Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW

3G5 / 3G2 2014 - 201.
Uživatelský avatar
Moik
Závodník
Závodník
Příspěvky: 663
Registrován: 22.04.2010 19:58
Bydliště: Jihlava

Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od Moik »

Souhlasím, že vyřazování může převodovce škodit. Na předchozím S-MAXu jsem vyhodil na N třeba v 50kmh a dojel ke křižovatce, parkovšti atp. a postupně poklidně zastavil, někdy bez brzd. Vždy těsně před zastavením se ozvalo "kopnutí"...jak ho popsat... jak když nemehlo narve natvrdku jedničku za jízdy. No prostě neutrál za jízdy evidentně není neutrál při stání. Přišlo mi, že se tam řadila jednička (páka v poloze N). Podobnou věc jde registrovat i na DSG, ale hodně slabě.
Další problém vidím v tom, že po zařazení D se člověk chce rozjet, ale DSG potřebuje o kousek víc času (na Octavii III o větší kousek) a pak cukne - to jí taky nedělá dobře.
Já jsem si odhanul, že problémem ve složitém soukolí DSG může být právě řazení jedničky. (viz jízda krokem na dvojku s prokluzem) Takže řazení N za jízdy a opětovné zařazení D problém být nemusí, ale vyřazení a dojetí na křižovatku už jo i stání na N. Jen odhad.

Mně osobně rve uši, když slyším, jak jsou spojky v záběru i když stojím silně na brzdě. Takže při delším stání stejně dávám N.
Passat 2016, 2.0TDI 110kw, DSG
Multivan T5 2007, 1.9TDI 77kW (R.I.P. 2014)
Tiguan Sport&Style 1,4TSI 110kW 4x4 (R.I.P. 2011)

Walkeer
Řidič
Řidič
Příspěvky: 61
Registrován: 19.03.2012 23:55

Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od Walkeer »

Zdravim,

precetl jsem si toto vlakno a mam dotaz: co presne udela DSG pri prerazeni z D do N a obracene? Zil jsem v domeni, ze pouze rozspoji obe spojky (resp jednu z nich) a tim to konci, nic dalsiho tam uz neni, protoze pokud to chapu spravne, obe prevodovky jsou trvale zarazene a pouze se pripojuji/prepinaji spojkama. Nebo se myslim?

Stejne tak na toto tema mnoho lidi pise, ze zmena D->N a obracene nic neposkozuje. Jak to tedy prosim je? Co presne se deje pri tom vyrazeni? Dekuji za odpoved, pokud mozno co nejtechnictejsi, idealne s obrazky nebo odkazy

"Na druhou stranu, pokud vyřadíte, převodovce tím neublížíte. Jen je to zbytečné.": http://www.auto.cz/dvouspojkova-prevodo ... icit-98893" onclick="window.open(this.href);return false;

http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=815&t=1061915" onclick="window.open(this.href);return false;
Passat 3C Variant 1.9TDi Bluemotion Mocca

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW

Příspěvek od eauto1.cz »

Názorné video.
Lze si tam pustit titulky, čeština chybí ale lze alespoň automatický překlad do češtiny.
Jednotlivé DSG se liší počtem a umístěním převodů na hřídelích a počtem hřídelů, ale základní princip je shodný, jen jinak konstrukčně umístěné převody pak řadí na jiných pozicích.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Odpovědět

Zpět na „Passat B8“