DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

3G5 / 3G2 2014 - 201.
Uživatelský avatar
Tomrle
Řidič
Řidič
Příspěvky: 82
Registrován: 16.04.2019 14:05
Bydliště: Praha/Budějovice

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od Tomrle »

díky, to jsem chtěl slyšet :)

nechám to tedy zatím být a uvidíme, jak se s tím auto vypořádá.
VW Golf VII Variant 1.6 TDI Comfortline, 2014, 140 hp

lubák
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 24.04.2019 06:41

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od lubák »

Zdravím,

rád bych na svém Golfu Variant V, r.v. 2009, diesel, typ BLS, nájezd 334 000 identifikoval stav DPF. V současné době se mi při stání třeba na křižovatce navýší otáčky na cca 1050 otáček a sepne ventilátor. Tipuji, že filtr už bude špatný. Rád bych to ověřil přes diagnostiku. Zde jsem se dočetl, že do je řešitelné zakoupením adaptéru a stáhnutím apky do Androidu, kde bych si mohl sám za jízdy sledovat zda se filtr aktuálně vypaluje, jak je zanešenej, kdy se přerušila regenerace..... Nejsem si jestej, který adaptér mi zaručí, že toto půjde pak v aplikaci sledovat. Můžete mi prosím někdo poradit, který konkrétní adaptér zakoupit a kterou z aplikací?

Uvažuji o ELM327 V1.5a OBD2: https://autodiagnostiky.heureka.cz/elm3 ... e/#section" onclick="window.open(this.href);return false;

nebo o ELM 327: https://autodiagnostiky.heureka.cz/elm- ... e/#section" onclick="window.open(this.href);return false;

Moc díky.

Uživatelský avatar
Ergo
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1259
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od Ergo »

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=98&t=328372" onclick="window.open(this.href);return false;

lubák
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 24.04.2019 06:41

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od lubák »

díky za radu, beru nakonec tento z Alzy, kde je ještě dnes k vyzvednutí. Snad bude fungovat.
L

https://www.alza.cz/auto/mobilly-obd-ii-bt-d4624328.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2875
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od kubisz »

je dobry brat nejakej odzkousenej s danou appkou, pac nektery cinsky elm maji problem...
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Janyk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 19.06.2014 14:42
Bydliště: Bratislava

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od Janyk »

lubák píše:Zdravím,

rád bych na svém Golfu Variant V, r.v. 2009, diesel, typ BLS, nájezd 334 000 identifikoval stav DPF. V současné době se mi při stání třeba na křižovatce navýší otáčky na cca 1050 otáček a sepne ventilátor. Tipuji, že filtr už bude špatný. Rád bych to ověřil přes diagnostiku. Zde jsem se dočetl, že do je řešitelné zakoupením adaptéru a stáhnutím apky do Androidu, kde bych si mohl sám za jízdy sledovat zda se filtr aktuálně vypaluje, jak je zanešenej, kdy se přerušila regenerace..... Nejsem si jestej, který adaptér mi zaručí, že toto půjde pak v aplikaci sledovat. Můžete mi prosím někdo poradit, který konkrétní adaptér zakoupit a kterou z aplikací?

Uvažuji o ELM327 V1.5a OBD2: https://autodiagnostiky.heureka.cz/elm3 ... e/#section" onclick="window.open(this.href);return false;

nebo o ELM 327: https://autodiagnostiky.heureka.cz/elm- ... e/#section" onclick="window.open(this.href);return false;

Moc díky.
Neviem, ci tvoj motor bude tato appka podporovat. Ja mam kod motora CBAB a ten nie je podporovany, po otazke na vyvojara, ci ho planuju doplnit mi odpisali, ze je to stary motor, takze smola ...

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2875
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od kubisz »

BLS sel
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

lubák
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 24.04.2019 06:41

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od lubák »

tak asi ta apka nepodporuje nebo špatnej kus. Nainstaloval jsem ještě dvě jiné aplikace, tak to ráno zkusím.

L

Janyk píše:
lubák píše:Zdravím,

rád bych na svém Golfu Variant V, r.v. 2009, diesel, typ BLS, nájezd 334 000 identifikoval stav DPF. V současné době se mi při stání třeba na křižovatce navýší otáčky na cca 1050 otáček a sepne ventilátor. Tipuji, že filtr už bude špatný. Rád bych to ověřil přes diagnostiku. Zde jsem se dočetl, že do je řešitelné zakoupením adaptéru a stáhnutím apky do Androidu, kde bych si mohl sám za jízdy sledovat zda se filtr aktuálně vypaluje, jak je zanešenej, kdy se přerušila regenerace..... Nejsem si jestej, který adaptér mi zaručí, že toto půjde pak v aplikaci sledovat. Můžete mi prosím někdo poradit, který konkrétní adaptér zakoupit a kterou z aplikací?

Uvažuji o ELM327 V1.5a OBD2: https://autodiagnostiky.heureka.cz/elm3 ... e/#section" onclick="window.open(this.href);return false;

nebo o ELM 327: https://autodiagnostiky.heureka.cz/elm- ... e/#section" onclick="window.open(this.href);return false;

Moc díky.
Neviem, ci tvoj motor bude tato appka podporovat. Ja mam kod motora CBAB a ten nie je podporovany, po otazke na vyvojara, ci ho planuju doplnit mi odpisali, ze je to stary motor, takze smola ...

lubák
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 24.04.2019 06:41

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od lubák »

Tak ani s dalšíma aplikacema to nefunguje. Jen s tou VAG DPF to po půlhodinovém zkoušení alespoň navázalo spojení (s Torque a ELM327 Identifier to ani nenaváže spojeni). Jen ikonka auta vlevo nahoře pak svítí stále červeně s hláškou comunication eror.
Můžete někdo poslat odkazy co by na GOLF V, diesel, r.v. 2009, motor BLS mělo zaručeně fungovat? Apka i diagnostika? Nebo jestli je někdo z Prahy, komu to funguje a měl by čas, tak se klidně stavím a odzkouším.

Díky moc.

Romulus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 16.01.2008 08:56

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od Romulus »

Já mám OBD eleven a s androidem funguje perfektně a koupil jsem i verzi pro. Stav DPF ukazuje taky, hmotnost popilku, sází, oleje, poslední regeneraci apod. Mám B8 176kw Bi-TDi, motor cuaa, a najeto 110t km. Regenerace je cca každých 600 - 700 km. Někdy o ní ani nevím, když je to za jízdy na delší trase. Jinak se pozná vyššími otáčkami na volnoběhu, větráky hučí, hodně tepla z výfuku a smrádek. Při vypnutí motoru regenerace běží dál a pěkně to hučí. Mechanik mi říkal, že vypnutí nevadí, že je to na to uzpůsobený. Ale jednou za čas prý to udělá nějakou velkou servisní regeneraci a při té snad zasvítí nějaká kontrolka a to by se údajně neměl motor vypínat a mělo by se to řádně projet. Ale jestli je to pravda, nevím. Mě nic nesvítí.
VW Passat B8 BiTDi 03/16 plná výbava krom koule, barev. ambientu a výhřevu vzadu.
VW Passat B5.5 96kW 10/04

r3ady
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 24.07.2019 19:56

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od r3ady »

můžu se zeptat ve které sekci v obd eleven je info o DPF ? Je tam spousta menu a zatím jsem na to nenarazil. Děkuji
VW Passat Variant Highline 2.0 TDI 140kW DSG R-Line 2016

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od JirkaVys »

Regenerace je určitě v častějších intervalech, spíše polovina toho co píšeš, tedy 300 až 600 km.
Nikde nic nesvítí a po vypnutí motoru dojde k přerušení regenerace. K navázání dojde opět až po nastartování motoru a dosažení minimálních požadovaných teplot.
Regenerace běží i za stání na volnoběh, ale určitě ne s vypnutým motorem.

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od motorpower »

Žádná apka filtru nepomůže akorát jste z toho na nervy, jezděte, neřešte to/ stejně to neovlivníte/ a na stranu místo pitomých aplikací dávejte korunky na nové DPF, až dožije vyměníte a máte zase na dlouho klid.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od CentriFUGA »

motorpower píše:Žádná apka filtru nepomůže akorát jste z toho na nervy, jezděte, neřešte to/ stejně to neovlivníte/ a na stranu místo pitomých aplikací dávejte korunky na nové DPF, až dožije vyměníte a máte zase na dlouho klid.
105% souhlas!
Apka je dobrá jako info, ale prostě když mám auto s dpf a vím, že dost jezdím po městě musím čekat, že mě to nemine. Až odejde, vyměním. Jako jakoukoliv jinou součástku na autě. Apkou maximálně zjistím, v jaké jsem cca fázi (procentech) celkového zaplnění dpf. To je jediné co zjistím a vím, kdy mě to čeká.

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2875
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od kubisz »

celkem uzitecna je dioda na budicich... alspon se to nevypina primo pri regeneraci
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Odpovědět

Zpět na „Passat B8“