FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

1997 - 2004

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Pravidla fóra
Moji milí příznivci passátkù, předtím než začnete zakládat téma koukněte do FAQ, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ. Fotky svých mazlikù vkládejte do (NE)JEN MŮJ PASSAT a nezapomeňte u fotek mazat RZ. Poptávky a nabídky do této sekce nepatří, automaticky budou přesunuty do příslušné sekce. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána. Pokud máte dojem, že jiné než sprosté slovo v určité souvislosti ani napsat nelze, dejte místo jednoho písmenka ve slovì hvězdičku.S problémy se na mě obracejte v SZ. moderátoři
Odpovědět
Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od ameron »

Montaz automatickeho nastavovania svetlometov na B5.

Medzi sviatkami som sa odhodlal namonovat si automaticke nastavovanie sklonu svetiel na B5.
Rozhodol som sa to napisat sem, lebo sa to moze niekomu hodit.
Najviac info som cerpal zo stranok:
http://www.passatplus.de/umbauteile/lwr/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.passatplus.de/umbauten/lwr/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Na B5 potrebujete zohnat tento material(mozno som na nejake drobnosti zabudol, ale hlavne veci by tam mali byt):

nazov ................................kusov ........cislo dielu
================================================
snimac naklonu........................2.......4B0 907 503
rj..........................................1.......4B0 907 357 (v etke je 4B0 907 357 C ale tato mi funguje a lahsie sa zhana)
drziak predneho senzora............1.......8D0 941 291 A
ramienko predneho senzora........1.......8D0 941 299 B
zadny drziak...........................1.......4B0 505 577 A alebo 4b0 505 577 d
zadne ramienko.......................1.......4B0 505 465 A
sroub na uchytenie senzora.......4.......N 104 343 01

konektor 20 pinovy..................1.......8E0 972 420
konektor 6 pinovy na snimac......2.......7M0 973 119

konektor do A stlpika (samec)....1.......1J0 937 733 B
konektor do A stlpika (samica)...1.......1J0 937 743 B
kabliky s osadenymi pinmy.........3.......000 979 131
............................................3.......000 979 132 A
............................................2.......000 979 133 B
............................................2.......000 979 134
Tesnenia na kable k senzorom.....6.......3B0 972 742 C
Zatky na neobsadene piny.........6.......3B0 972 840
Nyt........................................2.......N 906 924 02
Matica na uchytenie RJ..............2.......N 907 867 01

Okrem toho este:
regulator podsvietenia pristrojovky (cervene podsvietenie): 3B0 941 333 D 01C
konektor 1J0 972 924
ovladac.jpg
Ja som nieco zohnal pouzite a nieco som kupoval priamo vo VW.
Pre B5 nie je nutne menit motorceky naklonu svetiel aj ked je v etke pre xenon ine cislo.



Uchytenie snimacov je popisane na stranke http://www.passatplus.de" onclick="window.open(this.href);return false; a nie je to v podstate problem.
Ja som zadny drziak s ramienkom zohnal z Audi A6 "4b0 505 577 d" a pasoval - ale ja mam 4x4 na prednom nahone je to ine.

Co sa tyka kabelaze tu som si vyrobil sam. Da sa sice zohnat na strankach:
http://www.kunset.de/onlineshop/vwkabel ... ae920f.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kufatec.de/shop/product_info ... at-3B.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pripadne sa da kupit original kabel od RJ k A stlpiku
ale kazda tato kabelaz vychadza draho.

Ja som si vyrobil 3 vedenia
- od RJ ktoru som umiestnil do kufra k A stlpiku
- od predneho snimaca do A stlpika
- od zadneho snimaca do A stlpika

Na vyrobu kabelaze od RJ k A stlpiku som si kupil v elektre
- kable 0,35 roznych farieb 10 kusov kazdy 4 metre
na kazdy som si kupil v VW piny ktore som osadil na kable a nacvakol do konektora 8E0 972 420.
Na vyrobu kabelaze od
predneho senzora k A stlpiku:
- kable 0,35 roznych farieb 3 kusy po 2 metre
zadneho senzora k A stlpiku:
- kable 0,35 roznych farieb 3 kusy po 4 metre

Kable od snimacov som do konektora 7M0 973 119 neosadil do prazdnych pinov ale som pouzil sadu od VW v ktorej je 5 kratkych kablov (vsetky zltej farby) a na oboch koncoch maju
pin. Kabel sa jednoducho rozstrihne pin sa nacvakne do konektora a na precvaknuty koniec sa naletuje kabel.
Na kazdy kabel co ide do konektora 7M0 973 119 som nasunul tesnenie 3B0 972 742 C a neosadene piny som zazatkoval
zatkami 3B0 972 840,

Dalej som upevnil RJ do kufra na blatnik vedla drziaka CD menica a 4 metrovu 10 zilovu kabelaz tahal ponad blatnik lavym prahom k A stlpiku.
rj.jpg
Od zadneho snimaca som tahal 4 metrovu 3 zilovu kabelaz cez priechodku ABS cestou ako kabelaz od RJ.
Od predneho snimaca som tahal kabelaz popri tlakovych brzdovych hadiciach popod expanznu nadrzku cez priechodku
kabelaze k RJ motora popod budiky do A stlpika.

Tam som umiestnil samicu 10 pinoveho konektora 1J0 937 743 B a konektor
1J0 937 733 B do ktoreho som napinoval vsetkych 10 zil kabelaze od RJ naklonu svetiel.
Do samice 1J0 937 743 B som umiestnil kontakty zo snimacov, kabel prepojeny na diagnostiku,
signal rychlosti, kontakty na ovladanie motorcekov svetiel, zem a poistiek 20 alebo 21.
Piny som kupil original vo VW na zltych kabloch ktore som prestrihol a naletoval na ne kable.
Su to objednavacie cisla:
3x 000 979 131, 3x 000 979 132 A, 2x 000 979 133 B, 2x 000 979 134.
Konektor ma dva druhy pinov a to aj samica aj samec. Tieto piny su dost drahe dalo sa to
vyriesit aj priamym naletovanim kablov od RJ na kable simacov a pripojne miesta ale ja som to
chcel spravit takto. Piny na konektor som si kupil tiez priamo vo VW.
Na obrazku je to ten cerveny konektor (podla nemeckych stranok mal byt biely ale od VW mi prisiel tento).
akonektor.jpg
Nasleduje popis pripojnych miest ktore som osadil do samice 1J0 937 743 B:

piny na T20 | pripojne miesto
====================================================================
1.......... | pin 1 rele 377 (velke rele s napisom 377 hned nad pedalmi)
2.......... | pin 25 na modrom 32 pinovom konektore budikov
........... | (je to zelenomodry kabel - pozor premerat na pin 25 lebo su dva rovnakej farby)
3.......... | pin 4 predneho snimaca
4.......... | pin 4 zadneho snimaca
5.......... | pin 4 konektora kolecka manualneho ovladania
........... | naklapania svetiel, ten treba vybrat z povodneho konektora ak chcete nechat stary ovladac, alebo ostatne piny dat do noveho pre novy ovladac
6.......... | pin 2 konektora kolecka manualneho ovladania naklapania
........... | svetiel, ten treba vybrat z povodneho konektora ak chcete nechat stary ovladac, alebo ostatne piny dat do noveho pre novy ovladac
8.......... | pin 1 oboch snimacov prepojit a zapojit sem
10,20..... | oba piny prepojit a viest jednym kablom na zem
12......... | pin 5 oboch snimacov prepojit a zapojit sem
17......... | zapojit na poistku 21 alebo 20 (je to jedno aj tak su prepojene)
====================================================================

Jednotlive pripojne miesta som napojit na samicu T10 v podstate tak ako ma napadlo, aby sa to zhodovalo
s konektorom T10 v ktorom konci kabelaz od RJ.

Ovladanie svetiel (piny 5 a 6 20pin konektora) som napojil podla popisu hore. Nechal som piny
v povodnom konektore a ostatne tri som prepinoval do noveho trojpinoveho 1J0 972 924 pre novy ovladac 3B0 941 333 D 01C (bez ovladania sklonu):
montazKonektory.jpg
Stary konektor necham len tak, keby som niekedy nahodou chcel aby mi fungovalo manualne ovladanie staci ho zapojit do stareho ovladaca.

Po zapojeni automatickeho sklapania svetiel je nutne urobit zakladne nastavenia a nakodovanie RJ.
Spojime sa VAGom s adresou 55 (svetla musia byt zapnute inak sa s RJ nespojite - zapne sa len pri zapnutych stretavacich svetlach)
lwrOkno.jpg
zadame 07 kodovanie:
00015 - predny nahon
00016 - 4x4
lwrKodovanie.jpg
potvrdime (start)
dalej zadame
04 zakladne nastavenie a tam skupina 01
lwrZakladneNatavenie1.jpg
program napise cakat tak pockame kym sa objavi svetlomet nastavit
lwrZakladneNastavenie2.jpg
Tu by sme mali natavit svetlomet podla regloskopu (ja som nic nenastavoval)
nasledne klikneme na + a zvysime skupinu na 2
v policku sa objavi stav regulace naucen
lwrZakladneNastavenie3.jpg
dame spat ukoncime a komunikaciu.
Okrem toho si mozete otestovat ci funguju motorceky klikutim na akcne cleny.
Tam sa da tlacitkom sklopit a zdvihnut svetla.
Dalej sa mozete previest a sledovat funkciu snimacov a hodnot RJ v skupinach 1 a 2:
vag10.jpg
Nasledne som sa vecer previezol a nastavil svetla imbusom aby som nikoho neoslnoval
a videl co najlepsie.

Manualne otestovanie je jednoduche:
zastante vecer oproti stene zapnite svetla otvorte kufor a vsimnite si kde je hranica osvetlenia.
Potom zatazte kufor a drzte. O par sekund by sa mali svetla sklopit na povodne miesto.
Ked kufor uvolnite svetla klesnu a po par sekundach ich motorceky zase nastavia na povodne miesto.
Naposledy upravil(a) ameron dne 07.01.2010 09:36, celkem upraveno 6 x.

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od ameron »

Este pripojim original schemu automatickeho nastavovania sklonu svetiel aLWR (automatische Leuchtweitenregulierung)
alwrSchema.JPG
Toto je jeden zo sady kablov pre 20 pinovy konektor :
100_3795.jpg
cislo sady je: 000 979 009
daju sa zohnat aj samostatne piny

Pietro1785
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 03.05.2010 13:37

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od Pietro1785 »

Servisne manualy a uzivatelske prirucky tu:

http://manualy.karnet.sk/volkswagen-manualy" onclick="window.open(this.href);return false;

zednikjunior
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 28.05.2009 06:48

Voda v interieri, zatekanie, utopeny interier.

Příspěvek od zednikjunior »

Voda v interieri, zatekanie, utopeny interier.

Takže tak ako na sk fore, tak pridam niečo aj tu pre niekoho užitočnú a pre niekoho informačnu radu. :wink:

Rozhodol som sa spravit taky menši navod pre všetkych ktorým niekedy tieklo, resp. tečie do passata.
Snažil som sa rozpisat všetko čim som si prešiel, tým čo som čital, ak budete mat niečo nove kludne mi napiste PM(SS) a vlozim to do tejto tematiky ktora je viacmenej stale omielana.

Nech sa páči:

Takže 1. - Odtoky pob baterkou a posilovačom
- vybrat baterku, pozor na ten plast pod stieračmi, prepchat obidva odtoky, ten pod baterkou ma dookola taku gumennu priechodku - zahodit ju čo budu sily stačit!!! 9 z 10 passatov ma vodu v aute skrz tie bohapuste odtoky, lebo ich upcha listie a podobny bordel, nasledkom čoho byva dost neprijemny pohlad ked clovek zhodi ten kryt na baterkou a vidi ako mu plava baterka vo vode :mad3: :tit:
2. - Čelne sklo
- ak je samozrejme menene, ak nie tak mala pradepodobnost žeby to tieklo okolo neho, ak bolo menene skusit skusi zhodit Ačkovy tapacir zvnutra auta- je tam len nacvakany a skusit či nieje vlhko okolo palubovky v rohu( je tam taka pena) - ovsem ak ma hlavove airbagy tak neviem neviem ako to pozriet, riešenie? Zhodit tu listu čo je vlozena okolo skla a ostatok piradne vycisit a vysusit, odmastnit a zasilikonovat.
3. - Peľový filter
- Velmo rado chčije cez neho do vnutra auta, zospodu tej vanicky je len taka provizirna pena ktora nejaky učel moc nema, často tam byva zle nasadene tesnenie pod tou vanickou, robosi čo to skladali nevideli zozadu to tesnenie tak len pritahli vanicku na fest a tesnenie ostalo cvaknute a tym padom ked sa stane to čo v bode čislo 1. že sa upchaju odtoky, voda stupa vyššie a vyššie (ako v titanicu stupala voda až kym nedosla do bodu že prepažky neboli spravene az po vrch a drrb preliala sa niekde dalej :D , v nasom pripade cez pelovy filter priamo do kabiny :? ),
riešenie? - vybrat tu vaničku kde je filter a zospoudu ju presilikonovat a opatrne vlozit naspat, inak staci ked tade počas dazda alebo po dazdi filter preč a vidite či Vám date tieklo - byva tam trocha prachu a ked sa leje cez to voda tak vidite stopy po stekancoch.
4. - Plech pod tapacirmy dverí
- Casto sa stava že ludze zhodia tapaciry na dverach a povolia ten plech čo drzi stahovanie okna, popod tým plechom je take pofiderne tesnenie, ktore ked raz povolis tak neskor neplni vobec ziadnu ulohu aj ked ho utahnes jak hovado na krv s metrovou pakou z trubky zo susedovho lešenia :D - Riešenie? Presilikonovat ten plech :wink: - Mám s tým skusenost, potom čo som nakydal silikon tak mi o týžden odislo stahovanie okna a musel som silikon davat dole :D, da sa velmi lahko zistit či to prši cez dvere, zhodit tapacir a pri otvorenych dverach liat vodu bud z namacanej spongie alebo hadice na okno a kukat či to chcije cez ten plech alebo krasne cez odtoky vo dverach - ale to predbieham udalosti. :D
5. - Odtokove diery vo dverach
- na zadnych dverach su myslim 4, vidiet ich zospodu ked sa skrčite(ak ste , stači ich prepchat nejakym drotom alebo stalcenym vzduchom - tiež sa semtam upchaju) kontrola? Tak isto ako v bode čislo 4 liat vodu a kukat či to ide krasne cez všetky 4 diery na zem.
6. - Voda pod vodicovymi nohami
- Ak najdete vodu vodicovym sedadlom, často chcije cez pačku na otvaranie prednej kapoty, priamo po bovdene lanka si to čura do vnutra. Ak tak uz vodu najdete tak velmi rychlo rozobrat interier a vysusit RJ (komfortnu jednotku samizda), nachadza sa pod nohami vodica a často skoroduje, ako písali kolegovci, vysusit, vybrat relatka, skontrolovat všetko, može sa stat že sa zacne drbat všetko zo všetkym, okna, alarm a podobne.
7. - Voda v kufri
- Ak najdete vodu v kufri pod tym kobercom tak dost mozne ako v mojom pripade je dodrbkany ostrekovac zadneho okna a voda z neho ide viac do kufra ako na okno - rozobrat tapacir a vybrat ostrekovac - mne ho kamos zalatal tekutym kovom a odvtedy je pokoj - casto odchadza nejaka hriadelka v tom ostrekovaci ale to už tu je niekde písane ;) - tipujem že stierac maju len varianty :) .
- semtam tam chčije aj cez zadne svetlo ak bolo zhadovane a nasledne zle nasadene :).
8. - Zatekanie cez riadiacu jednotku v motorovom priestore
- zatekat moze aj cez riadiacu jednotku motora ktora je tiez v priestore pri baterke! Velmi lahko sa tato zavada odstranuje, ale je to trochu pracnejsie. Je potrebne to vsetko rozmontovat ten cierny kastlik cely odmontovat nechat vysiet na kabloch a tesnivo ocistit podlepit z oboch stran silikonom a je po probleme. (Edit vantac :wink: )
9. - Zle zavrete okno
:D - riešenie? Ist do autoumyvarky :mrgreen: :thk:
10. - Prasknutý deflektor v mieste nad peľovým filtrom
- Vymeniť resp. dať dokopy prasknuty plast
Obrázek

V kazdom pripade ak sa uz nejaka vlhkost najde, treba vyhadzat interier auta a vysusit to poriadne, je tam kopa kablov ktorym vlhkost moc neprospieva.
Ešte detail ludze, ked najdete vodu za spolujazdovymi nohami, neznamena to že voda tečie len odnekial zozadu, podlaha je krasne vyspadovana a vzadu je najnizsia uroven takze všetka voda ide tam :) a verte mi že ak citite vlhkost navrchu koberca tak si to dajte x3 lebo ten koberec je mrte hruby a pije pije ....., takže radim predtým ako to budete rozoberac, uliat si niečo na ukludnenie lebo pol kybla vody nieje ničím výnimocnym pri zmykani jednej polky auta :wink:
Naposledy upravil(a) zednikjunior dne 13.09.2012 12:25, celkem upraveno 1 x.
Obrázek

richard_spitzer
Příspěvky: 0
Registrován: 20.12.2010 14:26

Re:

Příspěvek od richard_spitzer »

StandaS píše:manuál ke stažení Passat 3BG na VW clubs download :arrow: ZDE
upraveno vally_ny
Zdravím, po kliknutí na link http://www.vw-club.cz/modules.php?name= ... 1178705836" onclick="window.open(this.href);return false; se objeví zpráva "Zvolené téma neexistuje". Nevíte prosím někdo, kde by ještě byl český manuál na 3BG (Passat, nejlépe r. 2004, 1896 objem, nafta) k sehnání?

Uživatelský avatar
roti
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1855
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha, München
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od roti »

lesteni svetel

S500 L
ex SIII 140kW, OIII RS TDI, GIV Highline 1.6 SR, SII Combi Elegance Black, 125kW, DSG + SII Limo White, Passat 2003 Highline, BMW 740i V8 4.4L, BMW 320dA, VW GIV Varoš,S764+KAT,EGR off,Eibach

Uživatelský avatar
pino.t
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5204
Registrován: 27.02.2008 17:45
Bydliště: Mám, PV
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od pino.t »

Tady jsem vytvořil soupis konektorů k zesilovači DSP.
Pro případné dotazy SZ.
Přílohy
Zesilovač DSP.pdf
(81.4 KiB) Staženo 787 x
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

radakadlik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 02.12.2007 09:22
Bydliště: Nová Ves, Kunčina (okr. Svitavy)

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od radakadlik »

Výměna kabinového filtru:
Passat 99 - kabinový filtr.jpg

Uživatelský avatar
skinbitch
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 07.03.2011 00:01

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od skinbitch »

Cau, koupil sem si passatka a idiot sem ve tme menil baterii a dal sem + na - a samozrejme - na plus, zajiskrilo to a ted mi to nedrzi otacky motoru nevite nekdo co sem asi odpalil mam 1,8 benzin r.v99 dik moc sem marnej vubec nevim co stim. Posteloval sem sice nastaveni lanka (o 2 cm!!) ale to asi neni dlouhodoby reseni coz?? A taky by bylo super jestli nekdo nemate schema nebo popis relatek ktery je na co, to by mi taky moc bodlo. Jinak diky vsem co sem pisou diky vám sem nemusel zdlouvave hledat aplatit za diagnostiku proc mi nejde alarm central a ovladani oken jeto jednoduchy VODA diky jeste jednou
:good:

moni
Příspěvky: 0
Registrován: 26.06.2011 15:37

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od moni »

ahojte, tak pred tyzdnom som montovala parkovacie senzory, tak som robila navod ako som to robila. davala som hoa j na SK forum :) mozno pomoze niekomu

http://img839.imageshack.us/img839/959/senzory.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10100
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od majkl1 »

moni píše:ahojte, tak pred tyzdnom som montovala parkovacie senzory, tak som robila navod ako som to robila. davala som hoa j na SK forum :) mozno pomoze niekomu

http://img839.imageshack.us/img839/959/senzory.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
:good: Pokud jsi to dělala sama, tak klobouk dolů.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
pino.t
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5204
Registrován: 27.02.2008 17:45
Bydliště: Mám, PV
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od pino.t »

Když jsme to dával na jedničkovou octavii, tak ta měla z vnitřní strany nárazníku označeny, kam mají ty čidla přijít.
Toto je pěkná práce.
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

Uživatelský avatar
Hans76
Profík
Profík
Příspěvky: 1098
Registrován: 28.08.2008 22:29
Bydliště: jih Moravy

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od Hans76 »

Kontrola, demontáž servomotorků V85, V71, V70 a V68 a jejich "oprava" - část 1

V měřených hodnotách lze ověřit "funkci" klapek, skupiny 02 - V68, 03 - V70, 04 - V85 a 05 - V71. První pole zobrazuje měřenou polohu a druhé požadovanou polohu (nesmí mít větší rozdíl, měřená hlavně nesmí kolísat).

Přehled klimaboxu, aby jsme věděli, co kde hledat :roll:
- obrázek je sice pro Oktávku, ale s Passatem je téměř shodný
klimabox popis.png
Demontáž/montáž

Pro přístup k V71, V70 a V68 je nutné demontovat přihrádku spolujezdce a pro V85 spodní část palubní desky u řidiče.
V70/V68 jsou ke klimaboxu uchyceny přímo - každý šroubky 3x TORX.
V85/V71 jsou uchyceny pomocí držáků - V85 1x TORX a V71 2x TORX. Oba pak k držákům 3x TORX.
Velikost TORX je T15 a navíc mají hlavičky šroubků šestihran (velikost si nepamatuju), což je výhoda u V70 a V68, kam se nedá kvůli místu šroubovákem dostat a je vhodné použít plochý klíč.

V71
V71 uchycení obr.png
V71 uchycení obr.png (21.98 KiB) Zobrazeno 37476 x
- před samotnou demontáží je dobré nechat na climatroniku vypnutou recirkulaci (je pak snažší montáž - klapky svou vahou zůstanou ve stejné poloze)
- k demontáži je zapotřebí i zrcátko, neboť za klimabox není zrovna moc vidět
- ze spodu povolit/vyndat dva šroubky držáku - šipky A
- odpojit konektor
- vytáhnout V71 i s držákem směrem dolů
V71 montáž obr.png
- páku na V71 nechat ve stejné poloze jako při demontáži - neotáčet
- montáž se provádí v opačném pořadí jak demontáž
- jen je nutné: správně držák usadit do vodítka B a správně nasadit "trny" klapek do drah na páce V71 (2 - plastový trn, 3 - kovový trn)

V85
V85 uchycení obr.png
- povolit/vyndat jeden šroubek držáku
- vysadit V85 i s držákem
- odpojit konektor
- pootočit a odpojit táhlo (je dobré si zapamatovat, na kterou část páky V85 bylo připevněno)
- vyndat celek ven (je to trochu ježek v kleci, já si odpojil konektor od plynového pedálu, aby bylo více místa)
- montáž je v opačném pořadí

V68 (pokračování horším) - červené táhlo
V68 uchycení obr.png
- povolit/vyndat tři šroubky (přístup je k některým hrozný, ale podařilo se mi vyndat všechny - trochu místa navíc lze získat uvolněním rozvaděče vzduchu pro nohy)
- odpojit konektor
- pootočit, odpojit táhlo (je dobré si opět zapamatovat, na kterou část páky V68 bylo připevněno) a vyndat
- montáž je v opačném pořadí
Naposledy upravil(a) Hans76 dne 07.09.2014 16:20, celkem upraveno 3 x.
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------

Uživatelský avatar
Hans76
Profík
Profík
Příspěvky: 1098
Registrován: 28.08.2008 22:29
Bydliště: jih Moravy

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od Hans76 »

Kontrola, demontáž servomotorků V85, V71, V70 a V68 a jejich "oprava" - část 2

V70 (nejhorší na závěr) - modré táhlo
V70 uchycení obr.png
- povolit/vyndat tři šroubky = ideální (přístup je hrozný, u zadního šroubku bych řekl nemožný, mě se podařilo vyndat pouze dva, pak jsem "vytrhl" V68 ven a odnesla to jedna půlka úchytu - trochu místa navíc lze získat zase uvolněním rozvaděče vzduchu pro nohy)
- odpojit konektor
- pootočit, odpojit táhlo (je dobré si opět zapamatovat, na kterou část páky V70 bylo připevněno) a vyndat
- montáž je v opačném pořadí

Pokud by se u V68 a V70 vyndal rozvaděč vzduch, bylo by to vzhledem k přístupu ideální. Já nepřišel na to jak :(

Servomotorky tedy máme venku a můžeme začít jejich "vyčištěním".
Problémy totiž dělají trimry, které jsou uvnitř a do climatroniku dávají chybné informace o poloze klapek.

- V71 a V85 demontujeme z držáků

Další postup je u všech stejný
- opatrně malým plochým šroubovákem odehnout a odtlačit západky - je jich po obvodě sedm

Uvnitř to vypadá následovně
v71 otevřený.jpg
obrázky jsou asi z novějšího typu servomotorku. Někde na netu jsem totiž viděl i trochu jiná "střeva", kde byl trimr na plošáku.
- vyjmout motorek
- vyndat celý konektor i s trimrem
trimr s konektorem.jpg
- "odpojit" trimr od konektoru
trimr.jpg
- ohmetrem proměřit, krajové piny mají mezi sebou 5kohm, prostřední je snímací (při přejetí některé pozice bude hodnota kolísat a toho se potřebujeme zbavit)
- já jsem trimry důkladně propláchl v isopropanolu (IPA)
- nechat důkladně vyschnout
- dovnitř stříknout trochu sprejem na kontakty (já použil Contact Cleaner z GME)
- pro jistotu znovu proměřit, zda jsme se kolísání zbavili
- zpětně složit

Pokud máme servomotorky vyčištěné, složené a namontované opět v autě, musíme provést "základní nastavení" (např. VAGem), aby si climatronik "ošahal" koncové polohy všech klapek.
- podmínkou provedení základního nastavení je absence chyb v paměti závad :!:
- zvolit adresu 08
- funkce 04 - základní nastavení
- zvolit skupinu 001 a spustit
EDIT: u tatíkového Passata 3B5 jsem se setkal s tím, že základní nastavení nebylo na skupině 001 (házelo error), ale na 000. Zřejmě záleží na verzi Climatroniku.
- po správném provedení základního nastavení se ve všech čtyřech polích zobrazí nuly
- v měřených hodnotách lze ověřit "funkci" klapek, skupiny 02 - V68, 03 - V70, 04 - V85 a 05 - V71. První pole zobrazuje měřenou polohu a druhé požadovanou polohu (nesmí mít větší rozdíl, měřená hlavně nesmí kolísat)

Přeji mnoho příjemných kilometrů se správně fungujícím Climatronikem :drinks:
Naposledy upravil(a) Hans76 dne 07.09.2014 16:30, celkem upraveno 4 x.
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od kubenec »

Moc pěknej návod. :good: Šlo by to hodit komplet do PDF-ka? Nejsem si jist zda při práci na autě budu někam běhat k netu a z PDF si to krásně vytiskneš.

Odpovědět

Zpět na „Passat B5 / B5.5“