FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

1997 - 2004

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Pravidla fóra
Moji milí příznivci passátkù, předtím než začnete zakládat téma koukněte do FAQ, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ. Fotky svých mazlikù vkládejte do (NE)JEN MŮJ PASSAT a nezapomeňte u fotek mazat RZ. Poptávky a nabídky do této sekce nepatří, automaticky budou přesunuty do příslušné sekce. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána. Pokud máte dojem, že jiné než sprosté slovo v určité souvislosti ani napsat nelze, dejte místo jednoho písmenka ve slovì hvězdičku.S problémy se na mě obracejte v SZ. moderátoři
Odpovědět
Uživatelský avatar
Libanec
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 24.02.2006 21:02

Montáž tempomatu - 1 část

Příspěvek od Libanec »

Montáž tempomatu - 1 část

Snad můj postup bude pro někoho inspirativní, ale neberte to jako dogma. Mám pašíka z roku 1997, model AFN.

Než začnete uvažovat o tempometu, tak se mrkněte jestli máte elektronický plyn = pedál bez táhla!
Jak jsem postupoval:
1.V první řadě jsem odpojil baterii, protože v dokumentaci se uvádí, že nechtěným zkratováním kontaktů airbagu jej můžu aktivovat!!!
2.Vymontoval jsem airbag - na volantu jsou z druhé strany 2 díry, natočit volant a opatrně zapáčit šroubovákem v první, pak pootočit volant o 180 stupňů a to samé do druhé díry. Odpojil jsem kablíky a modul airbagu vyjmul.
3.Vymontoval jsem volant - sice je na volantu 12-ti hran, ale lze použít i torx 55. Před sejmutím volantu je dobré srovnat kola a udělat si na hřídel rysku, aby byl při montáži zpět nasazen správně.
4.Sundal jsem plasty okolo volantu - spodní a vrchní díl.
5.Demontoval jsem kruh nad páčkami - 3 zobáčky.
6.Povolil jsem objímku držící páčky, odpojil konektory a páčky sejmul.
7.Oddělil jsem páčky od sebe a k páčce stěračů jsem nasunul novou páčku blinkrů s ovladači tempomatu.
8.Sundal jsem velký plast pod volantem s ovladači světel (4 šrouby) - odpojit konektory od ovladačů světel.

To byla ta jednodušší část.
Ve všech návodech, které jsem nalezl je popisováno, že kablík od tempomatu je nutné zapojit do bílého a oranžového konektoru nacházejících se pod řídící jednotkou. Já tam mám místo oranžového žlutý a navíc jsou jak samice, tak samci (snad kromě jednoho pinu) plně obsazené. Takže jsem kablíky od páčky musel napojit na kablíky u konektoru ŘJ.

9.Otevřel jsem box řídící jednotky - odšroubovat kryt, vyjmout jednotku, odpojit dva velké konektory (zatáhnout do strany jakýsi jezdec na konektoru) a jednotku odložit.
11.Postupně jsem jednotlivé kablíky napájel přímo na dráty konektoru ŘJ (je to ten delší konektor). Ten bílý díl v konektoru lze s cvaknutím posunout - tím se uvolní jednotlivé piny, ale přesto je ještě potřeba do švíry vrazit třeba jehlu a pak lze teprve drátek s pinem vytáhnout. Oholit a připájet správný drát od tempomatu. Nasadit smršťovací bužírku, zatavit, srovnat zarážky na pinu a vrazit zpět. Potom jsem kabel prostrčit mezi konektory pod ŘJ dovnitř do auta směrem k pedálům a postupně protáhl až do míst volantu. Sem tam jsem svazek přichytil a pátý volný drátek jsem připojil na pojistku číslo 5 (opět připájet na stávající kablík).
12.Namontoval jsem zpět ŘJ a zadekloval, namontoval jsem zpět páčky a zapojil konektory včetně nového k tempomatu.
13.Namontoval jsem zpět ten kruh nad páčkami, horní a spodní díl plastů okolo páček, volant (srovnat podle předtím udělané rysky), airbag, ostatní plasty.
14.Nakonec jsem ještě VAGem potvrdil chybu airbagu (byl demontovaný) a aktivoval tempomat. Tady pozor, nedařilo se mi tempomat aktivovat ručně (01Elektronika motoru - 11login - kód 11463). Takže jsem použil VagAutomat (pohon - aktivace tempomatu). Ale tady pozor, programátor u aktivace a deaktivace přehodil kódy!!! Takže spuštěním deaktivace tempomatu jej vlastně aktivujete.

Napojení jednotlivých žil kablíku od páčky na jednotlivé piny konektoru ŘJ:

Kablík od páčky Konektor ŘJ s číslem pinu
modrý pin21 - modrý
červeno-žlutý pin10 - červeno-žlutý
černo-bílý pin19 - černo-žlutý
šedo-černý pin35 - červeno-šedý
černo-modrý pojistka číslo 5


Toť vše, přikládám "pár" foto
Tímto chci poděkovat Paskalovi z vw-clubu za cenné rady a trpělivost.
Přílohy
Po odmontování plastu pod volantem...
Po odmontování plastu pod volantem...
10.jpg (54.04 KiB) Zobrazeno 189123 x
Sejmout plast pod volantem
Sejmout plast pod volantem
9.jpg (99.48 KiB) Zobrazeno 61370 x
Složit novou páčku s páčkou stěračů
Složit novou páčku s páčkou stěračů
8.jpg (34.5 KiB) Zobrazeno 61404 x
Oddělit páčky
Oddělit páčky
7.jpg (70.88 KiB) Zobrazeno 61544 x
Páčky sejmuty
Páčky sejmuty
6.jpg (81.81 KiB) Zobrazeno 61796 x
Nic už nebrání sejmutí páček
Nic už nebrání sejmutí páček
5.jpg (79.83 KiB) Zobrazeno 62061 x
Demontovány plasty
Demontovány plasty
4.jpg (89.55 KiB) Zobrazeno 62192 x
Po sundání volantu...
Po sundání volantu...
3.jpg (80.18 KiB) Zobrazeno 62259 x
Detail pružiny, kterou je třeba páčit pro demontáž airbagu
Detail pružiny, kterou je třeba páčit pro demontáž airbagu
2.jpg (80.44 KiB) Zobrazeno 62334 x
Demontáž airbagu
Demontáž airbagu
1.jpg (40.4 KiB) Zobrazeno 190283 x
Naposledy upravil(a) Libanec dne 07.08.2007 08:29, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Libanec
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 24.02.2006 21:02

Montáž tempomatu - 2 část

Příspěvek od Libanec »

Montáž tempomatu - 2 část
Přílohy
A nakonec ještě schéma
A nakonec ještě schéma
Schema.jpg (158.3 KiB) Zobrazeno 60733 x
Pojistkový box a napojení pátého kablíku
Pojistkový box a napojení pátého kablíku
19.jpg (101.57 KiB) Zobrazeno 60794 x
Na co se taky může hodit jehla...
Na co se taky může hodit jehla...
18.jpg (64.88 KiB) Zobrazeno 60867 x
Konektor, na který jsem napojil kablíky od tempomatu
Konektor, na který jsem napojil kablíky od tempomatu
17.jpg (62.12 KiB) Zobrazeno 60952 x
Pohled na konektory pod ŘJ, kam jsem správně měl napojit kablíky od páčky tempomatu
Pohled na konektory pod ŘJ, kam jsem správně měl napojit kablíky od páčky tempomatu
14.jpg (93.17 KiB) Zobrazeno 61551 x
Box s ŘJ
Box s ŘJ
12.jpg (85.78 KiB) Zobrazeno 61410 x

Uživatelský avatar
vwszene
Profík
Profík
Příspěvky: 1160
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jížní čechy
Kontaktovat uživatele:

Chrom lišty - Jak na to

Příspěvek od vwszene »

Ahoj.Tak tady je návod jak si vymazlit svojí B5.
Přílohy
Auto 002.jpg
Auto 002.jpg (60.36 KiB) Zobrazeno 60402 x
Auto 014.jpg
Auto 014.jpg (53.85 KiB) Zobrazeno 60438 x
Auto 015.jpg
Auto 015.jpg (68.07 KiB) Zobrazeno 60554 x
Auto 016.jpg
Auto 016.jpg (76.22 KiB) Zobrazeno 60623 x
nový-1.jpg
nový-1.jpg (56.32 KiB) Zobrazeno 60723 x
TUNING 4 EVER

Uživatelský avatar
vwszene
Profík
Profík
Příspěvky: 1160
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jížní čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vwszene »

Takže nejprve se musí demontovat stará lišta která je kolem dveří.První co se musí udělat je to, že se vyřežou zadní okénka.Pak se opatrně odloupne guma, která je nacvaknutá v takový kolejničce v tý liště.Po odendání tý gumy budou vydět nejtky, který se musí odvrtat, aby ta lišta mohla jít sundat.

Vlastní montáž chromu / viz ETKA/:
1/ Nanejtujeme Díly 9D a 9E.Sou to zacvakávačky, do kterých se zacvakne pak ten chromový trojúhelník.Pokud chybí díra, tak ji uděláme.

2/ Přiložíme tu dlouhou část lišty která se táhne až k přednímu blatníku, zacvakneme do chrom trojúhelníku a přinejtujeme.

3/Přilepíme zadní okénka /POZOR MUSÍ BEJT Z FACELIFTU TO JE ROK VÝROBY 2001 - 2005/

4/nacvakneme gumu do kolejniček chrom lišty a je to hotový.
TUNING 4 EVER

Uživatelský avatar
Paskal
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7640
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od Paskal »

driverD píše:Zdravím..Ještě k tomu rádiu..Chtěl jsem se zeptat,jestli jde takto jednoduše vyndat aj u verze s climatronikem,kterou mám já..Nemám tam ale originální rádio..tak nevím..Nerad bych za radiem něco vytrhal...Díky...
Jestli tam je Climatronik nebo manual....Tak na vytaženi radia to nema vliv. :wink:

Uživatelský avatar
Currahee
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3692
Registrován: 25.09.2007 10:11
Bydliště: StoVWěžatá Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od Currahee »

Jak napružit konektory od PD v hlavě válců TDi motor AVF

Je to práce na 30minut. Potřebuješ dlouhé špičaté kleštičky a trubkovou 10tku. Na víku se odjistí spona a sejme hadice přefuku. Sundáš horní kryt rozvodového kola, drží na dvou sponkách. Víko ventilů drží tuším 14 šroubů M6. Všechny povolit a opatrně víko (těsnění) odlepit, aby se nepoškodilo. Odložit ho na kus čistého kartonu, ani z něho nemusíš vyndavat šrouby. Pak uvidíš vačku, hydroštele a kozlíky PD. Na levé straně ve směru jízdy prochází hlavou plastová lišta a skrze ní vedou kabely ke každému PD. Vše se koupe v oleji. Je potřeba vytáhnout, nejlépe prsty bez hrubého nasilí, konektor od PD a strčit do něj špičky kleští a s citem stisknout oba fastony. Ti zručnější mohou otevřít domeček fastonů, zepředu každého fastonu zasunout malý plochý šroubováček, vytáhnout i skablíkem z domečku a stisknout. Je to lepší a přesnější způsob :!: N E R O Z D R T I T :!: pak nasunout zpět do PD a jít na další. POZOR aby do motoru nic nespadlo! Montáž víka je obráceným postupem, pouze dodržuj utahování šroubů jako kdyby jsi utahoval hlavu od středu ke krajům křížem a hlavně se nesmí utáhnout na krev, ale s citem. Nedotažené teče a přetažené taky. Nafotil jsem to mobilem, snad to jako návod stačí :wink:
Přílohy
AVF dekl motoru.jpg
AVF hlava.jpg
AVF fastony.jpg
AVF domecek.jpg
Naposledy upravil(a) Currahee dne 21.02.2014 13:12, celkem upraveno 4 x.
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!

Uživatelský avatar
Currahee
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3692
Registrován: 25.09.2007 10:11
Bydliště: StoVWěžatá Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od Currahee »

Oprava el.ventilátoru sahary (klimatizace) výměna uhlíků

Postup je pro motor 1.9 TDi 96kW AVF B5.5 r.2003, ale bude asi sedět i pro ostatní

1. zjistíme, že se jedná skutečně o vadu ventilátoru tzn.pustíme klimu a cca po 1 minutě ostrými měřícími hroty multimetru nabodneme červený a hnědý kabel shora na větráku viditelný. Pokud je naměřeno napětí přistoupíme k demontáži.
2. odšroubujeme náustek sání (3 šroubky) a pod ním má větrák 1 šroubek na horním úchytu. Po vyšroubování lze celý větrák pootočit do leva a oddělit. Kabel vede v příchytkách pod hlavním větrákem motoru až k nádobce hydraulického oleje pro servo. Tam najdeme i konektor. Abychom se dostali na příchytky, musíme povolit a vyvěsit krycí spodní plast pod motorem a strčit ruku pod nárazník (spojler) shora je málo místa. Větrák vyjmeme i s kabelem (cca 1m délka) a konektor podstrčíme pod příčkou zámku kapoty.
3. větrákem otočíme. Pokud je přidřený nebo jsou ložiska KO nemá ho cenu rozebírat a sháníme jiný. Pokud se volně točí jsou krátké uhlíky a přistoupíme k rozebrání. Sejmeme vrtuli tak, že povolíme matku M5 :!: POZOR MÁ LEVÝ ZÁVIT :!:
4. povolíme 3 matky M6 a přeštípneme zášprcku (plastový pásek utahovací) a máme samotný motor. Zadní víko motoru je zapertlováno na 6ti místech. Použil jsem ostré štípací kleště a pertly "stáhnul k sobě". Jemným klepáním na okraj zadního víka mezi úchyty jsem víko vyklepl. Z motoru se sype velmi jemný grafitový prach ze starých uhlíků. Nedoporučuju toto dělat doma, ale v dílně v montérkách a mít po ruce vysavač.
5. pod víkem je plastový držák uhlíků. Ten vyjmeme i s kabelem. Na hřídel rotoru našroubujeme matku M5 (levý zavit) a jemným poklepáním vyrazíme rotor z předního kuličkového ložiska. Zkontrolujeme vinutí, očucháme zda neshořelo a stočíme (jen líznout) na soustruhu příp. ve vrtačce jemným smirkem kolektor (komutátor).
6. ze čtyř držáků, odehnutím zadní stěny, vytáhneme pružiny a odstraníme zbytky starých uhlíků, vložíme nové uhlíky(rozměr 6,8 x 7,9 x 13,5mm s lankem do boku) měděná lanka připájíme páječkou na místa původních, již odtržených :!: Pozor aby lanka nenasála moc cínu a neztvrdla :!: chce to méně tavidla (použil jsem F1)
7. můžeme začít s montáží. Nejprve nasuneme rotor do statoru (předního ložiska) pak nasadíme plastové čelo s uhlíky (jeden po druhém zatlačit až budou všechny sedět na kolektoru) :!: díl s uhlíky má zámek, pokud ho otočíme jinak, obrátí se směr otáčení motoru :!:
8. do samomazného kluzného zadního ložiska :!: nesmíme dát vaselínu :!: ta by ho zničila. Toto futro se maže pouze olejíčkem např.na jízdní kola. Dal jsem jednu kapku i na přední kuličkové.
9. můžeme nasadit zadní víko motoru. Po zacvaknutí na doraz jsem motorem otočil a pak zkušebně připojil na +12V. Cukl se, což bylo dobré znamení. Jelikož pertly už nelze obnovit, tak jsem víko v místech pertlů přiletoval, původně jsem chtěl použít malé samořezné šroubky a čelo přišroubovat, ale bál jsem se zkratu nebo poškození vinutí. Použil jsem pájecí kapalinu na nerez, dobře očistil místa spojů a 150W páječkou zaletoval. Pokud je to dobře obroušené a čisté ani není potřeba to dlouho ohřívat. Cín se chytil hned.
10. motor jsem připojil na +12V. Dá se udržet v ruce. Má příkon 300W tzn.nějakých 25A, tak na to pamatujte a podle toho volte drát :!: Zvonková dvojlinka se vám rozsvítí jak žárovka :!:
11. namontoval jsem motor zpět do držáku (3 matky M6) a nasadil vrtuli :!: má osazení a musí zapadnout na hřídel :!: zašroubovat matku M5 (levý závit)
12. montáž do auta je opačná a je zbytečné jí rozepisovat
13. hodně radosti s funkční klimou a nižší spotřebou, protože kompressor už má méně práce neb se médium stíhá ochlazovat :wink:
Naposledy upravil(a) Currahee dne 08.10.2011 19:18, celkem upraveno 1 x.
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!

Uživatelský avatar
Currahee
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3692
Registrován: 25.09.2007 10:11
Bydliště: StoVWěžatá Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od Currahee »

Oprava ovladače oken ve dveřích řidiče

Tak jsem tady zase, ale nebojte se už toho nechám :lol:

Nejčastěji používané okno je LP a tlačítko je dvoupolohové. Na první polohu jde mžikově a na domáčknutí se po uvolnění okno stáhne automaticky až dolů. Zde byl můj problém, že první poloha stále častěji vynechávala a spolehlivě nefungovala.
1. demontáž začíná vycvaknutím vnitřního dílu madla. Tím se uvolní celý plastový panel, který z čalounění vyjmeme a odpojíme konektor.
2. skříňka ovladačů je zdola chycena dvěma šroubky k panelu, odmontujeme ji.
3. na spodní straně je tuším 8 malých torxů. Budeme potřebovat malý klíč na mobilní telefony. Po stranách jsou 4 plastové zobáčky. Ovladač rozebíráme tlačítky dolů :!: Vše je řešeno jako u kalkulačky. Gumová vložka s pokovenými výstupky spíná kontakty na plošném spoji, osvětlení je řešeno LED diodami. Mezi tlačítkem a gumovou vložkou je plastový jezdec ve tvaru "T" a to je příčina závady. Používáním se jeho horní část tlačítkem obrušuje.
4. lihem očistíme kontakty na plošném spoji i gumové vložce a prohodíme jezdce mezi LP a LZ tlačítkem (oknem). Zadní tlačítka (okna) jsou jednopolohová, tak kratší jezdec nevadí.
5. ovladač smontujeme obráceným postupem, přišroubujeme k panelu (madlu), připojíme konektor a vyzkoušíme.
6. pokud vše funguje zacvakneme madlo do čalounění a hlídáme, aby okraj látky nekoukal z pod madla ven. Vypadá to hnusně. Pak zacvakneme vnitřní díl madla a máme radost z dobře vykonané práce :ura1: :wink:
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!

Uživatelský avatar
jono
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 238
Registrován: 20.10.2007 09:53
Bydliště: TAtry
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od jono »

Tu máš návod ako na to nie je to žiadna veda len je trochu problém s mikrospínačmi a hlavne s tým čo je samostatný pod zámkom, tie ostatné sa dajú vymeniť a prepájkovať,
http://www.taligentx.com/passat/mainten ... mechanism/

Uživatelský avatar
kvasky
Závodník
Závodník
Příspěvky: 528
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chotěboř, Praha

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od kvasky »

Zvýšení zadní nápravy u Passata 3B a 3BG. Jinak já to vyráběl ze speciálního silonu o tloušťce 10mm, který je vhodný do změn teplot. Může to být i duralové. Montáž se provádí pod plastovou misku pružiny. Já dával pod každou pružinu jednu podložku. Výsledné zvýšení cca 3cm.
Přílohy
Obraz004.jpg
Obraz005.jpg
Obraz006.jpg
Naposledy upravil(a) kvasky dne 04.04.2010 17:04, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
pepanos
Profík
Profík
Příspěvky: 937
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od pepanos »

Zdroj Tomm
ALARM
Blikajici cervena diodka ve dverich ridice znaci ze je aktivni tzv. SAFE zamceni, to znamena ze zamky nejdou otevrit zevnitr (zlodej rozbije okno, ale neotevre dvere). Aktivuje se pouze pokud jsou vsechny zamky v poradku, a jedine zamknutim klicem zvenku nebo zamknutim pomoci dalkoveho ovladani. Tlacitkem zamknout na panelu u ridice se neaktivuje safe, protoze se predpoklada ze nekdo je uvnitr a tedy by se nemohl dostat ven (napr. pri nehode, atd.) a stejne tak pokud je aktivni safe a otocite klickem ve spinacce, tak se safe deaktivuje.

Zamky u vw jsou kapitola sama pro sebe, v kazdem je nekolik mikrospinacu, ktere sleduji polohu dveri, polohu safe zapadky, v prednich dverich i polohu klice v zamku (presneji polohu vlozky). Pokud se poskodi vedeni od zamku, konektor u tisteneho spoje nebo primo mikrospinac, tak NECO prestane fungovat. A nyni zalezi co. Pokud je to mikrospinac (nebo kabel od nej) snimajici polohu dveri, tak se nebude rozsvecovat lampicka po otevreni dveri. Pokud to bude mikrospinac pro polohu safe zapadky, tak nebude blikat diodka a vadny zamek pri prvnim zamceni nebude mit aktivni safe (tedy pujde otevrit zevnitr).

Vsechy tyto zavady se zaznamenavaji do pameti zacad komfortni jednotky. Lze je sice (avsak jen priblizne) identifikovat podle vyse uvedenych informaci, ale jistejsi je precist pamet zavad komfortky a presne vite kde hledat.

Zamek se da budto opravit - spatny kontakt mezi tistenym spojem a konektorem se da propajet, spatny mikrospinac vymenit (vw je nevyrabi, musite improvizovat) atd. Risknout se da i pouziti "starsiho" zamku z vrakoviste. Pokud tuto opravu sverite do VW servisu, tak si budou uctovat 4500 za novy zamek + samozrejme praci.

SAFE se da vypnout/zapnout pokud rychle 2x po sobe zamcete (u "zdravych" zamku), nebo pokud jednotka nema informaci o polze safe zapadky (spatny mikrospinac, konektor..), tak se musi 3x zamknout, ale mezi jednotlivymi zamcenimi pockat cca 5s.

radakadlik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 02.12.2007 09:22
Bydliště: Nová Ves, Kunčina (okr. Svitavy)

Jak na Passata 1997 - 2005

Příspěvek od radakadlik »

Naskenoval jsem lepší verzi knížky Jak na to? VW Passat (10/96 - 2/05). Dalo mi to práci, tak snad se bude líbit :)

http://rapidshare.com/files/428098891/J ... 2005_b.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) radakadlik dne 31.10.2010 11:09, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
baciluss
Závodník
Závodník
Příspěvky: 635
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Malacky SR
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od baciluss »

Nejake tie navody na vasich milacikov

http://www.schrauberinsel.de/content/section/14/26/
Moje motto:
Nekupuj nove pokial si to pokazene este ani nerozobral. Az ked to nepojde opravit alebo to uz nezlozis tak potom mas dovod kupit nove alebo zanovne.

Uživatelský avatar
cendler
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1400
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ve svém
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy

Příspěvek od cendler »

zapsání alternativních pneu do TP

Tak největší problém je sehnat si potřebná povolení na kola, která jste koupily, tzn typový list, TUV.

Zápis na základě typového listu :

Řádně vyplněný typový list
– typový list musí odpovídat vzoru uvedenému v seznamu držitelů schválení *
– musí být potvrzen dovozcem, držitelem schválení (razítko, podpis)
– musí být potvrzen prodejcem (razítko, podpis, datum)
– musí být potvrzena montáž na vozidle kontrolním technikem typu „K“( myslí se technik na každé STK, ale pozor zkontrolujte si jestli má potřebné osvědčení od ministerstva dopravy, ale na každé STK by měl být jeden takový technik), který ověří shodu s uvedeným
schválením KBA (ABE) XXXX, které je nedílnou součástí daného typového listu (datum, podpis, razítko).
U ráfků a pneumatik uvedených v tabulce c) (pro daný typ vozidla) je držitel schválení oprávněn potvrdit
v typovém listu i část „montáž na vozidlo“, s tím, že k potvrzení (datum, podpis, razítko) uvede:
„Schváleno MD pod č.j. xxxxxxx“.

Schválení KBA (ABE) XXXX, včetně překladu do českého jazyka

Poznámky:
1) Zápis do TP vozidla se provádí bez souhlasu výrobce vozidla (akreditovaného zástupce výrobce vozidla)
2) Jedná se o zápis údajů do TP vozidla
3) Kontrolní technik typu „K“ v rámci potvrzení montáže zkontroluje shodu vozidla se všemi podmínkami uvedenými ve schválení KBA (ABE) XXXX
4) Seznam držitelů schválení včetně vzorů typových listů, schválení KBA (ABE) XXXX
5) Záruční podmínky stanovené výrobcem vozidla platí v původním rozsahu, tj. na montáž ráfků a kol nad rámec udávaných výrobcem vozidla a s tím dotčených mechanismů se tato záruka nevztahuje

Cena celé operace je 100Kč na STK a 50Kč na inspektorátu.

Zápis na základě prohlášení autorizovaného dovozce :

Stímhle papírem je trochu problém
Řádně vyplněné prohlášení autorizovaného dovozce
– prohlášení autorizovaného dovozce musí odpovídat vzoru uvedeného v seznamu akreditovaných dovozců
– musí být potvrzen dovozcem, držitelem schválení (razítko, podpis)
– musí být potvrzen prodejcem (razítko, podpis, datum)
– musí být potvrzena montáž na vozidle pověřenou zkušebnou, která ověří shodu s uvedeným TÜV, posudkem, který je nedílnou součástí daného prohlášení (datum, podpis, razítko) - (s tímto papírem se musí na DEKRU, kde se platí jejich poplatek za schválení provozu na českých komunikacích, poplatek by měl být 3500Kč)
2) TÜV posudek XXXX, včetně překladu do českého jazyka

Cena celé operace je 3500Kč DEKRA a 50Kč na inspektorátu.

Na této stránce je celý postup znova popsán plus seznam držitelů schválení pro vystavení typových listů a prohlášení autorizovaného dovozce :
http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/ ... ozidla.htm

Seznam stránek, kde můžete najít německá TUV je to jen takový vícuc, jinak jich určitě existuje mnohem víc.
http://www.fosab.com/felgen/gutachten/i ... detail&dir
http://www.wheelmachine2000.de/
http://goodyear.tiremanager.eu/eu_en/default.aspx
http://www.komplettrad.biz/tuev.html
Většinou se dá sehnat potřebné TUV pro Vaše kola přímo u výrobce těchto kol.

Můj postup pro zápis alu kol R18 na passata B5 :
Chtěl jsem mít vše legálně, tak jsem musel kupovat nová kola s potřebným listem, pokud by jste chtěly zapsat kola z druhé ruky, musíte napsat autorizovanému prodejci, ten by na základě faktury nebo účtenky měl vystavit nový list, ale slyšel jsem už i verze, že list vystavil i bez těchto dokumentů. Měli by jste dostat i potřebné povolení TUV v německém jazyce a další vyhotovení v českém jazyce( Takže máte mít typový list, nebo prohlášení autorizovaného dovozce + německý TUV + český proklad - řádně vyplněné a podepsaní s razítkem ).
Dále jsme nechal jsem nazout na kola gumy, schválené na typovém listě 225/40/18, zajel jsem na STK kde mi pověřený technik K zkontroloval podle předložené dokumentace vše potřebné, na autě akorát zkontroloval pouze rozměr pneumatik. Typový list řádně orazil razítkem a zaplatil jsem poplatek ve výši 100Kč. Poté jsme jen na dopravní inspektorát, kde všechny papíry dáte úředníkovy, který by se jimi měl prokousat, v mém případě bohužel nevěděl nic, tak jsem mu musel radit, v podstatě nechá si typový list a TUV s českým překladem, německé ho vůbec nezajímalo. Zde akorát zkontroluje správnost údajů a zapisuje do TP, což je náš záměr :wink: . Pak platíte poplatek 50Kč.
Bez potřebných dokumentů není možno alternativní rozměr kol a pneumatik zapsat. Co jsem se dozvěděl na magistrátu, tak dřív nebyl problém vše zapsat bez nějakých dokumentů, ale pak přišla novela, která toto nařízení ukládá, nikde ve světě není známo o typovém listě, na to si dávejte pozor, protože né každý výrobce kol vystavuje typový list, takže jste zase omezený výběrem.

Tak přeji hodně zdaru s výběrem a vyřizovaní, já jsem kola vybíral cca 4měsíce než jsem se rozhodl, hlavně abych měl všechny dokumenty. Samotná doba na STK a inspektorátu činila cca 1hod a to jen proto, že úředník pořád někam odbíhal si něco ověřit.
Ještě takový malý paradox na závěr, v mém TP jsem měl povoleno pouze R16 a chtěl jsem tam mít R18, což po celé této peripetii se mi nakonec podařilo, ale teď mám v TP pouze R16 a R18, když jsem se zeptal úředníka, zda-li mi zapíše i R17, tak se odkázal, že nemá potřebný TUV pro zápis R17. Takže moje auto může jezdit zatím jen na R16 a R18 a R17 nemám schváleno, což ale pro tento rok mi nevadí :mrgreen: Jinak všechny dokumenty mám naskenované pokud by někdo chtěl.
http://www.pjshop.cz" onclick="window.open(this.href);return false; - Prodej autohifi a tuningu všech možných i nemožných věcí
Akce na podvozky Koni -20%, novinky u Koni podvozek STR.T. - opravdu pěkný cen, na stránkách srovnávací tabulka

Uživatelský avatar
šimek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4502
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha - Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Re:

Příspěvek od šimek »

fantomasxxx píše:
kvasky píše:Kniha Passat B5 Jak na to? Je to v PDF, má to 27MB.
LINK :
http://www.edisk.cz/stahnout-soubor/957 ... 7.1MB.html" target="_blank

Prosím poradí mi někdo jak to stáhnout?Díky
Klikneš na odkaz, otevře se stránka a dole vlevo se odpočítává čas, většinou kolem cca 30 vteřin, až se to odpočítá, vyskočí tam okénko, kam opíšeš ten kód co tam je vidět hned u toho, pak už klikneš jen na Stáhnout soubor, dáš kam to chceš uložit a je to.

Odpovědět

Zpět na „Passat B5 / B5.5“