Tlak v pneu

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...
Uživatelský avatar
jind
Člen klubu
Příspěvky: 87
Registrován: 15.03.2010 05:39
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od jind »

Dave82 píše:Zdar páni kluci,

měl bych otázku ohledně tlaku v pneu. Mám kola 235/45 R18 a nějak se mi nedaří dohledat na kolik foukat. Na štítku v autě sice je tlak v pneu, ale nejsem si jistý zda je to na můj rozměr pneu.

A ještě jedna otázka. Po najetí 17.000 km mám poměrně dost sjeté vnější části (cca od třetiny ke kraji) předních pneu (skoro na výměnu). Máte někdo podobnou zkušenost? Může to být špatným tlakem v pneu? Někde jsem se dočetl, že obdobný problém byl s pneu Continental SportContact 5 a když se dalo něco jiného, tak problém nebyl ... Mám Variant 2,0 BiTDI.

Děkuji za názory a rady!

Hezký den všem
Já se měl velmi podobný problém psal jsem to sem

Foukal jsem na 2,6 předek 2,2 zadek. Dodám že mám DCC.

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od eauto1.cz »

Dave82 píše:235/45 R18 na kolik foukat.
2,8 předek a 3.2 zadek
zajímavé je, že tam je v tabulce tohle jen pro plné zatížení, a pro poloviční zátěž tam hodnoty vůbec nejsou, což u menších R16 a R17 ano.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

hampejz
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 240
Registrován: 05.04.2009 15:13

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od hampejz »

eauto1.cz píše:
Dave82 píše:235/45 R18 na kolik foukat.
2,8 předek a 3.2 zadek
zajímavé je, že tam je v tabulce tohle jen pro plné zatížení, a pro poloviční zátěž tam hodnoty vůbec nejsou, což u menších R16 a R17 ano.

Přesně tak, jezdím sám na 18" a nic tam není :(

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od eauto1.cz »

I pro 19" jsou dvě varianty huštění, dle zátěže, akorát pro 18 je jen jeden uvedený tlak.
Na R17 i R19 nahuštěných na poloviční zátěž je auto krásně pohodlné, ale na R18 je předepsáno dozadu 3.2 a to je o 0.8 více než ty jiné rozměry.
Potom tam je rozdíl, že to na těch R18 pocitově mlátí na dírách když je auto prázdné a přitom za to nemohou kola ale tlak.
Možná že se to týká jen nějakého roku výroby, a později zjistíme, že jsou dva tlaky i pro R18
Kdo si připlatil nějakých pouhých 150euro, má hlídání aktuálního tlaku. Auto ukazuje nejen aktuální ale i požadovaný tlak pro každé kolo jednotlivě :wink:
Nejen na AID/v počítači budíku ale i v rádiu/navi pod volbou Car
Dovybavení bude stát počítám daleko víc 2x-3x tolik :cry:
Jestli to někdo kompletně dovybaví, tak to nahlaste, zda to běhá bez problémů, ps někdo má v autě rezervu a většinou máte ještě druhou sadu kol, takže těch ventilů potřebujete 4-9ks :idea:
Přílohy
SmartSelectImage_2017-12-17-19-34-16.jpg
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

jmc
Řidič
Řidič
Příspěvky: 78
Registrován: 27.11.2018 18:24

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od jmc »

Foukám +/- podle štítku na sloupku předních dveří u řidiče (tedy cca 2,6) a vše OK. Hlídání tlaku v pneu mám, ale nevím jak to funguje. Co když zpřehážu kola původně zadní dám dopředu a naopak. Musí se něco někam zadávat nebo to auto prostě snímá vysílač od ventilku v nejbližším podběhu či jak? Ani nevím, jestli zimáky to mají také - jednou mi auto zahlásilo pokles tlaku v pneu, ale nebyl žádný, tak nevím.

PassatB8-BiTdi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 14.08.2019 10:13

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od PassatB8-BiTdi »

Tiež mám Bitdi a nafukane na 2,9 ako píšu a zatial ok.
Tiež sa mi to zdalo strašne veľa ale ako čítam asi to je ok.
No Passat B8 pre mňa obrovske sklamanie tie ich nápravy .
Mam DCC a 143 000km na R19 a uskákane to je ako krava a mam pocit že je dost hlučny pri prechodoch priečnymi nerovnosťami :(.
Neviem či tlmiče su K.O alebo čo ale auto za 59000e by som čakal že to bude trochu lepšie ..

misoR
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 463
Registrován: 23.04.2015 21:53

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od misoR »

Jazdil som na otcovom bitdi s dcc a r19 a nic take som nepozoroval. Moja octavia je v tomto citelne horsia.

Jesnes
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 20.12.2020 09:04

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Jesnes »

Čaute. Neviete niekto tlak na hustenie pre R16 originál nahodené od výroby? Passat B8 2.0 110kw, veľkosť pneu mám 215/60 R16
A vo dverách len toto, z čoho nie som moc múdry...
18 palcové ako uvádza štítok, ani nemam v tp zapísané...
IMG_20201225_155235.jpg

papesch286
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 14.06.2020 13:03

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od papesch286 »

Zdravim,jestli mate 16"kola ,tak je na nich tlak 2,3bar (v zimnich mesicich nebo kdyz se meri tlak na studene pneumatice).
Tlak 2,6bar se meri v lete nebo kdyz je pneumatika zahrata.Znamena to,ze kdyz se pneumatika zahreje mela by se nafoknout o 0,3 bar vic.
Ten posledni udaj T125/70 R18 je tlak rezervni pneumatiky v zavazadlovem prostoru,ta ma pak tlak 4,2bar,nekdo tam muze mit misto rezervniho kola sadu
na lepeni s pumpou.Preju pekny den.

Jara67
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 05.11.2020 14:39

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Jara67 »

Ahoj,
přidám jen dovysvětlení k těm tlakům a štítku.

Jsou tam dva sloupečky. První platí pro přední nápravu a druhý pro zadní nápravu.
První řádek je pro menší zatížení viz třeba dle obrázku dva cestující a malé zavazadlo.
Tyto tlaky se udávají z důvodu o něco nižší spotřeby při měřícím cyklu.
Jde tady zase o pár imaginárních gramů CO2 důležitých při homologaci auta. Jen další z bruselských výmyslů.

Ten druhý řádek odkazuje na návod kde se uvádí, že tyto tlaky se doporučují pro komfortní jízdu.
Jinými slovy, pokud budeš foukat podle prvního řádku, tak bude auto zbytečně tvrdé, ale možná ušetříš 0,00 něco na palivu.
Třetí řádek je tlak pro plné obsazení včetně kufru naloženého po střechu viz třeba dovolená.
Ten poslední se týká pouze úzké dojezdové rezervy. Pokud máš plnohodnotnou, tak ta se fouká stejně jako
všechna ostatní kola.

Důležité nakonec. Tlak kontrolovat pouze při studených gumách. Ideálně až druhý den po jízdě v garáži nebo ve stínu.
Já mám vyzkoušeno jako ideál za studena 2,4 na všech kolech.
Každý z nás ale provozuje auto za jiných podmínek a zatížení. Proto je potřeba se řídit vlastním úsudkem. Nejlepší je třeba po sezóně při výměně kol změřit na celé šířce pneumatiky výšku vzorku. Měla by být všude stejná.
Pokud se sjíždí více boky tak přidáš, pokud máš více sjetý střed tak tlaku ubereš. Vše měřit stále jedním pneuměřičem,
protože každý měří jinak.
Pokud se sjíždí znatelně více jen jedna strana, je potřeba zajet co nejdříve na kontrolu geometrie jinak gumy odrovnáš.
VW Passat B8 Highline 9/2017 DSG 2.0 TSI 162 kW

Jesnes
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 20.12.2020 09:04

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Jesnes »

Diky páni. Je to tak ako píše Jara67. Pozeral som aj manuál a sedi to. Spravil som taktiež kompromis a dal som všade 2,4...2,6 bolo pre mňa dosť tvrdé. Ešte raz dík

haanyyss
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 28.05.2021 15:17

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od haanyyss »

Ahoj vsichni,

pochopil jsem dobre, ze nezavisle na tom, jake mame kola, se ma foukat co je na stitku ?

Mam konkretne r18 Dartfort, auto jsem koupil minuly tyden z reichu primo z VW. Po kontrole bylo natlaceno na 3,9 - 4,2 kazde kolo jinak v tomto rozsahu. Upustil jsem na 2,6 dle stitku, na zaklde toho co pisi clenove vyse, se teda vyplati tam nacpat 2,4? Jde mi o to, jeslti ma nekdo overen rozdil v 2.6 a 2.4, spotreba, jak moc jsou ohoblovane atd.

Dalsi otazku mam tykajici se kontroly tlaku, bohuzel moje auto z vyroby nema kontrolu aktualniho tlaku, dodelaval nekdo ? Kolik to vyslo ? Mam AID, je treba dokodvat? Jak postupovat prosim.

Uživatelský avatar
Tunator
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 261
Registrován: 17.11.2020 07:00

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Tunator »

haanyyss píše:
28.05.2021 15:25
Dalsi otazku mam tykajici se kontroly tlaku, bohuzel moje auto z vyroby nema kontrolu aktualniho tlaku, dodelaval nekdo ? Kolik to vyslo ? Mam AID, je treba dokodvat? Jak postupovat prosim.
To nechceš 8)

Uživatelský avatar
Ergo
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1259
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Ergo »

Na přímou kontrolu tlaku potřebuješ 4x čidla, ŘJ a kabeláž, pak jen nakodovat.

Jara67
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 05.11.2020 14:39

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Jara67 »

haanyyss píše:
28.05.2021 15:25
Ahoj vsichni,

pochopil jsem dobre, ze nezavisle na tom, jake mame kola, se ma foukat co je na stitku ?

Mam konkretne r18 Dartfort, auto jsem koupil minuly tyden z reichu primo z VW. Po kontrole bylo natlaceno na 3,9 - 4,2 kazde kolo jinak v tomto rozsahu. Upustil jsem na 2,6 dle stitku, na zaklde toho co pisi clenove vyse, se teda vyplati tam nacpat 2,4? Jde mi o to, jeslti ma nekdo overen rozdil v 2.6 a 2.4, spotreba, jak moc jsou ohoblovane atd.

Dalsi otazku mam tykajici se kontroly tlaku, bohuzel moje auto z vyroby nema kontrolu aktualniho tlaku, dodelaval nekdo ? Kolik to vyslo ? Mam AID, je treba dokodvat? Jak postupovat prosim.
Ahoj,
tlaky na štítku platí pro všechny rozměry kol schválené pro tvoje auto a tudíž zapsané ve velkém TP.
Pokud máš na štítku vypsané tlaky pro konkrétní rozměry, tak se řídíš tím co máš napsané ke kolům která máš
momentálně na autě.
Rozdíl v tlaku 0,2 je ještě zanedbatelný a nic zásadního neovlivní.
Co se týče elektronického hlídání tlaků, tak na efekt docela pěkná věc u nového auta. Jakmile to budeš mít déle
vybíjí se baterie a o přesnosti měření by se také dalo polemizovat. Defekt také většinou znamená výměnu a kalibraci.
Pokud budeš používat dvě sady kol, prblémy budou dvojnásobné. Baterie, překalibrování atd.

Za mě rozhodně raději jeden slušný pneuměřič než padesát senzorů. Dokud to nebude nutnost vyhnu se tomu obloukem.
Je to jen další výmysl úředníků EU, který nic nepřinese, ale spolehlivě tě obere o dost peněz. Rozhodně najdeš mnoho
smysluplnějších investic do auta než toto, ale rozhodnutí je na tobě :?
VW Passat B8 Highline 9/2017 DSG 2.0 TSI 162 kW

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“