Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
PříspěvekNapsal: 10.10.2019 20:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

05.09.2010

Příspěvky:

94

Zdravim ve spolek a prosim o pripadne zkusenosti s timto problemem.
Od zacatku rijna se mne nepravidelne stane (vzdy pouze pri studenem motoru) ze teplota motoru normalne vystoupa k 90C (cca po 10km) a pote rychle vyleze az k cervenemu poly (nekdy se rozsviti i kontrola prehrati motoru). Kdyz zklidnim jizdu, tak teplota klesne zpet na 90C a tam zustane po celou dobu jizdy (napr. celych 200km az do Brna).
Pri zastavce a vypnuti motoru (treba na 30min.) a opetovne jizde se tento problem uz neobjevi (kapalina je jiz asi stale zahrata).
Hladinu chl. kapaliny jsem kontrolovat, je v poho. Ani zadne unik kapaliny na zem jsem nezaznamenal.
Jevi se mne to jako "haprujici" termostat ale kdo vi :roll:
Podle "povidani" o techto motorech ( https://uloz.to/file/5EdBV7BswMPB/820433-ea288-pdf ) by to mohlo byt i spousta dalsich veci :(
Najeto mam 106tis., rok vyroby 2016, motor DFEA, manual)

Predem diky vsem.

_________________
before B3 1.8i GL, before B6 2.0FSi 4M HL+, NOW B8 2.0TDi 4M HL+


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
PříspěvekNapsal: 10.10.2019 20:31 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.09.2014

Příspěvky:

1344

Bydliště:

Opavsko

To by chtělo data z diagnostiky to může být cokoliv ale mohla by to být vodní pumpa.
Jde zkusit přes akční členy snad, ale ona ráda kolabuje sporadicky, půl roku funguje, pak jednou nejede a zase půl roku jede tak se nediv...

_________________
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz
Obrázek


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
PříspěvekNapsal: 10.10.2019 20:42 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

05.09.2010

Příspěvky:

94

Diky za rychly tipy.
VAG neukazuje nic, bylo to prvni co jsem hned kontrolovat, zda neni neco ve vypisu zavad.
motor bez chyby (ani sporadicka). :?

_________________
before B3 1.8i GL, before B6 2.0FSi 4M HL+, NOW B8 2.0TDi 4M HL+


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
PříspěvekNapsal: 10.10.2019 23:49 
Offline
Nový člen
Nový člen

Hodnost:

Nový člen

Registrován:

28.08.2019

Příspěvky:

26

Tak zasekávající se vodní pumpy na EA288 jsou už skoro legendární. To bych měnil rozhodně preventivně, jen aby mě to někde nenechalo.
Co se termostatu týče, ty i na koncernových zgarbech většinou chcípají "až" po 150tkm, ale asi se může najít i vadnej kousek, a když už se do toho motoru poleze, taky bych ho vyměnil.

Zároveň s výměnou vodní pumpy si nech udělat proplach systému aspoň vodou, a pak nedávat kapalinu G13, ale G12 EVO, viz https://www.autorevue.cz/skodu-kodiaq-c ... -motory-vw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
PříspěvekNapsal: 11.10.2019 09:01 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.01.2012

Příspěvky:

1691

Bydliště:

Zlín

Jj,na 99% vodni pumpa.

_________________
-------------------------------
http://proverenaauta.cz/
-------------------------------


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
PříspěvekNapsal: 11.10.2019 09:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

05.09.2010

Příspěvky:

94

tak dnes rano nic, vse OK - bez prehrivani
cesta tedy jen 50km ale probehla i regenerace DPF, co jsem vypozoroval (vyssi otacky na volnobeh + dochlazovani pri zastaveni a vypnuti motoru)

No nicmene jsem se objednal na kontrolu do VW (pristi patek).
dam pak vedet co (ne)zjistili a jak to vypada.
vymenu cerpadla, termostatu, cele chl. naplne + prace odhadem pry cca 10k

zatim ale diky za tipy.

_________________
before B3 1.8i GL, before B6 2.0FSi 4M HL+, NOW B8 2.0TDi 4M HL+


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
PříspěvekNapsal: 11.10.2019 09:23 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

11.09.2016

Příspěvky:

839

A u těchto motoru EA 288 je už pouze elektrické vodní čerpadlo nebo tam je ještě někde druhé klasické poháněné řemenem?

Cena originál el. čerpadla je 3tis Kč, ale v autorizáku to bude asi ještě víc.

_________________
Passat B8 2.0 BiTDI 176 kW - 2016 // 6,5 l/100 km
Passat CC 2.0 TSI - 155 kW - 2014 // 10 l/100 km - jen na nákupy - > benzín nemá v autě pro běžné ježdění co dělat - > brzy půjde pryč


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
PříspěvekNapsal: 11.10.2019 09:31 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

05.09.2010

Příspěvky:

94

co jsem se docetl zde ( https://uloz.to/file/5EdBV7BswMPB/820433-ea288-pdf ), tak hlavni vodni cerpadlo je hnane remenem (avsak spinane ele. ventilem).
Pak tam jsou jeste 2 ciste ele. cerpadla pro intercooler a topeni (klimatizaci)
(prilozil jsem schema (vystrizene z toho .pdf))


Přílohy:
cooling circuit.JPG
cooling circuit.JPG (69.11 KiB) Zobrazeno 526 krát


_________________
before B3 1.8i GL, before B6 2.0FSi 4M HL+, NOW B8 2.0TDi 4M HL+
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
PříspěvekNapsal: 11.10.2019 11:54 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

11.09.2016

Příspěvky:

839

Co jsem se ptal, tak v autorizakach používají stále G13++.
G12 Evo nikoliv.
Takže možná na zbožné přání by sehnali tuto kapalinu, ale kdo ví co tam ve finále opravdu dají.

_________________
Passat B8 2.0 BiTDI 176 kW - 2016 // 6,5 l/100 km
Passat CC 2.0 TSI - 155 kW - 2014 // 10 l/100 km - jen na nákupy - > benzín nemá v autě pro běžné ježdění co dělat - > brzy půjde pryč


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
PříspěvekNapsal: 11.10.2019 13:03 
Offline
Nový člen
Nový člen

Hodnost:

Nový člen

Registrován:

28.08.2019

Příspěvky:

26

no jako co lejou autorizáky (třeba z nakoupené zásoby) je jedna věc, ale pokud tam dáš G13 se silikáty, tak tu pumpu budeš za dva roky řešit zase. Nebo výměnu půlky chladícího okruhu. Já bych to tam nedal, když vím, že to způsobuje problémy.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
PříspěvekNapsal: 11.10.2019 13:26 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

11.09.2016

Příspěvky:

839

Nějak nemám tušení co tam je, ale předpokládám že G13 právě z výroby od novoty. Ať už u předchozího BiTDI, tak i u aktuálního. Vzhledem k tomu, ze na baňce je G13, tak tam žádný dobrák G12 určitě nedal :-D
Má to aspoň jinou barvu?

Odchází teda elektrické čerpadlo nebo poháněné rozvody?
Na tom poháněné řemenem se předpokládám nemá co, to by se musela zadrit jedině ložiska nebo povolit těsnění, ze by ukapavalo.

_________________
Passat B8 2.0 BiTDI 176 kW - 2016 // 6,5 l/100 km
Passat CC 2.0 TSI - 155 kW - 2014 // 10 l/100 km - jen na nákupy - > benzín nemá v autě pro běžné ježdění co dělat - > brzy půjde pryč


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
PříspěvekNapsal: 11.10.2019 14:07 
Offline
Nový člen
Nový člen

Hodnost:

Nový člen

Registrován:

28.08.2019

Příspěvky:

26

To, co na obrázku popisujou (zalepení clony, která přepíná chladící okruhy, v řemenem poháněné vodní pumpě), dělají právě přepálený silikáty v G13. V reakci na to koncern vydal TPI, podle kterýho se má místo G13 používat G12 EVO, která už silikáty nemá. Nicméně pokud už máš v nádobce hnědý bahno a usazeniny, tak to bude drahý, opět viz obrázek, minimálně dva proplachy, možná ještě výměna ucpanýho chladiče.

Co se elektrické pumpy (pump?) týče, o tom nic nevím, ale EAuto1 někde psal, že ty občas chcípají taky.


Přílohy:
ea288 2.png
ea288 2.png (508.48 KiB) Zobrazeno 458 krát

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
PříspěvekNapsal: 11.10.2019 14:28 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

11.09.2016

Příspěvky:

839

Tak jako lecos jsem četl už před X lety o tomto.
Jen u sebe jsem nic nepozoroval, v expanzce průzračno a růžovo. Ale díky za info, možná po novém roce nechám vyměnit, protože je to doporučené po 4-5 letech vyměnit.

_________________
Passat B8 2.0 BiTDI 176 kW - 2016 // 6,5 l/100 km
Passat CC 2.0 TSI - 155 kW - 2014 // 10 l/100 km - jen na nákupy - > benzín nemá v autě pro běžné ježdění co dělat - > brzy půjde pryč


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
PříspěvekNapsal: 11.10.2019 15:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.07.2015

Příspěvky:

438

Bydliště:

Chrudim

Mě by teda docela zajímalo, jestli není dobrý ji vyměnit i ve starých TDI (EA189), protože já ji tam každopádně mám, protože mi bylo řečeno, že G12 nahradila G13 a je plně mísitelná, bez nutnosti proplachu. Nerad bych, aby mi ta mrcha ucpala třeba velmi oblíbený radiátor topení. :?

_________________
Passat CC 2.0 TDI 125kW Individual


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
PříspěvekNapsal: 11.10.2019 17:26 
Offline
Nový člen
Nový člen

Hodnost:

Nový člen

Registrován:

28.08.2019

Příspěvky:

26

asi zbytečný, EA189 nemaj vodní mezichladiče, a přepaluje se to právě v nich.


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group