Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
PříspěvekNapsal: 29.11.2018 19:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.06.2010

Příspěvky:

9

Vážení,
poukazů na to, že na neutrál palivo neušetřím, že nevyužívám brzdného účinku motoru, apod., jsem obdržel a/nebo je získal na internetu, jsou mraky.
Nikde jsem se ale nesetkal s ryze technickým vysvětlením - PROČ. Jak jízda/stání na neutrál s běžícím motorem škodí/neškodí převodovce DSG6.
Za Vaše vyjádření předem díky. Milan.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
PříspěvekNapsal: 29.11.2018 19:52 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

11.09.2016

Příspěvky:

781

Zkrátím to, dál není co řešit.
Pri každé změně mezi režimy N, R, D dochází ke zcela zbytečnému opotřebení, než pokud zkrátka zůstaneš stát na semaforech na D, protože pokud vyrazuješ, dáš nejprve N a poté znova měníš na D, tudíž 2x změna.
Na netu najdeš co tím vlastně mnohonásobně více námaháš a opotebovaváš, než když tam prostě necháš D.
Dost lidí to šetří natolik že i pokud jdou zavřít bránu z garáže, od baráku atd, tak než aby vyřadili na N nechají raději D s parkovací brzdou, ač by to tak být nemělo po stránce bezpečnosti, tak po stránce opotřebení je to kladný krok.

_________________
Passat B8 2.0 BiTDI 176 kW - 2016 // 6,5 l/100 km
Passat CC 2.0 TSI - 155 kW - 2014 // Na nákupy // 10 l/100 km


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
PříspěvekNapsal: 29.11.2018 20:19 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.12.2013

Příspěvky:

19

Ahojte,

Asi to sem nepatří, páč mám DSG7, tak mě nekamenujte. Zkoušel jsem se dívat na okamžitou spotřebu s S a pak N. Když jsem přepnul na N, tak okamžitá spotřeba klesla o cca 2-3 deci/hod. Když stojím krátce (červená na křižovatce, tak nevyřazuju. Když déle (třeba železniční přejezd) tak většinou ano.

_________________
Octavia 1,9 SDI 50kW, Octavia 1,9 TDI 66kW Combi, Octavia II 1,9 TDI 77kW Combi, Octavia II FL 1,6TDI 77kW Combi, Octavia III 2,0 TDI 110kW Combi, VW Passat B8 2.0 BiTDI 176kW Alltrack


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
PříspěvekNapsal: 30.11.2018 23:05 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.09.2014

Příspěvky:

1333

Bydliště:

Opavsko

60let se o tom píše stále dokola: Co nedělat s automatickou převodovkou

_________________
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz
Obrázek


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
PříspěvekNapsal: 30.11.2018 23:37 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

10.07.2013

Příspěvky:

1163

Bydliště:

Brno

to nejni pro robotizovanou prevodovku DSG, ale hydro ;-) i kdyz asi nektery veci plati i tu...

_________________
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007
Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
PříspěvekNapsal: 30.11.2018 23:50 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.09.2014

Příspěvky:

1333

Bydliště:

Opavsko

Co pro ni neplatí?

_________________
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz
Obrázek


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
PříspěvekNapsal: 01.12.2018 00:25 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

10.07.2013

Příspěvky:

1163

Bydliště:

Brno

no technik nejsem, ale HDM je trochu jinej princip, nez DSG... nejde ani tak o ten nadpis odstavce, ale o to vysvetleni... no flame

_________________
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007
Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
PříspěvekNapsal: 01.12.2018 06:53 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.06.2010

Příspěvky:

9

Přátelé,
bohužel musím do nekonečna opakovat, že mně nejde o to, jak s DSG6 jezdit, ale o technické vysvětlení PROČ jí jízda/stání na neutrál škodí.
Díky. Milan.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
PříspěvekNapsal: 01.12.2018 09:40 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.09.2014

Příspěvky:

1333

Bydliště:

Opavsko

Kubisz: DSG jsou DVĚ robotizované převodovky, né jedna, respektive je to jedna dvojitá. Má dva mechanismy řazení a dvě spojky.
To celé je extrémně technicky náročné na SW a ten nikdo nevyvíjí na řazení Drive-Neutral během jízdy, velmi prosté. Vpodstatě tam dochází k vyššímu tření a přetížení řadícího mechanizmu a odchází "vidlička" a její uložení dále to souvisí s spojkou hřidelí, její uložení, ložiska a skříň samotná. Ta dostává zabrat i při používání P bez funkce Hiil/Auto-Hold.

Milan: Protože amortizace vzniklá krátkodobým přeřazením z D na N je vyšší, než úspora paliva a menšího tření. Až při dlouhodobém použití se karta obrací.

Pro Ty, kdo touží stát na neutrál existuje u novějších DSG funkce plachtění s motorem respektive po zastavení i bez motoru a nejnověji třeba Audi vypíná motor a zapne plachtění i během jízdy. Tím se doba kdy máš neutrál zvyšuje a celé to funguje samočinně. Funkci motoru i převodovky lze povolit nebo zakázat (Start Stop; Drive Select)

_________________
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz
Obrázek


Naposledy upravil eauto1.cz dne 01.12.2018 09:47, celkově upraveno 1

Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
PříspěvekNapsal: 01.12.2018 09:46 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

11.09.2016

Příspěvky:

781

Milanku, myslím si že odpověď jsem ti dal hned na začátku pod tvojí otázkou. Nejde o stání na neutral, ale o prerazovani tam a zpět.

_________________
Passat B8 2.0 BiTDI 176 kW - 2016 // 6,5 l/100 km
Passat CC 2.0 TSI - 155 kW - 2014 // Na nákupy // 10 l/100 km


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
PříspěvekNapsal: 03.12.2018 10:22 
Offline
Jezdec
Jezdec

Hodnost:

Jezdec

Registrován:

27.11.2018

Příspěvky:

25

Podle mne, jedno chování škodí víc než jiné a není problém, pokudud chci, tak přizpůsobit chování. Ale co parkování a vyjíždění třeba ze řady stojících vozidel. Hele v Praze je vůbec úspěch najít volné místo, pak se tam musím nasoukat na centimetry a pak zase vyjet. A to je R,D,R,D,R,D,R,D. A za jak dlouho bude nutný servis převodovky? Nebo vadí/nevadí to?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
PříspěvekNapsal: 03.12.2018 10:45 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.06.2010

Příspěvky:

9

Ahoj všem,
také nevidím problém ve změně rychlostních stupňů - polohy řadicí páky (D-N-D-N, nebo D-TIP-D-TIP, apod., nakonec u manuálu také pořád řadím). Možné vyšší opotřebení DSG6 by mohlo být v tom, že se v poloze N nemusí jednat o neutrál jako u manuálu, ale o podobnou situaci, jako kdybych u manuálu měl rychlost zařazenu, ale jel se sešlápnutou spojkou.
Co Vy na to?
Díky. Milan.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
PříspěvekNapsal: 03.12.2018 12:42 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

11.09.2016

Příspěvky:

781

Manuál a DSG je úplně něco jiného :-D Říkat že u manuálu nakonec také radis je vtipné. Funguje to úplně jinak...

_________________
Passat B8 2.0 BiTDI 176 kW - 2016 // 6,5 l/100 km
Passat CC 2.0 TSI - 155 kW - 2014 // Na nákupy // 10 l/100 km


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
PříspěvekNapsal: 03.12.2018 13:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.06.2010

Příspěvky:

9

Dobrý den Juniore,
jak to tedy funguje a hlavně, jak převodovce DSG6 vadí jízda/stání na neutrál. Zatím jste se v technickém objasnění problému nedostal než předchozí diskutující.
Díky. Zdravím. Milan.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
PříspěvekNapsal: 03.12.2018 14:42 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

11.09.2016

Příspěvky:

781

Jasně napsáno v prvním příspěvku... Další to vysvětlili ještě podrobněji. Navíc ty máš manuál tak to řešit nemusíš :-D
Jestli bereš stejně DSG a manuál po stránce funkčnosti a složitosti, pak není co řešit a zbytečná ztráta času.
Vadí hlavně prezarovani, o tom že by vadilo stání na N nikde nikdo nic nepíše, ani já, v tom problém není. Vadí zkrátka věčné přeřazováni. Doporučuji si přečíst jak funguje DSG od manuálu nebo alespoň funkci DSG :-D Na netu je toho dost, od manuálu je to poněkud úplně něco jiného, natož složité dvojspojky atd.
Ano, i 5 minutové zaparkování a věčné řazení tam a zpět ubírá životnosti. Nicméně jestli to chcete tolik prožívat, kupte si raději příště manuál :-D

_________________
Passat B8 2.0 BiTDI 176 kW - 2016 // 6,5 l/100 km
Passat CC 2.0 TSI - 155 kW - 2014 // Na nákupy // 10 l/100 km


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Originál a repas turbo Volkswagen
Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group