Nevim kam to hodit, tak to dam sem - odkaz na stranku jedne americke R32, je tam hafo ruznych napadu a postupu co vylepsit. Vse i s obrazky. Nejvic me dostala ta analyza jetyho oleje
Dole na strance spousta odkazu a videi.
http://www.billswebspace.com/vwr32.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" target="_blank
Tohle taky stoji za precteni
http://www.digiladen.de/r32/" onclick="window.open(this.href);return false;" target="_blank
Posledni dobou velmi oblibene tema - jak dodelat palubni PC?
Tak par informaci pro novacky, klidne je odkazujte sem
Delaly se 3 typy pocitacu:
a) v hodinach, tzv. MFA
b) poloDOT, neboli polovicni Maxidot
c) MaxiDOT = velky graficky displej mezi otackomerem a rychlomerem
Pro dodelani palubniho pc potrebujete nekolik veci, a to:
1) Zjistit cislo svych budiku, budto je vyndat a nebo precist na vagu (diagnostice). Pokud cislo budiku obsahuje 919, tak to znamena ze potrebujete budiky bez CANu (typ datove sbernice, typicky pro r.v. 98-99). Jestlize obsahuje 920, tak potrebujete budiky s CANem.
2) Sehnat samotne budiky, ac se to zda snadne, opak je pravdou. S CAN/bezCAN se musi dodrzet, dale neni zamenitely benzin/diesel a lisi se zda je tachometr do 220 nebo 260 a jednotky v milich/hod nebo km/hod. Doporucil bych vrakoviste, annonci apod. U vw se koupit daji, ale cena je VELMI vysoka. Alternativni moznosti je vyuziti "vymeny repasovatelnych dilu" za snizenou cenu (maji X na konci), info u vw.
3) Kabelaz k cidlu teploty a cidlo samotne. U novejsich typu se daji propojit budiky s originalnim radiem nebo navigaci - ukazuji vice funkci - je potreba dalsi kabelovy svazek.
4) Pravou packu pod volantem (pro sterace) s kolibkou na ovladani palubniho pc.
5) Navod na zapojeni po me nechtejte, ale to je jiz to nejmensi... v nejhorsim postupovat dle schemat.
6) Nakodovat pres vag k ridici jednotce motoru a prizpusobit immobilizer (klice). Pozor na verzi immobilizeru, pri zamene budiku jine verze muzou nastat dalsi problemy.
Navod jak se orientovat v cislech budiku zde -
http://www.gti-tdi.de/html/tachometer.html" onclick="window.open(this.href);return false;" target="_blank
Konkretni typy (pouze bez CAN) -
http://www.gti-tdi.de/html/tachos_ohne_can.html" onclick="window.open(this.href);return false;" target="_blank
Doplneni k palubnim pc od GolfinoIV:
Existuje viacero typov budikov. Tak som sa rozhodol vlozit ich fotky a popisat ake su. Hlavne z dovodu ze viaceri ludia chcu dorobit PC.
1. budiky bez canu (919) do marca 1999 (podla VW) ale zo skuesnosti niektorych boli az do 6/1999
2. budiky s canom (920) od marca 1999 (podla VW) alebo po 6/1999
najlepsie je pozret cislo na budikoch. je zobrazene na obr.1
1. Budiky bez PC (bez obrazku)
2. Budiky s PC MFA (3.jpg)
3. Budiky s PC polodot (2.jpg)
4. Budiky s PC maxidot (4.jpg)
Pri dorabani PC je potrebne mat packu a natiahnut 4 vodice a v pripade ze v aute nie je climatronic tak aj cidlo vonkajsej teploty.
Do golfa pasuju budiky aj s OI ale plati to iste. OI ma ale ine podsvietenie takze ak by niekto chcel modre treba prerobit.
Cislo dilu teplotniho cidla do narazniku je:
1J0 919 379
(+ obrazky nize)
Ted v zime zase aktualni - nevyhrivaji zrcatka - tato chyba je zaznamenana v pameti zavad komfortni jednotky.
Zrcatka jsou propojena s dvernima komfortkama (na stahovacce) SILOVYMI VODICI (k vyhrivani) a signal k zapnuti/vypnuti vyhrivani jde DATOVOU cestou od komfortky hlavni. To znamena, ze pokud je nekde chyba, tak s nejvetsi pravdepodobnosti je prepalena spiralka ve skle zrcatka. Po vymene skla se musi
vymazat pamet zavad z komfortni jednotky pres vag! Originalni skla jsou pekelne drahy a neoriginaly zase cernaji (jak ktery).
FAQ na usa foru, SPOUSTA NAVODU i S FOTKAMA, je to prehledne clenene, clanky samozrejme v anglictine:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... rces-Guide" onclick="window.open(this.href);return false;
Pokud mate vyhrady k vyse uvedenemu postupu, rad opravim nebo doplnim.