DSG převodovky a vše okolo nich

TDI, Bluemotion..
Odpovědět
Tattoomaen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 25.01.2012 18:26
Bydliště: Praha

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od Tattoomaen »

Já měním dle předepsaných intervalů u všech aut a v pohodě. Nikdy jsem neměl žádný problém.

zadar1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 25.06.2013 15:49
Bydliště: BA, Slovensko

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od zadar1 »

ja dávam Febi olej dsg G05 218 2A2 - 5L za 65€

menit budem po 30tisic, lebo mestsky provoz
Passat B8 Variant, 2.0 TDI, CRLB, 110kW, DSG6, r.v. 03/2015, 370tis. km

Lukáš_B8
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 10.11.2018 20:39
Bydliště: Ostrava

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od Lukáš_B8 »

Olej v převodovce jsem měnil při druhém intervalu výměny oleje ve 48 tkm a poznal jsem hladší přeřazení z 1. stupně na 2. Konkrétní auto je Passat B8 DSG 6Q s motorem 140 kW, předokolka.
madrian píše:"Jak často měníte v DSG olej, stačí 60.000km v pohodě, nebo to někdo zkracujete, jako motorový olej a děláte to dříve?"

Škoda, že nie je odpoveď. Robíte po 60k, alebo 30k?

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od eauto1.cz »

Podle mě,techniků z VW (důvod pro zamítnutí reklamace použitím neschválené náplně), i podle Sixty je použití jakéhokoliv oleje do DSG, kromě originálního, rizikové.
Podle Sixty to přímo souvisí s některými typickými závadami DSG.
Ty převodovky jsou jako motor, nejdražší, co na celém autě máte.
Dávat tam náhrady je jistě levnější, ale nestojí to za riziko vyšší amortizace a závad, podle mě je mnohem jednodušší si pořídit originál a kdo chce ušetřit, mimo autorizák levněji.
Všimněte si, že i Febi na obalu uvádí, že se jedná o "náhradu za číslo dílu" je to NÁHRADA neboli REPLIKA, KOPIE, ale není to originál.
Přílohy
adasdad.jpg
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

jmc
Řidič
Řidič
Příspěvky: 78
Registrován: 27.11.2018 18:24

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od jmc »

Ahoj všem, musím se zeptat bo nevím. Mám B8 110kw předokolka DSG. A vlastně poprvé jsem byl sním na horách a normálně se stím nedá vycouvat ani z parkoviště, když je to na kluzkém (ale né moc) sněhu lehce skopečka (jakože se bude couvat mírně do kopce). Jak se to auto dá s DSGčkem rozhoupat? Takle blbě mi couvat nešlo ani s autem se zadním náhonem. Mám pocit, že na zpátečku žádný asistenti nefungujou - nebo?

goblinN82
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 26.08.2018 16:37

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od goblinN82 »

Zdravím,

cca v dubnu/květnu budu kupovat B8 ročník 2015/16 a pořád se nemlžu rozhodnout jestli koupit s DSG nebo manuálem. Je tu někdo kdo by mi mohl dát u tohoto konkrétního auta srovnání jízdy s jednotlivými převodovkami? Moc děkuji :)

PS: aktuálně mám Ford Focus MK2 2008 1,6 85kW Ti-VCT s manuálem

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od CentriFUGA »

Máme teď v rodině dvě B8 v automatu - parádní.
U tohoto auta nemám přesnou zkušenost, ale u Superba II mám - měl jsem jak manuál, tak DSG. Potom co jsem koupil DSG, tak jsem koupil passata v DSG a naši po SII manuál taky Passata B8 v DSG.
To mluví asi za vše.
Manuál je všude stejný, ale u passata je DSG nyní hodně sofistikované, za prvé neřadí třeba do kopce při 55km/h nesmyslně 4ku, ale podrží krásně trojku - oproti SII z roku 2015 je u passata vidět, že řadí víc jako člověk. Na druhou stranu stále tam klidně drží 1200 otáček, ale je to výborně odhlučněné auto, kde není podtočení slyšet. Za mě, jako před 3mi lety zastánce manuálu jedině DSG. Do takového auta to už prostě patří...

Uživatelský avatar
golfmanik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 16.12.2007 15:59
Bydliště: Kosice, Slovakia

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od golfmanik »

rozmyslam medzi automatom a manuálnou prevodovkou. co by ste poradili, passat bude z Nemecka, prvy majitel servisovane vo vw. najazdene cca 160 tkm. kolko este vydrzi automat. prevodovka, neviem ako casto nemci menia olej
96kW + something more, KAT+EGR off, powered by BH MOTOR!

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od CentriFUGA »

DSG je velmi spolehlivé, když dostane péči.
Z Německa bude jistě řádně servisované a navíc na dálnici to tam hodí 6ku a jede na ní dlouho, není to žádné uskákané auto v Praze.
Já měl na Superbu II na SDG najeto 293.000km a naprosto bez problémů.
Olej se mění po 60.000km, tak akorát pohlídat aby to někdo nepřejížděl, DSG je na to choulostivé, u superba byly výměny pravidelné a odvděčilo se to výše zmíněným vysokým nájezdem.

Edit: U passata není nad čím přemýšlet, do takového auta ten automat patří. Já měl DSG superba, naši v manuálu, nyní mám passata také DSG a naši taky, protože se parkrát svezli s automatem a zjistili že to je fajn.

Uživatelský avatar
Tun3r
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 07.05.2009 08:56
Bydliště: Děčín

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od Tun3r »

zdravim panove a jak je to s čipováním? nekde jsem se docetl že 6Q DSG se nedoporucuje že je prevodovka jen do 350 Nm... naopak 7Q DSG ta sucha prevodovka už má kroutící moment vyšší a není problem.
VW Passat B8 Highline 4M DSG
VW Passat B5.5 Highline 74kw
VW GOLF GTI 20 jahre Edition GTi 154PS

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2876
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od kubisz »

7Q existuje vice typu a i mokra, ktera uz je snad do 500 Nm... 7Q sucha ale bude tak kolem 250 Nm... 6Q je myslim kolem 400Nm

edit: tady je to (snad) presne:
https://en.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox" onclick="window.open(this.href);return false;
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

mrako
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 23.10.2019 21:41

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od mrako »

Zdravím všechny clubáky. Mám problém s automatickou převodovkou, tak doufám, že mi zde dokážete pomoci.
Kupoval jsem auto s najetými cca 49500 km dne 31.10. v AAA v Praze. Je to Passat 140 kw 2.0 tdi, kombi, výroba konec roku 2016, automatická převodovka. Záměrně jsem vybíral auto s malým nájezdem a relativně nové kvůli tomu, abych nemusel investovat. Bohužel třetí den po nájezdu cca 450 km mi převodovka zahlásila nouzový režim na přístrojové desce a nešlo řadit, zůstala tam jednička. Nešla ani zpátečka. Jen opakuju, že to bylo cca 450 km po koupi a najel jsem s tím dvakrát cestu Plzeň - Praha a zpátky. Po vypnutí a zapnutí převodovka chybu nehlásila a dalo se dojet domu s nejvyšší opatrností, kdy jsem tam měl i dvojku a dál jsem to nezkoušel. Ale po chybě ani památky.
Tak jsem to nechal odtáhnout do servisu a ze servisu přišla zpráva, že se musí měnit celá převodovka dle jejich postupů a ddiagnostiky, které to hodilo. No je mi teď z toho úplně blbě, protože přesně tohle jsem nechtěl řešit a cena je asi 115 tis jen za převodovku a materiál.
Mám na Vás otázky

1 - je možné tu převodovku vůbec takto rychle zničit? V kolika km se typicky mění... Kdyť já na ní nic nenajel...
2 - řešili jste něco podobného s áčkama? jaká je šance na reklamaci jako skrytou vadu? Určitě jim to tam na reklamaci budu dávat, ale bojím se toho, že to neuznají. Zde by se mi hodili tipy, jak to s nima udělat... Protože moje verze je ta, že to musel někdo vodrovnat přede mnou a mně se to již jen projevilo. Za 50 tis přeci nelze vodrovnat převodovku...
3 - nemáte někdo tip na někoho, kdo se tím zabývá a udělá třeba repas za nižší cenu? Hodí se mi jakýkoliv ozkoušený tip i s tím, kolik to stálo.

A vím, že na áčka každý nadává a nemusíte mi psát, že byste od nich nic nevzali. Na mojí obranu, já si to auto ověřil snad všude jak to šlo, i s technikem jsme tam byli a nekupovali jsme auto za 100 tis, tohle bylo auto za skoro 600 tis, tak jsem věřil v to, že když je to relativně nové, že to bude ok.
Díky moc za všechny reakce.

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3883
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od swenak »

Zadokumentovat a předat do AAA, nedávat jinému mechanikovi. A prověřování a víra v AAA je tak nějak k ničemu.
Golf 6 GTI Edition 35, DSG

mrako
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 23.10.2019 21:41

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od mrako »

swenak píše:Zadokumentovat a předat do AAA, nedávat jinému mechanikovi. A prověřování a víra v AAA je tak nějak k ničemu.
díky, to samozřejmě udělám. půjdu tam reklamovat s tou zprávou ze servisu. pokud byste k tomu měli někdo něco víc, budu rád.

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2876
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: DSG převodovky a vše okolo nich

Příspěvek od kubisz »

https://youtu.be/qXDiHWloG8w" onclick="window.open(this.href);return false; a mnoho jinych; nechat si udelat nejlepe znalecky posudek, nebo alspon poradny vyjadreni ze znackovyho servisu a rovnou na ne s pravnikem... a mozna rovnou zadat vraceni penez
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“