Ťažší štart, biely dym za studena aj za tepla
Moderátoři: standokan, rapid.direct
Pravidla fóra
Moji milí příznivci passátkù, předtím než začnete zakládat téma koukněte do FAQ, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ. Fotky svých mazlikù vkládejte do (NE)JEN MŮJ PASSAT a nezapomeňte u fotek mazat RZ. Poptávky a nabídky do této sekce nepatří, automaticky budou přesunuty do příslušné sekce. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána. Pokud máte dojem, že jiné než sprosté slovo v určité souvislosti ani napsat nelze, dejte místo jednoho písmenka ve slovì hvězdičku.S problémy se na mě obracejte v SZ. moderátoři
Moji milí příznivci passátkù, předtím než začnete zakládat téma koukněte do FAQ, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ. Fotky svých mazlikù vkládejte do (NE)JEN MŮJ PASSAT a nezapomeňte u fotek mazat RZ. Poptávky a nabídky do této sekce nepatří, automaticky budou přesunuty do příslušné sekce. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána. Pokud máte dojem, že jiné než sprosté slovo v určité souvislosti ani napsat nelze, dejte místo jednoho písmenka ve slovì hvězdičku.S problémy se na mě obracejte v SZ. moderátoři
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 03.12.2015 18:08
Ťažší štart, biely dym za studena aj za tepla
prosím vás o radu, pretože už neviem čo robiť...
Kúpil som passat B5,5 1.9 TDi 96kw rok 2001 nabehaných ma 170K... kilometre sedia, mám servisnu knižku a sedia aj podľa STK a EK..
Mám taký problém, že auto mi ráno chytá horšie, keď je napríklad -2 tak točí aj 5-7 sekund kym nabehne a pomaly sa chyta a chcel by naštartovať až naskoči... keď je tak +2 auto natoči do 3-4 sekund, keď auto len chvíľu povrčí, alebo sa naňom len prebehnem a za cca 3-4 hodiny idem naňom znovu tak chyti na brnk, len ráno ma trošku problem, ale toto ma až tak nebolí... Serie ma to, že auto po naštartovani trošku zadymí bielo a o niejakých 10 sekund začína postupne dymiť do biela až slabo modra aspoň na fotke to tak vyzerá, ale inak skôr taký sivý a dymivosť sa zväčšuje.. z dymu je cítim nespálenú naftu ale až moc, presne ako zo starého zetora, avie, tatry a podobne... auto poraidne kudlí.. najskôr to robilo len za studena a za tepla nič plyn na podlahe a auto ani čiernym ani bielym, proste nič... Včera som bol vymeniť olej a filtre a po výmene som sa bol previeť, zdalo sa mi, že auto dymi viac(olej som dal Castrol Edge Turbo Diesel 5W40, čiže normu 505.01 splňuje, olej tam bol predtým Castrol Edge 5W40, na lístku bolo dopísane len Edge ale ako som pozeral Edge nesplnňuje noirmu 505.01 tak neviem či tam bol ten Edge TD alebo len Edge, každopádne som tam dal Edge TD) no a dnes rano som ho natočil, chytil cca do 3 sekund a postupne začal dymiť viac a viac, bol som sa previesť cca 10km auto sa zohrialo a motor dymil stále aj v zrkadlách, keď osm pridal aj na voľnobehu až moc, stále po tej nespalenej nafte... Neviem si to vysvetliť pri kupe a ponej mi to nerobilo, len za studena auto mam cca 2 týždne...
Auto nevynecháva, ako náhle chytí ide hneď krásne, žiadne trasenie, trhanie a podobne, tak isto za jazdy motor ťahá pekne žiadne výpadky, neviem si to vysvetliť, prečo tam je ten dym, ta nafta, chladiaca mi neubúda, olej tiež nie, nezaregistroval som žiadne úpadky...
Chcem poznamenať, že žhaviče boli vymené nové no nepomohlo, chlap mi povedal, že mu davali nové tesnenie pod hlavu, hlavu, že aj zabrusovali a natlakovali + dali nové gumičky so šrobami pod trysky... baterka je nová, diagnostiak neuakzuej žiadnu chybu, trysky su vraj podľa hodnôt pc vo výbornom stave, ako nové, turbo je tiež dobre, akurat, že ma malinko slabší tlak, ale, že je to ešte v pohode... Rozvody boli menene pred necelými 30tisicami km... V servise mi zdvihli štartovaciu davku paliva, rano chytil myslím lepšie ale dnešným dňom začal poriadne kudliť aj za tepla...Chlap mi ešte pri predaji povedal, že palivový filter nemám menioť, že to menil a zbytočne vyhodim peniaze a že auto bolo chipované ešte prvým majiteľom vo VW na 150koní čo je o 19koni viac ako pôvodný výkon, preto sa chcem opýtať či sa rozvody musia nastaviť inak keď je tam čip... môžu byť zle nastavené rozvody?
Som úplne bezradný prosím pomôžte ak sa da, som ochotný aj dojsť niekam za niejakým chlapom, ktorý by vedel čo by bolo... viem, že je to ťažko takto cez internet, ale prosím vás, ak by ste vedeli pomôžte mi. Vopred ďakujem
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 20.10.2015 19:44
- Bydliště: Louny
Re: Ťažší štart, biely dym za studena aj za tepla
Take by me zajimalo mam podobny problem
vw passat B5,5 Variant/2001/3BG/1,9 TDi/96KW
- PlusOne
- Moderátor
- Příspěvky: 10258
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Haná :-D
Re: Ťažší štart, biely dym za studena aj za tepla
Bílej dým a smrad po naftě = olej ve výfukové soustavě. Někudy to bude sáknout, jestli turbo tlakuje míň, než by mělo, zaměřil bych se na něj.
Na životě miluju tu pestrost - každej den mě nasere někdo jinej...
-
- Jezdec
- Příspěvky: 321
- Registrován: 25.02.2010 10:27
Re: Ťažší štart, biely dym za studena aj za tepla
Zkontrolujte v digagnostice teploty na studeném autě v porovnání vůči venkovní teplotě. Je jich tam několik - teplota chladící kapaliny, teplota nafty, teplota nasávaného vzduchu. V klidu na odstátém autě by se neměly lišit mezi sebou a ani by neměly být moc jiné než okolní teplota. Z hlavy se nepamatuju jaká je to skupina ve VAGu.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 21.08.2016 20:59
Re: Ťažší štart, biely dym za studena aj za tepla
zdravim chtel bych se te zeptat jak si problem vyresil .Mel jsem ten stejny problem a bylo to tesnenim pod vstrikem (gumicky) po vymene vsech tesnenich na vstricich ani nezakouri + se zabrousili hranky v hlave aby nedoslo k poruseni tesneni. .Docela jsem pochyboval ze to bude tim ,jelikoz tesneni jsem daval cca pred pul rokem .Stejne jak ty pises dymilo hutne bile a smrdelo po nafte .Treba to nekomu pomuze moje zkusenost.