Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 139 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
PříspěvekNapsal: 06.01.2010 18:35 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1401

Montaz automatickeho nastavovania svetlometov na B5.

Medzi sviatkami som sa odhodlal namonovat si automaticke nastavovanie sklonu svetiel na B5.
Rozhodol som sa to napisat sem, lebo sa to moze niekomu hodit.
Najviac info som cerpal zo stranok:
http://www.passatplus.de/umbauteile/lwr/index.htm
http://www.passatplus.de/umbauten/lwr/index.htm

Na B5 potrebujete zohnat tento material(mozno som na nejake drobnosti zabudol, ale hlavne veci by tam mali byt):

nazov ................................kusov ........cislo dielu
================================================
snimac naklonu........................2.......4B0 907 503
rj..........................................1.......4B0 907 357 (v etke je 4B0 907 357 C ale tato mi funguje a lahsie sa zhana)
drziak predneho senzora............1.......8D0 941 291 A
ramienko predneho senzora........1.......8D0 941 299 B
zadny drziak...........................1.......4B0 505 577 A alebo 4b0 505 577 d
zadne ramienko.......................1.......4B0 505 465 A
sroub na uchytenie senzora.......4.......N 104 343 01

konektor 20 pinovy..................1.......8E0 972 420
konektor 6 pinovy na snimac......2.......7M0 973 119

konektor do A stlpika (samec)....1.......1J0 937 733 B
konektor do A stlpika (samica)...1.......1J0 937 743 B
kabliky s osadenymi pinmy.........3.......000 979 131
............................................3.......000 979 132 A
............................................2.......000 979 133 B
............................................2.......000 979 134
Tesnenia na kable k senzorom.....6.......3B0 972 742 C
Zatky na neobsadene piny.........6.......3B0 972 840
Nyt........................................2.......N 906 924 02
Matica na uchytenie RJ..............2.......N 907 867 01

Okrem toho este:
regulator podsvietenia pristrojovky (cervene podsvietenie): 3B0 941 333 D 01C
konektor 1J0 972 924
Příloha:
ovladac.jpg
ovladac.jpg (415.32 KiB) Zobrazeno 40691 krát


Ja som nieco zohnal pouzite a nieco som kupoval priamo vo VW.
Pre B5 nie je nutne menit motorceky naklonu svetiel aj ked je v etke pre xenon ine cislo.



Uchytenie snimacov je popisane na stranke http://www.passatplus.de a nie je to v podstate problem.
Ja som zadny drziak s ramienkom zohnal z Audi A6 "4b0 505 577 d" a pasoval - ale ja mam 4x4 na prednom nahone je to ine.

Co sa tyka kabelaze tu som si vyrobil sam. Da sa sice zohnat na strankach:
http://www.kunset.de/onlineshop/vwkabel ... ae920f.php
http://www.kufatec.de/shop/product_info ... at-3B.html
pripadne sa da kupit original kabel od RJ k A stlpiku
ale kazda tato kabelaz vychadza draho.

Ja som si vyrobil 3 vedenia
- od RJ ktoru som umiestnil do kufra k A stlpiku
- od predneho snimaca do A stlpika
- od zadneho snimaca do A stlpika

Na vyrobu kabelaze od RJ k A stlpiku som si kupil v elektre
- kable 0,35 roznych farieb 10 kusov kazdy 4 metre
na kazdy som si kupil v VW piny ktore som osadil na kable a nacvakol do konektora 8E0 972 420.
Na vyrobu kabelaze od
predneho senzora k A stlpiku:
- kable 0,35 roznych farieb 3 kusy po 2 metre
zadneho senzora k A stlpiku:
- kable 0,35 roznych farieb 3 kusy po 4 metre

Kable od snimacov som do konektora 7M0 973 119 neosadil do prazdnych pinov ale som pouzil sadu od VW v ktorej je 5 kratkych kablov (vsetky zltej farby) a na oboch koncoch maju
pin. Kabel sa jednoducho rozstrihne pin sa nacvakne do konektora a na precvaknuty koniec sa naletuje kabel.
Na kazdy kabel co ide do konektora 7M0 973 119 som nasunul tesnenie 3B0 972 742 C a neosadene piny som zazatkoval
zatkami 3B0 972 840,

Dalej som upevnil RJ do kufra na blatnik vedla drziaka CD menica a 4 metrovu 10 zilovu kabelaz tahal ponad blatnik lavym prahom k A stlpiku.

Příloha:
rj.jpg
rj.jpg (402.45 KiB) Zobrazeno 40642 krát



Od zadneho snimaca som tahal 4 metrovu 3 zilovu kabelaz cez priechodku ABS cestou ako kabelaz od RJ.
Od predneho snimaca som tahal kabelaz popri tlakovych brzdovych hadiciach popod expanznu nadrzku cez priechodku
kabelaze k RJ motora popod budiky do A stlpika.

Tam som umiestnil samicu 10 pinoveho konektora 1J0 937 743 B a konektor
1J0 937 733 B do ktoreho som napinoval vsetkych 10 zil kabelaze od RJ naklonu svetiel.
Do samice 1J0 937 743 B som umiestnil kontakty zo snimacov, kabel prepojeny na diagnostiku,
signal rychlosti, kontakty na ovladanie motorcekov svetiel, zem a poistiek 20 alebo 21.
Piny som kupil original vo VW na zltych kabloch ktore som prestrihol a naletoval na ne kable.
Su to objednavacie cisla:
3x 000 979 131, 3x 000 979 132 A, 2x 000 979 133 B, 2x 000 979 134.
Konektor ma dva druhy pinov a to aj samica aj samec. Tieto piny su dost drahe dalo sa to
vyriesit aj priamym naletovanim kablov od RJ na kable simacov a pripojne miesta ale ja som to
chcel spravit takto. Piny na konektor som si kupil tiez priamo vo VW.
Na obrazku je to ten cerveny konektor (podla nemeckych stranok mal byt biely ale od VW mi prisiel tento).
Příloha:
akonektor.jpg
akonektor.jpg (159.28 KiB) Zobrazeno 40624 krát



Nasleduje popis pripojnych miest ktore som osadil do samice 1J0 937 743 B:

piny na T20 | pripojne miesto
====================================================================
1.......... | pin 1 rele 377 (velke rele s napisom 377 hned nad pedalmi)
2.......... | pin 25 na modrom 32 pinovom konektore budikov
........... | (je to zelenomodry kabel - pozor premerat na pin 25 lebo su dva rovnakej farby)
3.......... | pin 4 predneho snimaca
4.......... | pin 4 zadneho snimaca
5.......... | pin 4 konektora kolecka manualneho ovladania
........... | naklapania svetiel, ten treba vybrat z povodneho konektora ak chcete nechat stary ovladac, alebo ostatne piny dat do noveho pre novy ovladac
6.......... | pin 2 konektora kolecka manualneho ovladania naklapania
........... | svetiel, ten treba vybrat z povodneho konektora ak chcete nechat stary ovladac, alebo ostatne piny dat do noveho pre novy ovladac
8.......... | pin 1 oboch snimacov prepojit a zapojit sem
10,20..... | oba piny prepojit a viest jednym kablom na zem
12......... | pin 5 oboch snimacov prepojit a zapojit sem
17......... | zapojit na poistku 21 alebo 20 (je to jedno aj tak su prepojene)
====================================================================

Jednotlive pripojne miesta som napojit na samicu T10 v podstate tak ako ma napadlo, aby sa to zhodovalo
s konektorom T10 v ktorom konci kabelaz od RJ.

Ovladanie svetiel (piny 5 a 6 20pin konektora) som napojil podla popisu hore. Nechal som piny
v povodnom konektore a ostatne tri som prepinoval do noveho trojpinoveho 1J0 972 924 pre novy ovladac 3B0 941 333 D 01C (bez ovladania sklonu):
Příloha:
montazKonektory.jpg
montazKonektory.jpg (349.94 KiB) Zobrazeno 40622 krát


Stary konektor necham len tak, keby som niekedy nahodou chcel aby mi fungovalo manualne ovladanie staci ho zapojit do stareho ovladaca.

Po zapojeni automatickeho sklapania svetiel je nutne urobit zakladne nastavenia a nakodovanie RJ.
Spojime sa VAGom s adresou 55 (svetla musia byt zapnute inak sa s RJ nespojite - zapne sa len pri zapnutych stretavacich svetlach)
Příloha:
lwrOkno.jpg
lwrOkno.jpg (126.45 KiB) Zobrazeno 40643 krát


zadame 07 kodovanie:
00015 - predny nahon
00016 - 4x4
Příloha:
lwrKodovanie.jpg
lwrKodovanie.jpg (49.67 KiB) Zobrazeno 40637 krát


potvrdime (start)
dalej zadame
04 zakladne nastavenie a tam skupina 01
Příloha:
lwrZakladneNatavenie1.jpg
lwrZakladneNatavenie1.jpg (77.26 KiB) Zobrazeno 40619 krát


program napise cakat tak pockame kym sa objavi svetlomet nastavit
Příloha:
lwrZakladneNastavenie2.jpg
lwrZakladneNastavenie2.jpg (78.81 KiB) Zobrazeno 40617 krát


Tu by sme mali natavit svetlomet podla regloskopu (ja som nic nenastavoval)
nasledne klikneme na + a zvysime skupinu na 2
v policku sa objavi stav regulace naucen
Příloha:
lwrZakladneNastavenie3.jpg
lwrZakladneNastavenie3.jpg (79.26 KiB) Zobrazeno 40619 krát


dame spat ukoncime a komunikaciu.
Okrem toho si mozete otestovat ci funguju motorceky klikutim na akcne cleny.
Tam sa da tlacitkom sklopit a zdvihnut svetla.
Dalej sa mozete previest a sledovat funkciu snimacov a hodnot RJ v skupinach 1 a 2:
Příloha:
vag10.jpg
vag10.jpg (91.56 KiB) Zobrazeno 40617 krát



Nasledne som sa vecer previezol a nastavil svetla imbusom aby som nikoho neoslnoval
a videl co najlepsie.

Manualne otestovanie je jednoduche:
zastante vecer oproti stene zapnite svetla otvorte kufor a vsimnite si kde je hranica osvetlenia.
Potom zatazte kufor a drzte. O par sekund by sa mali svetla sklopit na povodne miesto.
Ked kufor uvolnite svetla klesnu a po par sekundach ich motorceky zase nastavia na povodne miesto.

_________________
VW Touareg V6, 3.2, A6 ; VW Passat Kombi 1,9 TDI 81kW M5 synchro :-) 4/1998 ; Pred tym: VW Passat Kombi 1.8 92kW automat 12/1997


Naposledy upravil ameron dne 07.01.2010 10:36, celkově upraveno 6

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
PříspěvekNapsal: 06.01.2010 18:44 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1401

Este pripojim original schemu automatickeho nastavovania sklonu svetiel aLWR (automatische Leuchtweitenregulierung)
Příloha:
alwrSchema.JPG
alwrSchema.JPG (162.51 KiB) Zobrazeno 40719 krát


Toto je jeden zo sady kablov pre 20 pinovy konektor :
Příloha:
100_3795.jpg
100_3795.jpg (337.47 KiB) Zobrazeno 40650 krát


cislo sady je: 000 979 009
daju sa zohnat aj samostatne piny

_________________
VW Touareg V6, 3.2, A6 ; VW Passat Kombi 1,9 TDI 81kW M5 synchro :-) 4/1998 ; Pred tym: VW Passat Kombi 1.8 92kW automat 12/1997


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
PříspěvekNapsal: 03.05.2010 13:42 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.05.2010

Příspěvky:

1

Servisne manualy a uzivatelske prirucky tu:

http://manualy.karnet.sk/volkswagen-manualy


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Voda v interieri, zatekanie, utopeny interier.
PříspěvekNapsal: 03.10.2010 00:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.05.2009

Příspěvky:

22

Voda v interieri, zatekanie, utopeny interier.

Takže tak ako na sk fore, tak pridam niečo aj tu pre niekoho užitočnú a pre niekoho informačnu radu. :wink:

Rozhodol som sa spravit taky menši navod pre všetkych ktorým niekedy tieklo, resp. tečie do passata.
Snažil som sa rozpisat všetko čim som si prešiel, tým čo som čital, ak budete mat niečo nove kludne mi napiste PM(SS) a vlozim to do tejto tematiky ktora je viacmenej stale omielana.

Nech sa páči:

Takže 1. - Odtoky pob baterkou a posilovačom
- vybrat baterku, pozor na ten plast pod stieračmi, prepchat obidva odtoky, ten pod baterkou ma dookola taku gumennu priechodku - zahodit ju čo budu sily stačit!!! 9 z 10 passatov ma vodu v aute skrz tie bohapuste odtoky, lebo ich upcha listie a podobny bordel, nasledkom čoho byva dost neprijemny pohlad ked clovek zhodi ten kryt na baterkou a vidi ako mu plava baterka vo vode :mad3: :tit:
2. - Čelne sklo
- ak je samozrejme menene, ak nie tak mala pradepodobnost žeby to tieklo okolo neho, ak bolo menene skusit skusi zhodit Ačkovy tapacir zvnutra auta- je tam len nacvakany a skusit či nieje vlhko okolo palubovky v rohu( je tam taka pena) - ovsem ak ma hlavove airbagy tak neviem neviem ako to pozriet, riešenie? Zhodit tu listu čo je vlozena okolo skla a ostatok piradne vycisit a vysusit, odmastnit a zasilikonovat.
3. - Peľový filter
- Velmo rado chčije cez neho do vnutra auta, zospodu tej vanicky je len taka provizirna pena ktora nejaky učel moc nema, často tam byva zle nasadene tesnenie pod tou vanickou, robosi čo to skladali nevideli zozadu to tesnenie tak len pritahli vanicku na fest a tesnenie ostalo cvaknute a tym padom ked sa stane to čo v bode čislo 1. že sa upchaju odtoky, voda stupa vyššie a vyššie (ako v titanicu stupala voda až kym nedosla do bodu že prepažky neboli spravene az po vrch a drrb preliala sa niekde dalej :D , v nasom pripade cez pelovy filter priamo do kabiny :? ),
riešenie? - vybrat tu vaničku kde je filter a zospoudu ju presilikonovat a opatrne vlozit naspat, inak staci ked tade počas dazda alebo po dazdi filter preč a vidite či Vám date tieklo - byva tam trocha prachu a ked sa leje cez to voda tak vidite stopy po stekancoch.
4. - Plech pod tapacirmy dverí
- Casto sa stava že ludze zhodia tapaciry na dverach a povolia ten plech čo drzi stahovanie okna, popod tým plechom je take pofiderne tesnenie, ktore ked raz povolis tak neskor neplni vobec ziadnu ulohu aj ked ho utahnes jak hovado na krv s metrovou pakou z trubky zo susedovho lešenia :D - Riešenie? Presilikonovat ten plech :wink: - Mám s tým skusenost, potom čo som nakydal silikon tak mi o týžden odislo stahovanie okna a musel som silikon davat dole :D, da sa velmi lahko zistit či to prši cez dvere, zhodit tapacir a pri otvorenych dverach liat vodu bud z namacanej spongie alebo hadice na okno a kukat či to chcije cez ten plech alebo krasne cez odtoky vo dverach - ale to predbieham udalosti. :D
5. - Odtokove diery vo dverach
- na zadnych dverach su myslim 4, vidiet ich zospodu ked sa skrčite(ak ste , stači ich prepchat nejakym drotom alebo stalcenym vzduchom - tiež sa semtam upchaju) kontrola? Tak isto ako v bode čislo 4 liat vodu a kukat či to ide krasne cez všetky 4 diery na zem.
6. - Voda pod vodicovymi nohami
- Ak najdete vodu vodicovym sedadlom, často chcije cez pačku na otvaranie prednej kapoty, priamo po bovdene lanka si to čura do vnutra. Ak tak uz vodu najdete tak velmi rychlo rozobrat interier a vysusit RJ (komfortnu jednotku samizda), nachadza sa pod nohami vodica a často skoroduje, ako písali kolegovci, vysusit, vybrat relatka, skontrolovat všetko, može sa stat že sa zacne drbat všetko zo všetkym, okna, alarm a podobne.
7. - Voda v kufri
- Ak najdete vodu v kufri pod tym kobercom tak dost mozne ako v mojom pripade je dodrbkany ostrekovac zadneho okna a voda z neho ide viac do kufra ako na okno - rozobrat tapacir a vybrat ostrekovac - mne ho kamos zalatal tekutym kovom a odvtedy je pokoj - casto odchadza nejaka hriadelka v tom ostrekovaci ale to už tu je niekde písane ;) - tipujem že stierac maju len varianty :) .
- semtam tam chčije aj cez zadne svetlo ak bolo zhadovane a nasledne zle nasadene :).
8. - Zatekanie cez riadiacu jednotku v motorovom priestore
- zatekat moze aj cez riadiacu jednotku motora ktora je tiez v priestore pri baterke! Velmi lahko sa tato zavada odstranuje, ale je to trochu pracnejsie. Je potrebne to vsetko rozmontovat ten cierny kastlik cely odmontovat nechat vysiet na kabloch a tesnivo ocistit podlepit z oboch stran silikonom a je po probleme. (Edit vantac :wink: )
9. - Zle zavrete okno
:D - riešenie? Ist do autoumyvarky :mrgreen: :thk:
10. - Prasknutý deflektor v mieste nad peľovým filtrom
- Vymeniť resp. dať dokopy prasknuty plast
Obrázek

V kazdom pripade ak sa uz nejaka vlhkost najde, treba vyhadzat interier auta a vysusit to poriadne, je tam kopa kablov ktorym vlhkost moc neprospieva.
Ešte detail ludze, ked najdete vodu za spolujazdovymi nohami, neznamena to že voda tečie len odnekial zozadu, podlaha je krasne vyspadovana a vzadu je najnizsia uroven takze všetka voda ide tam :) a verte mi že ak citite vlhkost navrchu koberca tak si to dajte x3 lebo ten koberec je mrte hruby a pije pije ....., takže radim predtým ako to budete rozoberac, uliat si niečo na ukludnenie lebo pol kybla vody nieje ničím výnimocnym pri zmykani jednej polky auta :wink:

_________________
Obrázek

_________________
Passat B5.5 Variant 1.9TDi


Naposledy upravil zednikjunior dne 13.09.2012 12:25, celkově upraveno 1

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 20.12.2010 15:31 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

20.12.2010

Příspěvky:

0

StandaS píše:
manuál ke stažení Passat 3BG na VW clubs download :arrow: ZDE
upraveno vally_ny


Zdravím, po kliknutí na link modules.php?name=Downloads&op=NewDownloadsDate&selectdate=1178705836 se objeví zpráva "Zvolené téma neexistuje". Nevíte prosím někdo, kde by ještě byl český manuál na 3BG (Passat, nejlépe r. 2004, 1896 objem, nafta) k sehnání?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
PříspěvekNapsal: 27.12.2010 21:42 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1852

Bydliště:

Praha, München

lesteni svetel


_________________
Superb 3 Combi 140kW
ex OIII RS TDI, GIV Highline 1.6 SR, SII Combi Elegance Black, 125kW, DSG + SII Limo White, Passat 2003 Highline, BMW 740i V8 4.4L, BMW 320dA, VW GIV Varoš,S764+KAT,EGR off,Eibach


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
PříspěvekNapsal: 25.01.2011 19:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.02.2008

Příspěvky:

5158

Bydliště:

Mám, PV

Tady jsem vytvořil soupis konektorů k zesilovači DSP.
Pro případné dotazy SZ.


Přílohy:
Zesilovač DSP.pdf [81.4 KiB]
493 krát

_________________
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

_________________
Passat B2; B3; B4; B5; B5,5 V6 4motion; Jetta II is lost ;-(
Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
PříspěvekNapsal: 05.02.2011 12:37 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.12.2007

Příspěvky:

2

Bydliště:

Nová Ves, Kunčina (okr. Svitavy)

Výměna kabinového filtru:

Příloha:
Passat 99 - kabinový filtr.jpg
Passat 99 - kabinový filtr.jpg (761.04 KiB) Zobrazeno 40463 krát


_________________
VW Passat Variant 1,9 TDi 4Motion


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
PříspěvekNapsal: 07.03.2011 01:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.03.2011

Příspěvky:

2

Cau, koupil sem si passatka a idiot sem ve tme menil baterii a dal sem + na - a samozrejme - na plus, zajiskrilo to a ted mi to nedrzi otacky motoru nevite nekdo co sem asi odpalil mam 1,8 benzin r.v99 dik moc sem marnej vubec nevim co stim. Posteloval sem sice nastaveni lanka (o 2 cm!!) ale to asi neni dlouhodoby reseni coz?? A taky by bylo super jestli nekdo nemate schema nebo popis relatek ktery je na co, to by mi taky moc bodlo. Jinak diky vsem co sem pisou diky vám sem nemusel zdlouvave hledat aplatit za diagnostiku proc mi nejde alarm central a ovladani oken jeto jednoduchy VODA diky jeste jednou
:good:


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
PříspěvekNapsal: 29.06.2011 10:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

26.06.2011

Příspěvky:

0

ahojte, tak pred tyzdnom som montovala parkovacie senzory, tak som robila navod ako som to robila. davala som hoa j na SK forum :) mozno pomoze niekomu

http://img839.imageshack.us/img839/959/senzory.jpg


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
PříspěvekNapsal: 29.06.2011 11:50 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

9847

Bydliště:

Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

moni píše:
ahojte, tak pred tyzdnom som montovala parkovacie senzory, tak som robila navod ako som to robila. davala som hoa j na SK forum :) mozno pomoze niekomu

http://img839.imageshack.us/img839/959/senzory.jpg

:good: Pokud jsi to dělala sama, tak klobouk dolů.

_________________
Pašoun B5,5 4motouz 96kw, Toyota Rav4 II 2.0 VVTI Virago XV 535


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
PříspěvekNapsal: 29.06.2011 17:24 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.02.2008

Příspěvky:

5158

Bydliště:

Mám, PV

Když jsme to dával na jedničkovou octavii, tak ta měla z vnitřní strany nárazníku označeny, kam mají ty čidla přijít.
Toto je pěkná práce.

_________________
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

_________________
Passat B2; B3; B4; B5; B5,5 V6 4motion; Jetta II is lost ;-(


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
PříspěvekNapsal: 27.08.2011 23:01 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.08.2008

Příspěvky:

1097

Bydliště:

jih Moravy - Čejkovice

Kontrola, demontáž servomotorků V85, V71, V70 a V68 a jejich "oprava" - část 1

V měřených hodnotách lze ověřit "funkci" klapek, skupiny 02 - V68, 03 - V70, 04 - V85 a 05 - V71. První pole zobrazuje měřenou polohu a druhé požadovanou polohu (nesmí mít větší rozdíl, měřená hlavně nesmí kolísat).

Přehled klimaboxu, aby jsme věděli, co kde hledat :roll:
- obrázek je sice pro Oktávku, ale s Passatem je téměř shodný
Příloha:
klimabox popis.png
klimabox popis.png (78.57 KiB) Zobrazeno 24193 krát



Demontáž/montáž

Pro přístup k V71, V70 a V68 je nutné demontovat přihrádku spolujezdce a pro V85 spodní část palubní desky u řidiče.
V70/V68 jsou ke klimaboxu uchyceny přímo - každý šroubky 3x TORX.
V85/V71 jsou uchyceny pomocí držáků - V85 1x TORX a V71 2x TORX. Oba pak k držákům 3x TORX.
Velikost TORX je T15 a navíc mají hlavičky šroubků šestihran (velikost si nepamatuju), což je výhoda u V70 a V68, kam se nedá kvůli místu šroubovákem dostat a je vhodné použít plochý klíč.

V71
Příloha:
V71 uchycení obr.png
V71 uchycení obr.png [ 21.98 KiB | Zobrazeno 24193 krát ]

- před samotnou demontáží je dobré nechat na climatroniku vypnutou recirkulaci (je pak snažší montáž - klapky svou vahou zůstanou ve stejné poloze)
- k demontáži je zapotřebí i zrcátko, neboť za klimabox není zrovna moc vidět
- ze spodu povolit/vyndat dva šroubky držáku - šipky A
- odpojit konektor
- vytáhnout V71 i s držákem směrem dolů
Příloha:
V71 montáž obr.png
V71 montáž obr.png (41.01 KiB) Zobrazeno 24193 krát


- páku na V71 nechat ve stejné poloze jako při demontáži - neotáčet
- montáž se provádí v opačném pořadí jak demontáž
- jen je nutné: správně držák usadit do vodítka B a správně nasadit "trny" klapek do drah na páce V71 (2 - plastový trn, 3 - kovový trn)

V85
Příloha:
V85 uchycení obr.png
V85 uchycení obr.png (41.03 KiB) Zobrazeno 24193 krát


- povolit/vyndat jeden šroubek držáku
- vysadit V85 i s držákem
- odpojit konektor
- pootočit a odpojit táhlo (je dobré si zapamatovat, na kterou část páky V85 bylo připevněno)
- vyndat celek ven (je to trochu ježek v kleci, já si odpojil konektor od plynového pedálu, aby bylo více místa)
- montáž je v opačném pořadí

V68 (pokračování horším) - červené táhlo
Příloha:
V68 uchycení obr.png
V68 uchycení obr.png (13.61 KiB) Zobrazeno 24193 krát


- povolit/vyndat tři šroubky (přístup je k některým hrozný, ale podařilo se mi vyndat všechny - trochu místa navíc lze získat uvolněním rozvaděče vzduchu pro nohy)
- odpojit konektor
- pootočit, odpojit táhlo (je dobré si opět zapamatovat, na kterou část páky V68 bylo připevněno) a vyndat
- montáž je v opačném pořadí

_________________
VW Passat HighLine Variant 2003, 1.9TDI,96KW
Fireblade CBR900RR, 96kW
Octavia III Kombi 2015, 1.6 CR TDI 77kW
---------
VCDS aktual. + HEX-CAN, VAG 409.1 + KKL
---------


Naposledy upravil Hans76 dne 07.09.2014 16:20, celkově upraveno 3

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
PříspěvekNapsal: 27.08.2011 23:02 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

28.08.2008

Příspěvky:

1097

Bydliště:

jih Moravy - Čejkovice

Kontrola, demontáž servomotorků V85, V71, V70 a V68 a jejich "oprava" - část 2

V70 (nejhorší na závěr) - modré táhlo
Příloha:
V70 uchycení obr.png
V70 uchycení obr.png (13.89 KiB) Zobrazeno 24193 krát


- povolit/vyndat tři šroubky = ideální (přístup je hrozný, u zadního šroubku bych řekl nemožný, mě se podařilo vyndat pouze dva, pak jsem "vytrhl" V68 ven a odnesla to jedna půlka úchytu - trochu místa navíc lze získat zase uvolněním rozvaděče vzduchu pro nohy)
- odpojit konektor
- pootočit, odpojit táhlo (je dobré si opět zapamatovat, na kterou část páky V70 bylo připevněno) a vyndat
- montáž je v opačném pořadí

Pokud by se u V68 a V70 vyndal rozvaděč vzduch, bylo by to vzhledem k přístupu ideální. Já nepřišel na to jak :(

Servomotorky tedy máme venku a můžeme začít jejich "vyčištěním".
Problémy totiž dělají trimry, které jsou uvnitř a do climatroniku dávají chybné informace o poloze klapek.

- V71 a V85 demontujeme z držáků

Další postup je u všech stejný
- opatrně malým plochým šroubovákem odehnout a odtlačit západky - je jich po obvodě sedm

Uvnitř to vypadá následovně
Příloha:
v71 otevřený.jpg
v71 otevřený.jpg (91.71 KiB) Zobrazeno 24193 krát


obrázky jsou asi z novějšího typu servomotorku. Někde na netu jsem totiž viděl i trochu jiná "střeva", kde byl trimr na plošáku.
- vyjmout motorek
- vyndat celý konektor i s trimrem
Příloha:
trimr s konektorem.jpg
trimr s konektorem.jpg (83.95 KiB) Zobrazeno 24193 krát


- "odpojit" trimr od konektoru
Příloha:
trimr.jpg
trimr.jpg (87.65 KiB) Zobrazeno 24193 krát


- ohmetrem proměřit, krajové piny mají mezi sebou 5kohm, prostřední je snímací (při přejetí některé pozice bude hodnota kolísat a toho se potřebujeme zbavit)
- já jsem trimry důkladně propláchl v isopropanolu (IPA)
- nechat důkladně vyschnout
- dovnitř stříknout trochu sprejem na kontakty (já použil Contact Cleaner z GME)
- pro jistotu znovu proměřit, zda jsme se kolísání zbavili
- zpětně složit

Pokud máme servomotorky vyčištěné, složené a namontované opět v autě, musíme provést "základní nastavení" (např. VAGem), aby si climatronik "ošahal" koncové polohy všech klapek.
- podmínkou provedení základního nastavení je absence chyb v paměti závad :!:
- zvolit adresu 08
- funkce 04 - základní nastavení
- zvolit skupinu 001 a spustit
EDIT: u tatíkového Passata 3B5 jsem se setkal s tím, že základní nastavení nebylo na skupině 001 (házelo error), ale na 000. Zřejmě záleží na verzi Climatroniku.
- po správném provedení základního nastavení se ve všech čtyřech polích zobrazí nuly
- v měřených hodnotách lze ověřit "funkci" klapek, skupiny 02 - V68, 03 - V70, 04 - V85 a 05 - V71. První pole zobrazuje měřenou polohu a druhé požadovanou polohu (nesmí mít větší rozdíl, měřená hlavně nesmí kolísat)

Přeji mnoho příjemných kilometrů se správně fungujícím Climatronikem :drinks:

_________________
VW Passat HighLine Variant 2003, 1.9TDI,96KW
Fireblade CBR900RR, 96kW
Octavia III Kombi 2015, 1.6 CR TDI 77kW
---------
VCDS aktual. + HEX-CAN, VAG 409.1 + KKL
---------


Naposledy upravil Hans76 dne 07.09.2014 16:30, celkově upraveno 4

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: FAQ: Návody, postupy, časté dotazy
PříspěvekNapsal: 05.09.2011 12:36 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.12.2009

Příspěvky:

2011

Bydliště:

Praha 10 - VWršovice

Moc pěknej návod. :good: Šlo by to hodit komplet do PDF-ka? Nejsem si jist zda při práci na autě budu někam běhat k netu a z PDF si to krásně vytiskneš.

_________________
Moje přibližovadlo

_________________
Sharik II 1,9 TDi-PD 85 kW AUY 2002 (EGR-off)


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 139 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Originál a repas turbo Volkswagen
Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group