Stránka 1 z 8

Napsal: 05.07.2006 20:04
od Oakley
Regulace lopatek
systém sání: turbo
-motor - měřící blok 11
- nahrát data
- na vyšší převodový stupeň 4/5, dejte plnej plyn od 1500-2000 až do 3500-4000 otáček
- otevřete log soubor
- zobrazte graf
- u sériového vozu je možno zpozorovat špičku při 2.1baru, rychle zregulovanou na 1.9 v celém rozsahu otáček

Napsal: 11.07.2006 20:53
od Oakley
Demontáž řadičky ZDE
Výměna pylového filtru ZDE a ZDE
Výměna držáku stabilizátorů ZDE

Napsal: 11.07.2006 21:12
od Oakley
Předělání origo Xenon lamp na naklápění zde
Stěrač z Pola zde
Stěrač z Fabie zde
Konektory xenon-obyč zde
Adaptér na světlo z W8 zde
Uprava světla W8 na modré zde
Tempomat zde
Stahovačka oken zde

Napsal: 21.07.2006 07:36
od SakoVerife
GIV bez CANu a MAXIDOT budiky


Poprosil bych tohle asi presunout nekam do faq aby nekdo dalsi koho to bude zajimat nemusel stejne jako ja shanet tyhle informace tak slozite.
Jeste bych rad podekoval za trpelivost a ochotu podelit se o informace nasledujicim lidem:
Alex, Cosby, Milan_TS

Pokud by jste meli radi ve vasem GIV maxidoty a nemate CAN bus mate priblizne 3 moznosti jak se k tomu dobrat

***
1) Kouknout na e-bay a shanet maxidot budiky bez canu. Spatne se shani prootze je jich malo a proto je jejich cena taky dost vysoka. Priblizne cca 10-14tis

***
2)predelani casti elektriky. Bude potreba sehnat si tyhle veci pripojitelne pres CAN:

a) ESP a RJ ABS cena cca 2000Kc (pokud ESP nemate nebo jej nechcete tak je mozne tohle vynechat)
pokud se presto rozhodnete pro dodelani ESP (pripadne ASR?) davejte si pozor na ruzne druhy ABS (bez canova ABS je MK20) a pokud budete chtit dodelat CANovou (MK60), lepsi s ESP. Ale pocitejte s tim ze vam nebudou na sebe pasovat brzdove trubky a drzak RJ ABS
b) RJ Airbagy cca 900Kc
c) RJ Motoru cca 1000Kc
d) kabelaz komplet jak vnejsi tak snitri cca 2000Kc
e) budiky s Maxidotem cca 3000Kc (cena budiku z oktavky udajne se daji predelat na GIV)
f) musite pripocitat cenu za odvedenou praci (pokud si neudelate sami)

***
3) posledni moznosti je zakoupeni maxidotu s CANem a jeho nasledovne predelani. K tomu me napsal Alex z Dieselpower fora:

"RJ motora- s ňou som nemusel robiť nič a šlo to (zjavne všetky potrebné signály pre budíky má aj na jednotlivých výstupoch, aj na CAN zbernici) (otáčky motora atď)
airbagy- jedna prepojka v budíkoch, budíky sú po tejto úprave spätne kompatibilné - teda ak ich aj vrátiš do auta s CANom, fungujú normálne, aj kontrolka airbagu.
ABS- neskúšal som, neštudoval som podrobne- ale bude to niečo podobné ako pri airbagoch (teda nejaký drôt+ možno dióda, odpor... nepamätám sa už ako fungujú kontrolky, či sú zhasínané kostrou alebo ako) Pri ABS bude možno problém s chybou v diagnostike - gateway - bude tam možno ABS- bez komunikace. Ale malo by normálne fungovať a aj kontrolky. Toto nemám presne preskúmané, lebo som použil ESP s CANom. Ale som presvedčený, že sa to dá. Chcelo by to pomerať tie signály a poskúšať to v reále...
Uvedomil som si jeden rozdiel, aký to moje zapojenie má oproti originálu. Ak by bolo všetko CANové a správne pozapájané, napríklad pri chybe airbagu okrem kontrolky na budíkoch vypíše na displayi aj hlášku - niečo ako "PORUCHA AIRBAGU" (nepamätám si presne ten text). Keďže pri tomto mojom zapojení budíky o airbagu nevedia (v gateway je vypnutý kódovaním a kontrolka je zapojená "natvrdo") tak mi to tú hlášku nevypíše, len sa rozsvieti kontrolka airbagu. Ostatné je nedotknuté. Je to minimálny kompromis ktorý som podstúpil, lebo sa mi nechcelo všetko vymieňať."

"Túto prerábku som robil, lebo kvôli ESP som musel použiť CANové budíky - opačne to nejde (do CANového auta dať neCANové budíky) a zvyšok sa mi nechcelo meniť. Nenahováram ťa na to, jednoduchšie budeš mať ak použiješ budíky bez CANu. Len tvrdím že sa to dá, lebo po dlhom trápení sa mi to všetko podarilo."
*************************************************************
pokud k tomu mate nekdo nejaky pripominky, poznatky atd tak se o ne podelte prosim. Dik

Napsal: 04.08.2006 17:17
od Tomm
Tak jsem dneska menil zamek v zadnich bocnich dverich a prinasim par poznatku:
- na zamky je 12ti paprskova hvezdicka vel. M8 + T20 (torx) na zaslepku vedle kliky
- pokud nemate zamek pridelanej na plastove podpere, tak jde vytahnout aniz by se muselo rozebirat sklo - prekazi totiz cerna vodici lista mezi pohyblivou a nepohyblivou casti skla. Staci klasicky vyndat stahovacku (plech) a po dukladnem rozebrani a povoleni vsech veci okolo zamku (i te cerne vodici listy - jeden 10mm sroubek dole a jeden zevnit, asi uprostred delky) jde s trochou stesti celej zamek vyklickovat ven :D
- plastovy cep co drzi okno ma cislo 6N0 839 511 (kdyby nahodou)
- pokud vam po slozeni okno dela neprijemny ramus, tak jste asi malo zatlacili cep do drzi sklo. Muze koukat smerem do auta max. 1mm - me vycuhoval asi 2mm a delalo to strasnej bordel - po "doklepani dovnitr" je to mnohem lepsi
- nasazovani toho cepu je vopruz, zvlast kdyz vam spadne do dveri - ja to udelal tak, ze jsem skrz nej provlikl tenkej sroubovak, tudiz nemohl nikam zapadnout

Jeste dalsi upozorneni: U svorkovnicek/konektoru kde je gumova podlozka/tesnenicko NEPOUZIVEJTE SPREJ NA KONTAKTY! Gumova podlozka do sebe nasaje olej a zvetsi se, takze potom ten konektor nezapojite. Me se to stalo pri nedavne vymene zamku zadnich dveri. Po vymene gumicky ok 8)

Dalsi navody:

Na budikach blika SERVICE, INSP nebo OIL, co to znamena a jak se toho zbavim? - Blizi se servisni prohlidka / vymena oleje. Doporucuji pravidelnou navstevu v servisu, pokud si vsak auto servisujete sami, nulovani se provadi takto:

Reset servisu
Palubní deska: DO 1999

Olej:
Vypněte zapalování
Stiskněte tlačítko resetu a držte je stisknuté (1)
Zapněte zapalování
Uvolněte tlačítko (1)
Otočte tlačítko "2" doprava až se objeví "---"

Insp:
Vypněte zapalování
Stiskněte tlačítko resetu a držte je stisknuté (1)
Zapněte zapalování
Servisní ukazatel ukazuje: "Oil"
Uvolněte tlačítko (1)
Stiskněte tlačítko jednou (1)
Servisní ukazatel ukazuje: "Insp"
Otočte tlačítko "2" doprava až se objeví "---"

Palubní deska: OD 1999

Vypněte zapalování
Stiskněte tlačítko resetu a držte je stisknuté (1)
Zapněte zapalování
Uvolněte tlačítko (1)
Na displeji se zobrazí "SERVICE"
Otočením tlačítka "2" doprava resetujete ukazatel
Systém je resetován

Poznámka:
Tento postup resetování lze použít pouze u vozů s pevně plánovanou údržbou, všechny ostatní vozy se musí resetovat speciálním zařízením VAG.

Funguje pouze u aut bez pal.pc a nebo s MFA, na maxidotu tento postup nefunguje, musite to smazat vagem!---

Napsal: 06.08.2006 15:31
od crossic
A takhle vypadá ten tišťák patřící k mikrospínači - fotka je horčí kvality, ale snad to postačí - na těch kontaktech bývají výše uvedené praskliny, které stačí propájet

Napsal: 30.08.2006 13:49
od ghostrider
Montáž xenonu do GIV

Tak tady je par fotek montaze.... vse se odehrava jen okolo dvou dratu... Pan hnedy a pan Zluty! Jedna dvojicka jde od ridici jednotky a ta druha je ve stvetlech ktera slouzi jako stavajici napajeni standartni zarovky! Pak uz zbyva jen umistit starter(musi se vejit dovnitr svetla) a lehce vypilovat z vnitrni strany kryt svetla aby se nezlomili draty ktere jdou ven....(celkem 5 dratu-3 od starteru + 2 napajeni ŘJ) No a je hotovo... pak uz jen umistit ŘJ na nejake suche misto!!! Timto chci podekovat Matthewovi za fotky a popis.

Napsal: 02.09.2006 12:34
od Tomm
Tak a uz toho mam dost, ty dotazy jsou porad dokola... tady mate KOMPLETNI navod na dodelani DO (dalkoveho ovladani)!

Zakladnim predpokladem je mit v aute prijimac, tj. komfortni jednotku schopnou prijimat signal DO! Pokud mate jen obycejne centralni zamykani, tak postupujte dle navodu A) nebo B). Pokud jiz originalni DO mate v obycejnem klici, tak prosim nasledujte navod C).

UPOZORNENI:
•Tento text popisuje pouze verzi s vystrelovacim klicem.
•Tohle je jen teorie, muze tam neco chybet... kdyztak opravim/doplnim



A) Varianta ORIGO:
1. Koupit jinou komfortni jednotku a vymenit ji - musi umet to same co mas v aute ted (el. zrcatka, 4x el.okna, atd) a musi mit stejnou generaci:
a) 2.5 generace (delala se do 08.2001) tj. potrebujete 1J0 959 799AH (pouze pokud mate el.okna!!!)
b) 3 generace (delala se od 09.2001) tj. potrebujete 1C0 959 799 B
c) 2.5 generace, rv.1999, pokud mate pouze central bez el.oken, tedy mate jednotku 1C0 962..., tak je potreba shanet jednotku "1C0 962 258 N (01A)". S timto jsem se osobne nesetkal (info pouze z doslechu), radsi pouziti komfortek jeste prokonzultujte s vasim autoelektrikarem!

2. Koupit klic s dalkou, ktera vysila na stejne frekvenci jako komfortni jednotka - starsi typ 433MHz, novejsi 434MHz. Verze imobilizeru musi odpovidat tomu co mate v aute, jinak nepujde prihlasit a startovat s nim. Novejsi generace immo (III) je zpetne kompatibilni, ale moznost nakodovat klic jen JEDNOU zustava!

3. Instalace: Komfortka bez DO ma 1 konektor, s DO ma 2. S tim prvnim nic nedelate, jen ho pripojite. A ten druhy musite vyrobit - staci jen 12v pres pojistku, antena a 2x blinkry.

Na tomto linku najdete vse potrebne, vcetne cisel dilu: http://www.halwax.net/gerhard/ffb.htm" target="_blank

Cenovka bez prace:
-komfortka z vrakace/bazaru: 1000-2000,-
-kabely a konektor u vw: nejaky drobny
-klic origo vystrelovaci nevybrouseny s jakoukoliv dalkou pres znameho/bazar: 200-1000 (pozor na verzi imobilizeru!)
-dalka do vystrelovaku pokud by neodpovidala frekvence - u VW - 1500,-
-vybrouseni klice: 100-300 (zamecnictvi)
-prihlaseni imobilizeru v klici k autu: 300-1000 (autozamecnictvi/VW servis)

vyhody:
-auto se samo zamce po nechtenem zmacknuti ovladace napr. v kapse, tasce
-lze doprogramovat ovladani oken pres DO
-vse original

nevyhody:
-vyssi cena

B) Varianta NEORIGO - predelana do obalu originalniho klice:
UPOZORNENI: Pokud vam RJ CZ KLIC vyhovuje po mechanicke strance, netreba provadet upravy napsane MODROU barvou.

1. Koupit RJ CZ KEY (napr. http://www.levnealarmy.cz/detail.php?id=15" target="_blank )

2. Koupit origo vystrelovaci klic s jakoukoliv dalkou (verze imobilizeru musi odpovidat tomu co mas v aute, jinak nepujde prihlasit a startovat s nim). Novejsi generace immo (III) je zpetne kompatibilni, ale moznost nakodovat klic jen JEDNOU zustava! Dalsi krok je vymenit "streva" z toho neorigo do toho origo - to proto ze kvalita zpracovani RJ CZ KEY je priserna a zanedlouho muze prasknou kryt nebo pruzinka k vystrelovani klice.

3. Instalace: Pripojit v aute pod palubkou prijimac = asi 8 dratu: 3x na zem, 2x svetla, 1x 12V, 1x signal na otevreni, 1x signal na zavreni

Cenovka bez prace:
-klic origo vystrelovaci nevybrouseny s jakoukoliv tritlacitkovou dalkou pres znameho/bazar: 200-1000 (pozor na verzi imobilizeru!)
-rj cz key: cca 1000
-vybrouseni klice: 100-300 (zamecnictvi)
-prihlaseni imobilizeru v klici k autu: 300-1000 (autozamecnictvi/VW servis)

vyhody:
-levne reseni
-na prvni pohled vypada jako original

nevyhody:
-vic prace - napr. vymena "strev" v ovladaci
-auto se samo NEZAMCE po nechtenem zmacknuti ovladace napr. v kapse, tasce
-NELZE doprogramovat ovladani oken pres DO, ale je mozno dokoupit modul pro prodlouzeni impulzu (nedoporucuji)

C) Pridelani dalsiho klice k autu, pokud mate obycejny klic s originalnim DO
Vystrelovak se sklada ze 3 veci:
1) ostri (hrot) klice
2) imobilizeru
3) dalky

Nejlepsi je sehnat vystrelovak kterej ma:
1) nevybrousenej hrot, nebo pokud sezenete vybrousenej, musite ho vymenit = dalsi investice navic navic
2) immo ve vystrelovaku by mel mit stejnou verzi jako ten soucasny immo s kterym startujete. Zpetne je to kompatibilni (moznost nakodovat jen 1x ale zustava), ale dopredu ne.
3) pokud mate starsi komfortku (98-00) pracujici s 433MHz dalkou, tak takovy klic temer nejde sehnat. Proto kupte vystrelovak kterej ma jinou dalku (434MHz, 315MHz), a splnuje podminky 1 a 2. No a dalku 433MHz koupite ve VW a vymenite.

Zprovozneni: Klic musite nechat vybrousit v zamecnictvi a pak u nekoho s VAGem prihlasit immo k budikum, aby slo startovat - na to je potreba znat PIN kod budiku. Prihlaseni dalky ke komfortce se dela take pres VAG a neni treba znat kod.

Cenovka:
nevybrouseny klic pres inzerat - 200-1000
DO u VW (pokud nesezenete klic s odpovidajici frekvenci) - 1500
Prihlaseni immo k budikum 500-1200 (zalezi u koho a jestli se vi kod)
+ Prihlaseni DO ke komfortce je vetsinou v cene

Napsal: 26.09.2006 21:22
od Oakley
Při přejezdu nerovností se ozývá z přední nápravy vrzání, nebo při brždění ve vyšších rychlostech se klepe volant. Příčinou toho je steřelá guma držáku stabilizátoru a kostí stabilizátoru. Stačí vyměnit krajní držáky stabilizátoru a kosti stabilizátoru. Při výměně držáků stabilizátoru pozor, jsou dva druhy, jedny se dávaly od roku 2001 s mají už v sobě drážku, gumy nejsou vzájemně zaměnitelné a musí se koupit o nový držák s drážkou - cca 300kč/ks. Dále pk jsou ještě dva průměry těchto gum a to 21mm (1.4, 1.6) a 23mm (TDI, 1.8T) pro jistotu radši změřit. Dále je ještě možnost koupit polyuretanové (powerflex), ale cena je někde jinde (cca 900kč/ks) za to jsou nesmrtelný.

Napsal: 03.10.2006 00:49
od Tomm
Nefunguje dalkove ovladani - asi se vybila baterka nebo klic ztratil synchronizacni kod. Nektere klice maji diodu, pokud pri zmacknuti jakehokoliv tlacitka nesviti/neblika, je s nejvetsi pravdepodovbnosti chyba prave v baterce. Lze ji snadno vymenit, je to typ CR2032 3V nebo (2ks) typ CR2016.

Postup synchronizace (jsou potreba 2 klice):
1. klic ve spinacce do polohy pred startem
2. klic ve dverich a otocit = zamknout/odemknout... pak stisknout DO a je to

Vzdalenost na kterou reaguje DO je mala a vam se nechce/nemuzete jit bliz - zkuste tzv. "chin trick". Klic si prilozte pod bradu, mirne zatlacte nahoru proti kuzi a stistknete tlacitko. Timto vase hlava bude fungovat jako antena a dosah se o nekolik metru prodlouzi.

Vymena oleje, doporuceni jaky olej pouzit, obecne rady - muzete najit zde:
obecne rady pro vymenu oleje
olej do 1.8T
olej do TDI

Navod na spatne startovani TDI - zima klepe na dvere, tak at nemusite rano s nadavkami stihat na posledni chvili MHD.
a) studeny motor:
• predvstrik - kontrola vagem
• padani nafty = bublinky v pruhledne hadicce od filtru - vymenit filtr + termostaticky ventil a OBA O-krouzky na ventilu (PD maji obe hadicky cerne)
• nova baterie, zejmena pokud je jiz starsi... cim vetsi kapacita tim lip (idealne 70-80Ah)
• vymena nebo repase starteru - za cas se v nem udelaji vule, bere moc proudu a netoci motorem jak by mel
• vymena zhavicek - nejlepe vsechny 4, cca 250/ks (zn. Beru nebo Bosch)

b) zahraty motor:
• velka vule ve vstrikovacim cerpadle (ne PD) - pomuze jedine nove cerpadlo
• starter, viz studeny motor
• zvyseni startovaci davky paliva - pres vag (motor, login, prizpusobeni, kanal 5, zvysit o 200, 400 nebo max. 500)

Mlzeni predniho (dalsich) skel - Pri zapnute klimatizaci je vse v pohode. Je to zpusobene tim, ze klimatizace vzduch vysousi, proto se okna rychle odmlzi.
Reseni: vymena pyloveho filtru, je popsana v tomto threadu nazacatku. Dale je take dobre vysusit koberecky a v zime pouzivat gumove (nezapomenout vylivat vodu!). Zde najdete dalsi info.

Zapsani kol do TP - tu najdete nekolik rad:
MDCR - schvalovani vozidel
tema 1
tema 2
tema 3
tema 4

Prověření vozidla v databázích leasingových společností, v registru povinného ručení a v registru odcizených vozidel Policie ČR.

:arrow: http://cebia.com/checklease/frmHledej.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" target="_blank

Napsal: 06.10.2006 13:44
od Ondrej
BENZÍN - JEDEN VÁLEC NEJEDE - častá závada u benzínů, hlavně 1.6, 1.8T a V5.

Auto přestane táhnout, motor jde nepravidelně a vibruje, po čase se rozsvítí CHECK.

Příčina může být: (vadná svíčka nebo zapalovací modul).

Zištění závady: při nastartovaném motoru odpojovat jednotlivě kabely (tak aby byl vždy odpojen jen jeden). Nezmění-li se chod motoru při odpojení jednoho z kabelů, válec nejede.

Odstranění: Zkusit prohodit zapalovací moduly ((můžete vzít z jiného válce(myšleno z vašeho motoru)) pokud závada trvá zkusit prohodit svíčky. Pokud nepomůže mohou být špatné kabely.

Upozornění!: Moduly prohazovat při vypnutém motoru, (svíčky samozřejmě také). Nešlapat na plyn, s autem s nefunkčním jedním válcem doject jen nejnutnější vzdálenost a to pomalu (nevytáčet motor). Pokud nejde více než jeden válec vůbec nejezdit! I sjedním nefunkčním válcem raději doporučuji odtáhnout.

Cena opravy: modul origo cca 1100,-, svíčka (bosch platinum long life) cca 450,-

Napsal: 15.11.2006 22:00
od Oakley
Info o motorech

Napsal: 20.11.2006 22:29
od Tomm
Opravoval jsem el.svazek v spolujezdcovych dverich + pri oprave se mi rozlomil drzak stahovacky, tak prikladam navod + fotky.

naradi: plochy sroubovak, krizovy sroubovak, T20, T25, T35, 12paprskova hvezdicka vel. M8, obyc klic vel 10,

Nezapomente u vw (nebo jinde) koupit opravarenskou sadu na stahovacky, rozlisuji se strany (prava a leva = u ridice a u spolujezdce :-) ) Cena u vw cca 1300,- (jedna strana)

postup:
• sundat madlo dveri, tapec, odpojit kabliky od tapecu (navod je v tomto tematu na predchazejici strane)
• povolit zamek a vyndat vlozku zamku, odpojit z kliky (vnejsi)
• stahnout sklo do polohy aby byly videt sroubky na drzacich skla + povolit je + chytnout sklo a "vyjet s nim" nahoru, aby drzelo samo (pripadne zajistit lepici paskou)
• povolit 10 sroubu po obvodu stahovacky (plechu)
• na dalsi cast se hodi vice rukou, pokud mate k dispozici jen svoje, tak doporucuju odpojit kabel z konektoru a z drzaku na plechu stahovacky pro snazsi manipulaci
• zapacit a vyndat plech stahovacky opatrne ven, chce to trochu grif - na jedne strane vadi zamek, na druhe privodni kabel
• v opravarenske sade najdete plech tvaru U ktery je nasazen na navijeci kabelu, opatrne jej stahnete a nasadte na navijec kabelu co mate na plechu stahovacky (jde to spatne, musi se zmacknout pruzinky)
• v jednom ze spodnich "kolecek" stahovacky dat lanko do zarezu a opratne s nim zatocit tak, aby lanko z kolecka zklouzlo
• nyni stahnout jezdce z list ODKLOPENIM do boku (pouze jednoho, nikdy ne oba zaras!) a vyhaknout z nich konce lanek.
• zapamatujte si ktere lanko je "hloubeji" a ktere "na povrchu", mezi obema zarezy je hranka ktera zabranuje kontaktu obou lanek
• nasadit lanka do noveho jezdce a nasadit jezdec na listu
• stejny postup opakovat u druheho jezdce
• nasadit lanko zpet do spodniho kolecka
• zkontrolovat jestli je mezera v jezdci dostatecne velka pro sklo, pripadne drzak skla vice povolit
• nasadit celou stahovacku zpet a pritahnout, dale zamek prisroubovat, prichytit ke klice (vnejsi), umistit vlozku zamku, prichytit el.kabel stahovacky
• spustit opatrne sklo dolu a kontrolovat ze zajede do drzaku
• pritahnout sklo do drzaku a dale postupovat ve skladani tapecu dveri

A nyni fotky:

Napsal: 15.01.2007 02:35
od Tomm
Nevim kam to hodit, tak to dam sem - odkaz na stranku jedne americke R32, je tam hafo ruznych napadu a postupu co vylepsit. Vse i s obrazky. Nejvic me dostala ta analyza jetyho oleje :-) Dole na strance spousta odkazu a videi.

:arrow: http://www.billswebspace.com/vwr32.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" target="_blank

Tohle taky stoji za precteni

:arrow: http://www.digiladen.de/r32/" onclick="window.open(this.href);return false;" target="_blank


Posledni dobou velmi oblibene tema - jak dodelat palubni PC?
Tak par informaci pro novacky, klidne je odkazujte sem :lol:

Delaly se 3 typy pocitacu:
a) v hodinach, tzv. MFA
b) poloDOT, neboli polovicni Maxidot
c) MaxiDOT = velky graficky displej mezi otackomerem a rychlomerem

Pro dodelani palubniho pc potrebujete nekolik veci, a to:
1) Zjistit cislo svych budiku, budto je vyndat a nebo precist na vagu (diagnostice). Pokud cislo budiku obsahuje 919, tak to znamena ze potrebujete budiky bez CANu (typ datove sbernice, typicky pro r.v. 98-99). Jestlize obsahuje 920, tak potrebujete budiky s CANem.
2) Sehnat samotne budiky, ac se to zda snadne, opak je pravdou. S CAN/bezCAN se musi dodrzet, dale neni zamenitely benzin/diesel a lisi se zda je tachometr do 220 nebo 260 a jednotky v milich/hod nebo km/hod. Doporucil bych vrakoviste, annonci apod. U vw se koupit daji, ale cena je VELMI vysoka. Alternativni moznosti je vyuziti "vymeny repasovatelnych dilu" za snizenou cenu (maji X na konci), info u vw.
3) Kabelaz k cidlu teploty a cidlo samotne. U novejsich typu se daji propojit budiky s originalnim radiem nebo navigaci - ukazuji vice funkci - je potreba dalsi kabelovy svazek.
4) Pravou packu pod volantem (pro sterace) s kolibkou na ovladani palubniho pc.
5) Navod na zapojeni po me nechtejte, ale to je jiz to nejmensi... v nejhorsim postupovat dle schemat.
6) Nakodovat pres vag k ridici jednotce motoru a prizpusobit immobilizer (klice). Pozor na verzi immobilizeru, pri zamene budiku jine verze muzou nastat dalsi problemy.

Navod jak se orientovat v cislech budiku zde - http://www.gti-tdi.de/html/tachometer.html" onclick="window.open(this.href);return false;" target="_blank

Konkretni typy (pouze bez CAN) - http://www.gti-tdi.de/html/tachos_ohne_can.html" onclick="window.open(this.href);return false;" target="_blank

Doplneni k palubnim pc od GolfinoIV:
Existuje viacero typov budikov. Tak som sa rozhodol vlozit ich fotky a popisat ake su. Hlavne z dovodu ze viaceri ludia chcu dorobit PC.

1. budiky bez canu (919) do marca 1999 (podla VW) ale zo skuesnosti niektorych boli az do 6/1999
2. budiky s canom (920) od marca 1999 (podla VW) alebo po 6/1999

najlepsie je pozret cislo na budikoch. je zobrazene na obr.1

1. Budiky bez PC (bez obrazku)
2. Budiky s PC MFA (3.jpg)
3. Budiky s PC polodot (2.jpg)
4. Budiky s PC maxidot (4.jpg)

Pri dorabani PC je potrebne mat packu a natiahnut 4 vodice a v pripade ze v aute nie je climatronic tak aj cidlo vonkajsej teploty.
Do golfa pasuju budiky aj s OI ale plati to iste. OI ma ale ine podsvietenie takze ak by niekto chcel modre treba prerobit.

Cislo dilu teplotniho cidla do narazniku je: 1J0 919 379

(+ obrazky nize)

Ted v zime zase aktualni - nevyhrivaji zrcatka - tato chyba je zaznamenana v pameti zavad komfortni jednotky.
Zrcatka jsou propojena s dvernima komfortkama (na stahovacce) SILOVYMI VODICI (k vyhrivani) a signal k zapnuti/vypnuti vyhrivani jde DATOVOU cestou od komfortky hlavni. To znamena, ze pokud je nekde chyba, tak s nejvetsi pravdepodobnosti je prepalena spiralka ve skle zrcatka. Po vymene skla se musi vymazat pamet zavad z komfortni jednotky pres vag! Originalni skla jsou pekelne drahy a neoriginaly zase cernaji (jak ktery).

FAQ na usa foru, SPOUSTA NAVODU i S FOTKAMA, je to prehledne clenene, clanky samozrejme v anglictine:
:arrow: http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... rces-Guide" onclick="window.open(this.href);return false;


Pokud mate vyhrady k vyse uvedenemu postupu, rad opravim nebo doplnim.

Napsal: 06.03.2007 12:37
od molczik
"Drnčí" vám tapecírunk ve dveřch, či zamykací čudlíky? Řešení může být takvéto:

Po důkladné prohlídce a prohmatání tapeců jsem zjistil, že jediné místo kde muže tapec vrzat je místo kolem zamykacích čudlíků. Ty jsou umísteny v jakémsi "sedle", které je vsazeno do samotného tapecu. Vlivem otřesů se sedlo za nějakou dobu v tapecu uvolní...kolíčky (čudlíky), které mají tendenci se při otřesech také třást s tímto sedle mírně pohybují a to je zdroj neuvěřitelně hlasitého vrzání. Řešením je kapka vteřinového lepidla pod zmíněná sedla (sedlo nehtem mírně nadzvedneme, kápneme lepidlo a pak ho natlačíme zpět a chvilku držíme), sedlo se přestane pohybovat v tapecu a je KLID!!! Pozor, at tam lepidla nedáte moc a neproteče někam dovnitř - stačí opravdu malinká kapička.

Samozřejmě tapec muže vrzat i na jiných místech, nicméně ty moje vrzaly docela značně a po tomto zásahu je téměř 100% klid. Sám jsem čuměl jak jednodušše se to dá vyřešit.