DLA - oslňování protijedoucích vozidel
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 19.05.2018 17:21
DLA - oslňování protijedoucích vozidel
Zdravim, rozhodl jsem se používat DLA ale měl jsem problém že oslňuji protijedoucí vozidla. Byl jsem ve VW na kalibraci kamery a zlepšilo se to jen o to že na mě blikne 4z 5 aut místo 5 z 5 máte taky tskový problém někdo, dá se to ještě nějak nastavit? Viděl bych to tak že to pomalu reaguje akdyž to světla sklání tak to lidem svítí přimo do obločeje.
- nofu
- Řidič
- Příspěvky: 64
- Registrován: 16.12.2008 18:15
Re: DLA - oslňování protijedoucích vozidel
Tak tenhle problém nemám. Není možné, že se ti omylem stane, že zapneš normální dálkové, či na ně přepneš?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 19.05.2018 17:21
Re: DLA - oslňování protijedoucích vozidel
Ne proste to pomale reaguje. Kazdej na me blika nevim kde mam hledat problem
- CoolXman
- VWagenista
- Příspěvky: 1330
- Registrován: 04.02.2009 15:50
- Bydliště: Berounsko, Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: DLA - oslňování protijedoucích vozidel
mě se to stávalo taky, docela pravidelně, nějaký nastavení světel nebo kalibrace v servisu proběhla zřejmě už dvakrát v rámci plánovaných prohlídek
ale celkově DLA moc nepoužívám, spíš vůbec, nepřišel jsem tomu na chuť, takže to dál neřešim a nezkouším jak to funguje
ale celkově DLA moc nepoužívám, spíš vůbec, nepřišel jsem tomu na chuť, takže to dál neřešim a nezkouším jak to funguje
Passat B8 Limo 2,0 TDI DSG R-Line Tungsten - AID,DCC,ACC,Discover Pro,18"+19",LED,Lane,Side,DLA,TPMS,Ambiente,230V,kamera,DLS audio Reference,SGS
Golf 7 Variant 2,0 TDI DSG
Golf 7 Variant 2,0 TDI DSG
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: DLA - oslňování protijedoucích vozidel
Jsem na tom stejně, asistent úplně na nic. Možná na dálnici.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 19.05.2018 17:21
Re: DLA - oslňování protijedoucích vozidel
No u mě je problém, že tam určitě nemám nejnovější SW v té kameře, jenže bych ho musel zajet nějak přehrát, ve VW to nejde, protože kamera je dodělaná a oni ji nevídí na dia
POkud se mi to nepodaří přenastavit nějak tak prostě si to nechám překodovat na obyč asistenta co je bude jen rozsvicet a zhasinat.
POkud se mi to nepodaří přenastavit nějak tak prostě si to nechám překodovat na obyč asistenta co je bude jen rozsvicet a zhasinat.
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: DLA - oslňování protijedoucích vozidel
sw ti tam mohu zkusit nahrát, ale sám mám auto 2018 a také to nefunguje.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 19.05.2018 17:21
Re: DLA - oslňování protijedoucích vozidel
Kolega z prace ma passata take, ale sedana stejny rok a tomu to jede jak svina, nechapu....
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: DLA - oslňování protijedoucích vozidel
Tak ještě jeden poznatek, funguje dobře v absolutní tmě. Jak je příliš světel, či pouliční osvětlení je hůře.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 19.05.2018 17:21
Re: DLA - oslňování protijedoucích vozidel
A muzes se mi podivat co mas za verzi sw v kamere?
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: DLA - oslňování protijedoucích vozidel
DLA už v B7 DLA fungovalo skvěle na BiXenonu akorát tam byl občas cítit malý výkon v LUX a taky byl problém, že když se světlo distribuovalo "všude", tak ho bylo všude méně, než když šlo vše jen dopředu či vše dolů a totéž když se to natáčelo někam do strany, hned to svítilo trochu méně dopředu i když to bylo proti halogenům asi pořád lepší, už tehdy byl DLA přínos.
Teď už ale není podle mě vůbec co řešit, ty současné nejvyšší DLA asistenty jsou výsledek 20ti letého vývoje a jakýkoliv příplatek za takovýto prvek aktivní bezpečnosti je oprávněný, pokud tedy jezdíš v noci a jezdíš v noci rychle. Pro toho, kdo v noci moc nejezdí a když tak okolo komína nebo dodržuje 90 mimo obec, protože body, je DLA totální zbytečnost, to je snad zřejmé.
V B8 to považuju za největší bombu, které nikdo nešahá ani po kotníky už k vůli výkonu v LUX a taky tomu, že máš 4x projektory, takže ta distribuce světla je totálně dokonalá, kamera umí každý ze 4 projektorů nastavit jinam, a ještě ho stínovat, a dá se k tomu ještě nakódovat aby to používalo corner i na dálnici při vyšších rychlostech s dálkama, a to nejen ty integrované ale i mlhy. Sedni do jakéhokoliv jiného auta, a nedá se to srovnat s ničím co tě napadne za podobné peníze. Dokonce i A4 dosud měly horší světlomety, pokud jsi neměl ty nejdražší Matrix.
To pak je světelná SHOW, jak se to vše natáčí a stínuje, že konečně můžeš jezdit v noci po dálnici rychle, protože konečně vidíš dál, než je brzdná dráha a nemusíš jezdit na tlumená!
Nevím, zda není nutné, jako se nastavuje radar ACC dle terče, taky nejen při geometrii, občas nastavit tu kameru, aby měřila dokonale- občas to mají nedokonale seřízeno i zcela nové kusy, natož auta staré X let!
I když máte kameru nově nastavenou, je to elektronická záležitost, horší to je s regloskopem a manuálním seřizováním.
Už jsem zažil extrém, že si v autorizáku mysleli, že se světla manuálně neseřizují a to je pak zoufalost.
U toho je dobré být, a nechat si to dokonale seřídit, nejen tlumená, i dálková a mlhy se seřizují, to je nutné vyžadovat, jinak na to kašlou.
Za další, to nikdy nebude umět vystínovat protijedoucí kamiony schované za svodidly, pokud nemají střešní světla, to vyplývá z logiky té technologie-světla protijedoucích za svodidly když kamera nevidí, tak na ně nemůže reagovat.
Stačí místo sáhodlouhých diskuzí to vzít jako zásadní vlastnost, kamera není věštec, a v těchto případech brnknout do páčky a vypnout DLA, s dalším brnknutím zase aktivovat.
Není prostor pro řeči, že to je k ničemu. To je absurdní.
Jakmile to máte všechno v cajku, tak je to dokonalé, a nic lepšího v této třídě neexistuje.
Jsou ještě Matrix a Laser a podobné šílenosti, ale to je pro vozy, co lítají po dálnici 200kmh+ denně, po Česku stačí bohatě aspoň to DLA v FullLed a je to dobrý standart.
Nepochopím, jak někdo lítá s halogenama 200kmh+ v CZ po dálnici v noci na tlumené. Je tam velký problém, že brzdná dráha je delší než on má dohled a to je automaticky rozflákaný, dříve nebo později jen proto, že se mu dřív unaví zrak, dříve se mu zhorší reakce, a pokud nezpomalí ale drží tempo jako když byl čerstvý, tak je to hazard.
Taky je dobré rozlišovat mezi světelným asistentem, který jen přepíná tlumená dálková a dynamickým světelným assistentem, světla řízená kamerou jsou úplně o něčem jiném nesrovnatelné.
Lze to nastavit diagnostikou, kdy to má přecházet do městského režimu. Limituje to mnoho faktorů, čas, světlo, rychlost navíc tam jsou i přechodové roptyly, a i ty jsou variabilní, a vše se dá změnit, ale dejte si pozor, většinou to akorát někdo rozhodí a pak to neumí nikdo dát do pořádku.
Teď už ale není podle mě vůbec co řešit, ty současné nejvyšší DLA asistenty jsou výsledek 20ti letého vývoje a jakýkoliv příplatek za takovýto prvek aktivní bezpečnosti je oprávněný, pokud tedy jezdíš v noci a jezdíš v noci rychle. Pro toho, kdo v noci moc nejezdí a když tak okolo komína nebo dodržuje 90 mimo obec, protože body, je DLA totální zbytečnost, to je snad zřejmé.
V B8 to považuju za největší bombu, které nikdo nešahá ani po kotníky už k vůli výkonu v LUX a taky tomu, že máš 4x projektory, takže ta distribuce světla je totálně dokonalá, kamera umí každý ze 4 projektorů nastavit jinam, a ještě ho stínovat, a dá se k tomu ještě nakódovat aby to používalo corner i na dálnici při vyšších rychlostech s dálkama, a to nejen ty integrované ale i mlhy. Sedni do jakéhokoliv jiného auta, a nedá se to srovnat s ničím co tě napadne za podobné peníze. Dokonce i A4 dosud měly horší světlomety, pokud jsi neměl ty nejdražší Matrix.
To pak je světelná SHOW, jak se to vše natáčí a stínuje, že konečně můžeš jezdit v noci po dálnici rychle, protože konečně vidíš dál, než je brzdná dráha a nemusíš jezdit na tlumená!
Nevím, zda není nutné, jako se nastavuje radar ACC dle terče, taky nejen při geometrii, občas nastavit tu kameru, aby měřila dokonale- občas to mají nedokonale seřízeno i zcela nové kusy, natož auta staré X let!
I když máte kameru nově nastavenou, je to elektronická záležitost, horší to je s regloskopem a manuálním seřizováním.
Už jsem zažil extrém, že si v autorizáku mysleli, že se světla manuálně neseřizují a to je pak zoufalost.
U toho je dobré být, a nechat si to dokonale seřídit, nejen tlumená, i dálková a mlhy se seřizují, to je nutné vyžadovat, jinak na to kašlou.
Za další, to nikdy nebude umět vystínovat protijedoucí kamiony schované za svodidly, pokud nemají střešní světla, to vyplývá z logiky té technologie-světla protijedoucích za svodidly když kamera nevidí, tak na ně nemůže reagovat.
Stačí místo sáhodlouhých diskuzí to vzít jako zásadní vlastnost, kamera není věštec, a v těchto případech brnknout do páčky a vypnout DLA, s dalším brnknutím zase aktivovat.
Není prostor pro řeči, že to je k ničemu. To je absurdní.
Jakmile to máte všechno v cajku, tak je to dokonalé, a nic lepšího v této třídě neexistuje.
Jsou ještě Matrix a Laser a podobné šílenosti, ale to je pro vozy, co lítají po dálnici 200kmh+ denně, po Česku stačí bohatě aspoň to DLA v FullLed a je to dobrý standart.
Nepochopím, jak někdo lítá s halogenama 200kmh+ v CZ po dálnici v noci na tlumené. Je tam velký problém, že brzdná dráha je delší než on má dohled a to je automaticky rozflákaný, dříve nebo později jen proto, že se mu dřív unaví zrak, dříve se mu zhorší reakce, a pokud nezpomalí ale drží tempo jako když byl čerstvý, tak je to hazard.
Taky je dobré rozlišovat mezi světelným asistentem, který jen přepíná tlumená dálková a dynamickým světelným assistentem, světla řízená kamerou jsou úplně o něčem jiném nesrovnatelné.
Lze to nastavit diagnostikou, kdy to má přecházet do městského režimu. Limituje to mnoho faktorů, čas, světlo, rychlost navíc tam jsou i přechodové roptyly, a i ty jsou variabilní, a vše se dá změnit, ale dejte si pozor, většinou to akorát někdo rozhodí a pak to neumí nikdo dát do pořádku.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: DLA - oslňování protijedoucích vozidel
Vypíchnu jen toto, ... Jakmile to máte všechno v cajku, tak je to dokonalé, a nic lepšího v této třídě neexistuje.
Ale kdy je to tedy v cajku, když na novém to není ono, a nikdo to neumí nastavit, jak sám i píšeš.
Navíc nejsme mateřská škola, tedy aspoň pokud mluvím za sebe a máme většinou základku. Takže víme jak to funguje.
Je to diskuse o tom zda a jak oslňujeme či neoslňujeme protijedoucí vozidla, což se s tímto poměrně daří. A co se týká rychlé jízdy v noci, je lepší, pokud v zatáčce vidím světla od blížícího se vozu, prosvítit terén a dát potkávačky, čímž i protijedoucího upozorním na sebe, než čekat až vyjede ze zatáčky a pošle mi tam dálky. Proč?? Protože je oprávněně nasr....
Myslím si, že naopak asistent je dobrý právě pokud jedu v klidu a dlouhou cestu, což je např. dovolená. Pro trubky a blondýny je ale vynikající kdykoliv, protože tito vám svělta nesklopí, ani když je zrentgenujete.
Ale abych jen nepomlouval, je to druhý asistent který snesu. Hned po adaptivním tempomatu. Vše ostatní jsem vypnul.
Ale kdy je to tedy v cajku, když na novém to není ono, a nikdo to neumí nastavit, jak sám i píšeš.
Navíc nejsme mateřská škola, tedy aspoň pokud mluvím za sebe a máme většinou základku. Takže víme jak to funguje.
Je to diskuse o tom zda a jak oslňujeme či neoslňujeme protijedoucí vozidla, což se s tímto poměrně daří. A co se týká rychlé jízdy v noci, je lepší, pokud v zatáčce vidím světla od blížícího se vozu, prosvítit terén a dát potkávačky, čímž i protijedoucího upozorním na sebe, než čekat až vyjede ze zatáčky a pošle mi tam dálky. Proč?? Protože je oprávněně nasr....
Myslím si, že naopak asistent je dobrý právě pokud jedu v klidu a dlouhou cestu, což je např. dovolená. Pro trubky a blondýny je ale vynikající kdykoliv, protože tito vám svělta nesklopí, ani když je zrentgenujete.
Ale abych jen nepomlouval, je to druhý asistent který snesu. Hned po adaptivním tempomatu. Vše ostatní jsem vypnul.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: DLA - oslňování protijedoucích vozidel
Jedná se o standartní nastavení pro jízdu v obci s DLA: když zpomalíš u obce na 50kmh, tak se DLA přepne do režimu, kdy svítí jen potkávací a totéž způsobí pouliční osvětlení a stačí jedna z těch podmínek. Tzn v Belgii nebo třeba v DE, když pojedeš po osvětlené dálnici, tak také.motorpower píše: funguje dobře v absolutní tmě. Jak je příliš světel, či pouliční osvětlení je hůře.
Zpět na dynamický režim DLA sepne až zmizí pouliční lampy a překonáš 60kmh a musíš splnit obě podmínky.
Jak seřídit?
1) Regloskop, seřídit tlumená, dálková, mlhovky.
2) Vozy s jízdními módy nejlépe v Individualu světla do sportu, nebo rovnou režim sport, pak to má nejlepší reakce a výkon.
3) Na kameru bych se zaměřil až nakonec, kromě kalibrace možnost změny citlivosti v různých rozsazích.
Vždycky na tebe bude někdo blikat ale né vždy je důvodem, že jsi ho oslnil.
-Buď ho oslníš proto, že se náhle objeví (za horizontem apod) a nebo proto, že mají zakouřené skla zevnitř od tabáku, nebo zašpiněné od hmyzu- láme se jim tam světlo a oslňuje je to a hlavně jim to dělá efekt mlhy, nevidí a místo aby si to jednou za měsíc vyčistili, tak blikají celou noc, celý měsíc, celý rok
-A nebo nechápou, že jsou vystínovaní a že ty dálky svítí mimo ně. Mají pocit že máš dálková a nechápou DLA.
Někteří to už znají a jen tě probliknou když vyjíždí z horizontu či za svodidly, aby je kamera rychleji vystínovala.
Všimni si, že někteří i když jsou zřetelně krásně ideálně vystínovaní, ani náhodou je ani trošičku neoslňíš a stejně blikají a troubí jak pomatení
Já třeba jasně vidím protijedoucí i ty za mnou ve špíglu, že mají DLA aktivní, jak se každý světlomet natáčí a rozsvěcí do různých směrů a nevidím problém že by mě oslňovali. Když, tak zlomek sekundy...
Mnohem víc mě točí obyčejné halogeny, seřízené na houby, často chybně nasazená žárovka mimo středovou pozici, nebo čínská s křivým vláknem mimo středovou osu... To tě oslňuje pořád někdo v jednom kuse.
Už jsem zažil i nová auta s DLA, co svítily nahoru neskutečně, regloskop vyřešil a bylo po problému.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: DLA - oslňování protijedoucích vozidel
Byla to osobní zpráva, ale ptá se na to kde kdo pořád dokolaMarbulinek píše:prosim ta, k teme DLA, kde tu mi auto preblikne. Ma to tak byt? dakujem.
1) VŽDY NA VÁS BUDE (občas nebo často) NĚKDO BLIKAT (Testovali jsme to v nové Q8 s laser světly, nočním viděním nebo Mercedesu se stereokamerami atd, buď vozidlo opravdu na chvíli oslní než vůbec zaznamená vozidlo za rohem, typicky horizont zatáčka, a nebo proto, že je dokonale vystínován, ale má pocit, že máte dálková, nechápe tu technologii, že svítíte všude okolo ale on je ve stínu) (Častěji jsou problémy tam, kde kamera nevidí protijedoucí vozidla přes svodidla, typicky dálnice, s tím se nedá nic dělat, ale není vhodné to ignorovat, ale přejít na bod 6!)
2) Nedá se jen tak z dotazu stanovit zda je Vaše auto v bezvadném technickém stavu. I nové vozy mohou být nastaveny nedokonale (Kalibrace, seřízení)
3) První krok by mohl být seřídit lampy: regloskop a seřízení světel, to dělají i na STK akorát by se to mělo seřizovat dle nějakých regují souvisejících s touto technologií.
Například řidič za volantem, kruhový ovladač světel v poloze světla zapnutá (zcela vpravo) nikoliv v poloze Auto, precizně nahuštěné pneu viz předpis nebo tabulka na voze atd.
4) Kompletní nastavení DLA: to je přistavení vozu do VW servisu a je dobré u starších aut mít požadavek aktualizace dat kamery, ta pak má lepší reakce, běžně to je zpoplatněno, gratis to může být jen v reakci na vadu v garanci a to ješte není jisté, jako je špatná funkce kamery, a museli by to uznat. Pokud máme aktualozováno auto, je dobré udělat precizní huštění pneu, geometrii, kalibrace asistenčních systémů taky radarů kamery a světel, tj vycentrovat do základního nastavení a potom ještě precizně doladit na regloskopu, je na to VW detailní postup, zkrátka od A-Z. Někde se setkáte s igorací, jinde to dělají rádi, záleží na konkrétním servisu ale vždy platí objednání předem.
5) i pak platí bod 1)
6) nastudovat návody na asistenční systémy! Světla se páčkou k sobě a od sebe přepínají ale to chování se mění, zda je DYNAMIKA aktivní nebo ne ZEJMÉNA SE MĚNÍ, KDYŽ DYNAMIKA ZASÁHNE. Zkrátka když vidíte protijedoucí vozidlo které se neblíží po ideální trajektorii, ale je za rohem, tak potáhněte páčku blinkrů k sobě. Tím přepnete na tlumená. Oslněný může zavřít oči a při vysoké rychlosti Vás srazit (zejména unavený nemocný řidič co bere prášky apod)
7) Doporučuji se zaměřit na proměnlivé ovládání:
-v režimu DLA někdy tahem k sobě na protijedoucího bliknete, to tehdy, když je ještě za kopcem, a kamera neřídí světla ve smyslu stínování a světla nestínují.
-při stejném úkonu tahem k sobě ale už v době kdy vozidlo vyjede z horizontu, kamera ovládá stínování, světla stínují, a tahem k sobě na něj neblikáte ale deaktivujete DLA.
Následně nemáte DLA aktivní a musíte ho aktivovat.
Naposledy upravil(a) eauto1.cz dne 28.02.2020 11:04, celkem upraveno 1 x.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 25.02.2020 09:33
Re: DLA - oslňování protijedoucích vozidel
Super. Fakt dakujem velmi pekne za tuto vycerpavajucu odpoved. Velmi pomohlo