Dlouhá doba reakce zpátečky, DSG

benzínové motory...
OndraB8
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 12.10.2015 15:07

Re: Dlouhá doba reakce zpátečky, DSG

Příspěvek od OndraB8 »

1) Ono se to děje při klidnějším rozjezdu, kdy dojde k přeřazení na dvojku kolem 2 000 ot. Pokud na to šlápnu a otáčky letí nahoru, je to mnohem lepší.

2) Tohle lze nejlépe odhalit při jízdě v serpentinách do kopce, kdy v režimu převodovky D (nikoliv S), před zatáčkou spadnou otáčky hodně nízko a následný průjezd zatáčkou a výjezd už dávám dost plynu a než se to sebere z toho téměr volnoběhu, tak to chvíli trvá a pak při podřazení cukne. Navíc když dám manuál a podřadím před zatáčkou např. na 3ku, taky to občas dost cukne (pocit, jak když nejsou srovnané otáčky a auto najednou začne hodně brzdit motorem).

3) To jsme si ujasnili :-)

4) Děje se furt, ale není to nic, kvůli čemu bych nemohl spát, spíš taková drobnost.

Zkusím ještě chvíli pátrat, ale chtělo by to se svézt s jiným BiTDI, abych to mohl porovnat.
VW Passat B8 2.0 BiTDI R-Line

Uživatelský avatar
DodoGT
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 231
Registrován: 10.03.2015 08:47
Bydliště: Prešov Slovensko

Re: Dlouhá doba reakce zpátečky, DSG

Příspěvek od DodoGT »

1) mylsim si ze som sa uz s tym autom rozbehoval maximalne rozne a nikdy som to nepocitil od uplne jemneho rozjazdu po podlahu nic

2) aj to som skusal jasne stane sa ze to auto cukne ale ten zatah je hned s uknutim tak ze skor pocitujem kopanec ktory trva az do preradenia dalsieho stupna co je uplne prirodzene
JE: VW Passat B8 BiTDI 4MOTION Limo Highline R19, LED-DLA, Light Assist, LightVision, ergoComfort, Alcantara, DCC, AID, DiscoverPro, DYNAUDIO, Keyless Access, 230V, Area View 360, EA, TJA, LA, SAP, PR..

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Dlouhá doba reakce zpátečky, DSG

Příspěvek od eauto1.cz »

OndraB8 píše: když akceleruji a uberu plyn, což má být signál k přeřazení nahoru, převodovce chvíli trvá než to pochopí
To jsi někde četl pro DQ500, nebo vymyslel?
Kromě toho jsme v sekci benzín a né diesel...

DQ200 je sedmikvalt suchá ale, DQ500 je sedmikvalt mokrá RS TT Kodiaq Passat Tiguan Golf atd...

Ubrání plynu není žádný signál pro řazení! Přečti si návod na DSG.
Rozjezd:
Má se dávat plynu akorát, ani lechtat plyn, ani plný, ideálně je dávat plyn tak akorát= ve fázi jízdy.
Před fází rozjezdu se vyplatí z volnoběhu plyn přidávat velmi citlivě, jinak to cukne.

Ideál je polechtat z volnoběhu třeba na 1000ot auto ví že se má rozjet ale nejdříve řadí, pouští spojky a vypíná AH, nemá smysl otáčky za tu půlsekundu zvýšit na 2000-3000 ale spíš vyčkat tak, že se zvednou jen nepatrně třeba na 1200ot jen cca!!!

Když cítíš že se spojky pouští do záběru a brzdy pustily, to je krátce po přidání, tak velmi jemně ale plynule a hladce přidat na čtvrt-půl nebo třičtvrtě plynu cca, někde v tom rozmezí. Né dávat 10% nebo 90% plynu. Pak to buď škube nebo prokluzuje.

Pouštění brzd přes AH se dá nastavit na tři úrovně, komu to škube,dejte to na soft, doporučuji, to je základ pro plynulou jízdu.
U parkování to vyžaduje totální klid, kdo spěchá, AH vypnout.
Ještě do toho kope asistent parkování který taky auto umí kopat do brzd, takže s tím počítat, kdo spěchá, vypnout, nebo plynule, no problem.

Jízda
Ubrání signalizuje deceleraci a předřazuje se nižší rychlost.
Potom když přidáš, auto musí tu nižší vyřadit a předřadit vyšší a pak teprve pouštět spojky a to už máš dávno velký rozdíl otáček, zatím co auto řadilo, jsi přidával, pak se nediv, že to škubne, když se chováš nepředvídatelně.
Totéž platí opačně, před decelerací když přidáš, tak předřazuje zase, ale musíš vždy vědět, při jakém krouťáku to ještě drží a kdy se to už dusí tak, že to podřazuje i při zrychlování tedy řadí dolů když chceš akcelerovat paradoxně. To má každý motor a každé DSG jinak nastaveno dle verze.

Základ je předvídatelné plynulé chování. Jednoduché jako facka. Většinou to kope těm, co jezdí jak kopyta, totéž řazení šaltrou když rychlost není nulová. Pak se nediv.
Perlička na závěr, zařazením P pokud auto nemá nulovou rychlost dochází k roztrhnutí skříně převodovky.
Kdo zná konstrukci DSG, tak ví, kdo nezná, ten ať si nachystá kilo-dvě-tři-čtyři dle verze, na novou převodovku :idea:
Jasně je v návodu řadit zpátečku a parkování jen při nulové rychlosti. I rychlost 0.5kmh umí převodovku roztrhnout a při reklamaci to je zaznamenáno v jednotce a garance padá pro nevhodné zacházení.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“