h), po zastaveni prestanou
Tyka ze pouze TDI motoru roku vyroby 98-2001, zejmena typy AHF, ALH, AGR.
Jde o komplexni problem ktery je zpusoben pravdepodobne chybou ridici jednotky a podporuje ji spatny (vybehany) dvouhmotnostni setrvacnik. Podobne projevy muze mit i spatny ridici (3.) vstrik.
Diagnostika zavady: pripojit vag, motor, login, prizpusobeni a v kanalu 01 sledovat davku paliva. S pripojenym vagem se jet projet a zkusit vyvolat to treseni, v tom momente se podivat na vag a pokud bude davka litat jak splasena, tak je to ono.
Zpusobu odstraneni je mnoho, nektere ucinkuji urcite, jine malokdy.
Na prvnim miste je nutne zminit vymenu dvouhmotnostniho setrvacniku:
a) za novy shodny (u starsiho lze jen obtizne poznat zda neni take vybehany), cena u vw cca 30tis kc, v annonci nebo na dieselpower se da sehnat za 10-12tis
b) jednohmotnostni, ale nese to dalsi problemy. Musi se pouzit setrvacnik z motoru TDI typ 1Z (Golf III) a pritlacak+lamela z VR6 nebo G60, vice info o teto zamene na http://www.dieselpower.cz" target="_blank
Dalsi moznosti opravy:
- zvyseni volnobezne davky paliva (motor, login 12233, prizpusobeni, kanal 01, standardni hodnota je 32768, snizovanim teto hodnoty se davka zvysuje)
- odpojeni spinace na pedalu spojky - pouze pokud NENI v aute TEMPOMAT!!
- vymena ridici jednotky motoru, mozna vsak bude treba vymenit i kabelaz a dalsi upravy
Tyka ze pouze TDI motoru roku vyroby 98-2001, zejmena typy AHF, ALH, AGR.
Jde o komplexni problem ktery je zpusoben pravdepodobne chybou ridici jednotky a podporuje ji spatny (vybehany) dvouhmotnostni setrvacnik. Podobne projevy muze mit i spatny ridici (3.) vstrik.
Diagnostika zavady: pripojit vag, motor, login, prizpusobeni a v kanalu 01 sledovat davku paliva. S pripojenym vagem se jet projet a zkusit vyvolat to treseni, v tom momente se podivat na vag a pokud bude davka litat jak splasena, tak je to ono.
Zpusobu odstraneni je mnoho, nektere ucinkuji urcite, jine malokdy.
Na prvnim miste je nutne zminit vymenu dvouhmotnostniho setrvacniku:
a) za novy shodny (u starsiho lze jen obtizne poznat zda neni take vybehany), cena u vw cca 30tis kc, v annonci nebo na dieselpower se da sehnat za 10-12tis
b) jednohmotnostni, ale nese to dalsi problemy. Musi se pouzit setrvacnik z motoru TDI typ 1Z (Golf III) a pritlacak+lamela z VR6 nebo G60, vice info o teto zamene na http://www.dieselpower.cz" target="_blank
Dalsi moznosti opravy:
- zvyseni volnobezne davky paliva (motor, login 12233, prizpusobeni, kanal 01, standardni hodnota je 32768, snizovanim teto hodnoty se davka zvysuje)
- odpojeni spinace na pedalu spojky - pouze pokud NENI v aute TEMPOMAT!!
- vymena ridici jednotky motoru, mozna vsak bude treba vymenit i kabelaz a dalsi upravy
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
- PeLa
- VWsenior
- Příspěvky: 2095
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jižní Čechy - kousek od Metropole
- Kontaktovat uživatele:
Demontáž středové konzole /prostě to, kde je rádio, klima, atd./
O víkendu jsem se rozhodl, že dočasně (než bude nalakováno) vyměním středový rámeček, ve kterém je uložen panel Climatroniku, rádio, atd. Práce byla pohodová. Postup je následující:
1) Jako první přijde na řadu demontáž plastů pod volantem. Musejí se odmontovat všechny tři díly. Jsou uchyceny cca. 12 torx šrouby, které se nacházejí na spodní straně krytu a pod volantem. Tímto se demontuje plast vlevo od rámečku.
2) Poté se musí demonovat středový tunel. Je to kvůli jednomu jedinému šroubu, který drží kastlík před spolujezdce. Nejprve povolit dva šrouby, které se nacházejí v prostoru nohou spolujezdce a řidiče, poté dva šrouby u sedaček (pod černými krytkami), vyndat popelník, povolit jeden šroub pod popelníkem. Dále sundat manžetu řadící páky a středový tunel vysunout směrem dozadu.
3) Následoval kastlík před spolujezdcem. Práce velmi jednoduchá. Kastlík je přichycen 7 šrouby. Tři se nacházejí na spodní straně přístrojové desky (v prostoru nohou spolujezdce), tři v horní části kastlíku (objeví se po otevření dvířek kastlíku) a jeden je vpravo (cca. 10 cm) od zásuvky diagnostiky. Nyní drží kastlík jen na plechových sponách. Stačí trochu zabrat a je venku.
4) Ze středového tunelu vyndat všechny přístroje.
Kastlík nad rádiem - zabrat a vytahnout
rádio - dle výrobce
Climatronik - je uchycen 4 šrouby, které jsou schované pod plastovým krytem.
5) Nyní už stačí povolit pouze 7 šroubů, které jsou na boku a jeden na spodku kastlíku. No a je hotovo.
Po zpětné montáži mi zůstal jen jeden šroub.
Snad je to takto jasné.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ior-parts-(e-brake-center-console-armrest-glovebox-ashtrays" onclick="window.open(this.href);return false;)
edited by Toxyz
O víkendu jsem se rozhodl, že dočasně (než bude nalakováno) vyměním středový rámeček, ve kterém je uložen panel Climatroniku, rádio, atd. Práce byla pohodová. Postup je následující:
1) Jako první přijde na řadu demontáž plastů pod volantem. Musejí se odmontovat všechny tři díly. Jsou uchyceny cca. 12 torx šrouby, které se nacházejí na spodní straně krytu a pod volantem. Tímto se demontuje plast vlevo od rámečku.
2) Poté se musí demonovat středový tunel. Je to kvůli jednomu jedinému šroubu, který drží kastlík před spolujezdce. Nejprve povolit dva šrouby, které se nacházejí v prostoru nohou spolujezdce a řidiče, poté dva šrouby u sedaček (pod černými krytkami), vyndat popelník, povolit jeden šroub pod popelníkem. Dále sundat manžetu řadící páky a středový tunel vysunout směrem dozadu.
3) Následoval kastlík před spolujezdcem. Práce velmi jednoduchá. Kastlík je přichycen 7 šrouby. Tři se nacházejí na spodní straně přístrojové desky (v prostoru nohou spolujezdce), tři v horní části kastlíku (objeví se po otevření dvířek kastlíku) a jeden je vpravo (cca. 10 cm) od zásuvky diagnostiky. Nyní drží kastlík jen na plechových sponách. Stačí trochu zabrat a je venku.
4) Ze středového tunelu vyndat všechny přístroje.
Kastlík nad rádiem - zabrat a vytahnout
rádio - dle výrobce
Climatronik - je uchycen 4 šrouby, které jsou schované pod plastovým krytem.
5) Nyní už stačí povolit pouze 7 šroubů, které jsou na boku a jeden na spodku kastlíku. No a je hotovo.
Po zpětné montáži mi zůstal jen jeden šroub.
Snad je to takto jasné.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ior-parts-(e-brake-center-console-armrest-glovebox-ashtrays" onclick="window.open(this.href);return false;)
edited by Toxyz
- Přílohy
-
- DSCN1711.JPG (42.83 KiB) Zobrazeno 103899 x
-
- Šipky označují šrouby torx 20.
- DSCN1709.JPG (50.54 KiB) Zobrazeno 104278 x
- vandal666
- Řidič
- Příspěvky: 131
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Košice, SK
- Kontaktovat uživatele:
brzdové kotúče - rozmery
Tak na požiadavku sem dávam do FAQu obrázok s rozmermi sériových kotúčov GIV....
- Přílohy
-
- brzdy.jpg (51.31 KiB) Zobrazeno 102044 x
- husmmi
- Jezdec
- Příspěvky: 219
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Benešov / Říčany
- Kontaktovat uživatele:
rozebrání stěračů - G4
menší fotoseriál na rozebrání stěračů
fotky na http://vodnar.rajce.idnes.cz/postup_-_s ... _INFORMACE_-----/" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT by Toxyz .....úprava linku
fotky na http://vodnar.rajce.idnes.cz/postup_-_s ... _INFORMACE_-----/" onclick="window.open(this.href);return false;
EDIT by Toxyz .....úprava linku
- SakoVerife
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: NoveVeseli/ZdarnadSazavou/Brno
- Kontaktovat uživatele:
manual na GIV/BORU slovensky
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=8 ... 8#p1094038" onclick="window.open(this.href);return false;
původní link nefunkční, novej "up" by vtuni
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=8 ... 8#p1094038" onclick="window.open(this.href);return false;
původní link nefunkční, novej "up" by vtuni
- SakoVerife
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: NoveVeseli/ZdarnadSazavou/Brno
- Kontaktovat uživatele:
S povolenim od Husmmi predelany Návod rozebraní stěračů do pdf.
- Přílohy
-
- giv_vymontovani_sterace.pdf
- (985.18 KiB) Staženo 2272 x
- Tomm
- VWmaniak
- Příspěvky: 5556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Jihlava
Drtiva vetsina to vi, ale pro novacky u koncernu:
Demontaz originalniho autoradia:
Pouzivaji se klice - viz obr. v priloze. Lze si je snadno vyrobit, pripadne se daji pouzit i jine vhodne nastroje (nozik, sroubovacek)
Po vymene autoradia za jinou znacku nez koncern se zhorsil prijem signalu, jak to opravit?
Reseni: Koncernovy radia maji v sobe napajeni antenniho zesilovace (v patce anteny) uz zabudovany. Pokud radio vymenite za jiny (ne koncernovy), tak musite zajistit napajeni antenniho zesilovace, jinak budete mit spatnej prijem signalu.
Delaji se ruzny varianty (dle konektoru - iso, din, fakra...), nejcastejsi je tato - http://gsm-caraudio.vltava2000.cz/store ... oodsID=364" target="_blank
A zapojuje se mezi antenu a radio (koax).
POZOR: Pri pouziti neorigo radia hrozi poskozeni pri pripojeni diagnostickeho pristroje VAG, protoze origo radia maji i pin na diagnostiku! Neorigo radia na nej muzou pustit i 12V a to pro VAG znamena temer jiste poskozeni
DOPLNENI: Tyto "klice" se zasunou do drazek v radiu viz obrazek nize:
Demontaz originalniho autoradia:
Pouzivaji se klice - viz obr. v priloze. Lze si je snadno vyrobit, pripadne se daji pouzit i jine vhodne nastroje (nozik, sroubovacek)
Po vymene autoradia za jinou znacku nez koncern se zhorsil prijem signalu, jak to opravit?
Reseni: Koncernovy radia maji v sobe napajeni antenniho zesilovace (v patce anteny) uz zabudovany. Pokud radio vymenite za jiny (ne koncernovy), tak musite zajistit napajeni antenniho zesilovace, jinak budete mit spatnej prijem signalu.
Delaji se ruzny varianty (dle konektoru - iso, din, fakra...), nejcastejsi je tato - http://gsm-caraudio.vltava2000.cz/store ... oodsID=364" target="_blank
A zapojuje se mezi antenu a radio (koax).
POZOR: Pri pouziti neorigo radia hrozi poskozeni pri pripojeni diagnostickeho pristroje VAG, protoze origo radia maji i pin na diagnostiku! Neorigo radia na nej muzou pustit i 12V a to pro VAG znamena temer jiste poskozeni
DOPLNENI: Tyto "klice" se zasunou do drazek v radiu viz obrazek nize:
- Přílohy
-
- 01_448.jpg (28.24 KiB) Zobrazeno 85716 x
-
- gammavyndat.jpg (15.4 KiB) Zobrazeno 83649 x
-
- radio.doc
- jak demontovat starší typ rádií
- (598.5 KiB) Staženo 1199 x
Naposledy upravil(a) Tomm dne 25.06.2007 16:45, celkem upraveno 2 x.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.
- Mr. Death
- Profík
- Příspěvky: 1135
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
Demontáž stěrače pátých dveří
Udělal jsem takový malý návod, jak na demontáž stěrače pátých dveří, jenom malá poznámka, je to návod na Varianta, sedan má ještě v tapecu šroubky:
1. Oddělat plastovou krytku stěrače.
2. Odšroubovat matku (13 klíč).
3. Sundat stěrač - první problém, stěrač drží v tisícihranu a nechce povolit, rozhodně nepačte o sklo, mohlo by prasknout a taky může prasknout uchycení stěrače, osvědčil se francouzák a normálně ten stěrač chytit a různě s ním tahat, až povolí.
4. Sundat tapec pátých dveří, který drží jen na takových zacvakávacích úchytkách, mně se nejlíp začínalo u skla a prostě stačí zabrat až to vycvakne.
5. Odšroubovat mechanizmus stěrače (10 klíč, drží na třech šroubcích), vytáhnout napájení a hadičku ostřikovače (bacha na kapalinu, která tam může být) a normálně vytáhnout celý ven.
6. Odšroubovat kovovou krytku mechanizmu (Torx 10) a vytáhnout kovový mechanizmus - druhý problém, nemusí jít vytáhnout, jak je zarezlý, tady pomohlo trubičkou opřít o velmi pevnou podložku (do stolu jsem udělal díru) a pak mlátit z druhé strany kladivem do plastu, tady už docela hrozí poškození, ale mně se to prostě jinak nepovedlo vytáhnout, ten plast je hodně tvrdý, takže nedošlo ani k nějakýmu většímu poškození.
7. Odstranit rez z mechanizmu tak, aby šel kovový váleček (žeby kluzné ložisko?) sundat a vrátit bez problémů a pak všechno důkladně promazat voděodolnou vazelínou a smontovat dohromady a stěrač by měl zase fungovat. Po namontování je dobrý zapnout stěrač bez ramena, aby motorek zajel do obou krajních poloh.
Bohužel je to dost brutální způsob, který může zničit celý stěrač, pokud by se vám podařilo poškodit jenom ten kovový mechanizmus nebo by už prostě nešel očistit, tak v opravárenské sadě se prodává za 1000Kč.
FOTO:
Tady je vidět sundaný mechanizmus, v tomto případě se bohužel zlomila tyčinka s vodou do ostřikovače, takže všechno mírně zarezlo, mechanizmus je ale v dobrém stavu. Dále je na obrázku krytka se zlomenou tyčinkou ostřikovače a triska ostřikovače.
Tady je vidět kovová část mechanizmu, kterou je případně třeba o něco opřít a kladivem vymlátit.
Tady je celý motorek bez mechanizmu.
1. Oddělat plastovou krytku stěrače.
2. Odšroubovat matku (13 klíč).
3. Sundat stěrač - první problém, stěrač drží v tisícihranu a nechce povolit, rozhodně nepačte o sklo, mohlo by prasknout a taky může prasknout uchycení stěrače, osvědčil se francouzák a normálně ten stěrač chytit a různě s ním tahat, až povolí.
4. Sundat tapec pátých dveří, který drží jen na takových zacvakávacích úchytkách, mně se nejlíp začínalo u skla a prostě stačí zabrat až to vycvakne.
5. Odšroubovat mechanizmus stěrače (10 klíč, drží na třech šroubcích), vytáhnout napájení a hadičku ostřikovače (bacha na kapalinu, která tam může být) a normálně vytáhnout celý ven.
6. Odšroubovat kovovou krytku mechanizmu (Torx 10) a vytáhnout kovový mechanizmus - druhý problém, nemusí jít vytáhnout, jak je zarezlý, tady pomohlo trubičkou opřít o velmi pevnou podložku (do stolu jsem udělal díru) a pak mlátit z druhé strany kladivem do plastu, tady už docela hrozí poškození, ale mně se to prostě jinak nepovedlo vytáhnout, ten plast je hodně tvrdý, takže nedošlo ani k nějakýmu většímu poškození.
7. Odstranit rez z mechanizmu tak, aby šel kovový váleček (žeby kluzné ložisko?) sundat a vrátit bez problémů a pak všechno důkladně promazat voděodolnou vazelínou a smontovat dohromady a stěrač by měl zase fungovat. Po namontování je dobrý zapnout stěrač bez ramena, aby motorek zajel do obou krajních poloh.
Bohužel je to dost brutální způsob, který může zničit celý stěrač, pokud by se vám podařilo poškodit jenom ten kovový mechanizmus nebo by už prostě nešel očistit, tak v opravárenské sadě se prodává za 1000Kč.
FOTO:
Tady je vidět sundaný mechanizmus, v tomto případě se bohužel zlomila tyčinka s vodou do ostřikovače, takže všechno mírně zarezlo, mechanizmus je ale v dobrém stavu. Dále je na obrázku krytka se zlomenou tyčinkou ostřikovače a triska ostřikovače.
Tady je vidět kovová část mechanizmu, kterou je případně třeba o něco opřít a kladivem vymlátit.
Tady je celý motorek bez mechanizmu.
- alean
- VWjunior
- Příspěvky: 1644
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: North Moravia
kdyby někdo sháněl nějaké připravky - Servisní nářadí na VW
popř.obrázky jak některé přípravky vypadají tak tadyhttp://www.skoda.triga.cz/znacka-2/
popř.obrázky jak některé přípravky vypadají tak tadyhttp://www.skoda.triga.cz/znacka-2/
- catdavid
- VWjunior
- Příspěvky: 1654
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Výměna zadních silentbloků na zadní nápravě GOLF/BORA http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... a&start=45
- baciluss
- Závodník
- Příspěvky: 635
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Malacky SR
- Kontaktovat uživatele:
- baciluss
- Závodník
- Příspěvky: 635
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Malacky SR
- Kontaktovat uživatele:
Automaticke zamykanie/odomykanie centralu a ine GIV/BORA
Riadiace Jednotky (do 1998)
Zvolit RJ 35(Comfort System bez el. okien)
alebo
Zvolit RJ 46 (Comfort System s el. oknami)
Adaptacia -> Funkcia 10
-> Kanal 03 (Automaticke zamykanie)
Dvere sa automaticky uzamknu po dosiahnuti cca 20 km/h (0 = VYP/1 = ZAP).
-> Kanal 04 (Automaticke odomykanie)
Dvere sa odomknu po vytiahnuti kluca zo spinacky (0 = VYP/1 = ZAP).
-> Kanal 05 (Monitorovanie interieru)
Aktivacia monitorovania interieru (0 = VYP/1 = ZAP).
-> Kanal 08 (Bliknutie pri odomknuti)
Blikne pri odomknuti pomocou DO (0 = VYP/1 = ZAP).
-> Kanal 09 (Bliknutie pri uzamknuti)
Blikne pri uzamknuti pomocou DO (0 = VYP/1 = ZAP).
-> Kanal 10 (Obecne nastavenie)
Obecne nastavenie sireny alarmu.
Riadiace Jednotky (od 1999)
Zvolit RJ 35(Comfort System bez el. okien)
alebo
Zvolit RJ 46 (Comfort System s el. oknami)
Rovnake nastavenia ako hore uvedene len maju navyse:
-> Kanal 06 (Klakson pri odomykani)
Klakson kratko zatrubi pri odomykani pomocou DO (0 = VYP/1 = ZAP).
-> Kanal 07 (Klakson pri zamykani)
Klakson kratko zatrubi pri zamykani pomocou DO (0 = VYP/1 = ZAP)
Central odskusany dnes...automatika funguje na 100%
Riadiace Jednotky (do 1998)
Zvolit RJ 35(Comfort System bez el. okien)
alebo
Zvolit RJ 46 (Comfort System s el. oknami)
Adaptacia -> Funkcia 10
-> Kanal 03 (Automaticke zamykanie)
Dvere sa automaticky uzamknu po dosiahnuti cca 20 km/h (0 = VYP/1 = ZAP).
-> Kanal 04 (Automaticke odomykanie)
Dvere sa odomknu po vytiahnuti kluca zo spinacky (0 = VYP/1 = ZAP).
-> Kanal 05 (Monitorovanie interieru)
Aktivacia monitorovania interieru (0 = VYP/1 = ZAP).
-> Kanal 08 (Bliknutie pri odomknuti)
Blikne pri odomknuti pomocou DO (0 = VYP/1 = ZAP).
-> Kanal 09 (Bliknutie pri uzamknuti)
Blikne pri uzamknuti pomocou DO (0 = VYP/1 = ZAP).
-> Kanal 10 (Obecne nastavenie)
Obecne nastavenie sireny alarmu.
Riadiace Jednotky (od 1999)
Zvolit RJ 35(Comfort System bez el. okien)
alebo
Zvolit RJ 46 (Comfort System s el. oknami)
Rovnake nastavenia ako hore uvedene len maju navyse:
-> Kanal 06 (Klakson pri odomykani)
Klakson kratko zatrubi pri odomykani pomocou DO (0 = VYP/1 = ZAP).
-> Kanal 07 (Klakson pri zamykani)
Klakson kratko zatrubi pri zamykani pomocou DO (0 = VYP/1 = ZAP)
Central odskusany dnes...automatika funguje na 100%
- Mr. Death
- Profík
- Příspěvky: 1135
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno
- crossic
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Dubí
Pri motoroch 1,6SR lamdu najdete na zaciatku vyfukoveho potrubia t.j. na motore zo zadnej strany. Kabelaz ma konektor v krabicke pod autom vedla katalca. Najcastejsie oznacenie lamdy pri motore AKL do roku 12/99 bolo 06A906262Q.
---------------------------------------------------------------
Lambda sonda je klucovou suciastkou katalickej regulacie, analyzuje zlozenie
splodin vo vyfukovom potrubi. Vdaka tomu regulacna elektronika vytvori
optimalny pomer zmesi na spalovanie. Je v tvare flase zo zirkondioxidovej
keramiky (ZrO2). Zo strany splodin je platina prepustajuca plyny potiahnuta
oteru odolavajucou poreznou keramikou. Vnutorna strana ma spojenie s
okolitym vzduchom. Funkcia sa zaklada na tom, ze keramicky material pri
teplote cez 600C vedie iony kyslika. Vnutorny vyhrievaci element preto musi
sondu zahriat na prevadzkovu teplotu. Ak je obsah O2 na vnutornej a
vonkajsej strane odlisny, vznika na elektrodach elektricke napetie.
Pri idealnom zmiesavacom pomere 14:1 sa meni napetie okolo 0,5V (frekvencia
je zavisla na casovej konstante regulacneho obvodu). Ak je napetie bez
kolisania presne 0,5V znamena to ze regulacny obvod nepracuje spravne, je
chybna lamda sonda alebo je studena. Trvale vysoke napetie znamena ze zmes
je prilis bohata (malo kyslika). Tato situacia tiez moze vzniknut za istych
okolnosti (studeny motor,velka zataz) aj za normalnej prevadzky. Pri
chudobnej zmesi zase pada napetie pod 0,5V. Aj tu su vsak iste dovolene
situacie (brzdenie motorom-uvolneny plynovy pedal pri vysokych otackach
motora).
Vytvořil GolfinoIV
---------------------------------------------------------------
Lambda sonda je klucovou suciastkou katalickej regulacie, analyzuje zlozenie
splodin vo vyfukovom potrubi. Vdaka tomu regulacna elektronika vytvori
optimalny pomer zmesi na spalovanie. Je v tvare flase zo zirkondioxidovej
keramiky (ZrO2). Zo strany splodin je platina prepustajuca plyny potiahnuta
oteru odolavajucou poreznou keramikou. Vnutorna strana ma spojenie s
okolitym vzduchom. Funkcia sa zaklada na tom, ze keramicky material pri
teplote cez 600C vedie iony kyslika. Vnutorny vyhrievaci element preto musi
sondu zahriat na prevadzkovu teplotu. Ak je obsah O2 na vnutornej a
vonkajsej strane odlisny, vznika na elektrodach elektricke napetie.
Pri idealnom zmiesavacom pomere 14:1 sa meni napetie okolo 0,5V (frekvencia
je zavisla na casovej konstante regulacneho obvodu). Ak je napetie bez
kolisania presne 0,5V znamena to ze regulacny obvod nepracuje spravne, je
chybna lamda sonda alebo je studena. Trvale vysoke napetie znamena ze zmes
je prilis bohata (malo kyslika). Tato situacia tiez moze vzniknut za istych
okolnosti (studeny motor,velka zataz) aj za normalnej prevadzky. Pri
chudobnej zmesi zase pada napetie pod 0,5V. Aj tu su vsak iste dovolene
situacie (brzdenie motorom-uvolneny plynovy pedal pri vysokych otackach
motora).
Vytvořil GolfinoIV
- Přílohy
-
- lambda.jpg (18.41 KiB) Zobrazeno 69674 x
VW CC snowflake TDi 176HP 389Nm DSG