PLA - automatické parkování a vše kolem

Interiér, palubky, výbava, sedačky, R packet, elektrika, vybavení

Moderátoři: ejne, pásovec

Odpovědět
hampejz
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 240
Registrován: 05.04.2009 15:13

PLA - automatické parkování a vše kolem

Příspěvek od hampejz »

Jako kámo, koupil jsem káru z druhý ruky, takže víš jak, co tam není, tam prostě není. Jako kravinek, tlačítek a displejů spoustu. Samo to jede, samo to brzdí, zatáčí, jo, jako dobrý, ale kua, když už si původní majitel připlatil za hnědej introš, kterej na vraku zaboha nenajdeš, proč tam nedal foukaný sesle a automatické parkování? Mno odpovím za chvilku. Jako víš jak, dřív ses učil jezdit na šáde, kde tyhle ptakovinky nebyly. Prostě fofr klacek, kolo a 3 pedály. To bylo celé. Klima? Mno klima v autě bylo super, ale to podle toho zda si vez starou nebo šťávu stopnutou u silnice. Jo voe, myslíš větřák? Ten tam byl a pořádnej, ale hlavně proto, abys to neuvařil, pěkně tlačítkem u handbráke zapnout... no jako možná teď chápeš, vo čem Ti děda vypráví a vzpomíná na ty doby, kdy byl Šemík ještě hříbě. A proto mě tyhle ptákovinky děsně bavej. Hale to je jak, když seš ve Voyagru a skočíš do hyperprostoru a Voyager musí umět udělat uhýbnej manévr před Klingonskou lodí sám, takže jsem tam to tlačítko PLA musel mít. Vzal sem rodinu k hodnému strécovi Ferdovi, kterýžto tak místo nočního baru (baru, ne barů, voe, víc jich ve Strakonicích není) chudák vyráběl z mého Pašíka Voyager.

Mno a teď k věci, pač už seš napnutej jak kšandy Vikiho Cabadaje. Ferda se jal mi systém představit, jak je to super. První pokus na kolmé stání a říkám Ti, ještěže to samo brzdí, voe. Volant se zatočil, kára vypálil mezigalaktickou rychlostí dozadu a najednou koukáš, že letíš do dalšího Voyageru (ty voe, von to vyrábí Chrysler, to se divím, že Pickard to vydržel s nervama), protože PLA si myslí, že parkuje podélně. 2. a 3. pokus byl dost podobný. Jako já nasranej, Ferda nechápal a rodina se škodolibě řechtala. Ten den jsme to vzdali. 4 z 5 pokusů jak na potvoru Ferdovi, prostě nic.

Teď po 14 dnech už mohu seriozně říct:
- kolmé parkování ok. Snaží se to dát uplně rovně doprostřed, což ale ve městech může být problém, když do úzké díry dáš auto spolujezdcem na spolujezdce, abys aspoń jednu stranu měl ok
- podélné parkování nakonec ve většině případů funguje. Stačí mu díra tak o cca 80cm větší než auto (což je občas ale trouble) a pak to parkuje velmi jistě. Snaží se stát asi 10cm od obrubníku, aby nedodrbal disky (což může být trouble pokud na druhé straně jsou blízko koleje)
- je dobré pro používání vypnout Autohold, jinak nemůžeš plynule přibržďovat
- je dobré nastavit sklopení zrcátka při zpátečce, protože se vsadím, že pokud bude vyvrácený obrubník, tak to tam pošle
- a super je, že pokud si nevěříš, tak ti pomůže i vyparkovat

Většinově mi to funguje ok a děsně mě baví, jak se přede mnou točí volant. Je to super scifi pocit. Jinak, kdo umí pakrovat, zaparkuje lépe. Kdo neumí, tak mu to hodně pomůže.
A Ferdovi jako u každého auta velký dík, ten kluk prostě umí
PS: stará parkovací jednotka a tlačítková lišta jest v bazaru, tak si to někdo vemte a nabídněte cenu, ať nemám tak hrozný pocit, že rodina nebude mít co jíst jen proto, že se mi sám točí volant :D

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: PLA - automatické parkování a vše kolem

Příspěvek od eauto1.cz »

:potlesk: :)
Jak dlouho trvá dovybavení PLA do auta, které má už přední PDC/OPS?
4x PLA senzory,
Mění se zadní ABS čidla?
Jednotka, lišta, kabeláž, diagnostika, to je od rána do večera co dělat, ne?
Jak jsi lakoval čidla? Lak ve spreji VW? Dával jsi na to i bezbarvý lak? Nemáš problém s tlustým lakem a sníženou viditelností?
Umí PLA ochránit alu zabržděním?
Nevím zda to dělá PDC nebo ACC nebo Autohold či kombinace, ale občas když parkuji na krev blízko, tak auto samo zabrzdí na kotvu, přední rozhodně a mám pocit že i zadní odstup.
Umí PLA taky zabrzdit kdybys chtěl odřít disk?

Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
tornado1
Člen klubu
Příspěvky: 14724
Registrován: 04.11.2009 13:31
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Re: PLA - automatické parkování a vše kolem

Příspěvek od tornado1 »

Za dopoledne není co dělat.
DENIK MONTAZI zde k náhlednutí - podívejte se na fotodokumentaci mé práce - TEL. 776200941

hampejz
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 240
Registrován: 05.04.2009 15:13

Re: PLA - automatické parkování a vše kolem

Příspěvek od hampejz »

Fíha, já u toho nebyl, ale dle Ferdy:
- HW - Tlačítková lišta, nová řídící jednotka a 4x boční čidlo (pozor je jiné o standardních pípáků) plus kabeláž (žádná čidla se nemění)
- sw - mno asi se tam něco náhrává :)
- práce - prý asi 10 hodin (možná dělal poprvé) - díru do každého blatníku (je tam jiný rozměr než u pípáků a než nějaká jiná čidla, takže bacha, ať není díra moc velká), natahat kabely, prohodit tlačítkovou lištu a řídící jednotku, plus kalibrace
- lakování - v mém případě čidla dodal a lakoval origo servis před započetím práce. S ohledem na to, že je auto nové, tak barva bych řekl na 90% ok
- disk to dle mne neuchrání
- auto zabrždění nedělá pípák ani PLA, ale asisent vyparkování, který mi auto vždy zastaví (možná v kombinace s něčím jiným, ale to netuším). Je to super věc, ale na PLA nezávislé a zda to brzdí samo i dopředu jsem si zatím nevšiml


Snad to pomůže a snad napíší i další a zkušenější :)

Uživatelský avatar
wagoo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 29.01.2012 10:01

Re: PLA - automatické parkování a vše kolem

Příspěvek od wagoo »

Ako pise hampejz, "za dopolodne" to isto nieje.

Zhodit narazniky, diery, drziaky, kabelaz zo zadu , a spredu , zhodit BCM, nahodit kable, kodovanie...

S kamosom som to dorabal na OIII, a trvalo to cely den, a to uz kable nahadzoval ked do toho auta dorabal kopec inych fjucuriek
--- VW Passat B8 BiTDI 4MOTION Combo Highline ---

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“