Napsal: 24.06.2006 00:41
Nesviti interierove svetlo po otevreni dveri, neblika svetylko ve dverich ridice, po zamknuti zevnitr tlacitkem se jedny dvere ihned odemknou, blbne centralni zamykani - pravdepodobne spatny spinac zamku (jsou tam 3), casta slabina golfu, pasatu, octavii, toled atd., odchazi opravdu hodne casto. Jsou dva zpusoby opravy:
a) vymenit zamek, nejlepe sehnat z vrakace, annonce, u vw stoji novy 4500 (je to hodne, ale mate jistotu ze vydrzi)
b) nekdy muze pomoct rozebrat zamek a propajet kontakty mezi plosnym spojem a konektorem mikropajkou - foto daval Crossic dale v tomho threadu. Pripadne i vycistenim a kontrolou vlastnich mikrospinacu lze zamek opet uvest do chodu.
Doplneni: jak zjistim ktery zamek je spatny?
a) precist pamet zavad komfortni jednotky (adresa 46 na vagu)
b) nastavit interierovou lampicku do polohy rozsviceni pri otevreni dveri a zkouset postupne otvirat dvere. Ty ktere nerozsviti lampicku maji spatny mikrospinac. Pro urychleni zhasinani muzete dat klicek do zapalovani do polohy pred startem.
Vrzani z predni napravy pri prejezdu nerovnosti - sterela guma na krajnim drzaku stabilizatoru. Jako nouzove reseni staci do uchyceni stabilizatoru striknout nejaky mastny sprej a overit si tak cim je vrzani zpusobene. Oprava - staci vymenit gumu a je pokoj, cena u vw cca 200/ks. Pozor - na novejsich modelech je drzak teto gumy s drazkou, na starsich je plochy bez drazky. (novy drzak u vw 300/ks) Na dalsi strane je vice info i s obrazky. Klepani z predni napravy muzou zpusobovat spatne "kosti" stabilizatoru (uchyceni k ramenum)
Uzavreni EGR ventilu pres VAG (nelze u PD) - dela se to v motor / uprava (login 12233) a specialni nastaveni - kanal 03. Standardni hodnota je 32768, pri nastaveni vyssi hodnoty se EGR otvira mene. Pri nastaveni maximalni hodnoty (vetsinou 33768) je temer trvale uzavren. Pokud jde motor po nastaveni vyssi hodnoty nepravidelne, zkuste ji o kousek snizit.
Motor najednou prestane tahnout a jede max 130, po vypnuti a opetovnem startu je vse ok - pada do nouzoveho rezimu, pravdepodovna zavada regulace turba. Napichnout na VAG a nechat zkontrolovat kolik tlaci turbo, jestli se reguluje. Chyba vetsinou je ve zatuhle regulaci turba (naklapeni lopatek) a nebo spatnym ventilem N75.
Motor netahne, na dalnici ma problemy pri akceleraci na tezsi prevodove stupne - pravdepodobne spatna vaha vzduchu, nechat zmerit ZA JIZDY (3-4.prevodovy stupen, plny plyn) VAGem. O kousek dale najdete podrobny navod.
Predni sterace prestaly fungovat nebo jdou velmi pomalu, ztuha - zareznul mechanismus steracu. Oprava - sundat sterace, tj. vyndat krytku, 13ku matku a sundat obe raminka steracu. Sundat kryt pyloveho filtru (postup je uveden nize). Nyni vyndat plast pod steracema, drzi v drazce na spodni hrane celniho skla. Nejlepsi je zacit od kraje a strcit mezi nej a sklo prst. Kdo ma vetsi prsty a nedostane se tam, lze pouzit vetsi sroubovak. Postupujte pomalu, ten plast rad praska. Az je plast venku, tak sundat celej mechanismus steracu, je to takova konstrukce prisroubovana na 3 sroubech. Odpojit kabel od motorku. Nyni je treba rozebrat ty vodici trubicky na krajich, ve kterych vedou osicky ke steracum. Jsou jisteny zhora jistici polozkou. Pod ni je jeste tesnenicko - neztratit. Vetsinou to byva tak zarezle, ze s tim nejde rukou pohnout. Je treba to budto opatrne nahrat a nebo vyklepat (pozor, velmi jemne). Po uspesnem rozlozeni obrousit osicky od rezi smirkovym papirem, vycistit take trubicky a poradne namazat vodeodolnou vazelinou nebo grafitovym praskem. Postup skladani je opacny.
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=29606" onclick="window.open(this.href);return false;
Doplneni od DUDUHa:
... měl jsem závadu na stěračích (klasika - přirezlé) a po složení mi mlátil stěrač řidiče vrchní částí stěrače do rámu dveří.Snažil jsem se to všelijak nastavit a pak jsem to rozdělal znova.Čumím, koukám, hledím a nic.Všechno na svém místě.A pak to přišlo. Jak máš ty osky co drží samotný stěrače tak na nich jsou takový malý táhla (pak ty dlouhý k motorku).Ty jsem prostě prohodil!!! Pravý-levý, na pohled jsou stejný, ale jen na pohled. Jedno je kratší asi o 0,5 cm a to byl ten problém.Je tam i nějaký číslo a to je také stejný až na rozdíl v konci a to že na jednom je 6ka a na druhém 5ka.Tedy u Bory nepřehodit.
Rozebrani zadnich (patych) dveri - v -"kapsach" jsou dva sroubky, na kazde strane jeden. Po jejich vysroubovani staci silou odtahnout plast od dveri, drzi asi na 10ti prichytkach. V leve pruchodce dveri jde hadicka k ostrikovaci, brzdove svetlo, vyhrivani skla a elektrika k motorku sterace. Vpravo jde svazek pro centralni zamykani. Pokud planujete dvere uplne sundat, tak konektory od kabelu najdete v levem C sloupku (nad prihradkou pro lekarnicku).
Vymena kabinového pylového filtru - v motorovem prostoru na strane spolujezdce hned pod celnim sklem je kryt filtru zajisten 4 sroubky. Vyndat ho da trochu praci, je zapasovan pod plastem steracu. Vlastni filtr drzi jeste plastovy ramecek, ktery je treba vycvaknout.
Praskla stahovacka - okno sjede do dveri a ven uz nevyjdede - rozlomil se plastovy drzak skla. Oprava: sehnat novejsi celokovovy typ drzaku (u vw je to opravarenska sada za cca 1400), rozebrat dvere (postup uveden nize), sundat praskly drzak z kolejnicky a vymenit za novejsi. Jeste info: v prednich dverich jsou 2 drzaky skla, v zadnich jeden.
Rozebrani prednich dveri, stahovacky a zamku: (s el. stahovanymi okny)
Obrazovy navod zde http://uk-mkivs.net/topic/15527-how-to- ... d-2792009/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dole jsou 3 sroubky T25, vpredu u zrcatka sroubek krizovy, dalsi 2 sroubky krizove jsou pod madlem. To sundate nejlepe velkym plochym sroubovakem - nasadit do skvirky a "rozloupnout" oba dily od sebe. Az mate vsechny sroubky venku, tak opatrne dole zapacit za tapec a on odskoci (drzi ho 6 prichytek ktere se rady lamou, u vw 30ks/ks). Vyndate ho tak, ze na jednom konci u skla zatahnete nahoru. Pozor na lanko od klicky, odjisti se zatazenim a otocenim plastove svorky na vnitrni strane. Nezapomente take odpojit el. od tlacitka ovladani okna a svetla na spodu dveri. Pokud chcete pokracovat dal, je treba sundat plech se stahovackou a zamkem. Takze okno stahnout cca 10cm od horni polohy a zajistit (napr. paskou na koberce). V plechu odklopit plastove krytky a povolit drzaky skla - sroub vel.10. Plech je prisroubovany kolem dokola asi na 10ti sroubech (vel.10) a zamek drzi 2x velka hvezdicka. Pri sundavani plechu pozor na zamek a na konektor k zamku (vede skrz plech). Zamek je mozne nechat ve dverich, pokud neni k plechu prichycen cernymi plastovymi nytky (origo z vyroby). Pred vyndanim zamku je treba rozebrat kliku - tj. sroubovakem vyloupnout kulatou krytku a povolit drzak vlozky zamku (pouze 10-12 otacek, jinak hrozi vypadnuti jisticiho sroubu nebo jeho protikusu do dveri! udelejte 8 otacek a pak zkuste zda jiz pujde vyndat vlozka zamku/zaslepka, pokud ne, zkuste dalsi otacku a znovu dokola), vytahnout vlozku zamku ven a z kliky (zvenku) vyndat tahlo k zamku.
U ridice se ovladaci panel rozebere tak, ze se odjisti drzak v madle (zapacit smerem do boku - ven z auta) a potom se jen vytahne nahoru. V madle u ridice je o jeden krizovej sroubek navic proti ostatnim dverim.
sviti kontrolka airbagu - airbagy jsou nefunkcni, r.j. vyhodnotila chybu. Muze jit napr. o prechodovy odpor nekde v konektoru a nebo treba jen o sporadickou chybu. Pokud vam zateka do auta, a vpredu pod kobercem vam stoji voda, tak muze odejit i "cidlo bocniho narazu" - je u prahu pod predni sedackou. Reseni - napichnout na VAG a postupovat dle chyboveho hlaseni. Pokud je nekde prilis velky odpor, tak muzete zkusit rozdelat konektor a prosplichnout WDckem (sprej na konkakty) - doporucuju pro jistotu prvne odpojit baterku...
Jeste neco obecne:
Vetsina interierovych sroubu jsou hvezdicky (torx) velikosti T20 a T25. Na povoleni narazniku jsou treba T30.
Na zamky a panty jsou hvezdicky (12paprsku) vel. M8
V pripade nepresnosti mne prosim kontaktujte pres SZ a tento prispevek opravim.
a) vymenit zamek, nejlepe sehnat z vrakace, annonce, u vw stoji novy 4500 (je to hodne, ale mate jistotu ze vydrzi)
b) nekdy muze pomoct rozebrat zamek a propajet kontakty mezi plosnym spojem a konektorem mikropajkou - foto daval Crossic dale v tomho threadu. Pripadne i vycistenim a kontrolou vlastnich mikrospinacu lze zamek opet uvest do chodu.
Doplneni: jak zjistim ktery zamek je spatny?
a) precist pamet zavad komfortni jednotky (adresa 46 na vagu)
b) nastavit interierovou lampicku do polohy rozsviceni pri otevreni dveri a zkouset postupne otvirat dvere. Ty ktere nerozsviti lampicku maji spatny mikrospinac. Pro urychleni zhasinani muzete dat klicek do zapalovani do polohy pred startem.
Vrzani z predni napravy pri prejezdu nerovnosti - sterela guma na krajnim drzaku stabilizatoru. Jako nouzove reseni staci do uchyceni stabilizatoru striknout nejaky mastny sprej a overit si tak cim je vrzani zpusobene. Oprava - staci vymenit gumu a je pokoj, cena u vw cca 200/ks. Pozor - na novejsich modelech je drzak teto gumy s drazkou, na starsich je plochy bez drazky. (novy drzak u vw 300/ks) Na dalsi strane je vice info i s obrazky. Klepani z predni napravy muzou zpusobovat spatne "kosti" stabilizatoru (uchyceni k ramenum)
Uzavreni EGR ventilu pres VAG (nelze u PD) - dela se to v motor / uprava (login 12233) a specialni nastaveni - kanal 03. Standardni hodnota je 32768, pri nastaveni vyssi hodnoty se EGR otvira mene. Pri nastaveni maximalni hodnoty (vetsinou 33768) je temer trvale uzavren. Pokud jde motor po nastaveni vyssi hodnoty nepravidelne, zkuste ji o kousek snizit.
Motor najednou prestane tahnout a jede max 130, po vypnuti a opetovnem startu je vse ok - pada do nouzoveho rezimu, pravdepodovna zavada regulace turba. Napichnout na VAG a nechat zkontrolovat kolik tlaci turbo, jestli se reguluje. Chyba vetsinou je ve zatuhle regulaci turba (naklapeni lopatek) a nebo spatnym ventilem N75.
Motor netahne, na dalnici ma problemy pri akceleraci na tezsi prevodove stupne - pravdepodobne spatna vaha vzduchu, nechat zmerit ZA JIZDY (3-4.prevodovy stupen, plny plyn) VAGem. O kousek dale najdete podrobny navod.
Predni sterace prestaly fungovat nebo jdou velmi pomalu, ztuha - zareznul mechanismus steracu. Oprava - sundat sterace, tj. vyndat krytku, 13ku matku a sundat obe raminka steracu. Sundat kryt pyloveho filtru (postup je uveden nize). Nyni vyndat plast pod steracema, drzi v drazce na spodni hrane celniho skla. Nejlepsi je zacit od kraje a strcit mezi nej a sklo prst. Kdo ma vetsi prsty a nedostane se tam, lze pouzit vetsi sroubovak. Postupujte pomalu, ten plast rad praska. Az je plast venku, tak sundat celej mechanismus steracu, je to takova konstrukce prisroubovana na 3 sroubech. Odpojit kabel od motorku. Nyni je treba rozebrat ty vodici trubicky na krajich, ve kterych vedou osicky ke steracum. Jsou jisteny zhora jistici polozkou. Pod ni je jeste tesnenicko - neztratit. Vetsinou to byva tak zarezle, ze s tim nejde rukou pohnout. Je treba to budto opatrne nahrat a nebo vyklepat (pozor, velmi jemne). Po uspesnem rozlozeni obrousit osicky od rezi smirkovym papirem, vycistit take trubicky a poradne namazat vodeodolnou vazelinou nebo grafitovym praskem. Postup skladani je opacny.
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=29606" onclick="window.open(this.href);return false;
Doplneni od DUDUHa:
... měl jsem závadu na stěračích (klasika - přirezlé) a po složení mi mlátil stěrač řidiče vrchní částí stěrače do rámu dveří.Snažil jsem se to všelijak nastavit a pak jsem to rozdělal znova.Čumím, koukám, hledím a nic.Všechno na svém místě.A pak to přišlo. Jak máš ty osky co drží samotný stěrače tak na nich jsou takový malý táhla (pak ty dlouhý k motorku).Ty jsem prostě prohodil!!! Pravý-levý, na pohled jsou stejný, ale jen na pohled. Jedno je kratší asi o 0,5 cm a to byl ten problém.Je tam i nějaký číslo a to je také stejný až na rozdíl v konci a to že na jednom je 6ka a na druhém 5ka.Tedy u Bory nepřehodit.
Rozebrani zadnich (patych) dveri - v -"kapsach" jsou dva sroubky, na kazde strane jeden. Po jejich vysroubovani staci silou odtahnout plast od dveri, drzi asi na 10ti prichytkach. V leve pruchodce dveri jde hadicka k ostrikovaci, brzdove svetlo, vyhrivani skla a elektrika k motorku sterace. Vpravo jde svazek pro centralni zamykani. Pokud planujete dvere uplne sundat, tak konektory od kabelu najdete v levem C sloupku (nad prihradkou pro lekarnicku).
Vymena kabinového pylového filtru - v motorovem prostoru na strane spolujezdce hned pod celnim sklem je kryt filtru zajisten 4 sroubky. Vyndat ho da trochu praci, je zapasovan pod plastem steracu. Vlastni filtr drzi jeste plastovy ramecek, ktery je treba vycvaknout.
Praskla stahovacka - okno sjede do dveri a ven uz nevyjdede - rozlomil se plastovy drzak skla. Oprava: sehnat novejsi celokovovy typ drzaku (u vw je to opravarenska sada za cca 1400), rozebrat dvere (postup uveden nize), sundat praskly drzak z kolejnicky a vymenit za novejsi. Jeste info: v prednich dverich jsou 2 drzaky skla, v zadnich jeden.
Rozebrani prednich dveri, stahovacky a zamku: (s el. stahovanymi okny)
Obrazovy navod zde http://uk-mkivs.net/topic/15527-how-to- ... d-2792009/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dole jsou 3 sroubky T25, vpredu u zrcatka sroubek krizovy, dalsi 2 sroubky krizove jsou pod madlem. To sundate nejlepe velkym plochym sroubovakem - nasadit do skvirky a "rozloupnout" oba dily od sebe. Az mate vsechny sroubky venku, tak opatrne dole zapacit za tapec a on odskoci (drzi ho 6 prichytek ktere se rady lamou, u vw 30ks/ks). Vyndate ho tak, ze na jednom konci u skla zatahnete nahoru. Pozor na lanko od klicky, odjisti se zatazenim a otocenim plastove svorky na vnitrni strane. Nezapomente take odpojit el. od tlacitka ovladani okna a svetla na spodu dveri. Pokud chcete pokracovat dal, je treba sundat plech se stahovackou a zamkem. Takze okno stahnout cca 10cm od horni polohy a zajistit (napr. paskou na koberce). V plechu odklopit plastove krytky a povolit drzaky skla - sroub vel.10. Plech je prisroubovany kolem dokola asi na 10ti sroubech (vel.10) a zamek drzi 2x velka hvezdicka. Pri sundavani plechu pozor na zamek a na konektor k zamku (vede skrz plech). Zamek je mozne nechat ve dverich, pokud neni k plechu prichycen cernymi plastovymi nytky (origo z vyroby). Pred vyndanim zamku je treba rozebrat kliku - tj. sroubovakem vyloupnout kulatou krytku a povolit drzak vlozky zamku (pouze 10-12 otacek, jinak hrozi vypadnuti jisticiho sroubu nebo jeho protikusu do dveri! udelejte 8 otacek a pak zkuste zda jiz pujde vyndat vlozka zamku/zaslepka, pokud ne, zkuste dalsi otacku a znovu dokola), vytahnout vlozku zamku ven a z kliky (zvenku) vyndat tahlo k zamku.
U ridice se ovladaci panel rozebere tak, ze se odjisti drzak v madle (zapacit smerem do boku - ven z auta) a potom se jen vytahne nahoru. V madle u ridice je o jeden krizovej sroubek navic proti ostatnim dverim.
sviti kontrolka airbagu - airbagy jsou nefunkcni, r.j. vyhodnotila chybu. Muze jit napr. o prechodovy odpor nekde v konektoru a nebo treba jen o sporadickou chybu. Pokud vam zateka do auta, a vpredu pod kobercem vam stoji voda, tak muze odejit i "cidlo bocniho narazu" - je u prahu pod predni sedackou. Reseni - napichnout na VAG a postupovat dle chyboveho hlaseni. Pokud je nekde prilis velky odpor, tak muzete zkusit rozdelat konektor a prosplichnout WDckem (sprej na konkakty) - doporucuju pro jistotu prvne odpojit baterku...
Jeste neco obecne:
Vetsina interierovych sroubu jsou hvezdicky (torx) velikosti T20 a T25. Na povoleni narazniku jsou treba T30.
Na zamky a panty jsou hvezdicky (12paprsku) vel. M8
V pripade nepresnosti mne prosim kontaktujte pres SZ a tento prispevek opravim.