Plachtění

3G5 / 3G2 2014 - 201.
Uživatelský avatar
ppfox
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7833
Registrován: 02.04.2012 00:02
Bydliště: east bohemia

Re: Plachtění

Příspěvek od ppfox »

Tattoomaen : moje otázka ale byla ohledně případného vyžazení na N za jízdy - tzn.jakože "manuální plachtění" :D

p.s.: aby bylo jasno - já to nedělám, jen si chci dobrat rozhřešení, zda to může něco poničit/víc opotřebit (jak někdo tvrdí) nebo ne :D
Passat B6 Variant 2008
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm

Tattoomaen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 25.01.2012 18:26
Bydliště: Praha

Re: Plachtění

Příspěvek od Tattoomaen »

Nenapsal jsem to celý, on vyřazuje i když jede třeba z kopce a podobně. Prostě s tím automatem funguje stejně, jako lidi s manuálem. Je naučený v jednom kuse vyřazovat a zatím mu ta auta jezdí a nic se nesere.

Uživatelský avatar
Red Devil
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 277
Registrován: 26.07.2009 12:27
Bydliště: Praha

Re: Plachtění

Příspěvek od Red Devil »

Asi jsem jeden z tech co vyrazovani na neutral nikdy nepochopil,bud jedu s kvaltem a nebo plachtim s kvaltem,jizdu na neutral tak nejak nesnasim. Ale to je muj problém. U automatem mi to prijde uz uplne zvraceny,koupim si automat pro sve pohodli a pak mi to neda a porad tam budu strkat Nko,proc?Protoze jsem na to zvyklej?Nebo protože si myslim,ze s tim také něco setrim? Ale do toho mi samozreme také nic není,kazdemu co mu je mile..Ale když uz se to tu tak nejak resi,vadi technice,kdyz u dsg za jizdy dam Nko? A když stojim se suchym dsg,opotrebovavaj se spojky nebo se rozpojej?

Uživatelský avatar
ppfox
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 7833
Registrován: 02.04.2012 00:02
Bydliště: east bohemia

Re: Plachtění

Příspěvek od ppfox »

Red Devil píše:..Ale když uz se to tu tak nejak resi,vadi technice,kdyz u dsg za jizdy dam Nko?...
Tuhle otázku se tady snažím, čistě ze zajímavosti zjistit už drahnou dobu (jako laik zastávám názor, že to prostě nemůže ničemu vadit) :D
Passat B6 Variant 2008
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Plachtění

Příspěvek od motorpower »

Jsou lehce v záběru a ničemu to nevadí, třeba na semaforu. Pokud budu čekat u závor 10min, tak N nebo i vypnu motor.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Uživatelský avatar
ricardo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 264
Registrován: 03.11.2008 12:18

Re: Plachtění

Příspěvek od ricardo »

Diskutabilný je aj častý presun voliča do polohy N za jazdy, takzvane vyraďovanie na neutrál. Pri vyraďovaní na neutrál a následnom opätovnom zvolení jazdného režimu za jazdy dochádza k pomerne výrazným zmenám hydraulického tlaku v prevodovke. Konkrétne v časti rýchlostného stupňa, z ktorého sa vyradilo a do ktorého sa po presune z neutrálu za jazdy opäť prevodovka vráti. Pomerne zanedbateľná úspora tak rozhodne nevyrovná skrátenie životnosti danej skupiny, obzvlášť ak sa takéto vyraďovanie často používa. Podobne to platí aj pri dojazdoch a státí na križovatke. Odporúča sa nevyraďovať, o všetko sa postará inteligentná riadiaca jednotka.

Zdroj: http://www.autorubik.sk/clanky/automati ... o-momentu/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nikdy nevyradujem, je to nezmysel.

Uživatelský avatar
Red Devil
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 277
Registrován: 26.07.2009 12:27
Bydliště: Praha

Re: Plachtění

Příspěvek od Red Devil »

Dal si sem odkaz na prevodovky s hydrodynamickym menicem,dsg je robotizovanej manual s dvema spojkama,takze si nejsem jist,ze je to totez..

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Plachtění

Příspěvek od eauto1.cz »

Na některé otázky není odpověď.
Některé věci jsou obtížně vysvětlitelné a když jsem probíral se Sixtou, proč odchází axiální ložiska na hnacím hřídeli, která jsou dobře mazaná u manuál převodovek, tak je to tím, že je nutné, aby proces, kdy je spojka v záběru, byl co nejkratší, a aby lamela měla namazaný unašeč.
Zase není vhodné, aby vznikaly rázy, takže musí být co nejplynulejší, nejhladší, ale i co nejkratší a plynulý.
Kdo ví, jak ta konstrukce vypadá, klepe si na čelo, protože tam je přenos síly tak bezvýznamný, že je téměř nulový.
Jenže to máte v ruce. pokud jste to v ruce měli, v klidovém stavu. Tam je tření tak minimální, že je v podstatě nulové. Ještě to je mazáno speciálním tukem.
Při přenosu kroutícího momentu tam už nějaká síla působí a dokáže to odrovnat nejen ložiska ale i jejich uložení ve skříni.
Né hned, ale za pár let.
Jen ty kartry stojí okolo 1800euro kus a potřebujete oba ale cena je jen velmi orientační, existuje mraky verzí.
Když si spočítáte co stojí vnitřnosti, tak ta manuál převodovka v dílech stojí asi 400.000czk, na běžného Passata, Golfa...
Levnější je koupit celý komplet, ale stejně to bude stát kasu, záleží na verzi, ale 100-250tis řádově orientačně...
Manuální.

Teď k DSG.
Je to totéž, co dvě manuální převodovky respektive spojky, i když sofistikovanější v sobě a ještě jsou robotizované.
Vlastně tam hrozí nejen tento destruktivní proces ale mnoho dalších.
Rozebírat co má na co jaký vliv a co nemá je totálně zbytečné, viz předchozí text.
Přečtěte si manuál kde jsou zásady a toho bych se držel.
Neřadit, dokud se auto nepohybuje rychlostí 0 kmh, tzn ani nevyřazovat za jízdy.
A při zařazení je ideální nejprve pustit brzdu, počkat malý moment, a pak se jemně dotknout plynu, ale následně přidávat běžně, né málo a né full.
Kdo přidává málo, taky je to chybně.
A Launch Control je totální prasečina.
Není nic horšího, než dát technice plný výkon z klidového stavu a to ještě v nejsilnějším BOOST režimu :lol:
Běžte se podívat do sekce Passat B4 kdo tam je spokojen s automatem.
Pár jich je, ale většina ho má zničený.
Proč? Své hraje životnost, ale podepsat se na tom může významně servis spolu s řidičem.
Pokusy mimo obecné zásady se mohou krutě nevyplatit.
Motor a převodovka je na autě to nejdražší, hlavně u ojetiny DSG jsou dražší než manuál převodovky.
Přehodit křápnutý radar ACC může být otázka 5000kč u ojetiny, takže i příšerně drahá elektronika časem zlevní a je skoro zadarmo.
Ale sehnat jetou DSG, která nebude načatá, to je zaprvé problém a zadruhé velmi drahé, mnozí netuší, kolik stojí nový motor nebo převodovka, když řeknu že tolik co celý pár let starý passat, tak je jasno. Já bych mimo to, co dovoluje uživatelský manuál žádné vyřazování za jízdy nezkoušel.
Koho uklidňují případné repase skoro zadarmo, tak je vidět, že ještě žádnou neprováděl.
Nikdo to nebude jako nové, z důvodu, že jednotlivé díly jsou brutálně drahé, mění se jen nejnutnější a zbytek zůstává amortizovaný.
Chvíli to může být OK, ale nikdy to už nemá životnost a vlastnosti nové převodovky a čas letí rychle.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Gumofka
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 24.09.2018 06:49

Re: Plachtění

Příspěvek od Gumofka »

Osobně u B8 Bitdi vyřazování do N používám, nemám totiž v lásce eko režim a tak v místech, kde bych se zařazenou rychlostí nedojel, např. ke křižovatce, tam vyřadím.
Kdyby šlo zapnout plachtění v ostatních jízdních režimech, neutrál bych vůbec neřešil.
Štve mě to i v zimě na sněhu, kdy na eko jezdím a plachtění mi supluje spojku při smyku..

hampejz
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 240
Registrován: 05.04.2009 15:13

Re: Plachtění

Příspěvek od hampejz »

Tak s posledním komentem se ztotožním. Dělám to stejně. Jen při smyku mám většinou S a vyplou stabilizaci :D Ale třeba pro aquaplaning asi dobrý nápad. Bohužel plachtění nejde nikde jinde aktivovat a Eco režim zase nejde nastavit :(

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Plachtění

Příspěvek od motorpower »

eauto1.cz
S posledním komentem poprvé shoda. Proto všem rozmlouvám i úpravy převodovek. Upravit sice umím, ale ony jsou v podstatě naladěny optimálně, tak jak jsou.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Uživatelský avatar
Red Devil
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 277
Registrován: 26.07.2009 12:27
Bydliště: Praha

Re: Plachtění

Příspěvek od Red Devil »

A kdosi z Hothatchshopu mi tvrdi,ze maj optimalizaci,ze origo naladeni ma rezervy v rychlosti pousteni spojek.. :D

Uživatelský avatar
b8rline
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 18.03.2018 19:48

Re: Plachtění

Příspěvek od b8rline »

motorpower píše:eauto1.cz
S posledním komentem poprvé shoda. Proto všem rozmlouvám i úpravy převodovek. Upravit sice umím, ale ony jsou v podstatě naladěny optimálně, tak jak jsou.
nevim jestli je optimalni naladeni, kdyz auto (benzin 2.0 tsi 206kw) v rezimu "D" radi 4ty rychl. stupen nekdy uz pri 35/40km/h 5ty rychl. stupen u 50-55km atd. do kopce a z prevodovky se linou zvuky jak kdybyse mela rozsypat :-) Optimalni mozna pro ekologii, nizkou spotrebu a nizkou zivotnost motoru :-) ... ta prevodovka me na tom aute sere zatim nejvic jak radi...resim to 1,2 rezim sport a potom musim prepnout na manual. Co ctu po celem svete diskuze, tak se DSG upravuji napr. APR to ma udajne hodne vychytane... a vyresi se tim, temer zcela problem podtaceni...

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Plachtění

Příspěvek od motorpower »

To umím také, ale vynechávám launchcontrol, rychlost sepnutí spojek a další nesmysly. Dále je potřeba počítat s tím, že po takovéto úpravě leze spotřeba nahoru, a stejně to nikdy neřadí, jak si představuješ. Otáčky, zátěž, teplota atd.. Pokud spotřebu , tedy její zvýšení skousneš, tak upravuji, můžeš napsat SZ.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

gosh
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 20.08.2009 15:33

Re: Plachtění

Příspěvek od gosh »

Neumí někdo změnit nastavení tak aby při nastavení motoru na ECO bylo aktivní i plachtění?
Hlava mi nebere proč Superb to umí a Passat ne.

Odpovědět

Zpět na „Passat B8“