Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
Napsal: 19.12.2018 16:36
Souhlasím, že vyřazování může převodovce škodit. Na předchozím S-MAXu jsem vyhodil na N třeba v 50kmh a dojel ke křižovatce, parkovšti atp. a postupně poklidně zastavil, někdy bez brzd. Vždy těsně před zastavením se ozvalo "kopnutí"...jak ho popsat... jak když nemehlo narve natvrdku jedničku za jízdy. No prostě neutrál za jízdy evidentně není neutrál při stání. Přišlo mi, že se tam řadila jednička (páka v poloze N). Podobnou věc jde registrovat i na DSG, ale hodně slabě.
Další problém vidím v tom, že po zařazení D se člověk chce rozjet, ale DSG potřebuje o kousek víc času (na Octavii III o větší kousek) a pak cukne - to jí taky nedělá dobře.
Já jsem si odhanul, že problémem ve složitém soukolí DSG může být právě řazení jedničky. (viz jízda krokem na dvojku s prokluzem) Takže řazení N za jízdy a opětovné zařazení D problém být nemusí, ale vyřazení a dojetí na křižovatku už jo i stání na N. Jen odhad.
Mně osobně rve uši, když slyším, jak jsou spojky v záběru i když stojím silně na brzdě. Takže při delším stání stejně dávám N.
Další problém vidím v tom, že po zařazení D se člověk chce rozjet, ale DSG potřebuje o kousek víc času (na Octavii III o větší kousek) a pak cukne - to jí taky nedělá dobře.
Já jsem si odhanul, že problémem ve složitém soukolí DSG může být právě řazení jedničky. (viz jízda krokem na dvojku s prokluzem) Takže řazení N za jízdy a opětovné zařazení D problém být nemusí, ale vyřazení a dojetí na křižovatku už jo i stání na N. Jen odhad.
Mně osobně rve uši, když slyším, jak jsou spojky v záběru i když stojím silně na brzdě. Takže při delším stání stejně dávám N.