nezávislé topení
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 20.01.2018 06:53
nezávislé topení
zvažuji montáž NT ( Eberspächer) do Alltrack, pro a proti
- tornado1
- Člen klubu
- Příspěvky: 14724
- Registrován: 04.11.2009 13:31
- Bydliště: Humpolec
- Kontaktovat uživatele:
Re: nezávislé topení
nejlepší je dodělat pouze originál, vše lze ovládat přes infotainment...
DENIK MONTAZI zde k náhlednutí - podívejte se na fotodokumentaci mé práce - TEL. 776200941
- jind
- Člen klubu
- Příspěvky: 87
- Registrován: 15.03.2010 05:39
- Bydliště: Sokolov
- Kontaktovat uživatele:
Re: nezávislé topení
Mohu připojit vlastní zkušenost.
Kontaktoval jsem autorizovaný servis již v roce 2017 začátkem roku s tím že chci originál přídavné topení.
Po pár dnech dopisování :
Montážní kit 11500,- bez DPH
Topení Thermo top evo 5 20500,- bez DPH
Ovladač dle výběru (bez DPH ) Nabídli pouze ovladače a ne přímé ovládání skrze infotaiment. Přes Android 9200 Kč dálkáč 6600 kč. Práce 8264,- bez DPH
To byla aktuální nabídka Carpoint Karlovy Vary.
K dnešnímu dni je to ještě dražší vzhledem k tomu že se oficiálně dodává už Thermo top evo 6.
Jinak tato nabídka je pro Passat 110 Kw, ale nevím zda to má nějaký vliv na cenu.
Každopádně občas koukám na inzeráty a sem tam se objeví komplet set od 17-25 tisíc. Viz tato nabídka. Bohužel neznám nikoho kdo by to dokázal namontovat
Kontaktoval jsem autorizovaný servis již v roce 2017 začátkem roku s tím že chci originál přídavné topení.
Po pár dnech dopisování :
Montážní kit 11500,- bez DPH
Topení Thermo top evo 5 20500,- bez DPH
Ovladač dle výběru (bez DPH ) Nabídli pouze ovladače a ne přímé ovládání skrze infotaiment. Přes Android 9200 Kč dálkáč 6600 kč. Práce 8264,- bez DPH
To byla aktuální nabídka Carpoint Karlovy Vary.
K dnešnímu dni je to ještě dražší vzhledem k tomu že se oficiálně dodává už Thermo top evo 6.
Jinak tato nabídka je pro Passat 110 Kw, ale nevím zda to má nějaký vliv na cenu.
Každopádně občas koukám na inzeráty a sem tam se objeví komplet set od 17-25 tisíc. Viz tato nabídka. Bohužel neznám nikoho kdo by to dokázal namontovat
- tornado1
- Člen klubu
- Příspěvky: 14724
- Registrován: 04.11.2009 13:31
- Bydliště: Humpolec
- Kontaktovat uživatele:
Re: nezávislé topení
Nic co jsi zde uvedl není originál tak jako z výroby.. dokážu namontovat přesně tak jako by to bylo z výroby..
DENIK MONTAZI zde k náhlednutí - podívejte se na fotodokumentaci mé práce - TEL. 776200941
- jind
- Člen klubu
- Příspěvky: 87
- Registrován: 15.03.2010 05:39
- Bydliště: Sokolov
- Kontaktovat uživatele:
Re: nezávislé topení
Díky za nabídku. Ozvu se.tornado1 píše:Nic co jsi zde uvedl není originál tak jako z výroby.. dokážu namontovat přesně tak jako by to bylo z výroby..
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: nezávislé topení
Už jsem měl nějaké bufíky a za ty roky jsem měl pocit, že je norma, že stále startují ale už to konečně není pravda.
Jedině originál, pokusím se vystihnout proč.
Buď vím, kdy pojedu, pondělí v 7 ráno, tak to naklikáš předem a je to intuitivní, dáš v kolik chceš jet a auto začne topit předem dle toho, kolik je rozdíl teplot v autě a venku, někdy 6:30, jindy dřív 6:10 jindy později 6:40, záleží zda je -20 nebo -10 nebo 0, má to dokonalou hospodárnost s energií, netopí to zbytečně pozdě nebo brzy.
Když nevím kdy vyjíždím, tak na klíčku máš dálku.
Ten originál je totálně dokonale optimalizovaný. Mám pocit, že si spočítá, kolik má dodávat tepla a dodává přesně kolik je požadavek, takže nejdřív třeba 5kw ale zachvíli dává 4,3, 2 a nakonec jede na půl kw stabilně třeba 40minut v kuse, jen tak pobufuje "na volnoběh" na minimum a funguje jak má. Nestartuje, nechcípá, to donedávna originály taky dělaly, konečně to optimalizovali přímo podle auta a počasí, každé auto a počasí má jiné požadavky. Jsem nadšený jak to funguje. Aku i palivo šetří i čidlo teploty kabiny, že v autě nikdy nebude sauna, vždy jen 21-25stC, nastavíš diag.
Kdysi bylo i u originálů běžné toto:
Ty neoriginály jedou nejdřív jak raketoplán PLNÝ KOTEL, v zápětí soustava žhavá, ale klimatronic jede na trojku, nestíhá odebírat teplo tak rychle, takže buf přepíná na poloviční výkon, pořád je dodávka vyšší než odběr tepla, potom vypne, dochlazuje ale soustava odebírá teplo a voda ochladne, zachvíli startuje když sotva dochladil a žerou aku a žerou palivo, zase plný, za chvíli zase poloviční výkon, za chvíli zase vypíná a dochlazuje, protože soustavu přetopí ale jak vypnou, soustava se ochladí a zase start stále dokola...
Neříkám že to je pravidlem, není to takový extrém vždy, často záleží jaký je zrovna rozdíl teplot a někdy to je nepozorovatelné a chová se to shodně, a je to podobné ale v průměru, za celou zimu prostě ten originál má méně startů, dmychadlo nemusí jet zpočátku při každém startu znova naplno a žhavič je taky žrout když jede napno a šetří to aku zásadně!
Aku totiž co ji zabije je hluboké vybíjení, takže ten originál bufík je nejmenší zlo.
Sice B8 už má ŘJ co hlídá hluboké vybití ale i to neustálé přibližování se na tu hranici není dobře.
Jestli ušetříš na neorigo bufíku, tak neorigo bufík= nová aku typu AGM 92Ah stojí možná víc než jsi ušetřil a bude se to opakovat co dva tři roky stále...
Hlavně ten neplynulý chod ničí žhavič (3000kč?) Ničí dmychadlo (7000kč?) Zakarbonuje spalovací komoru, vyžhaví výfuk, (ten se doslova rozpadne časem) a o aku jsem se zmínil, prostě to klekne daleko dřív a má to dražší údržbu, nejdražší není servis ale zjistit co je špatně a samotná práce, za to platíš víc než za díly.
Neoriginál VW bych řešil, pokud ho chceš používat málo jinak ne. Řeknou Ti, že to je totéž akorát bez marže VW. Není, VW má jiný soft, ŘJ, záleží na verzi.
Ten Webasto-VW originál si myslím, že lépe využije všechna data co má auto v CAN, to pak ví víc než ty, ví vše.
Neorigo Webasto, které CAN neumí a měří jen ať se nepřehřeje před a za bufem (a někdy akorát ví kolik je v kabině, pokud tohle čidlo vůbec dovybavíš, termostat, jinak máš v autě neustále zimu nebo saunu a to je hnus)
To ovládání telefonem je taky fajn, ale využiješ to denně? Pokud ne, tak zbytečnost.
Něco lovit v telefonu a zkoumat a nastavovat, já nevím... Záleží co využiješ...
Existuje už 2roky přes Carnet přímo VW řešení vytápění/větrání přes aplikaci v mobilu nebo v prohlížeči na internetu, takže jak v PC tak v mobilu, ale nevím, zda to není jen pro verze GTE, to si zjisti, já to nezkoumal.
Jedině originál, pokusím se vystihnout proč.
Buď vím, kdy pojedu, pondělí v 7 ráno, tak to naklikáš předem a je to intuitivní, dáš v kolik chceš jet a auto začne topit předem dle toho, kolik je rozdíl teplot v autě a venku, někdy 6:30, jindy dřív 6:10 jindy později 6:40, záleží zda je -20 nebo -10 nebo 0, má to dokonalou hospodárnost s energií, netopí to zbytečně pozdě nebo brzy.
Když nevím kdy vyjíždím, tak na klíčku máš dálku.
Ten originál je totálně dokonale optimalizovaný. Mám pocit, že si spočítá, kolik má dodávat tepla a dodává přesně kolik je požadavek, takže nejdřív třeba 5kw ale zachvíli dává 4,3, 2 a nakonec jede na půl kw stabilně třeba 40minut v kuse, jen tak pobufuje "na volnoběh" na minimum a funguje jak má. Nestartuje, nechcípá, to donedávna originály taky dělaly, konečně to optimalizovali přímo podle auta a počasí, každé auto a počasí má jiné požadavky. Jsem nadšený jak to funguje. Aku i palivo šetří i čidlo teploty kabiny, že v autě nikdy nebude sauna, vždy jen 21-25stC, nastavíš diag.
Kdysi bylo i u originálů běžné toto:
Ty neoriginály jedou nejdřív jak raketoplán PLNÝ KOTEL, v zápětí soustava žhavá, ale klimatronic jede na trojku, nestíhá odebírat teplo tak rychle, takže buf přepíná na poloviční výkon, pořád je dodávka vyšší než odběr tepla, potom vypne, dochlazuje ale soustava odebírá teplo a voda ochladne, zachvíli startuje když sotva dochladil a žerou aku a žerou palivo, zase plný, za chvíli zase poloviční výkon, za chvíli zase vypíná a dochlazuje, protože soustavu přetopí ale jak vypnou, soustava se ochladí a zase start stále dokola...
Neříkám že to je pravidlem, není to takový extrém vždy, často záleží jaký je zrovna rozdíl teplot a někdy to je nepozorovatelné a chová se to shodně, a je to podobné ale v průměru, za celou zimu prostě ten originál má méně startů, dmychadlo nemusí jet zpočátku při každém startu znova naplno a žhavič je taky žrout když jede napno a šetří to aku zásadně!
Aku totiž co ji zabije je hluboké vybíjení, takže ten originál bufík je nejmenší zlo.
Sice B8 už má ŘJ co hlídá hluboké vybití ale i to neustálé přibližování se na tu hranici není dobře.
Jestli ušetříš na neorigo bufíku, tak neorigo bufík= nová aku typu AGM 92Ah stojí možná víc než jsi ušetřil a bude se to opakovat co dva tři roky stále...
Hlavně ten neplynulý chod ničí žhavič (3000kč?) Ničí dmychadlo (7000kč?) Zakarbonuje spalovací komoru, vyžhaví výfuk, (ten se doslova rozpadne časem) a o aku jsem se zmínil, prostě to klekne daleko dřív a má to dražší údržbu, nejdražší není servis ale zjistit co je špatně a samotná práce, za to platíš víc než za díly.
Neoriginál VW bych řešil, pokud ho chceš používat málo jinak ne. Řeknou Ti, že to je totéž akorát bez marže VW. Není, VW má jiný soft, ŘJ, záleží na verzi.
Ten Webasto-VW originál si myslím, že lépe využije všechna data co má auto v CAN, to pak ví víc než ty, ví vše.
Neorigo Webasto, které CAN neumí a měří jen ať se nepřehřeje před a za bufem (a někdy akorát ví kolik je v kabině, pokud tohle čidlo vůbec dovybavíš, termostat, jinak máš v autě neustále zimu nebo saunu a to je hnus)
To ovládání telefonem je taky fajn, ale využiješ to denně? Pokud ne, tak zbytečnost.
Něco lovit v telefonu a zkoumat a nastavovat, já nevím... Záleží co využiješ...
Existuje už 2roky přes Carnet přímo VW řešení vytápění/větrání přes aplikaci v mobilu nebo v prohlížeči na internetu, takže jak v PC tak v mobilu, ale nevím, zda to není jen pro verze GTE, to si zjisti, já to nezkoumal.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- jind
- Člen klubu
- Příspěvky: 87
- Registrován: 15.03.2010 05:39
- Bydliště: Sokolov
- Kontaktovat uživatele:
Re: nezávislé topení
Díky za perfektní informaci.
S Tornádem se poradím a uvidím jaké budou možnosti. Jde i o životnost k minimálnímu používání. Vzhledem k tomu že zima je +- 3 měs.
S Tornádem se poradím a uvidím jaké budou možnosti. Jde i o životnost k minimálnímu používání. Vzhledem k tomu že zima je +- 3 měs.
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: nezávislé topení
někdy už od listopadu až do velikonoc (6 měs) , pokud je venkovní teplota nízká, tuším u B8 pod +5 st C tak po startu stejně přihřívač startuje, takže proč startovat studený motor, když můžeš mít teplý a pouštět bufík denně skoro půl roku?jind píše:zima je +- 3 měs.
Ohřívá to i převodovku
Největší amortizace je u zmrzlých komponent
Aku, pokud denně bufíkuješ hodinu před výjezdem, stačí, když budeš hodinu jezdit pro její dobití, dobíjí to gut a buf žere málo
startovat v mrazech diesel předehřátý, to je jako startovat benzín v létě, vrrrrrrrr.........
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- ricardo
- Jezdec
- Příspěvky: 264
- Registrován: 03.11.2008 12:18
Re: nezávislé topení
hmm, priznam, ze o ohreve prevodovky som ani netusileauto1.cz píše:někdy už od listopadu až do velikonoc (6 měs) , pokud je venkovní teplota nízká, tuším u B8 pod +5 st C tak po startu stejně přihřívač startuje, takže proč startovat studený motor, když můžeš mít teplý a pouštět bufík denně skoro půl roku?jind píše:zima je +- 3 měs.
Ohřívá to i převodovku
Největší amortizace je u zmrzlých komponent
Aku, pokud denně bufíkuješ hodinu před výjezdem, stačí, když budeš hodinu jezdit pro její dobití, dobíjí to gut a buf žere málo
startovat v mrazech diesel předehřátý, to je jako startovat benzín v létě, vrrrrrrrr.........
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: nezávislé topení
Nejedná se aktivní přímý ale pasivní ohřev přenosem z vody na blok motoru a z bloku motoru na skříň převodovky, ohřátý blok motoru Ti ohřívá přiléhající skříně, tedy převodovku a taky redukční převodovku pro kardan a v nich jsou olejové náplně.
Není to nějaký zásadní ohřev, ale v mrazech je každý stupeň nahoru dobrý, nejvyšší amortizaci mají studené komponenty.
Čím déle to vyhříváš, tím lépe to prohřeješ a není důvod bufík vypínat po nastartování, on se sám přepne do spánku, až je motor prohřátý, což v mrazech při koloně a volnoběhu, za silného topení do kabiny, může klidně i další hodiny v extrému pomáhat.
Audi má origo dálku s časovačem 4H0963511B, neví někdo, zda by tato dálka uměla spínat i časovat Pašíka B8?
Audi A8 4H A6 A7 4G Fernbedienung Standheizung Telestart Eberspächer 4H0963511B
Pro lepší přehled třeba Q7 se skládá z těchto jednotek:ZUSATZHEIZUNG STANDHEIZUNG AUDI Q7
4M0265081AD
4M0265105D
4H0963511B
Není to nějaký zásadní ohřev, ale v mrazech je každý stupeň nahoru dobrý, nejvyšší amortizaci mají studené komponenty.
Čím déle to vyhříváš, tím lépe to prohřeješ a není důvod bufík vypínat po nastartování, on se sám přepne do spánku, až je motor prohřátý, což v mrazech při koloně a volnoběhu, za silného topení do kabiny, může klidně i další hodiny v extrému pomáhat.
Audi má origo dálku s časovačem 4H0963511B, neví někdo, zda by tato dálka uměla spínat i časovat Pašíka B8?
Audi A8 4H A6 A7 4G Fernbedienung Standheizung Telestart Eberspächer 4H0963511B
Pro lepší přehled třeba Q7 se skládá z těchto jednotek:ZUSATZHEIZUNG STANDHEIZUNG AUDI Q7
4M0265081AD
4M0265105D
4H0963511B
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: nezávislé topení
Jde nastavit na bufík více časů do plánu, tři, ale aktivovat pouze jeden.
Lze aktivovat všechny tři, umí to někdo, aby to topilo samočinně ve 2 ráno, pak ve 4.30 ráno a pak v 6 ráno?
Lze aktivovat všechny tři, umí to někdo, aby to topilo samočinně ve 2 ráno, pak ve 4.30 ráno a pak v 6 ráno?
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: nezávislé topení
čerpadlo B138215 a zamčeno B138F00
Má smysl odemykat, když to je čerpadlem?
Asi nejdřív vyměnit a pak odemknout, ne?
Je výměna nejpravděpodobnější, nebo to může být pojistka, něco takového?
Příznaky, fungovalo to na 100% a náhle závada a mrtvý, nic mezi tím, jako sporadické chování nebylo.
Napadlo mě, kde to má vůbec pojistky, v návodu je uveden bufík jen jedna a ta je OK.
Nemůže to mít pojistku ještě tu velkou zboku viz ILUSTRAČNÍ foto? Nebo pojistku přímo na to čerpadlo někde jinde?
Dík
Má smysl odemykat, když to je čerpadlem?
Asi nejdřív vyměnit a pak odemknout, ne?
Je výměna nejpravděpodobnější, nebo to může být pojistka, něco takového?
Příznaky, fungovalo to na 100% a náhle závada a mrtvý, nic mezi tím, jako sporadické chování nebylo.
Napadlo mě, kde to má vůbec pojistky, v návodu je uveden bufík jen jedna a ta je OK.
Nemůže to mít pojistku ještě tu velkou zboku viz ILUSTRAČNÍ foto? Nebo pojistku přímo na to čerpadlo někde jinde?
Dík
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: nezávislé topení
Aktivováno, smazáno a topí luxusně.
Za pár dní se mrknu na chyby a uvidíme.
Nové čerpadlo něco přes dvojku, to jde, jen kdyby to vydrželo makat do jara...
Za pár dní se mrknu na chyby a uvidíme.
Nové čerpadlo něco přes dvojku, to jde, jen kdyby to vydrželo makat do jara...
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 09.07.2008 16:23
Re: nezávislé topení
Ahoj, přidám jsem svůj dotaz, ať nezakládám nové téma. Vážně uvažuji o dodělání originálního nezávislého topení do mého passata 11/2015, 1.6 tdi. Zajímalo by mě co všechno to obnáší a kolik by to stálo komplet i s prací. Jestli má vůbec cenu o tom uvažovat. Našel jsem, že se prodává sada na dodělání 3G0054960C, tak jestli jí mám koupit a byl by tady potom někdo povolaný kdo už s tím má zkušenosti a dokáže to bez problému namontovat/nakódovat aby to fungovalo jako z výroby? A ještě jedna otázka, jestli jsem to pochopil dobře, tak v létě to dokáže před jízdou interiér i vyvětrat?
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2876
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: nezávislé topení
vetra ve sve podstate Climatronic, ne bufik, ale ano, i kdyz ne prilis ucinne dodelat se da i z prihrevu (nevim, estli B7/B8 maji v zakladu; touran trebas jo) a stoji to cca 20 tis. (zalezi na dilech a pak taky na zvolenem typu ovladani spousteni (pres budiky / climatronic / telestart / GSM / internet)... dodelava trebas "tornado1" a jini...
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381