Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 116 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: FAQ - časté dotazy, CTETE DRIVE NEZ SE ZEPTATE
PříspěvekNapsal: 22.10.2007 10:20 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

635

Bydliště:

Malacky SR

Este nieco o farbach aj s obrazkami...ked budu staznosti tak to zmazem :wink:
http://uk-mkivs.net/forums/permalink/22 ... hread.aspx

_________________
Moje motto:
Nekupuj nove pokial si to pokazene este ani nerozobral. Az ked to nepojde opravit alebo to uz nezlozis tak potom mas dovod kupit nove alebo zanovne.

_________________
VW BORA 99, 1.9TDI (66kW) AGR


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ - časté dotazy, CTETE DRIVE NEZ SE ZEPTATE
PříspěvekNapsal: 31.10.2007 00:46 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4625

Bydliště:

Chrudimsko

Dodělání klimatizování/vytápění do kastlíku spolujezdce - dodal PeLa:

Po dodělání kastlíku (dodělání přívodu vzduchu z dílů na pašíka-viz přiložené foto) a dokoupení hadice na přívod jsme je na čase montovat.

Odstrojení středového tunelu:
Obrázek

Zjistit, kde udělat tu správnou díru a vyvrtat:
Obrázek

Vybrousit do požadovaného rozměru a nasadit hadici. Musím říct, že to byla pěkná pakárna. Tohle trvalo nejdéle:
Obrázek

Tudy se vede hadice:
Obrázek

A Havana je na svém místě :) :
Obrázek

Potřebné díly:
3B2 816 311 - Hadice vzduchová (cca. 240 Kč)
3B0 820 702 - Těsnění (cca. 40 Kč)
3B0 816 355 - Ventil (cca. 40 Kč)
Pak už jen šroubovák Torx 25, vrtačka, pilník a trochu času. :)


Doplnění by duduh:
Pozor!! vzduchová hadice pod tím číslem je pro pravou stranu řízení a není tam protějšek pro ten ventil.
Lépe tedy:

3B1820701 cca 192,-kč rozvod vzduchu (viz foto 6)
Ten rozvod vzduchu (držák ventilu) jsem dal z Superba.Jsou na něm ještě nějaký úchyty,ale ty jsem odstřihal.Pomocí tří načerněných šroubů s kuželovou plochou hlavou, je to pak uchycené ke kastlíku.Díra pro hadici je Ø 18mm. Pro ventil se dá koupit i těsnící molitan(viz foto 6).


Přílohy:
Poznámka: montáž ventilu do kastlíku 1
DSCN1769.JPG
DSCN1769.JPG (38.87 KiB) Zobrazeno 52114 krát

Poznámka: montáž ventilu do kastlíku 2
DSCN1770.JPG
DSCN1770.JPG (39.69 KiB) Zobrazeno 52086 krát

Poznámka: montáž ventilu do kastlíku 3
DSCN1771.JPG
DSCN1771.JPG (58.26 KiB) Zobrazeno 52078 krát

Poznámka: montáž ventilu do kastlíku 4
DSCN1772.JPG
DSCN1772.JPG (26.5 KiB) Zobrazeno 52089 krát

Poznámka: montáž ventilu do kastlíku 5
DSCN1773.JPG
DSCN1773.JPG (74.09 KiB) Zobrazeno 52081 krát

Poznámka: Foto 6 - doplnění by duduh
rozvod%20vzduchu.JPG
rozvod%20vzduchu.JPG (34.94 KiB) Zobrazeno 52089 krát


_________________
GI Cabrio 1,8 16v - White Edition + daily TDI "slepice"
Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ - časté dotazy, CTETE DRIVE NEZ SE ZEPTATE
PříspěvekNapsal: 31.10.2007 11:32 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

635

Bydliště:

Malacky SR

Keby niekto chcel diagnostikovat Webasto tak tu si stiahnite program (ten v nemcine lebo anglicky mi nesiel). Staci uz len pripojit K-line kabel co mate na VAG nastvit COM port a je to. Funguje mi to s kablom virtual COM s FTDI chipom.
http://www.blafusel.de/misc/obd2_soft.html

_________________
Moje motto:
Nekupuj nove pokial si to pokazene este ani nerozobral. Az ked to nepojde opravit alebo to uz nezlozis tak potom mas dovod kupit nove alebo zanovne.

_________________
VW BORA 99, 1.9TDI (66kW) AGR


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ - časté dotazy, CTETE DRIVE NEZ SE ZEPTATE
PříspěvekNapsal: 31.10.2007 23:33 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1464

samotnyho me zajimalo jaky ma moje auto papirovy zrychleni tak jsem nasel takovou sikovnou tabulku i s ostatnima motorama... muzete porovnat, i kdyz nektery cisla zejmena u spotreby se mi nejak nezdaj. :mrgreen:


Přílohy:
motory.JPG
motory.JPG (73.1 KiB) Zobrazeno 78561 krát


_________________
OOOO A4 3.0TDI
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ - časté dotazy, CTETE DRIVE NEZ SE ZEPTATE
PříspěvekNapsal: 05.11.2007 10:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1075

Bydliště:

3nec

SPECIFIKACE OLEJŮ

samotneho me to zajimalo co jaka norma znamena:treba
Specifikace: SAE 10W/40, API SL/CF, VW 505.00,500.00, MB 229.1
takze:
Viskozitní klasifikace

Většina maziv je prodávána pod obchodními názvy, které samy o sobě nic neříkají o vlastnostech a možnostech použití maziva. Pouze u automobilových olejů bývá součástí názvu i viskozitní specifikace. Detailní informace o mazivu je možné získat z produktových listů výrobce. Produktové listy popisují podrobně vlastnosti maziv (např. viskozitu), chemické složení maziv (druh základového oleje, obsah aditiv) a oblasti jejich použití (např. hydraulický olej pro vysokou zátěž). Nejdůležitější informace uvádějí výrobci ve stručnější formě přímo na obalech (viskozita, oblast použití, opatření proti poškození zdraví).

Fyzikální vlastnost viskozita (nezaměňovat s hustotou!) je jednou ze základních vlastností, kterou je třeba zvážit při výběru vhodného maziva. Viskozita je veličina udávající velikost vnitřního tření v kapalině. Nízko viskózní kapaliny jsou snadno tekuté (např. voda), vysoce viskózní kapaliny tečou obtížně (např. med). Viskozita maziva má zásadní vliv na kvalitu mazání. Pokud je viskozita příliš nízká (vysoká tekutost), mazivo je vytlačováno z mazacího prostoru, dochází ke ztenčení olejového filmu,což způsobí nedostatečné mazání a může dojít k poškození mazaných ploch. Pokud je viskozita maziva příliš vysoká (nízká tekutost), mazivo se obtížně dostává do mazacího prostoru a na mazaná místa což způsobí nedostatečné mazání a může dojít k poškození mazaných ploch.Navíc viskózní mazivo způsobuje velké pasivní odpory třecích ploch a tím ekonomické ztráty.

Viskozita olejů se mění se změnou teploty a se stářím oleje (s vyšší teplotou viskozita klesá). Proto se předepsaná viskozita oleje nestanovuje jako konkrétní hodnota, ale jako rozmezí hodnot, ve kterých se může viskozita pohybovat. Tato rozmezí se označují pojmem Viskózní třídy a jejich označení a vlastnosti jsou normovány. Viskozitní třídy olejů pro motorová vozidla jsou definovány normou SAE J300 (SAE - Society of Automotive Engineers), viskozitní třídy pro průmyslové oleje normou ISO VG (ISO - International Organization for Standardization - Viscosity Grade).





Porovnání klasifikací motorových olejů

Viskozitní klasifikace

Většina maziv je prodávána pod obchodními názvy, které samy o sobě nic neříkají o vlastnostech a možnostech použití maziva. Pouze u automobilových olejů bývá součástí názvu i viskozitní specifikace. Detailní informace o mazivu je možné získat z produktových listů výrobce. Produktové listy popisují podrobně vlastnosti maziv (např. viskozitu), chemické složení maziv (druh základového oleje, obsah aditiv) a oblasti jejich použití (např. hydraulický olej pro vysokou zátěž). Nejdůležitější informace uvádějí výrobci ve stručnější formě přímo na obalech (viskozita, oblast použití, opatření proti poškození zdraví).

Fyzikální vlastnost viskozita (nezaměňovat s hustotou!) je jednou ze základních vlastností, kterou je třeba zvážit při výběru vhodného maziva. Viskozita je veličina udávající velikost vnitřního tření v kapalině. Nízko viskózní kapaliny jsou snadno tekuté (např. voda), vysoce viskózní kapaliny tečou obtížně (např. med). Viskozita maziva má zásadní vliv na kvalitu mazání. Pokud je viskozita příliš nízká (vysoká tekutost), mazivo je vytlačováno z mazacího prostoru, dochází ke ztenčení olejového filmu,což způsobí nedostatečné mazání a může dojít k poškození mazaných ploch. Pokud je viskozita maziva příliš vysoká (nízká tekutost), mazivo se obtížně dostává do mazacího prostoru a na mazaná místa což způsobí nedostatečné mazání a může dojít k poškození mazaných ploch.Navíc viskózní mazivo způsobuje velké pasivní odpory třecích ploch a tím ekonomické ztráty.

Viskozita olejů se mění se změnou teploty a se stářím oleje (s vyšší teplotou viskozita klesá). Proto se předepsaná viskozita oleje nestanovuje jako konkrétní hodnota, ale jako rozmezí hodnot, ve kterých se může viskozita pohybovat. Tato rozmezí se označují pojmem Viskózní třídy a jejich označení a vlastnosti jsou normovány. Viskozitní třídy olejů pro motorová vozidla jsou definovány normou SAE J300 (SAE - Society of Automotive Engineers), viskozitní třídy pro průmyslové oleje normou ISO VG (ISO - International Organization for Standardization - Viscosity Grade).


Výkonnostní klasifikace

Výkonnostní klasifikace charakterizuje okamžité i dlouhodobé vlastnosti motorového oleje při různých formách provozního zatížení. Hodnoceny jsou vlastnosti jako např. ochrana proti otěru, oxidaci a korozi stěn válců a ložisek, ochrana proti tvorbě úsad za vysokých teplot, oxidační stabilita, pěnění oleje, úspora paliva atd. Pro označení výkonnostní kategorie motorových olejů se používají následující normy:

a) klasifikace API (American Petroleum Institute, USA)
b) klasifikace CCMC (Comité des Constructeurs d'Automobile du Marché Commun, EU)
c) klasifikace ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobile, EU)
d) firemní normy výrobců motorů a vozidel (VW, MB, MAN atd.)
e) klasifikace MIL-L (normy americké armády)
f) jiné klasifikace (např. ILSAC)

V současné době mají pro určení výkonnosti oleje dominantní význam klasifikace API, ACEA a firemní normy předních výrobců automobilů. Klasifikace CCMC je zastaralá a její uvádění je pouze dočasné. Klasifikace MIL-L se uplatňují v kategorii užitkových vozidel.

Klasifikace API

Tato norma dělí motorové oleje podle typu motoru na zážehové (benzínové), označené písmenem "S" (= Service) a vznětové (naftové), označené písmenem "C" (= Commercial). Výkonnostní stupeň je vyjádřen pro daný typ motoru dalším písmenem (od "A" výše). V zásadě platí, že čím je toto písmeno dále v abecedě, tím kvalitnější je olej. Je-li jako první uvedena specifikace "S", je olej určen prioritně pro benzínové motory, pokud "C", pak je určen pro naftové motory.

Např.
SJ/CF - olej prioritně pro benzínové motory, použitelný i pro naftové motory
CE/SG - olej prioritně pro naftové motory, použitelný i pro benzínové motory

Klasifikace API odráží vývoj automobilových olejů na americkém kontinentu, proto u vyšších tříd plně nevyhovuje podmínkám pro evropské motory (americké a evropské motory jsou konstrukčně, objemově a výkonově odlišné, což se projevuje - mimo jiné - v odlišných nárocích na obsah přísad tvořících při spalování popel).

_________________
Stěrače BOSCH AEROTWIN - Sportovní filtry KN - Brzdové kotouče za nejlepší ceny
http://www.tuningstyle.cz E-shop s tuningovými díly a autodoplňky
TUNING a NÁHRADNÍ DÍLY na všechny vozy

_________________
VW GOLF IV 1,4 16V R32 look progress finished :) Jezdim abych žil, žiju abych jezdil. - K.O.:Škoda Felicia VAN Plus 1,9D EX VW T5 2,5TDi 96kW


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ - časté dotazy, CTETE DRIVE NEZ SE ZEPTATE
PříspěvekNapsal: 05.11.2007 10:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1075

Bydliště:

3nec

V současné době jsou používány následující výkonnostní třídy API:
SE (od r. 1972)
oleje pro velmi vysoké namáhání, splňující požadavky výrobců motorů vyrobených od roku 1971 do roku 1979
SF(od r. 1980)
oleje pro velmi vysoké zatížení motorů vyrobených v letech 1980 až 1989, oproti SE vylepšené protioděrové vlastnosti, oxidační stabilita a ochrana proti tvorbě úsad
SG(od r. 1989)
oleje pro motory vyrobené po roce 1989, splňující nejpřísnější požadavky na minimalizaci opotřebení a sníženou tvorbu kalů
SH(od r. 1993)
vlastnosti jako SG, testováno podle náročnějšího zkušebního protokolu CMA (CMA = Chemical Manufacturers Association)
SJ(od r. 1997)
specifikace olejů pro zážehové motory, která zohledňuje nejpřísnější emisní limity a nároky na úsporu paliva
SL(od r. 2001)
pro všechny současné motory i starší motory. Kategorie zavedena roku 2001.
SM(od r. 2004)
pro všechny současné motory. Kategorie zavedena 30. listopadu 2004. Oleje klasifikace SM obsahují aditiva pro kontrolu deposit, pro snížení oxidace oleje, snížení opotřebení a aditiva zlepšující vlastnosti oleje za nízkých teplot.
CC(od r. 1961)
oleje pro mírně přeplňované vznětové motory pracující ve středně náročných a náročných podmínkách, obsahující protikorozní přísady a přísady bránící tvorbě vysokoteplotních úsad (pro modely 1964 - 1970)
CD(od r. 1955)
oleje pro vysoce zatěžované, přeplňované vznětové motory s kompresorem pracující při vysokých otáčkách a s různě kvalitním palivem, obsahují přísady bránící tvorbě vysokoteplotních úsad a korozi ložisek (pro modely 1970 - 1979)
CE(od r. 1984)
oleje pro vysoce namáhané přeplňované rychloběžné motory s přímým vstřikováním (pro modely od r. 1983)
CF(od r. 1994)
oleje pro motory s nepřímým vstřikováním bez kontroly emisí, oproti CD vyšší odolnost proti tvorbě úsad na pístu a korozi ložisek
CF-2(od r. 1994)
oleje pro dvoudobé motory vyžadující účinnou kontrolu otěru a tvorby úsad
CF-4(od r. 1990)
oleje pro čtyřdobé motory těžkých nákladních vozů pracujících s nejvyšším stupněm přeplňování v nejnáročnějších podmínkách, zejména pro těžké tahače v dálničním provozu (pro modely od r. 1990)
CG-4(od r. 1994)
oleje pro čtyřdobé vysokootáčkové motory vozů pracujících v nejnáročnějších silničních i terénních podmínkách. V současné době nejvyšší specifikace olejů pro vznětové motory
CH-4(od r. 1998)
Zavedena v roce 1998. Pro vysoko-rychlostní čtyřdobé motory, u kterých je vyžadováno splnění výfukových emisních norem z roku 1998. CH-4 oleje mají speciální složení pro užití s palivem s hmotnostním obsahem síry do 0.5%. Může být použit místo CD, CE, CF-4 a CG-4 olejů.
CI-4(od r. 2002)
Zavedena v září 2002. Pro vysoko-rychlostní čtyřdobé motory, u kterých je vyžadováno splnění výfukových emisních norem roku 2004 zavedených v roce 2002. CI-4 oleje mají speciální složení a trvanlivost pro užití v motorech s recirkulací výfukových zplodin (EGR). Jsou určeny pro použití v motorech, které používají palivo s hmotnostním obsahem síry do 0.5%. Může být použit místo CD, CE, CF-4, CG-4 a CH-4 olejů.


Klasifikace CMC

Jako reakce evropských výrobců automobilů na ne zcela vyhovující klasifikaci API pro evropské typy motorů vzniklo v roce 1972 Sdružení konstruktérů automobilů - CCMC, které rozdělilo motorové oleje do tří skupin - oleje pro zážehové motory (označené písmenem "G" = Gasoline), oleje pro vznětové motory (označené "D" = Diesel) a oleje pro vznětové motory osobních automobilů (označené "PD" = Passenger Diesel). Výkonový stupeň je vyjádřen pro daný typ motoru číslem (od "1" výše ). Čím je toto číslo vyšší, tím kvalitnější je olej. Klasifikace CCMC byla v roce 1996 nahrazena klasifikací ACEA.


Klasifikace CCMC používala následující výkonnostní třídy:

G4(od r. 1989)
oleje se zvýšenou oxidační stabilitou a ochranou proti opotřebení a sníženou tvorbou kalů
G5(od r. 1989)
oleje splňující přísnější požadavky na úsporu paliva, tzv. "energy conserving" oleje, s dále vylepšenými vlastnostmi oproti G4
D4(od r. 1989)
oleje se zlepšenou kontrolou viskozity, se zvýšenou ochranou proti opotřebení vačky a vyšší čistotou pístu
D5(od r. 1989)
jako D4, ale splňuje přísnější požadavky a umožňuje prodloužení Ihůty výměny olejové náplně
PD2(od r. 1989)
odráží vyšší požadavky na čistotu pístu v "turbodieselových" motorech osobních automobilů

Klasifikace ACEA

Sdružení CCMC bylo v roce 1991 nahrazeno Asociací evropských konstruktérů vozidel - ACEA, která koncem roku 1995 vydala vlastní výkonnostní klasifikaci motorových olejů. Klasifikace ACEA dělí motorové oleje do tří skupin - oleje pro zážehové motory (označené písmenem "A"), oleje pro vznětové motory osobních a lehkých užitkových vozidel (označené písmenem "B") a oleje pro vysoce výkonné vznětové motory (označené písmenem "E"). Výkonnostní stupeň je vyjádřen pro daný typ motoru číslem (od "1" výše). V zásadě platí, že čím je toto číslo vyšší, tím kvalitnější je olej.

V současné době jsou používány následující výkonnostní třídy ACEA:


A1-96 nově A1-02(od. r. 1996)
oleje s vysokou ochranou pístu před tvorbou úsad tvorbou kalů a opotřebením, s vysokou odolností proti oxidaci za vysokých teplot. Umožňují dosahovat úspory paliva min. 2,5% ve srovnání s oleji 15W-40

A2-96(od r. 1996)
ZRUŠENA
jako A1-96, lepší ochrana ložisek, vyšší výkonnost než u CCMC G4
A3-96 nově A3-02(od r. 1996)
jako A2-96, s vyšší odolností proti oxidaci za vysokých teplot, vyšší výkonnost než u CCMC G5
A4-00(od r. 2000)
určená pro vysokovýkonné motorové oleje pro použití v benzínových motorech osobních vozidel s přímým vstřikem
A5-01 nově A5-02(od r. 2001)
vysoce výkonné motorové oleje pro použití v benzínových motorech osobních vozidel. Koncipované pro prodloužené a nebo flexibilní olejové výměny. Oleje s velmi dobrou vysokoteplotní střihovou stabilitou.
B1-96 nově B1-02(od r. 1996)
oleje zabezpečující vysokou ochranu pístu proti tvorbě úsad a vaček proti opotřebení, umožňující dosahovat úspory paliva min. 2,5% ve srovnání s oleji 15W-40.
B2-96(od r. 1996)
ZRUŠENA
jako B1-96, lepší ochrana ložisek, vyšší výkonnost než u CCMC PD2
B3-96(od r. 1996)
jako B2-96, lepší ochrana vaček proti opotřebení, kontrola viskozity a rozptylování sazí, yšší výkonnost než u CCMC PD2
B4-98 nově B4-02(od r. 1998)
jako B3-96, ale pro motory s přímým vstřikováním
B5-01 nově B5-02(od r. 2001)
vysoce výkonné motorové oleje pro dieselové motory s vynikající vysokoteplotní střihovou stabilitou
E1-96(od r. 1996)
ZRUŠENA
oleje s vysokou ochranou pístu před tvorbou úsad a vaček proti opotřebení, lepší než u CCMC D4
E2-96(od r. 1996)
oproti E1-96 lepší vlastnosti, zejména vyšší čistota a nižší opotřebení motoru
E3-96(od r. 1996)
ZRUŠENA
jako E2-96, lepší ochrana vaček proti opotřebení, kontrola viskozity a rozptylování sazí, vyšší výkonnost než u CCMC D5
E4-98(od r. 1998)
oleje pro vznětové motory nejvyšší výkonnostní úrovně (tzv. SHPD - Super High Performance Diesel) s prodlouženými intervaly výměny oleje
E5-98 nově E5-02
oleje pro vysoce a středně zatížené motory s turbodmychadlem i bez něj zaměřena zejména na motory z Americké produkce. Čistota pístu jako u ACEA E3-98, ale snížené opotřebení motoru vůči E3 a E4
E6
vysoce stabilní oleje podporující čistotu pístů, snižující opotřebení (včetně působením sazí) a zajišťující stálé mazání. Olej je doporučován pro moderní, vysoce zatěžované vznětové motory, splňující emisní limity Euro 1-4. Umožňuje prodloužené výměnné intervaly dle doporučení výrobce. Je vhodný pro motory se systémy EGR (Exhaust Gas Recirculation), DPF (Diesel Particulate Filter) a SCR NOx (Selective Catalitic Reduction). Třída E6 je zvláště doporučována pro motory s DPF systémy, které spalují palivo s nízkým obsahem síry (50 ppm).
E7
stabilní oleje zabraňující usazování nečistot na pístech a vzniku zrcadlových ploch na stěnách válců. Omezuje opotřebení (včetně působením sazí), vznik úsad v turbodmychadlu. Olej je doporučován pro moderní, vysoce zatěžované vznětové motory splňující emisní limity Euro 1-4. Umožňuje prodloužené výměnné intervaly dle doporučení výrobce. Je vhodný pro většinu motorů se systémy EGR (Exhaust Gas Recirculation) a SCR NOx (Selective Catalitic Reduction). není vhodný pro systémy DPF (Diesel Particulate Filter).

Specifikace olejů podle ACEA pro motory vybavené částicovými filtry:

C1
Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné zážehové i vznětové motory osobních a lehkých nákladních automobilů se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst), které vyžadují nízkoviskózní oleje se sníženým obsahem SAPS (Sulfate Ash Phosphorus Sulfur - sulfátový popel, síra, fosfor) a HTHS vyšší než 2.9 mPa.s. Tyto oleje prodlužují životnost systémů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva.
C2
Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné zážehové i vznětové motory osobních a lehkých nákladních automobilů se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst), které vyžadují nízkoviskózní oleje s HTHS vyšší než 2.9 mPa.s. Tyto oleje prodlužují životnost systémů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva.
C3
Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro automobily se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst). Tyto oleje prodlužují životnost těchto systémů.

Firemní normy výrobců automobilů a motorů
Mnoho výrobců automobilů a motorů požaduje od motorových olejů splnění dodatečných požadavků, které nejsou zahrnuty v metodice testů API nebo ACEA (zahrnuta je např. kompatibilita s těsnícími materiály apod.). V kategorii osobních automobilů jsou nejčastěji uváděny normy VW/AUDI, BMW a PORSCHE, v kategorii užitkových automobilů pak normy MERCEDES BENZ (MB), MAN a VOLVO.

Nejčastější odkazy bývají na normy VW, MB a MAN
VW 500.00
odpovídá ACEA A3-96, oleje pro benzínové a nepřeplňované, palivo šetřící naftové motory
VW 501.01
odpovídá ACEA A2-96, oleje pro benzínové a nepřeplňované naftové motory
VW 502.00
lehkoběžné oleje pro benzínové motory, výměnný interval 15.000 km
VW 503.00
lehkoběžné i běžné motorové oleje pro benzínové motory s velmi dlouhou dobou výměny, 30.000 km
VW 503.01
benzínové motory Audi S3 a TT výměna 30.000 km
VW 505.00
odpovídá ACEA B2-96, oleje pro všechny typy naftových motorů, včetně přeplňovaných, výměna 15.000 km
VW 505.01
celoroční oleje pro přeplňované i nepřeplňované naftové motory osobních automobilů, včetně motorů čerpadlo-tryska, výmena 15.000 km
VW 506.00
lehkoběžné i běžné motorové oleje pro naftové motory,s velmi dlouhou dobou výměny, 30.000 km, přímý vstřik - klasické čerpadlo
VW 506.01
naftové motory osobních vozů, přímý vstřik, čerpadlo-tryska, výměna 30.000 km

Nové normy olejů VW

Oleje s normou VW 504 00 jsou určeny pro benzínové motory a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 501 01, VW 502 00, VW 503 00, VW 503 01 a VW 505 01.
Oleje s normou VW 507 00 jsou určeny pro naftové motory a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 506 00 a VW 506 01.

Vozidla, která nemají LongLife výbavu, nesmějí být z technických důvodů LongLife motorovými oleji plněna! Jsou-li však přesto takovým olejem naplněna, nesmějí využívat interval prodloužené výměny oleje.

Podmínkou pro používání programu LongLife Service je používání speciálních motorových olejů podle norem VW.
MB 227.0/1
odpovídá ACEA E1-98, oleje pro nepřeplňované naftové motory, výměnná lhůta 15.000 km
MB 228.0/1
odpovídá ACEA E2-98, oleje pro nepřeplňované a přeplňované naftové motory, výměnná lhůta 30.000 km
MB 228.2/3
odpovídá ACEA E3-98, oleje pro nepřeplňované a přeplňované naftové motory, prodloužená lhůta výměny oleje (45.000 km)
MB 228.5
odpovídá ACEA E4-98, oleje pro motory nákladních vozidel vyrobené po roce 1996, velmi dlouhé výměnné lhůty (60.000 km a více)
MB 229.1
odpovídá ACEA A3/B3-96 + některé další testy, oleje pro dieselové i benzínové motory osobních automobilů
MB 229.3
odpovídá ACEA A3/B3-98 + některé další testy, oleje pro dieselové i benzínové motory osobních automobilů

Sudá čísla za tečkou (0, 2 a 4) znamenají jednostupňové (monograde) oleje, lichá čísla (1, 3 a 5) vícestupňové (multigrade) oleje. Uvedené Ihůty pro výměnu oleje platí pouze pro dálkovou dopravu.

MAN 270/271
odpovídá ACEA E2-98 a API CD/SF
MAN M3275
odpovídá ACEA E3-98
MAN M3277
odpovídá ACEA E4-98, srovnatelné s MB 228.5


tot vse

UFF to byla fuska :-)


Přílohy:
oleje02.JPG
oleje02.JPG (38.46 KiB) Zobrazeno 76514 krát


_________________
Stěrače BOSCH AEROTWIN - Sportovní filtry KN - Brzdové kotouče za nejlepší ceny
http://www.tuningstyle.cz E-shop s tuningovými díly a autodoplňky
TUNING a NÁHRADNÍ DÍLY na všechny vozy

_________________
VW GOLF IV 1,4 16V R32 look progress finished :) Jezdim abych žil, žiju abych jezdil. - K.O.:Škoda Felicia VAN Plus 1,9D EX VW T5 2,5TDi 96kW
Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ - časté dotazy, CTETE DRIVE NEZ SE ZEPTATE
PříspěvekNapsal: 10.11.2007 19:42 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

15166

Bydliště:

BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

TAKŽE NÁVOD NA TO JAK ROZEBRAT VNITŘNÍ KLIKY

1) "otevřít" kliku až na doraz a mírně zapáčit nahoru , klika dole vyskočí z uložení a přestane se zavírat
2) v označeném místě vložím šroubovák (obalený hadříkem, aby nepodřel plast) a lehce zapáčíme
3) kliku vytáhneme ven ..viz obrázky....


před opětovným nasazením musíme nejdřív zmáčknout vratnou pružinku kliky

pokud potřebujete vytáhnout ovladač zrcátek tak je zacvaknutý na třech místech..
1) vložte malý šroubováček a lehce zapačte na packy a palcem zatlačte dolů až povyskočí
2) to samé udělejte dole ale udržujte palcem tlak na ovladač, jinak vám zaskočí z5
3) jakmile povyskočí i z třetího usazení je venku

..pro opětovnou montáž stačí zatlačit do otvoru a sám zaskočí

:wink:


Přílohy:
IMGP2192.JPG
IMGP2192.JPG (136.89 KiB) Zobrazeno 75219 krát

IMGP2198.JPG
IMGP2198.JPG (53.54 KiB) Zobrazeno 75219 krát

IMGP2196.JPG
IMGP2196.JPG (124.08 KiB) Zobrazeno 75213 krát

IMGP2195.JPG
IMGP2195.JPG (135.98 KiB) Zobrazeno 75208 krát

IMGP2194.JPG
IMGP2194.JPG (47.52 KiB) Zobrazeno 75211 krát

IMGP2200.JPG
IMGP2200.JPG (51.23 KiB) Zobrazeno 75225 krát


_________________
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

_________________
GTI v naftě, je jako ferrari v kombi... sice to existuje, ale je to 3,14čovina
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ - časté dotazy, CTETE DRIVE NEZ SE ZEPTATE
PříspěvekNapsal: 11.11.2007 20:02 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4625

Bydliště:

Chrudimsko

SERVISNÍ INTERVALY......dodal Cormi


Přílohy:
intervaly1.jpg
intervaly1.jpg (278.27 KiB) Zobrazeno 77690 krát

intervaly2.jpg
intervaly2.jpg (411.48 KiB) Zobrazeno 77569 krát

intervaly3.jpg
intervaly3.jpg (339.89 KiB) Zobrazeno 77215 krát


_________________
GI Cabrio 1,8 16v - White Edition + daily TDI "slepice"
Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ - časté dotazy, CTETE DRIVE NEZ SE ZEPTATE
PříspěvekNapsal: 20.11.2007 21:47 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4625

Bydliště:

Chrudimsko

Komfortní jednotky ...dodal stinger

Já nedávno předělával 2,5G komfortu (auto 04/2001) na 3G včetně výměny budíků z polodotu IMMO2 za maxidot s IMMO3.
Do GIV sedávala třetí generace komfortsystému od 05/2001. Rozdíl oproti 2,5G je v tom, že CAN-BUS komfortsystému je propojen až do budíků (předtím to byl uzavřený okruh mezi dveřníma jednotkama a centrální jednotkou komfortu) a kromě nové verze dveřních a hlavní jednotky komfortu jsou i jinak zapojeny signály ve dvou konektorech na hlavní jednotce. Několik signálů z původní jednotky zůstane volných, protože u 3G už to běhá prakticky všechno po datové sběrnici (stavy dveřních kontaktů atd.). Já to řešil tak, že pro novou jednotku jsem vzal druhý konektor do kterého jsem přepinoval použité signály a v tom starém jsem nechal čtyři dráty co zbyly nezapojené.
Kromě přepinování dvou konektorů bylo potřeba ještě natáhnout dva kroucené dráty do budíků, to je to propojení CANu po kterém běhají stavy dveřních kontaktů atd. Jo a taky tři dráty z rádia do budíků, pro zobrazení infa z rádia na maxidotu.
Jo ta 2,5G komfortu se dávala od 05/1999 do 04/2001. Předtím byl ten komfortsystém zapojený podobně, CAN tam taky byl, ale zase jenom mezi jednotkama komfortu. Jinak tehdy úplně chyběl na autě CAN pro pohonnou jednotku (neCAN budíky atd.). Konkrétní rozdíly neznám, starší schémata jsem nestudoval, protože jsem to nepotřeboval.
Co se změnilo po předělávce. Třítlačítkový ovladač na centrál, jde zvlášť odemykat kufr a ten se po zabouchnutí sám zamkne. Zobrazení otevření jednotlivých dveří i kapoty na maxidotu. Nějaké drobné rozdíly jsou ve funkcích alarmu komfortu. No další rozdíly už se týkají spíš maxidotu jako takového, info, dojezd atd. I když jsem dával budíky s IMMO3, motorovou jednotku jsem nechal původní s IMMO2. Stačilo nakódovat do budíků nové klíčky, nic víc, přízpůsobovat jednotku motoru netřeba.
Tady máte obrázek pro přepinování těch konektorů. Je to vypsané z origo golfáckých schémat. Signály s x-kama v prvním sloupci se pro třetí generaci nezapojují. Barvy drátů jsou tak, že ta první barva je základní a druhá je poružek. Speciálně bacha na dráty černá/hnědá a hnědá/černá, samozřejmě že jsem to při přepinování přehodil. Jo taky vřele doporučuju sehnat si na to origo vypichováky, hlavně na ty menší mini-ISO kontakty (jsou tam použity větší i menší).

_________________
GI Cabrio 1,8 16v - White Edition + daily TDI "slepice"


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ - časté dotazy, CTETE DRIVE NEZ SE ZEPTATE
PříspěvekNapsal: 07.12.2007 17:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4163

Bydliště:

Plzeň

Kolik oleje do GIV??

1.4
AHW/AKQ/APE/AXP/BCA ... 3.2 l
1.6
AEH/AKL/APF/AVU/BFQ ... 4.5 l
ATN/AUS/AZD/BCB ... 3.2 l
BAD ... 3.4 l
1.8
AGN/AGU/AQA/ARZ/AUM/AUQ ... 4.5 l
2.0
APK/AQY/AHZ/AZJ/BEH ... 4.5 l
2.3 VR5
AGZ ...3.9 l
AQN ... 4.5 l
2.8 VR6
AQP/AUE/BDE ... 5.5 l
R32
BFH ... 5.5 l
1.9 SDI
AGP/AQM ... 4.5 l
1.9 TDI
AGR/ALH/AHF/ASV ... 4.5 l
1.9 TDI PD
ATD/AXR/AJM/AUY/ASZ/ARL ... 4.3 l

_________________
VW Passat Variant B8 2.0 TDI DSG Highline


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ - časté dotazy, CTETE DRIVE NEZ SE ZEPTATE
PříspěvekNapsal: 17.12.2007 21:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

692

Bydliště:

Jizni Cechy, Morava

Jaké žárovky?


Přílohy:
Poznámka: Pro G4
Snímek 10_změna velikosti.jpg
Snímek 10_změna velikosti.jpg (316.4 KiB) Zobrazeno 71782 krát

Poznámka: Zadní G4 a Variant
945000.png
945000.png (46.37 KiB) Zobrazeno 63411 krát

Žárovky.jpg
Žárovky.jpg (125.78 KiB) Zobrazeno 63411 krát


_________________
Obrázek

AUTO: Golf IV 1.6 16V

_________________
Golf IV 1.6 16V Edition 01


Naposledy upravil Alesek820 dne 21.12.2007 21:22, celkově upraveno 1
Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ - časté dotazy, CTETE DRIVE NEZ SE ZEPTATE
PříspěvekNapsal: 21.12.2007 11:01 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4625

Bydliště:

Chrudimsko

Sundání volantu:

otočíš o 90° a pak najdeš dírku, dáš do ní plochej šroubovák a zapáčíš směrem do středu volantu. Otočíš volant o 180° a uděláš to samý a pak ti vyskočí střed s bagem. Pokud se bojíš, odpoj baterku, ale jde to i bez odpojování. Pokud budeš sundávat celej volant, tak vrátit do roviny, abys nepřetočil kroužek pod volantem, je to drahá sranda, kterou lze velice snadno zničit...

fotopříběh zde :lol: http://rides.webshots.com/album/334036876tHqNKO


Přílohy:
18022007144.jpg
18022007144.jpg (33.81 KiB) Zobrazeno 63475 krát


_________________
GI Cabrio 1,8 16v - White Edition + daily TDI "slepice"
Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Jak na to
PříspěvekNapsal: 23.12.2007 20:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

36

Jezisek pre vstkych co potrebuju vyhradne pre vlastnu potrebu - VW GIV/Bora:

viewtopic.php?f=33&t=47351&st=0&sk=t&sd=a&start=24


Naposledy upravil culo dne 31.12.2007 01:55, celkově upraveno 1

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ - časté dotazy, CTETE DRIVE NEZ SE ZEPTATE
PříspěvekNapsal: 25.12.2007 22:36 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

4625

Bydliště:

Chrudimsko

Dodělání ostřikovačů př. světel dodal EAST

Co je potreba :
- 5,5L nadobka
- hadice (ja mam original Hella) + spojovacky
- 2x ostriky - bud z GIV nebo Leona - jsou totozne - nove u VW stojej +/- 900
- cidlo ukazatele hladiny (pro detailisty )
Postup :
1) sundat naraznik
2) vyndat pravy svetlomet + udelat si misto kolem nadobky napr. rozpojit sani apod.....
3) povolit starou nadobku ostrikovacu - 2 plastove matky (předělání celé nádobky zde viewtopic.php?f=75&t=42645 )
4) pridelat ostriky - na vyztuze uz je na ne delane misto akorat US verze s nima nepocitaji
5) natahat hadice - viz foto
6) cidlo : 2draty - hnedej kostra, druhy na PIN c.6 do budiku (kabely protahnout kulatou pruchodkou do interieru - nachazi se za motorem blize k leve strane)
7) diry do narazniku - kazdy naraznik na GIV ma uz jakoby zespodu narazniku sablony na diru pro ostrikovace - zacit uprostred sablony a zkouset delat vetsi a vetsi diru, ale pozor at to neprezenete ! )
jelikoz jsem chtel aby mi ostrikovace svetlometu ostrikovaly jen kdyz budu chtit ja, tak jsem si vyrobil panel do
schranky ridicovych dveri a pouzil tlacitko na otevirani nadrze jako spoustec ostriku
9) nakodovani budiku - That`s all

Pozn.: Cisla dielov podla ETKY:

Nadobka 5,5L - 1J0 955 453 L
Cerpadlo - 3B7 955 681
Valec zdvihovy 2 kusy - 1J0 955 978 B
Lava tryska s drzakom - 1J0 955 103 A
Prava tryska s drzakom - 1J0 955 104 A

2,5 m hadice S10x3
hadicove spony 17,5x7x0,6

Lava krytka v zakldanej farbe - 1J0 955 109 A
Prava krytka v zakladnej farbe - 1J0 955 110 A


Přílohy:
1.jpg
1.jpg [ 7.44 KiB | Zobrazeno 85374 krát ]
2.jpg
2.jpg [ 10.07 KiB | Zobrazeno 85342 krát ]
3.jpg
3.jpg (24.26 KiB) Zobrazeno 67607 krát

4.jpg
4.jpg [ 15.82 KiB | Zobrazeno 85311 krát ]
5.jpg
5.jpg [ 12.9 KiB | Zobrazeno 85263 krát ]
6.jpg
6.jpg (27.75 KiB) Zobrazeno 67822 krát


_________________
GI Cabrio 1,8 16v - White Edition + daily TDI "slepice"
Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ - časté dotazy, CTETE DRIVE NEZ SE ZEPTATE
PříspěvekNapsal: 05.01.2008 18:57 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5556

Bydliště:

Brno, Jihlava

Slozeni lampicky v kastliku spolujezdce:

(mozna to tu uz je, tak mi pisnete SZ a ja toto smazu)

musite pres ctrl+c a ctrl+v
Kód:
http://www.vwgolf.cz/FAQDetail.asp?FAQID={5B641728-EBEB-4AFE-9196-DD439AC69DB8}

_________________
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 116 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Originál a repas turbo Volkswagen
Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group