SHARAN/ALHAMBRA 7N od 2010 - kdo už má? První zkušenosti
Moderátor: čapik
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: SHARAN/ALHAMBRA 7N od 2010 - kdo už má? První zkušenosti
Já jsem si za těch cca 20let co Sharan je na trhu všiml, že Sharan měl vždy vyšší kvalitu než Alhambra a dříve byl nejhorší Galaxy.
Jasně že to jede z jedné linky ale to nehraje roli.
Bylo to jasně vidět na převodovkách nebo dveřích hned při pohledu atd. Netvrdím že to tak je i u 7N ale uvidíme...
1) Desky jsou uloženy do plechových pružin, takže více napružit?
2) Výrobní vada, je tu o tom téma, vůle mezi plasty...
3) Možná že je nutné ty dveře povolit na karosérii a znova vycentrovat.
4) To je individuální. Nejsi sám a už to hlásilo více lidí. Ale většina problémy zatím nemá ani po 300.000km.
5) Kup si JAPONSKÝ kompresor DENSO a měl by být klid. Vyrábí je pak jestě více firem v EU přímo pro VW, ale nevydrží to nic moc, ty polské SUNDEN nevydrží někdy ani 2 roky. Ještě je Delphi z EU. Doporučuji každý rok výměnu náplně,né kvůli médiu,ale je třeba doplnit olej do média R134a které maže kompresor. Zajímalo by mě, zda někdo kontrolujete druhou olejovou náplň přímo v kompresoru a jaký olej tam patří. To může být achylova pata.
6) To cvaká podvozek nebo něco u motoru? (Elektronika) Možná že to dělá bufík. Někdy okolo roku 2014 mají Nezávislé bufíky jiný software. Nevím zda proto, že jsou jiné Klimatronic jednotky, (ty byly už dříve) a nebo zda se vylepšovala nějaká chyba nebo vlastnosti, ale přímo na bufíku je nálepka SW 4840/41 přičemž 4841 je novější a když vytáhneš pojistku na bufík uvidíš, zda to přestane cvakat.
Jasně že to jede z jedné linky ale to nehraje roli.
Bylo to jasně vidět na převodovkách nebo dveřích hned při pohledu atd. Netvrdím že to tak je i u 7N ale uvidíme...
1) Desky jsou uloženy do plechových pružin, takže více napružit?
2) Výrobní vada, je tu o tom téma, vůle mezi plasty...
3) Možná že je nutné ty dveře povolit na karosérii a znova vycentrovat.
4) To je individuální. Nejsi sám a už to hlásilo více lidí. Ale většina problémy zatím nemá ani po 300.000km.
5) Kup si JAPONSKÝ kompresor DENSO a měl by být klid. Vyrábí je pak jestě více firem v EU přímo pro VW, ale nevydrží to nic moc, ty polské SUNDEN nevydrží někdy ani 2 roky. Ještě je Delphi z EU. Doporučuji každý rok výměnu náplně,né kvůli médiu,ale je třeba doplnit olej do média R134a které maže kompresor. Zajímalo by mě, zda někdo kontrolujete druhou olejovou náplň přímo v kompresoru a jaký olej tam patří. To může být achylova pata.
6) To cvaká podvozek nebo něco u motoru? (Elektronika) Možná že to dělá bufík. Někdy okolo roku 2014 mají Nezávislé bufíky jiný software. Nevím zda proto, že jsou jiné Klimatronic jednotky, (ty byly už dříve) a nebo zda se vylepšovala nějaká chyba nebo vlastnosti, ale přímo na bufíku je nálepka SW 4840/41 přičemž 4841 je novější a když vytáhneš pojistku na bufík uvidíš, zda to přestane cvakat.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 27.10.2015 08:23
Re: SHARAN/ALHAMBRA 7N od 2010 - kdo už má? První zkušenosti
Zdravím pánové.
5 let jsem jezdil se Sharanem 2,0TDI 103kW, rozhodl jsem se pro změnu. Jednak mám nalítáno 200tis km a jedna se z toho stává pokladnička.
Mám v hledáčku ojetého Sharana r.v. 5/2011, motor 2,0 TSI 147kW s DSG /6 najeto cca 67tis. Máte někdo zkušenosti s touhle kombinací.
Díky za tipy rady a poznatky.
5 let jsem jezdil se Sharanem 2,0TDI 103kW, rozhodl jsem se pro změnu. Jednak mám nalítáno 200tis km a jedna se z toho stává pokladnička.
Mám v hledáčku ojetého Sharana r.v. 5/2011, motor 2,0 TSI 147kW s DSG /6 najeto cca 67tis. Máte někdo zkušenosti s touhle kombinací.
Díky za tipy rady a poznatky.
-
- Řidič
- Příspěvky: 86
- Registrován: 31.07.2008 08:43
- Bydliště: Plzensko
Re: SHARAN/ALHAMBRA 7N od 2010 - kdo už má? První zkušenosti
eauto1.cz díky za informace.
Konečně jsem si mohl Sharana prolézt a je to jak říkáš.
V 7 místném provedení je to větší kombík. Ale je pravda, že starý Sharan v 7 místném provedení nemá kufr žádný.
Velikost zadního otvoru je fakt dost malá. A docela mě zarazilo místo ve druhé řadě (místo nad hlavou), čekal jsem zlepšení a přišlo mně to tak nějak na stejno. Nový bude určitě bezpečnější..ale vzhledem k širokým A sloupkům a nižšímu poseze jsem si tam připadal jak v tanku:-) a stísněně.
Jinak pár příhod z parkoviště:
Pán nakládající kočárek do nového Sharana mladé mamince vtloukal do hlavy, jak je Sharan obrovský auto, a že v něm odvezl i to, co nešlo odvézt Tranzitem.
Na druhou stranu. V novém Sharanu 6 lidí + kočárek, kočárek se musel rozložit, když slečně nešlo kočárek nandat do auta, přišel chlap a nějak ho tam narval. Jsem v tu chvíli chtěl škodolibě otevřít kufr a vyndat nerozložený kočárek
No doufám, že Sharan vydrží než malej odroste a pak už to asi bude jedno. Nebo do té doby udělají novou generaci, která bude trochu větší. Protože nový Touran bych řekl, že dost dýchá Sharanu na záda. Myslím, že třeba kufr je širší než u Sharana.
Konečně jsem si mohl Sharana prolézt a je to jak říkáš.
V 7 místném provedení je to větší kombík. Ale je pravda, že starý Sharan v 7 místném provedení nemá kufr žádný.
Velikost zadního otvoru je fakt dost malá. A docela mě zarazilo místo ve druhé řadě (místo nad hlavou), čekal jsem zlepšení a přišlo mně to tak nějak na stejno. Nový bude určitě bezpečnější..ale vzhledem k širokým A sloupkům a nižšímu poseze jsem si tam připadal jak v tanku:-) a stísněně.
Jinak pár příhod z parkoviště:
Pán nakládající kočárek do nového Sharana mladé mamince vtloukal do hlavy, jak je Sharan obrovský auto, a že v něm odvezl i to, co nešlo odvézt Tranzitem.
Na druhou stranu. V novém Sharanu 6 lidí + kočárek, kočárek se musel rozložit, když slečně nešlo kočárek nandat do auta, přišel chlap a nějak ho tam narval. Jsem v tu chvíli chtěl škodolibě otevřít kufr a vyndat nerozložený kočárek
No doufám, že Sharan vydrží než malej odroste a pak už to asi bude jedno. Nebo do té doby udělají novou generaci, která bude trochu větší. Protože nový Touran bych řekl, že dost dýchá Sharanu na záda. Myslím, že třeba kufr je širší než u Sharana.
Golf IV, Sharan II, 2.0 TDI, BRT, 2007, Golf Plus, 2012, CFHC
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 30.10.2015 22:38
Re: SHARAN/ALHAMBRA 7N od 2010 - kdo už má? První zkušenosti
Zdravím,cikulik píše:Zdravím pánové.
5 let jsem jezdil se Sharanem 2,0TDI 103kW, rozhodl jsem se pro změnu. Jednak mám nalítáno 200tis km a jedna se z toho stává pokladnička.
Mám v hledáčku ojetého Sharana r.v. 5/2011, motor 2,0 TSI 147kW s DSG /6 najeto cca 67tis. Máte někdo zkušenosti s touhle kombinací.
Díky za tipy rady a poznatky.
Proč od nafty k benzínu? Řeším obdobný problém. Rozhoduji se mezi 1.4 TSI a 2.0 TSI.
Je tady někdo kdo vlastní 1.4 TSI,nebo má s tímto motorem dlouhodobější zkušenosti? Zajímá mě spotřeba a použitelnost. Děkuji.
- Mrsta
- Řidič
- Příspěvky: 136
- Registrován: 01.09.2013 13:50
- Bydliště: Praha - Východ
Re: SHARAN/ALHAMBRA 7N od 2010 - kdo už má? První zkušenosti
Zdar autobusáci,
tak jsem taky konečně sehnal mazlika z říše, koupeno v autohauzu.
Je to Sharan Highline 2011, 125 kW, DSG, najeto 113 000 km, 7 míst.
Máme ho tři dny a najeto cca 800 km, tak zatím žádné zkušenosti. Prvotní dojmy jsou naprosto perfektní a zatím jsme nenašli nic, co by nám vadilo
tak jsem taky konečně sehnal mazlika z říše, koupeno v autohauzu.
Je to Sharan Highline 2011, 125 kW, DSG, najeto 113 000 km, 7 míst.
Máme ho tři dny a najeto cca 800 km, tak zatím žádné zkušenosti. Prvotní dojmy jsou naprosto perfektní a zatím jsme nenašli nic, co by nám vadilo
VW Sharan 2011, 125kW, DSG
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: SHARAN/ALHAMBRA 7N od 2010 - kdo už má? První zkušenosti
Supr kára, hlavně to má trošku té výbavy a i nějaké ty koníky...
Tak je to správné soudruzi, tak to má být.
Když zmáčkneš několikrát tlačítko rádio, tak tam je volba AM FM a máš tam i DAB?
TV asi nemáš v položce Media?
Alcantara pod řidičem ještě není zničená?
Podívej se prosím Tě, zda lze snadno demontovat tu šestou a sedmou sedačku ven
a napiš to přímo tady: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=369&t=308823" onclick="window.open(this.href);return false;
Mělo by to držet celý ten modul těch sedaček jen na dvou nebo čtyřech šroubech do podlahy. Je to tak?
Chce to ještě VW GTI pedály,barevný maxidot a nový klimatronic a nový facelift volant a zrcátko a bude to fešák
Tak je to správné soudruzi, tak to má být.
Když zmáčkneš několikrát tlačítko rádio, tak tam je volba AM FM a máš tam i DAB?
TV asi nemáš v položce Media?
Alcantara pod řidičem ještě není zničená?
Podívej se prosím Tě, zda lze snadno demontovat tu šestou a sedmou sedačku ven
a napiš to přímo tady: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=369&t=308823" onclick="window.open(this.href);return false;
Mělo by to držet celý ten modul těch sedaček jen na dvou nebo čtyřech šroubech do podlahy. Je to tak?
Chce to ještě VW GTI pedály,barevný maxidot a nový klimatronic a nový facelift volant a zrcátko a bude to fešák
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- Mrsta
- Řidič
- Příspěvky: 136
- Registrován: 01.09.2013 13:50
- Bydliště: Praha - Východ
Re: SHARAN/ALHAMBRA 7N od 2010 - kdo už má? První zkušenosti
DAB ani TV nemám.eauto1.cz píše: Když zmáčkneš několikrát tlačítko rádio, tak tam je volba AM FM a máš tam i DAB?
TV asi nemáš v položce Media?
Není, všechno je jako nové.eauto1.cz píše:
Alcantara pod řidičem ještě není zničená?
Těch šroubů je tam asi víc. Předek sedaček je zaplastovaný, ale vypadá to, že by to něměl být moc velký problém demontovat.eauto1.cz píše: Podívej se prosím Tě, zda lze snadno demontovat tu šestou a sedmou sedačku ven
a napiš to přímo tady: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=369&t=308823" onclick="window.open(this.href);return false;
Mělo by to držet celý ten modul těch sedaček jen na dvou nebo čtyřech šroubech do podlahy. Je to tak?
Jo, pár nápadů by byloeauto1.cz píše: Chce to ještě VW GTI pedály,barevný maxidot a nový klimatronic a nový facelift volant a zrcátko a bude to fešák
VW Sharan 2011, 125kW, DSG
-
- Řidič
- Příspěvky: 65
- Registrován: 15.06.2008 20:15
Re: SHARAN/ALHAMBRA 7N od 2010 - kdo už má? První zkušenosti
Vyskočila mi hláška chyba AdBlue. A už to nesvieti. Ostalo to zapísané v diagnostike ?
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: SHARAN/ALHAMBRA 7N od 2010 - kdo už má? První zkušenosti
Buď sporadická chyba a nebo závada.
Na diagnostiku můžeš zajet pro jistotu.
Pokud je to závada, tak to brzy poznáš.
Mi to takhle párkrát bliklo na display ale pak už se rozsvítila kontrolka motoru žlutá.
Nejdříve šla asi 2x smazat a pak už se odstartoval odpočet dojezdu km AdBlue.
Bylo nutné měnit čidlo v AdBlue nádrži.
Popsané to je v příslušném téma zde: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=369&t=297473
Tak tam potom napiš jaké jsi měl zážitky Ty
Na diagnostiku můžeš zajet pro jistotu.
Pokud je to závada, tak to brzy poznáš.
Mi to takhle párkrát bliklo na display ale pak už se rozsvítila kontrolka motoru žlutá.
Nejdříve šla asi 2x smazat a pak už se odstartoval odpočet dojezdu km AdBlue.
Bylo nutné měnit čidlo v AdBlue nádrži.
Popsané to je v příslušném téma zde: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=369&t=297473
Tak tam potom napiš jaké jsi měl zážitky Ty
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 29.03.2013 20:34
Re: SHARAN/ALHAMBRA 7N od 2010 - kdo už má? První zkušenosti
V pátek 20.11.2015 jsem objednal, pravda trošku naslepo, Sharan Highline 2,0 TSI 162kW 6DSG. Na konci února 2016 budu moudřejší. V benzínu předváděčku neměli, jen naftu. Měl jsem ji na víkend. Všechno OK, jen jsem byl zklamaný ze zvukového projevu TDI 135 kW. Ve spodních otáčkách nepříjemně duněl a vůbec nevydával příjemné zvuky. Navíc u auta za mega by motor mohl být utlumenější. To také byla poslední kapka pro benzín. Jinak jsem s TDI jel eko-jízdu za 6,6 litru, ale motor byl syrový, jen 500 km. U 2,0 TSI počítám s o 2 litry vyšší spotřebou. Ale za to ticho to stojí, navíc odpadnou nepříjemnosti s močovinou, filtrem pevných částic, přihřívačem motoru Webasto apod.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 29.03.2013 20:34
Re: SHARAN/ALHAMBRA 7N od 2010 - kdo už má? První zkušenosti
Jen s 1,4 TSI 103 kW 7DSG v Touranu 2013. Dlouhé trasy za 6,5, krátké do osmi. Ale to tichoučko! Jel jsem s 1,6 TDI, podle TSI je to Zetor.petr_n píše:Zdravím,cikulik píše:Zdravím pánové.
5 let jsem jezdil se Sharanem 2,0TDI 103kW, rozhodl jsem se pro změnu. Jednak mám nalítáno 200tis km a jedna se z toho stává pokladnička.
Mám v hledáčku ojetého Sharana r.v. 5/2011, motor 2,0 TSI 147kW s DSG /6 najeto cca 67tis. Máte někdo zkušenosti s touhle kombinací.
Díky za tipy rady a poznatky.
Proč od nafty k benzínu? Řeším obdobný problém. Rozhoduji se mezi 1.4 TSI a 2.0 TSI.
Je tady někdo kdo vlastní 1.4 TSI,nebo má s tímto motorem dlouhodobější zkušenosti? Zajímá mě spotřeba a použitelnost. Děkuji.
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: SHARAN/ALHAMBRA 7N od 2010 - kdo už má? První zkušenosti
Tady někdo pochyboval o kvalitě?
V době kdy píšu tento text je únor 2016.
První registrace leden 2013.
Necelé tři roky staré auto.
Sharan Trendline
2.0 TDI 103kW
498.000 km (to není překlep-čtyřistadevadesátosmtisíckm)
Sedačka řidiče ok, volant ok, manžeta řadící páky OK, koroze nic, motor ok, převodovka ok, vzhled viz foto, a technika bez problémů, prodávající tvrdí, že lze jezdit i pod tabulkovou spotřebu (VW udává průměr u 103kW verze: 6,9) a mimochodem není problém okamžitě nová STK+ME, auto je zkrátka OK, dle prodávajícího plně funguje klima, přihřívač i elektrická ručka, ESP, zadní víceprvek bez vůlí a auto vykazuje vzhledem k ujeté vzdálenosti minimální amortizaci,
Orientační cena nového byla cca 34.000euro, cena nyní cca 12.000euro
Auto vypadá jako půl roku stará předváděčka a to i detaily pogumovaných plastů, viz fotky...
Zdroj: Gebrauchtwagen zentrum Krefeld
V době kdy píšu tento text je únor 2016.
První registrace leden 2013.
Necelé tři roky staré auto.
Sharan Trendline
2.0 TDI 103kW
498.000 km (to není překlep-čtyřistadevadesátosmtisíckm)
Sedačka řidiče ok, volant ok, manžeta řadící páky OK, koroze nic, motor ok, převodovka ok, vzhled viz foto, a technika bez problémů, prodávající tvrdí, že lze jezdit i pod tabulkovou spotřebu (VW udává průměr u 103kW verze: 6,9) a mimochodem není problém okamžitě nová STK+ME, auto je zkrátka OK, dle prodávajícího plně funguje klima, přihřívač i elektrická ručka, ESP, zadní víceprvek bez vůlí a auto vykazuje vzhledem k ujeté vzdálenosti minimální amortizaci,
Orientační cena nového byla cca 34.000euro, cena nyní cca 12.000euro
Auto vypadá jako půl roku stará předváděčka a to i detaily pogumovaných plastů, viz fotky...
Zdroj: Gebrauchtwagen zentrum Krefeld
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
-
- Nový člen
- Příspěvky: 46
- Registrován: 25.02.2016 18:26
Re: SHARAN/ALHAMBRA 7N od 2010 - kdo už má? První zkušenosti
ahoj, ještě nejsem majitel sharanu (ale již objednáno ). Měl jsem zkušenost týdeního provozu alhambry a musím říct že jsem zklamán z tvrdého plastu ve dveřích u okna ( na opření loktu dost tvrdé) a v kufru roleta bez drážky působý dost lacině u tak drahého auta. Okna se zavírají pomalu a hlučně.
Hluky ve výsokých rychlostech (od 190 km/h v SRN ) a na 16-ach dost houpavé skoro nemožné. To jsou asi negativa k shalhambře. Možná ještě že by to chtělo dát ten volant víc k sobě a sedadlo víc dozadu (pro vysoké řidiče).
Jinak ten podvozek a komfort (bez dcc) je parádný.
Hluky ve výsokých rychlostech (od 190 km/h v SRN ) a na 16-ach dost houpavé skoro nemožné. To jsou asi negativa k shalhambře. Možná ještě že by to chtělo dát ten volant víc k sobě a sedadlo víc dozadu (pro vysoké řidiče).
Jinak ten podvozek a komfort (bez dcc) je parádný.
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: SHARAN/ALHAMBRA 7N od 2010 - kdo už má? První zkušenosti
No jo, ale tak tohle není Mercedes R
Neobjednal jsi náhodou ACC radar nebo Side Assist či Navigaci?
Jak dlouho se dneska čeká na Sharana v CZ?
Neobjednal jsi náhodou ACC radar nebo Side Assist či Navigaci?
Jak dlouho se dneska čeká na Sharana v CZ?
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
-
- Nový člen
- Příspěvky: 46
- Registrován: 25.02.2016 18:26
Re: SHARAN/ALHAMBRA 7N od 2010 - kdo už má? První zkušenosti
jenom že je Sharan lepši než Mercedes R
ACC je součást Highline verze s funkcí front Assist a City Break.
Dále Blind spot + Lane Assist za příplatek. Navigace taky za příplatek. Jinak Higline má rádio 6,5 bez navigace.
jen jsem nikde nenašel Sign Assist (a v německém katalogu předfacelift to lze doobjednat). Zeptam se na to ješte.
Jinak jak u koho čekací doba. Někdo nabízel (jsem poslal n avšechny v ČR poptávku) 4-6 měsícu.
To moje bude doufám 5/6.2016. Tak že cca do 3 měsíce
ACC je součást Highline verze s funkcí front Assist a City Break.
Dále Blind spot + Lane Assist za příplatek. Navigace taky za příplatek. Jinak Higline má rádio 6,5 bez navigace.
jen jsem nikde nenašel Sign Assist (a v německém katalogu předfacelift to lze doobjednat). Zeptam se na to ješte.
Jinak jak u koho čekací doba. Někdo nabízel (jsem poslal n avšechny v ČR poptávku) 4-6 měsícu.
To moje bude doufám 5/6.2016. Tak že cca do 3 měsíce