VOLKSWAGEN CLUB - diskuzní forum, inzerce zdarma, servis, chiptuning, fotogalerie
http://www.vw-club.cz/

Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=364&t=350795
Stránka 2 z 2

Autor:  Moik [ 19.12.2018 17:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW

Souhlasím, že vyřazování může převodovce škodit. Na předchozím S-MAXu jsem vyhodil na N třeba v 50kmh a dojel ke křižovatce, parkovšti atp. a postupně poklidně zastavil, někdy bez brzd. Vždy těsně před zastavením se ozvalo "kopnutí"...jak ho popsat... jak když nemehlo narve natvrdku jedničku za jízdy. No prostě neutrál za jízdy evidentně není neutrál při stání. Přišlo mi, že se tam řadila jednička (páka v poloze N). Podobnou věc jde registrovat i na DSG, ale hodně slabě.
Další problém vidím v tom, že po zařazení D se člověk chce rozjet, ale DSG potřebuje o kousek víc času (na Octavii III o větší kousek) a pak cukne - to jí taky nedělá dobře.
Já jsem si odhanul, že problémem ve složitém soukolí DSG může být právě řazení jedničky. (viz jízda krokem na dvojku s prokluzem) Takže řazení N za jízdy a opětovné zařazení D problém být nemusí, ale vyřazení a dojetí na křižovatku už jo i stání na N. Jen odhad.

Mně osobně rve uši, když slyším, jak jsou spojky v záběru i když stojím silně na brzdě. Takže při delším stání stejně dávám N.

Autor:  Walkeer [ 10.02.2019 00:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW

Zdravim,

precetl jsem si toto vlakno a mam dotaz: co presne udela DSG pri prerazeni z D do N a obracene? Zil jsem v domeni, ze pouze rozspoji obe spojky (resp jednu z nich) a tim to konci, nic dalsiho tam uz neni, protoze pokud to chapu spravne, obe prevodovky jsou trvale zarazene a pouze se pripojuji/prepinaji spojkama. Nebo se myslim?

Stejne tak na toto tema mnoho lidi pise, ze zmena D->N a obracene nic neposkozuje. Jak to tedy prosim je? Co presne se deje pri tom vyrazeni? Dekuji za odpoved, pokud mozno co nejtechnictejsi, idealne s obrazky nebo odkazy

"Na druhou stranu, pokud vyřadíte, převodovce tím neublížíte. Jen je to zbytečné.": http://www.auto.cz/dvouspojkova-prevodo ... icit-98893

http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=815&t=1061915

Autor:  eauto1.cz [ 11.02.2019 11:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW

Názorné video.
Lze si tam pustit titulky, čeština chybí ale lze alespoň automatický překlad do češtiny.
Jednotlivé DSG se liší počtem a umístěním převodů na hřídelích a počtem hřídelů, ale základní princip je shodný, jen jinak konstrukčně umístěné převody pak řadí na jiných pozicích.

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/