NOVY SCIROCCO

1974 - 1992 & 2009 - 201.

Moderátor: George

Uživatelský avatar
Baxxter-GTI
Řidič
Řidič
Příspěvky: 123
Registrován: 29.09.2007 19:08

NOVY SCIROCCO

Příspěvek od Baxxter-GTI »

Tu mame foto new Scirocco:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
It's Nice To Be important, But Is More Important To Be Nice !

Obrázek

Uživatelský avatar
Jajin17
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 305
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: NOVY SCIROCCO

Příspěvek od Jajin17 »

Muj nazor je takovy ze je to fesak, ale co s etyce stareho Sciraa tak to je mnohem lepsi, myslim si ze vic se povedl treba Ford Mustang. :-)

Uživatelský avatar
zviratko
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10523
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moje zlatá Praha .........
Kontaktovat uživatele:

Re: NOVY SCIROCCO

Příspěvek od zviratko »

3. července 2008
Konečně je tu po letech volkswagen, který chytne za srdce. Agresivní, úžasně nepraktický, od pohledu rychlý... na cenu se ptáte až poté, co se do scirocca zamilujete. Připoutejte se, startujeme!
Klišé se používat v článcích nemají a vůbec největším prohřeškem je jimi začínat. V případě nového volkswagenu to ale jinak nejde: Sportovní vítr se vrací mezi volkswageny. A je až nečekaně čerstvý.

Sice skrývá techniku, kterou zná polovina bráchů se značkou volkswagenu na čumáku, v sciroccu je ale využita asi nejlépe. Golf GTI - od kterého si scirocco podvozek přímo vypůjčilo - má v tomhle drzounovi velkou konkurenci z vlastních řad. Pokud nepotřebujete stěhovat každý pátek půlku supermarketu do spižírny a koukáte po třídveřovém golfu, je scirocco jednoznačně lepší volbou.
Oproti konceptu iroc, který se představil předloni v Paříži, dostal chybějící písmenka do plného jména a tím také těžký úkol - vyrovnat se ikoně levných sportovních kupé sedmdesátých a osmdesátých let.
Scirocco
Giugiarův hranatý volkswagen se jménem vypůjčeným od větrů, které vanou od Sahary, je legendou, která je na světě ještě déle než VW Golf (o půl roku). Když v roce 1974 společně začínali, nebylo jisté, jak to skončí. V případě golfu to vědí všichni, u scirocca to vědí všichni, kterým voní benzin... a dnes i nafta. Nové scirocco tedy má na co navazovat.
Agresor
Scirocco = prototyp sportovního kupé. Rovnítko bylo designérům nového scirocca svaté. Novému autu dali pořádně řízné tvary, žádné ústupky praktičnosti a podobným - pro sportovce - nepodstatným hloupostem. Scirocco pro 21. století tak dostalo neskutečně agresivní a rychlé proporce.

Kdo se na něj zadívá, možná v něm najde shooting-brake - tedy karoserii, kterou kdysi vymysleli v Anglii, když chtěli jezdit na hony na lišku v kupé i s ohaři a puškami. Svislé zadní dveře ale sciroccu rozhodně sednou jako ulité.

Nový rychlý volkswagen dostal tvář, kterou časem budeme vídat v jemných obměnách na všech nových volkswagenech (už na podzim ji dostane i nový golf). Někomu možná nebude stačit přísný pohled čtyř očí a postrádá výraznou maskou chladiče, kterou nahradily dvě vodorovné lišty. (Mně rozhodně nechybí.)
Když za ním jedete, zdá se vám scirocco široké jako náklaďák. Má širokánské boky, do kterých se taktak vejdou sedmnácti- až devatenáctipalcové ráfky a směrem vzhůru rychle se zužující kabinu. Možná to ubírá na centimetrech prostoru uvnitř, ale kdo by to řešil.

Jaká barva sciroccu nejvíc sluší? Jednoznačně bílá a pak jedovatě zelená, skoro stejná, jakou oblékala scirocca před třiceti lety. Skvěle vypadá hlavně s černou prosklenou střechou. Ale pozor, sklo se pouze lehce vyklápí (o 39 milimetrů), odsunout vzad nejde, ubralo by to moc centimetrů pro hlavy posádky.

Nic pro klaustrofobiky
V žádném volkswagenu nemáte tak sportovní posez jako v sciroccu. Tak nízké čelní okno nemá snad žádné z běžných aut, která jsou dnes k mání. Když sedíte utopení u asfaltky v dobře tvarovaných sportovních sedačkách, cítíte se jako ve správném sporťáku. Dojem umocní černé čalounění stropu a úzká okna.

Neopakovatelný je pohled do hezky tvarovaného zpětného zrcátka. Spíš než auto za sebou si donekonečna prohlížíte boubelaté boky zadních blatníků, snažících se zakrýt zadní kola.
Na přístrojovce známé z eosu je plast s hrubou texturou, vše je typicky volkswagenovské - kolem sebe máte známé tvary, známé ovladače. Designéři se ale přeci jen občas odvázali. Třeba na skvěle vypadajících trojúhelníkových madlech dveří. Jen by nemusel jejich plast povrzávat, když za ně vezmete. Dojem narušuje oblouk kapličky budíků pod volantem, mohl by být nižší a měl by být odvážněji tvarovaný.

Z rychlých volkswagenů dostalo scirocco také nekulatý volant. V základní poloze padne dobře do ruky. Když potřebujete "ručkovat", je to o něco méně komfortní, hlavně díky zploštěné dolní části. Pupkáčům to prý ale usnadňuje nastupování.

Ze scirocca není vidět skoro do žádného směru. Boky spíše podvědomě cítíte, kvůli hodně širokým prvním (A) sloupkům se lépe projíždí pravá zatáčka, v levé vidíte náklaďák o něco později. Na couvání na milimetry bez pomoci parkovacích senzorů zapomeňte. Tak už to u dnešních aut bohužel bývá...

Kufr je jako u kupátka starého střihu. Víko je hodně malé, končí nad tlustým zadním nárazníkem, prosklení vede nad plechem, i beztak je ale spíše symbolické. Vysoký nárazník mimo jiné naznačuje, že se při stavbě chvályhodně kladl důraz na tuhost karoserie.

Poté, co proklejete konstruktéry za to, že se kufr nedá otevřít jinak než tlačítkem v řidičových dveřích nebo dálkovým ovládáním, se před vámi otevře "vana", která pojme 292 litrů. Když se sklopí zadní sedadla, naložíte až 755 litrů.

Tvarování zadních sedadel je stejně sportovní jako těch vpředu. Líbit se budou prořízlé opěrky hlavy. Volkswagen se netají tím, že dozadu počítal pouze s převozem dětí. Když máte ale do nějakých 180 centimetrů výšky a sedáváte za volantem na "krátkou ruku", vejde se za vás ještě jeden stejně tak vysoký dospělák. Hlavu bude mít nadoraz u stropu, místa pro nohy zbyde akorát.
Benzin mu sluší
Vyzkoušeli jsme vrcholovou verzi s nejsilnějším motorem, který lze zatím do scirocca pořídit. Je to dvousetkoňový přímovstřikový a turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitr, který známe z Golfu GTI. V našem případě spolupracoval s šestitupňovým automatem se dvěma spojkami.

Dvě stě koní ze sebe dává to nejlepší v každém momentu, výkonová křivka je hodně vyhlazená, takže motoru jako by chyběla typická výkonová špička. Táhne nezdolně ve velkém rozsahu otáček až 280 newtonmetrů kroutícího momentu. Výfuk naladili už do výroby tak skvěle, že je zbytečné zapínat rádio. Kdo má brumlání a poprskávání výfuku rád, bude jezdit s otevřeným okénkem.
Při normální svižné jízdě jsme se dostali někam k deseti litrům benzinu. Ostrá rychlostní zkouška v serpentinách znamenala skoro 24litrovou spotřebu.

Šestistupňová převodovka DSG odstartovala módu dvouspojkových převodovek, v sciroccu tedy nesmí chybět. Řadí plynule, bez ztráty výkonu při přeřazování, a taky prý uspoří nějaké palivo.

Když jedete hodně zostra, je třeba navolit sportovní režim, jinak je pro ambice scirocca hodně lenivá. Asi v žádném volkswagenu není rozdíl mezi mody DSGčka tak patrný. Když řežete zatáčky na standardní "D", může se vám občas stát, že motor točí moc nízké otáčky, ale převodovce se podřazovat nechce. Ve sportovním režimu S je všechno vpořádku, nechá motor hezky vytáčet a řadí tak dobře jako vy. ...Skoro.

Pokud vám řazení elektroniky i přesto není po chuti, můžete řadit páčkami na volantu (levou dolů, pravou nahoru). Není třeba voličem přepínat do manuálního režimu, páčku jednoduše zmáčknete, kdykoliv se vám zachce a převodovka - pokud může - přeřadí. Po nějakých pěti až sedmi sekundách bez vašeho řazení se DSGčko zase vráti do automatického modu.

V nabídce bude ještě turbodmychadlem a kompresorem přeplňovaná benzinová jedna-čtyřka s výkonem 160 koní, ke které bude možno přiobjednat převodovku DSG se sedmi stupni. Všechny benzinové motory v sciroccu tak nesou označení TSI, základni převodovkou je šestistupňový manuál.

Časem ještě přibude slabší TSIčko (pouze s turbem) 1,4 s výkonem 122 koní. Český dovozce předpokládá, že nejžádanější na českém trhu bude právě tato jednotka.

Kdo raději čepuje naftu, zvolí 140koňové TDIčko. Ale pozor, na příští rok se oblíbený dvoulitrový turbodiesel chystá do scirocca i ve 170koňové verzi.

Zábava
Třídveřový dravec nejen dravě vypadá, ale také tak jezdí. Podvozek - tolik oceňovaný v golfu - je v sciroccu snad ještě lepší. Dvě stovky koní umí na silnici přenést bez problémů, nižší těžiště a pár kilo míň oproti Golfu GTI se projevilo pozitivně. Při normální jízdě je scirocco hezky klidné, při řádění hravé jako motokára. Když si ho před zatáčkou "připravíte", dá se prosvištět, jak se patří.

Jako každé auto s pohonem předních kol je i scirocco ze své podstaty nedotáčivé. Chce to ale hodně neomalené jednání a vysokou rychlost. Že nebude chtít zatáčet, vám ale dá včas vědět. A když si umíte záď před zatáčkou správně rozkývat, tak vám do ní pak přetáčivě pomůže.
Řízení je hezky přesné, scirocco ho poslouchá na slovo. Je akorát tak strmé, abyste si v zatáčkách byli jistí a nemuseli zbytečně ručkovat ani lovit správnou stopu.

Podvozek je hodně tvrdý, ale tak to má u sportovního auta být. Kdo s ním chce jezdit do práce, může si připlatit za aktivní tlumiče, které umožňují měnit tvrdost odpružení.

Celý systém aktivního podvozku u Volkswagenu pojmenovali DCC. Elektronika neustále přizpůsobuje jeho charakteristiku aktuálním jízdním podmínkám. Předdefinované programy jsou tři: od komfortního, přes normální, až po tvrdé sportovní. Stiskem tlačítka před řadicí pákou se mění nejen tuhost odpružení, ale také tuhne řízení a zostřuje se reakce na sešlápnutí prostředního a pravého pedálu.

Při dovádění na klikaticích dokonale vyžehlených asfaltek kolem Lisabonu, kam nás Volkswagen na mezinárodní prezentaci pozval, jsme došli až na limit brzd. Ve třiatřicetistupňovém vedru stačilo pár prudších zabrzdění a museli jsme v oblacích bílého kouře scirocco odstavit a čekat až kotouče vychladnou a začnou zase brzdit. Slabší verze mají ještě ke všemu kotouče s menším průměrem.
Jméno si zaslouží
Už dlouho nevyrobil Volkswagen auto, které by na první pohled i dotek chytlo za srdce. Scirocco je důstojným pokračovatelem legendárního kupé, kterého vzniklo skoro 800 000 exemplářů.
Rychlé, dravé, hravé - přesně takové, jaké má auto se sportovním duchem být. Pokud máte rádi zábavné předokolky, je scirocco víc než dobrá volba. Čeští zájemci na něj ale budou muset počkat až do listopadu. Výroba se v portugalské továrně Volkswagenu rozběhne naplno po prázdninách.

České ceny prozatím neznáme. Německá cena základní 122koňové verze je 21 750 euro, cena verze 1,4 TSI 160 koní je pak 23 300 euro.

Základní výbava: 17palcová kola, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, kožený volant, elektricky ovládaná okna, poloautomatická klimatizace Climatic, ESP, brzdový asistent, šest airbagů, sportovní podvozek.

Autoři:
František Dvořák iDNES.cz
*
®
*
VW, Audi shop & zubehör : http://www.vwaudishop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

♀♂

14. VW Golf meeting Podroužek 2o19
*

Uživatelský avatar
Benne
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3706
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: pri BratislaVWe :)

Re: NOVY SCIROCCO

Příspěvek od Benne »

to auto chcem !!! 8O

Uživatelský avatar
Duck
Profík
Profík
Příspěvky: 963
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: NOVY SCIROCCO

Příspěvek od Duck »

až si budu někdy kupovat nový VW tak tohle je jasný volba :evil:
http://www.vhmarket.cz
Internetový obchod pro Váš pohodlný život - Audio-Video, Bílá Technika, Zahrada, Dílna, Fashion, Hračky, Autodoplňky
Střešní nosiče, autoboxy a nosiče kol značek THULE, NEUMANN, HAKR, aj.

Uživatelský avatar
Kuja
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 202
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: NOVY SCIROCCO

Příspěvek od Kuja »

No jako majitel staryho Scirocca MK2 sem z toho dost zklamanej :-( Spis sem zvedavej,jaky to bude nazivo a jak se v tom pojede. Jinak podle popisu to uz nema tu stavu jako driv :(

Uživatelský avatar
Envio
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1385
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: NOVY SCIROCCO

Příspěvek od Envio »

Krásný auto.. Viděl jsem ho na vlastní oči v Ženevě a fakt moc hezký.. :wink:

Uživatelský avatar
čapik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2414
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: NOVY SCIROCCO

Příspěvek od čapik »

Kuja píše:No jako majitel staryho Scirocca MK2 sem z toho dost zklamanej :-( Spis sem zvedavej,jaky to bude nazivo a jak se v tom pojede. Jinak podle popisu to uz nema tu stavu jako driv :(
nemá šťávu oproti starým scirům??? Tohle auto s 2,0 TFSI, bude zábavný až až.... Vůbec bych se toho nebál, starou legendu scirocca s přehledem pokoří.....
My fast doesn´t like hondas * * * * *

Uživatelský avatar
Kuja
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 202
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: NOVY SCIROCCO

Příspěvek od Kuja »

čapik píše:
Kuja píše:No jako majitel staryho Scirocca MK2 sem z toho dost zklamanej :-( Spis sem zvedavej,jaky to bude nazivo a jak se v tom pojede. Jinak podle popisu to uz nema tu stavu jako driv :(
nemá šťávu oproti starým scirům??? Tohle auto s 2,0 TFSI, bude zábavný až až.... Vůbec bych se toho nebál, starou legendu scirocca s přehledem pokoří.....
No me jde spis o to kouzlo toho auta :-) Ne o to bejt v primce rychlejsi :-) Tohle auto je po technicky strance uplne nekde jinde. Spis me stve,ze z toho udelali placatyho Golfa....nevypada to jako coupe :-( Ale jak sem psal....finalni obrazek si udelam az se v tom projedu :-) Ale stejne bych mozna dal prednost Eosu....Ten aspon jako sportak vypada....

Uživatelský avatar
Benne
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3706
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: pri BratislaVWe :)

Re: NOVY SCIROCCO

Příspěvek od Benne »

Kuja píše:
čapik píše: nemá šťávu oproti starým scirům??? Tohle auto s 2,0 TFSI, bude zábavný až až.... Vůbec bych se toho nebál, starou legendu scirocca s přehledem pokoří.....
No me jde spis o to kouzlo toho auta :-) Ne o to bejt v primce rychlejsi :-) Tohle auto je po technicky strance uplne nekde jinde. Spis me stve,ze z toho udelali placatyho Golfa....nevypada to jako coupe :-( Ale jak sem psal....finalni obrazek si udelam az se v tom projedu :-) Ale stejne bych mozna dal prednost Eosu....Ten aspon jako sportak vypada....
tak si kup nove bryle, sportovejsie VW v seriovej vyrobe som dlho nevidel :) Nadherne sportove auto,s klinovitym profilom, nizucke, siroke, neviem co viac potrebujes... je to individualne, to urcite, ale myslim si, ze toto ma vacsiu stavu ako stare sciro :)

Uživatelský avatar
Kuja
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 202
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: NOVY SCIROCCO

Příspěvek od Kuja »

Benne: Ja ti nevim...ale pod klinovitym profilem si predstavuju uplne neco jinyho nez placatyho Golfa :) Vypada to jak nakupni taska :) Kola az v krajich karoserie. Nazivo sem to nevidel,ale doufam ze brzo uvidim a klidne pak prehodnotim svoje vyroky :) btw Nevim,jak moc sis cetl ten clanek,ale G VI ma mit stejny predni svetla :) Stary Scirocco bylo taky Golf,ale ne tak okate :D

Uživatelský avatar
maro
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1604
Registrován: 10.10.2007 18:13
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Re: NOVY SCIROCCO

Příspěvek od maro »

přesně jak píše kuja,tady to nemá už nic společného se scirocem,název scirocco měly už nechát dál spát a ne ho po 16 letech oprašovat,takový golf a passat šel vývojem a postupem času se dopracoval až k dnešní podobě,ale co scirocco a jetta,udělaly se dvě řady pak dlouho nic a najednou skok.prostě je to muj názor a asi ne jen muj,tady to pochopí jen srdcaři kdo mají tady ty auta,samozřejmě nic proti osatatním

Uživatelský avatar
Kuja
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 202
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: NOVY SCIROCCO

Příspěvek od Kuja »

Benne: Jeste sem zvedavej na cenu. Sem normalne vydelavajici clovek a cca 800tis za tvoji opevovanou vrcholnou verzi s 2.0TFSI s DSG mit opravdu nebudu. A platit leasing 18tis mesicne. To si radsi poridim bydleni. Jestli to bude stat nejak normalne. Na urovni puvodniho Scirocca v ty dobe,tak to bude terno. Jinak to upadne v zapomneni.

Uživatelský avatar
čapik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2414
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: NOVY SCIROCCO

Příspěvek od čapik »

no to je další otázka. Pokud jak píše KUJA bude stát SCIRO 2,0 TFSI DSG 800, tak je to míň než Golf GTI DSG... Tím by si nas..li do vlasního hnízda. No nechme se překvapit na ceny...
My fast doesn´t like hondas * * * * *

Uživatelský avatar
čapik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2414
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: NOVY SCIROCCO

Příspěvek od čapik »

našel jsem ceny v DE (porovnávám samo stejné motory)

Scirocco 2,0 TSI 25.550eur
Scirocco 2,0 TSI DSG 27.400eur

Golf GTI 25.650eur
GOLF GTI DSG 27.500eur

hm, když neberu v potaz výbavu, kterou má asi GTI rozsáhlejší, tak nechápu cenovou politiku VW


ještě pro úplnost EOS

EOS 2,0 TFSI 31.450eur
EOS 2,0 TFSI DSG 33.225eur
My fast doesn´t like hondas * * * * *

Odpovědět

Zpět na „Scirocco“