Jaký motor...110kW nebo 140kW...Manuál nebo automat?

3G5 / 3G2 2014 - 201.
Uživatelský avatar
Mirco
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1718
Registrován: 26.09.2007 20:11
Bydliště: showroom.. u PC

Re: Jaký motor...110kW nebo 140kW

Příspěvek od Mirco »

kdepak... 4x4 je težká tak proto SCR

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor...110kW nebo 140kW

Příspěvek od eauto1.cz »

Jednoznačná odpověď neexistuje. Každý to vidí jinak.

Na jednu stranu někomu 110kw stačí ale někomu se zdá 176kW málo...
Všichni koho znám jsou z 140kW verze zklamaní co se týká dynamiky. Že si mohli rovnou koupit 110 :laugh:
Euro6 motory jsou na plynovém pedálu takové pozvolnější, špatně se to popisuje, ale není to takový pocit, jaký bys čekal, jednoduše třeba OctaviaII manuál euro4 103kW 2.0 TDI měla snad výbušnější projev, než má teď 2.0 TDI euro6 140kW
A když tam máš DSG, tak to je zase takové jiné, pozvolnější nástup výkonu, nejhorší to je když chceš najednou dát plný a nic... :)

Zamysli se nad dálniční známkou, nad převodovkou, nad Haldexem, nad velikostí disků...
AdBlue bych vůbec neřešil. Měnily se čidla teploty u předchozí generace, tam byly úplně jiné než jsou tady takže to je jedno, hlavně v B8 je jiná generace celého zařízení AdBlue, všechno je jiné, nemít to je asi příjemný bonus, ale radši jednou za třeba 10.000km doliju, než mít slabé auto stále. Dneska je provoz hustý a bezpečně předjet je docela fajn.

Chipovat je otázka.
Zaprvé kvůli převodovce, zadruhé DPF, zatřetí EGR, začtvrté pohon jako celek, ať si to každý posoudí sám. Podle mě je zvláštní, když někdo na jednu stranu radí vzít bez SCR aby se to nekazilo ale doporučí Chip, který ovlivňuje zátěž celého motoru. Dneska ty motory jsou brutálně složité, těch čidel tam je už mraky a že se vyplatí to mít v absolutním cajku to pochopíš až budeš řešit. Všichni tvrdí, že to umí udělat lépe než výrobce. Jednak mají DSG limity v krouťáku a jednak i když nejezdíš plný, tak není problém mít na oleji i bez Chipu 130-140stC, stačí delší kopec v létě. Viděl jsem už prasklý píst a nikdo neví proč. Ani to není snadné určit. Námět k zamyšlení.

Rozhodně bych nedával R19kola na chipnutou 110kW verzi bez DCC např.
Zamyslel bych se skutečně nad DCC, to je zásadní výbava.
Kdo nejezdí dálnice, nemá známku, do kopce nepředjíždí, tak 110kW úplně v poho.
Jestli chceš DSG, tak bych šel do 140kW bez 4x4
Všichni co znám s 4x4 ve 140kW jsou zklamaní, že to nejede a že nešli do 176kW, neznám nikoho, kdo říká, to jede jak z praku.
Dobré vodítko je, podívej se na hodnoty zrychlení 0-100kmh u jednotlivých verzí.
A pokud chceš čtyřkolu tak jedině Biturbo nebo ještě silnější benzín
Asi fakt nejvíce záleží, jak jsi na tom, co od toho čekáš ale nepodceňuj to.
Není nic horšího než slabý motor, a jakmile chceš tažné, naložíš do toho lidi, tak to nejede...

PS, ještě k DSG.
Já osobně, a je to HOOODNĚ subjektivní, tak se mi zdá, že nejlépe řadí 1.6TDI 88kW, když jedeš sám, prázdné auto, a jezdíš langzam na spotřebu, lechtáš to, řadí to lépe než mercedes, totální spokojenost, pro ženu na rozvoz dětí a tak...
Jezdit s tím ale jinak než pomalu je nesmysl, pak to žere a nejede.
Potom BiTurbo sedmikvalt, úplně jiné převodovka, taky řadí super, ale s plynem se musí nejdřív polechtat, ať se auto hne, a pak víc plynu nebo i plný. Chce to trochu citu. Jak dáš hned jen 25% plynu nebo víc, kope to. Né vždy, to se špatně popisuje, někdo s tím nemá problém nikdy, někdo někdy a někdo vždy, záleží jak kdo umí.
No a 110kW a 140kW DSG je třetí zase jiná převodovka a není špatná, ale že by byla úžasná se říct nedá a kdo rád jezdí trošku dynamicky, neříkám rychle ale svižně, tak prostě DSG a 110 nebo 140kW neřadí tak, abys k tomu neměl výhrady. Snad jen 176kW se umí opřít o krouťák a nepodřazuje furt jak šílená, to je fakt zásadní, někdo je z toho neustálého řazení nahoru dolů u těch slabších verzí na prášky :laugh:
Ještě je už nějakou dobu v prodeji DSG 7q pro 140kW a to je čtvrtý typ DSG v B8 :wink:
Zásadní je vždy stejně rozpočet a pak kompromisy z toho pramenící :pleasantry:
Tak dobře vyber :drinks:
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
hrbeklibor
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 221
Registrován: 06.03.2009 22:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor...110kW nebo 140kW

Příspěvek od hrbeklibor »

eauto1.cz píše:Jednoznačná odpověď neexistuje. Každý to vidí jinak.

Na jednu stranu někomu 110kw stačí ale někomu se zdá 176kW málo...
Všichni koho znám jsou z 140kW verze zklamaní co se týká dynamiky. Že si mohli rovnou koupit 110 :laugh:
Euro6 motory jsou na plynovém pedálu takové pozvolnější, špatně se to popisuje, ale není to takový pocit, jaký bys čekal, jednoduše třeba OctaviaII manuál euro4 103kW 2.0 TDI měla snad výbušnější projev, než má teď 2.0 TDI euro6 140kW
A když tam máš DSG, tak to je zase takové jiné, pozvolnější nástup výkonu, nejhorší to je když chceš najednou dát plný a nic... :)

Zamysli se nad dálniční známkou, nad převodovkou, nad Haldexem, nad velikostí disků...
AdBlue bych vůbec neřešil. Měnily se čidla teploty u předchozí generace, tam byly úplně jiné než jsou tady takže to je jedno, hlavně v B8 je jiná generace celého zařízení AdBlue, všechno je jiné, nemít to je asi příjemný bonus, ale radši jednou za třeba 10.000km doliju, než mít slabé auto stále. Dneska je provoz hustý a bezpečně předjet je docela fajn.

Chipovat je otázka.
Zaprvé kvůli převodovce, zadruhé DPF, zatřetí EGR, začtvrté pohon jako celek, ať si to každý posoudí sám. Podle mě je zvláštní, když někdo na jednu stranu radí vzít bez SCR aby se to nekazilo ale doporučí Chip, který ovlivňuje zátěž celého motoru. Dneska ty motory jsou brutálně složité, těch čidel tam je už mraky a že se vyplatí to mít v absolutním cajku to pochopíš až budeš řešit. Všichni tvrdí, že to umí udělat lépe než výrobce. Jednak mají DSG limity v krouťáku a jednak i když nejezdíš plný, tak není problém mít na oleji i bez Chipu 130-140stC, stačí delší kopec v létě. Viděl jsem už prasklý píst a nikdo neví proč. Ani to není snadné určit. Námět k zamyšlení.

Rozhodně bych nedával R19kola na chipnutou 110kW verzi bez DCC např.
Zamyslel bych se skutečně nad DCC, to je zásadní výbava.
Kdo nejezdí dálnice, nemá známku, do kopce nepředjíždí, tak 110kW úplně v poho.
Jestli chceš DSG, tak bych šel do 140kW bez 4x4
Všichni co znám s 4x4 ve 140kW jsou zklamaní, že to nejede a že nešli do 176kW, neznám nikoho, kdo říká, to jede jak z praku.
Dobré vodítko je, podívej se na hodnoty zrychlení 0-100kmh u jednotlivých verzí.
A pokud chceš čtyřkolu tak jedině Biturbo nebo ještě silnější benzín
Asi fakt nejvíce záleží, jak jsi na tom, co od toho čekáš ale nepodceňuj to.
Není nic horšího než slabý motor, a jakmile chceš tažné, naložíš do toho lidi, tak to nejede...

PS, ještě k DSG.
Já osobně, a je to HOOODNĚ subjektivní, tak se mi zdá, že nejlépe řadí 1.6TDI 88kW, když jedeš sám, prázdné auto, a jezdíš langzam na spotřebu, lechtáš to, řadí to lépe než mercedes, totální spokojenost, pro ženu na rozvoz dětí a tak...
Jezdit s tím ale jinak než pomalu je nesmysl, pak to žere a nejede.
Potom BiTurbo sedmikvalt, úplně jiné převodovka, taky řadí super, ale s plynem se musí nejdřív polechtat, ať se auto hne, a pak víc plynu nebo i plný. Chce to trochu citu. Jak dáš hned jen 25% plynu nebo víc, kope to. Né vždy, to se špatně popisuje, někdo s tím nemá problém nikdy, někdo někdy a někdo vždy, záleží jak kdo umí.
No a 110kW a 140kW DSG je třetí zase jiná převodovka a není špatná, ale že by byla úžasná se říct nedá a kdo rád jezdí trošku dynamicky, neříkám rychle ale svižně, tak prostě DSG a 110 nebo 140kW neřadí tak, abys k tomu neměl výhrady. Snad jen 176kW se umí opřít o krouťák a nepodřazuje furt jak šílená, to je fakt zásadní, někdo je z toho neustálého řazení nahoru dolů u těch slabších verzí na prášky :laugh:
Ještě je už nějakou dobu v prodeji DSG 7q pro 140kW a to je čtvrtý typ DSG v B8 :wink:
Zásadní je vždy stejně rozpočet a pak kompromisy z toho pramenící :pleasantry:
Tak dobře vyber :drinks:
Dík moc za radu a úplně vyčerpávající odpověď :good:
Nasadil jsi mi brouka do hlavy, takhle jsem nad tím nikdy nepřemýšlel :laugh: mně se prostě líbí Passat no, teď mám B6 103kW a už to chce vyměnit. Žádnej závodník nejsem, ale samo že se taky někdy rád svezu. Jde mi spíš o pohodlí. A řazení už mě štve. Je ale pravda, že jsem jezdil v Superbu III 110kW a ten automat me hrozně sr.l :baseball: ...jako by nevěděl co má dělat. Teda při jízdě po okreskách. Řadil pořád a nesmyslně :fool: Tak nevím jak je na tom Passat, doufal jsem, že líp...

Uživatelský avatar
patrikrs
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1446
Registrován: 24.02.2008 22:22
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor...110kW nebo 140kW

Příspěvek od patrikrs »

Osobně si myslím, že pokud chceš passata, tak neuděláš chybu u žádného poptáváného motoru. Pokud jsi limitován financema, tak stejně skončíš u toho který v daném autě bude, protože bude hrát roli cena, rok, kilometry a výbava. A motor bude to poslední proč to koupit, nebo ne.

Uživatelský avatar
hrbeklibor
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 221
Registrován: 06.03.2009 22:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor...110kW nebo 140kW

Příspěvek od hrbeklibor »

patrikrs píše:Osobně si myslím, že pokud chceš passata, tak neuděláš chybu u žádného poptáváného motoru. Pokud jsi limitován financema, tak stejně skončíš u toho který v daném autě bude, protože bude hrát roli cena, rok, kilometry a výbava. A motor bude to poslední proč to koupit, nebo ne.
No ono je těch aut který by se mi líbily momentálně docela dost. Tak proto jsem se ptal na rozdíl mezi motorama. A 140kW je spíš nad 600tis Kč a většinou Alltrack, kterej by se mi teda líbil moc :) a nějakejch 40tis Kč už by nehrálo zas takovou roli.
Osobně se teda vzhledem k financím přikláním k tý 110kW verzi. Myslím, že mi bude stačit. Jediný co ale opravdu chci je automat. Je teda ve spojení se 110kW motorem v pohodě? Už jsem to tady psal, jezdil jsem s novým Superbem a to bylo fakt děsný :negative:

Uživatelský avatar
Drinker
Řidič
Řidič
Příspěvky: 59
Registrován: 29.01.2012 19:02
Bydliště: Ostrava

Re: Jaký motor...110kW nebo 140kW

Příspěvek od Drinker »

Jezdil jsem Superb i Passat 110kw DSG a rozdíl v řazení jsem nepociťoval žádný. Pokud jsi zvyklý na manuál a s DSG si nikdy nejezdil, tak ti to mohlo připadat divné. Chce to více projet a sám poznáš, jak řazení reaguje na plyn, podřazuje apod. Ona ta 110 kw jede fakt dobře, tak hezky zlehka, spotřeba parádní. Jakmile si chceš užít dynamičtější jízdu, tak u 140kw 2500 ot. + už jde znát, že je tam něco víc. Jak ti to skočí z trojky na dvojku, tak ten kopanec je řádný a u 110 kw ho nenajdeš (o dálničních rychlostech ani nemluvím). Pokud se ti zamlouvá Alltrack, tak na to hledíš podobně jako já. Taky jsem porovnával Supa a Passata ve 110 a skončil u 140 kw Alltrack.

Kolega, střídá operáky, kde začal 176kw, pak 140 kw, teď má 110 kw a logicky z toho nadšený není. Příští bere opět 140 kw.

Ale pořádně si to ozkoušet na vlastní pěst je nejdůležitější a vycházet ze svého úsudku. Resp. co tě chytne za koule, to vyhraje :laugh: A taky z toho nebláznit, je to jenom auto :pleasantry:
VW Passat Alltrack 140KW 4MOTION, VW Tiguan 2.0TDi 103KW 4MOTION Track & Style 2013, Renault Kangoo II express 1.5 dci 63KW, Bejvávalo = VW Passat 2.0 TDi 125KW Highline 2007

Uživatelský avatar
bnd
Řidič
Řidič
Příspěvky: 122
Registrován: 13.04.2018 15:33
Bydliště: Košice, Slovensko

Re: Jaký motor...110kW nebo 140kW

Příspěvek od bnd »

ohladom toho chipu, kazde auto ma rezervy, ja by som sa toho nebal. Ak by vedeli ze to robi problemy, tak by to nedvihali na tolko. A nikto nikoho nenuti aby si to nechal chipnut na maximum moznej hranice, ktoru je mozne dvihnut. Vies podla mna je chip hlavne o tom ze sa ti optimalizuje auto, je to proste o inom ked to vezmem spatne seria vs. chipnute. A nikdy nebudes jazdit s autom permanentne na hranici vykonu to by si mohol tak na okruhu cize to ze mu riadne prikuris ked obiehas tak to je nic. Auto s DSG sa vzdy chipuju na menej Nm krutak hlavne kvoli DSG :smoke: V tomto je vyhoda manualnej prevodoky - vies auto dvihnut vyssie a akurat sa ti bude viacej zatazovat spojka... Ak neflekujes s autom na semafore na 1ke ako drbnuty tak neni problem ziadny... Na slovenske ani ceske cesty nie je mozne permanentne vyuzivat cely vykon auta aj keby si neviem jak jazdil ... takze podla mna hovorit o tom ze sa ti viac opotrebuju diely neviem no... jasne je tam nejake % vyssie ako oproti serii ale seria je leniva sracka oproti tomu ked to auto optimalizujes a chipnes... A to ze rychlejsie vypali je len nejaky bonus. Dneska uz pomaly seriove auto ani neuvidis mozno tak firemne :laugh: :rofl: :laugh:
VW Passat B7 2.0 TDI Variant 2011 Trendline CFFB Urano Grey :smoke:

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor...110kW nebo 140kW

Příspěvek od eauto1.cz »

Kdo porovnává B8 se staršími auty, tak ať na to zapomene.
větší obvod kol, DSG řadí totálně na minimální emise a to je v součtu větší zátěž na pohon při zrychlování a řeší to podřazováním tím častěji, čím máš slabší motor.
Kdo chce zrychlovat, potřebuje koně.
Řešení je trošku ještě výbava jízdní režimy, ale musíš tu výbavu nejprve mít (tlačítko MODE)
Jakmile nemáš, tak nejen že si neumíš změnit mapu plynu, mapu motoru, mapu převodovky a celého pohonu jako celku ECO/NORMAL/SPORT a pak neumíš plachtit, neumíš změnit řazení na vyšší otáčky.
Je to obdobné jako režim sport na kulise DSG, ale v jiné dimenzi.
Takto můžeš dát jízdní režim sport v režimech jizdy ale DSG nechat v ECO/NORMAL/SPORT nebo to libovolně nakombinovat.
Ve výsledku nemáš 2/3 režimy řazení ale v součtu více variant chování řazení v automatice a k tomu i manuálním režimu to je celkem 10 jestli správně počítám, což není zcela jisté ale je zásadní ta širší možnost individualizace :drinks:
To už si umíš lépe vybrat co komu kde sedí dle povahy provozu, nebo dle preferencí řidiče.
To je pro Ty, co jeli v Supu3 a jsou z DSG na prášky... :wink:

Hlavně kdo chce chipovat, tak si zjistěte, co za DSG vlastně kupujete. DQ500 má limit 600nM a to už jde :yahoo:
Třeba DQ250, tam je to v pytli nevím co tam chcete chipem vymýšlet, tam prostoru mnoho nezbývá spíše se dá změnit charakter ale pro denní ježdění je kolikrát lepší pozvolný než náhlý nástup í když to si musí vyhodnotit každý sám. Já jen že to není černobílé.

No a DSG je dobré mít s všemi asistenty. Potom s petkou ve volantu umí jezdit autonomně neomezeně dlouho. Zácpy s Traffic Jam Assist jsou taky úplně jiný level
Je to hodně provázané ale nejvíc záleží co kdo využije.
Já třeba vše ale někdo nepoužívá ani loketní opěrku a tempomat...

Podle mě je obecně 110kW tak do Golfa ,né do Passata nebo Sharana s DSG, ale fakt záleží, co od toho čekáš.
Nejhorší jsou obchoďáci, co s 88kW TDI vyrazí s Phy na připojováku bez špíglů rovnou do třetího nejrychlejšího pruhu, dají plný, auto podřadí o 3 dolů, nic, tak o jeden nahoru a 5sekund se nic neděje, a než se to rozjede, tak je zezadu nějaký Cayenne vytuní tak, že z Passata Variant je Lupo a pak stojí půl dne půl Prahy :laugh:
Naposledy upravil(a) eauto1.cz dne 28.06.2018 09:26, celkem upraveno 1 x.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
Drinker
Řidič
Řidič
Příspěvky: 59
Registrován: 29.01.2012 19:02
Bydliště: Ostrava

Re: Jaký motor...110kW nebo 140kW

Příspěvek od Drinker »

eauto1.cz :good:
VW Passat Alltrack 140KW 4MOTION, VW Tiguan 2.0TDi 103KW 4MOTION Track & Style 2013, Renault Kangoo II express 1.5 dci 63KW, Bejvávalo = VW Passat 2.0 TDi 125KW Highline 2007

estevez
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 26.11.2016 19:02

Re: Jaký motor...110kW nebo 140kW

Příspěvek od estevez »

Já mám Alltracka, 110kW, v manuálu (má to SCR), a dá se to (ale nejsem žádný "závodník"). Jak jsem to kupoval, tak jsem zkoušel ještě variantu 140kW s DSG a žádná sláva mi to teda nepřišlo, hodně to podřazovalo a drželo to motor v nízkejch otáčkách, resp. mně to tak přišlo. Tak jsem vzal tu 110kW v manuálu.

Uživatelský avatar
vwforum
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.09.2010 19:24

Re: Jaký motor...110kW nebo 140kW

Příspěvek od vwforum »

Mirco píše:
bnd píše:110kW ti dvihnu na nejakych 138kw a 430Nm s DSG, nemas ADBLUE
pokud se budeme bavit o nových vozech tak celá naftová paleta je již osazena SCR techologií... od 22.KT 2017

pokud se budeme bavit o ojetinách tak je jedinná 110kW bez SCR
Ja mam auto vyrobene 1. tyden v cervnu 2017. 110kW bez SCR.

Uživatelský avatar
Mirco
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1718
Registrován: 26.09.2007 20:11
Bydliště: showroom.. u PC

Re: Jaký motor...110kW nebo 140kW

Příspěvek od Mirco »

jelikož bylo vyrobený před 22. kalendářním týdnem :good:

estevez
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 26.11.2016 19:02

Re: Jaký motor...110kW nebo 140kW

Příspěvek od estevez »

vwforum píše:
Mirco píše:
pokud se budeme bavit o nových vozech tak celá naftová paleta je již osazena SCR techologií... od 22.KT 2017

pokud se budeme bavit o ojetinách tak je jedinná 110kW bez SCR
Ja mam auto vyrobene 1. tyden v cervnu 2017. 110kW bez SCR.
Já mám 110kW s SCR, auto vyrobené leden 2017, ale jak jsem psal, je to Alltrack 4x4.

Uživatelský avatar
vwforum
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.09.2010 19:24

Jaký motor...110kW nebo 140kW

Příspěvek od vwforum »

estevez: aha, to jsem prehledl.

Uživatelský avatar
hrbeklibor
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 221
Registrován: 06.03.2009 22:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor...110kW nebo 140kW...Manuál nebo automat?

Příspěvek od hrbeklibor »

Nechci zakládat nový téma, tak to sem připíšu...už mě nebaví řadit, chtěl bych automat. Zajímají mě vaše zkušenosti s automatem, jestli byste si ho koupili znovu? Jak jsem psal tady výše, jezdil jsem se Superbem 3 v automatu, a to se mi vůbec nelíbilo. Jinak když automat, opravdu radši 140kW?

Odpovědět

Zpět na „Passat B8“