Plachtění
- ppfox
- VWmaniak
- Příspěvky: 7833
- Registrován: 02.04.2012 00:02
- Bydliště: east bohemia
Re: Plachtění
Tattoomaen : moje otázka ale byla ohledně případného vyžazení na N za jízdy - tzn.jakože "manuální plachtění"
p.s.: aby bylo jasno - já to nedělám, jen si chci dobrat rozhřešení, zda to může něco poničit/víc opotřebit (jak někdo tvrdí) nebo ne
p.s.: aby bylo jasno - já to nedělám, jen si chci dobrat rozhřešení, zda to může něco poničit/víc opotřebit (jak někdo tvrdí) nebo ne
Passat B6 Variant 2008
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 25.01.2012 18:26
- Bydliště: Praha
Re: Plachtění
Nenapsal jsem to celý, on vyřazuje i když jede třeba z kopce a podobně. Prostě s tím automatem funguje stejně, jako lidi s manuálem. Je naučený v jednom kuse vyřazovat a zatím mu ta auta jezdí a nic se nesere.
- Red Devil
- Jezdec
- Příspěvky: 277
- Registrován: 26.07.2009 12:27
- Bydliště: Praha
Re: Plachtění
Asi jsem jeden z tech co vyrazovani na neutral nikdy nepochopil,bud jedu s kvaltem a nebo plachtim s kvaltem,jizdu na neutral tak nejak nesnasim. Ale to je muj problém. U automatem mi to prijde uz uplne zvraceny,koupim si automat pro sve pohodli a pak mi to neda a porad tam budu strkat Nko,proc?Protoze jsem na to zvyklej?Nebo protože si myslim,ze s tim také něco setrim? Ale do toho mi samozreme také nic není,kazdemu co mu je mile..Ale když uz se to tu tak nejak resi,vadi technice,kdyz u dsg za jizdy dam Nko? A když stojim se suchym dsg,opotrebovavaj se spojky nebo se rozpojej?
- ppfox
- VWmaniak
- Příspěvky: 7833
- Registrován: 02.04.2012 00:02
- Bydliště: east bohemia
Re: Plachtění
Tuhle otázku se tady snažím, čistě ze zajímavosti zjistit už drahnou dobu (jako laik zastávám názor, že to prostě nemůže ničemu vadit)Red Devil píše:..Ale když uz se to tu tak nejak resi,vadi technice,kdyz u dsg za jizdy dam Nko?...
Passat B6 Variant 2008
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm
Passat B6 r-Line 2010 148 kW/404 Nm
Passat B8 Alltrack 2016 140kW DSG 4M
Passat B8 Alltrack 2017 140kW DSG 4M
Passat B7 Variant 2013 2.0TDi 4M DSG rLine 153 kW/430 Nm
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Plachtění
Jsou lehce v záběru a ničemu to nevadí, třeba na semaforu. Pokud budu čekat u závor 10min, tak N nebo i vypnu motor.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
- ricardo
- Jezdec
- Příspěvky: 264
- Registrován: 03.11.2008 12:18
Re: Plachtění
Diskutabilný je aj častý presun voliča do polohy N za jazdy, takzvane vyraďovanie na neutrál. Pri vyraďovaní na neutrál a následnom opätovnom zvolení jazdného režimu za jazdy dochádza k pomerne výrazným zmenám hydraulického tlaku v prevodovke. Konkrétne v časti rýchlostného stupňa, z ktorého sa vyradilo a do ktorého sa po presune z neutrálu za jazdy opäť prevodovka vráti. Pomerne zanedbateľná úspora tak rozhodne nevyrovná skrátenie životnosti danej skupiny, obzvlášť ak sa takéto vyraďovanie často používa. Podobne to platí aj pri dojazdoch a státí na križovatke. Odporúča sa nevyraďovať, o všetko sa postará inteligentná riadiaca jednotka.
Zdroj: http://www.autorubik.sk/clanky/automati ... o-momentu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikdy nevyradujem, je to nezmysel.
Zdroj: http://www.autorubik.sk/clanky/automati ... o-momentu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikdy nevyradujem, je to nezmysel.
- Red Devil
- Jezdec
- Příspěvky: 277
- Registrován: 26.07.2009 12:27
- Bydliště: Praha
Re: Plachtění
Dal si sem odkaz na prevodovky s hydrodynamickym menicem,dsg je robotizovanej manual s dvema spojkama,takze si nejsem jist,ze je to totez..
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plachtění
Na některé otázky není odpověď.
Některé věci jsou obtížně vysvětlitelné a když jsem probíral se Sixtou, proč odchází axiální ložiska na hnacím hřídeli, která jsou dobře mazaná u manuál převodovek, tak je to tím, že je nutné, aby proces, kdy je spojka v záběru, byl co nejkratší, a aby lamela měla namazaný unašeč.
Zase není vhodné, aby vznikaly rázy, takže musí být co nejplynulejší, nejhladší, ale i co nejkratší a plynulý.
Kdo ví, jak ta konstrukce vypadá, klepe si na čelo, protože tam je přenos síly tak bezvýznamný, že je téměř nulový.
Jenže to máte v ruce. pokud jste to v ruce měli, v klidovém stavu. Tam je tření tak minimální, že je v podstatě nulové. Ještě to je mazáno speciálním tukem.
Při přenosu kroutícího momentu tam už nějaká síla působí a dokáže to odrovnat nejen ložiska ale i jejich uložení ve skříni.
Né hned, ale za pár let.
Jen ty kartry stojí okolo 1800euro kus a potřebujete oba ale cena je jen velmi orientační, existuje mraky verzí.
Když si spočítáte co stojí vnitřnosti, tak ta manuál převodovka v dílech stojí asi 400.000czk, na běžného Passata, Golfa...
Levnější je koupit celý komplet, ale stejně to bude stát kasu, záleží na verzi, ale 100-250tis řádově orientačně...
Manuální.
Teď k DSG.
Je to totéž, co dvě manuální převodovky respektive spojky, i když sofistikovanější v sobě a ještě jsou robotizované.
Vlastně tam hrozí nejen tento destruktivní proces ale mnoho dalších.
Rozebírat co má na co jaký vliv a co nemá je totálně zbytečné, viz předchozí text.
Přečtěte si manuál kde jsou zásady a toho bych se držel.
Neřadit, dokud se auto nepohybuje rychlostí 0 kmh, tzn ani nevyřazovat za jízdy.
A při zařazení je ideální nejprve pustit brzdu, počkat malý moment, a pak se jemně dotknout plynu, ale následně přidávat běžně, né málo a né full.
Kdo přidává málo, taky je to chybně.
A Launch Control je totální prasečina.
Není nic horšího, než dát technice plný výkon z klidového stavu a to ještě v nejsilnějším BOOST režimu
Běžte se podívat do sekce Passat B4 kdo tam je spokojen s automatem.
Pár jich je, ale většina ho má zničený.
Proč? Své hraje životnost, ale podepsat se na tom může významně servis spolu s řidičem.
Pokusy mimo obecné zásady se mohou krutě nevyplatit.
Motor a převodovka je na autě to nejdražší, hlavně u ojetiny DSG jsou dražší než manuál převodovky.
Přehodit křápnutý radar ACC může být otázka 5000kč u ojetiny, takže i příšerně drahá elektronika časem zlevní a je skoro zadarmo.
Ale sehnat jetou DSG, která nebude načatá, to je zaprvé problém a zadruhé velmi drahé, mnozí netuší, kolik stojí nový motor nebo převodovka, když řeknu že tolik co celý pár let starý passat, tak je jasno. Já bych mimo to, co dovoluje uživatelský manuál žádné vyřazování za jízdy nezkoušel.
Koho uklidňují případné repase skoro zadarmo, tak je vidět, že ještě žádnou neprováděl.
Nikdo to nebude jako nové, z důvodu, že jednotlivé díly jsou brutálně drahé, mění se jen nejnutnější a zbytek zůstává amortizovaný.
Chvíli to může být OK, ale nikdy to už nemá životnost a vlastnosti nové převodovky a čas letí rychle.
Některé věci jsou obtížně vysvětlitelné a když jsem probíral se Sixtou, proč odchází axiální ložiska na hnacím hřídeli, která jsou dobře mazaná u manuál převodovek, tak je to tím, že je nutné, aby proces, kdy je spojka v záběru, byl co nejkratší, a aby lamela měla namazaný unašeč.
Zase není vhodné, aby vznikaly rázy, takže musí být co nejplynulejší, nejhladší, ale i co nejkratší a plynulý.
Kdo ví, jak ta konstrukce vypadá, klepe si na čelo, protože tam je přenos síly tak bezvýznamný, že je téměř nulový.
Jenže to máte v ruce. pokud jste to v ruce měli, v klidovém stavu. Tam je tření tak minimální, že je v podstatě nulové. Ještě to je mazáno speciálním tukem.
Při přenosu kroutícího momentu tam už nějaká síla působí a dokáže to odrovnat nejen ložiska ale i jejich uložení ve skříni.
Né hned, ale za pár let.
Jen ty kartry stojí okolo 1800euro kus a potřebujete oba ale cena je jen velmi orientační, existuje mraky verzí.
Když si spočítáte co stojí vnitřnosti, tak ta manuál převodovka v dílech stojí asi 400.000czk, na běžného Passata, Golfa...
Levnější je koupit celý komplet, ale stejně to bude stát kasu, záleží na verzi, ale 100-250tis řádově orientačně...
Manuální.
Teď k DSG.
Je to totéž, co dvě manuální převodovky respektive spojky, i když sofistikovanější v sobě a ještě jsou robotizované.
Vlastně tam hrozí nejen tento destruktivní proces ale mnoho dalších.
Rozebírat co má na co jaký vliv a co nemá je totálně zbytečné, viz předchozí text.
Přečtěte si manuál kde jsou zásady a toho bych se držel.
Neřadit, dokud se auto nepohybuje rychlostí 0 kmh, tzn ani nevyřazovat za jízdy.
A při zařazení je ideální nejprve pustit brzdu, počkat malý moment, a pak se jemně dotknout plynu, ale následně přidávat běžně, né málo a né full.
Kdo přidává málo, taky je to chybně.
A Launch Control je totální prasečina.
Není nic horšího, než dát technice plný výkon z klidového stavu a to ještě v nejsilnějším BOOST režimu
Běžte se podívat do sekce Passat B4 kdo tam je spokojen s automatem.
Pár jich je, ale většina ho má zničený.
Proč? Své hraje životnost, ale podepsat se na tom může významně servis spolu s řidičem.
Pokusy mimo obecné zásady se mohou krutě nevyplatit.
Motor a převodovka je na autě to nejdražší, hlavně u ojetiny DSG jsou dražší než manuál převodovky.
Přehodit křápnutý radar ACC může být otázka 5000kč u ojetiny, takže i příšerně drahá elektronika časem zlevní a je skoro zadarmo.
Ale sehnat jetou DSG, která nebude načatá, to je zaprvé problém a zadruhé velmi drahé, mnozí netuší, kolik stojí nový motor nebo převodovka, když řeknu že tolik co celý pár let starý passat, tak je jasno. Já bych mimo to, co dovoluje uživatelský manuál žádné vyřazování za jízdy nezkoušel.
Koho uklidňují případné repase skoro zadarmo, tak je vidět, že ještě žádnou neprováděl.
Nikdo to nebude jako nové, z důvodu, že jednotlivé díly jsou brutálně drahé, mění se jen nejnutnější a zbytek zůstává amortizovaný.
Chvíli to může být OK, ale nikdy to už nemá životnost a vlastnosti nové převodovky a čas letí rychle.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 24.09.2018 06:49
Re: Plachtění
Osobně u B8 Bitdi vyřazování do N používám, nemám totiž v lásce eko režim a tak v místech, kde bych se zařazenou rychlostí nedojel, např. ke křižovatce, tam vyřadím.
Kdyby šlo zapnout plachtění v ostatních jízdních režimech, neutrál bych vůbec neřešil.
Štve mě to i v zimě na sněhu, kdy na eko jezdím a plachtění mi supluje spojku při smyku..
Kdyby šlo zapnout plachtění v ostatních jízdních režimech, neutrál bych vůbec neřešil.
Štve mě to i v zimě na sněhu, kdy na eko jezdím a plachtění mi supluje spojku při smyku..
-
- Jezdec
- Příspěvky: 240
- Registrován: 05.04.2009 15:13
Re: Plachtění
Tak s posledním komentem se ztotožním. Dělám to stejně. Jen při smyku mám většinou S a vyplou stabilizaci Ale třeba pro aquaplaning asi dobrý nápad. Bohužel plachtění nejde nikde jinde aktivovat a Eco režim zase nejde nastavit
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Plachtění
eauto1.cz
S posledním komentem poprvé shoda. Proto všem rozmlouvám i úpravy převodovek. Upravit sice umím, ale ony jsou v podstatě naladěny optimálně, tak jak jsou.
S posledním komentem poprvé shoda. Proto všem rozmlouvám i úpravy převodovek. Upravit sice umím, ale ony jsou v podstatě naladěny optimálně, tak jak jsou.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
- Red Devil
- Jezdec
- Příspěvky: 277
- Registrován: 26.07.2009 12:27
- Bydliště: Praha
Re: Plachtění
A kdosi z Hothatchshopu mi tvrdi,ze maj optimalizaci,ze origo naladeni ma rezervy v rychlosti pousteni spojek..
- b8rline
- Řidič
- Příspěvky: 75
- Registrován: 18.03.2018 19:48
Re: Plachtění
nevim jestli je optimalni naladeni, kdyz auto (benzin 2.0 tsi 206kw) v rezimu "D" radi 4ty rychl. stupen nekdy uz pri 35/40km/h 5ty rychl. stupen u 50-55km atd. do kopce a z prevodovky se linou zvuky jak kdybyse mela rozsypat Optimalni mozna pro ekologii, nizkou spotrebu a nizkou zivotnost motoru ... ta prevodovka me na tom aute sere zatim nejvic jak radi...resim to 1,2 rezim sport a potom musim prepnout na manual. Co ctu po celem svete diskuze, tak se DSG upravuji napr. APR to ma udajne hodne vychytane... a vyresi se tim, temer zcela problem podtaceni...motorpower píše:eauto1.cz
S posledním komentem poprvé shoda. Proto všem rozmlouvám i úpravy převodovek. Upravit sice umím, ale ony jsou v podstatě naladěny optimálně, tak jak jsou.
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Plachtění
To umím také, ale vynechávám launchcontrol, rychlost sepnutí spojek a další nesmysly. Dále je potřeba počítat s tím, že po takovéto úpravě leze spotřeba nahoru, a stejně to nikdy neřadí, jak si představuješ. Otáčky, zátěž, teplota atd.. Pokud spotřebu , tedy její zvýšení skousneš, tak upravuji, můžeš napsat SZ.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 20.08.2009 15:33
Re: Plachtění
Neumí někdo změnit nastavení tak aby při nastavení motoru na ECO bylo aktivní i plachtění?
Hlava mi nebere proč Superb to umí a Passat ne.
Hlava mi nebere proč Superb to umí a Passat ne.