Nefunkční klima...

2010 - 20..

Moderátor: čapik

macek23
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 07.06.2017 09:12
Bydliště: Varnsdorf

Nefunkční klima...

Příspěvek od macek23 »

Dobrý den,

prosím o radu, cca 2 měsíce mi nefunguje klima... :-( s ofuku po nějaké době a ujetí pár desítek km fouká mírně studený vzduch, nicméně když vozidlo stojí jde s větráku docela teplý vzduch.. klima nastavena na 19-20StC, žádná změna ale nenastane... :-( Zapnutou funkci AC mám :-)

Klima byla servisovaná a doplněna.. nechal jsem tam dát tu nižší hodnotu chladiva... žádné netěsnosti...

Nechal jsem tedy napojit na diagnostiku a nevyhodilo to žádnou chybu... Nicméně to ukazuje při venkovní teplotě 30StC nějaký problém na Vnější teplota vypočtená interně - MUX Temperatur... je tam při venkovní teplotě 30StC uvedená teplota 1,5 StC, na základě tohoto údaje dle technika nesepne klima :-(

Neví někdo čím by to mohlo být, případně jak problém odstranit?

Děkuji za rady

Uživatelský avatar
maxie
Člen klubu
Příspěvky: 432
Registrován: 22.10.2007 16:44
Bydliště: Mohelnice(SU)

Re: Nefunkční klima...

Příspěvek od maxie »

To záleží, který konkrétně parametr MUX to je a od toho se bude odvíjet, kde hledat závadu!

macek23
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 07.06.2017 09:12
Bydliště: Varnsdorf

Re: Nefunkční klima...

Příspěvek od macek23 »

A to poznám kde? :-)

Píše mi to na diagnostice pouze chybu viz nize, nic jineho, zadny jiny udaj...


IDE 0009 - Vnejsi teplota vypoctena interne - Mux Temperatur 1,5StC :-(

Diky za info

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nefunkční klima...

Příspěvek od eauto1.cz »

Taky řeším podobný problém, diagnostika nepíše nic, a zatím nebyl ani čas to procházet.
Nezná někdo příčinu, že jedoucí auto chladí a stojící nechladí?

-Klimatizace jede jen pokud auto má vyšší otáčky=jede.
-Na volnoběh chladí naprosto minimálně nebo vůbec.
-Taky se dá říct, že klimatizace chladí méně, než by měla.

Mám podezření na tu regulační kostku co je na trubkách za motorem, před vstupem z motorového prostoru do kabiny,
nebo na klimakompresor,
nebo na regulační ventil klimakompresoru,
nebo na kondenzátor-vysoušeč.

Nějaké postřehy?
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

ramoon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 147
Registrován: 17.11.2008 15:49
Bydliště: Bratislava

Re: Nefunkční klima...

Příspěvek od ramoon »

Je to vadny kompresor respektive skrtiaci ventil v nom ktory sa meni s celym kompresorom. Casta zavada Sharanov a Alhambry. Ja som to riesil v ramci reklamacie a tazko sa to dokazuje. Ja som sa so Seatom auto BNP natahoval 2mesiace. Musel som im na svojej diagnostike VCDS nalogovat hodnoty teplotnych cidiel pred a za vyparnikom co si oni ani nevedeli a fotili si to a posielali importerovi ale ten odmietal vymenu kompresora. Musel som im dokazovat odbornymi clankami ze za vyparnikom ma byt cca 5 stupnov a nie 12 ako som tam mal ja. Najprv plnili klimu a menili software climatronicu potom cidlo vlhkosti vzduchu a nakoniec som isiel k dovozcovi Porsche Inter Auto a urobil tam bordel a na druhy den vymenili kompresor. Poznam dalsich dvoch ludi co mali identicky problem na sharanoch po dvoch rokoch co uz mali po zaruke tak si to museli zacvakat. Seat daval 4 roky zaruku tak som to menil v zaruke. Ked som sa vratil do auto BNP a pochvalil sa ze u importera mi na druhy den vymenili kompresor tak sa rozculovali ze im to importer nechcel povolit a ze maju identicky problem s dalsim autom co k nim chodi na servis. Kompresor mi menili v lete 2015 a toto leto som zase pocitoval ze obcas vynechava hlavne ked mi start/stop vypne motor tak po starte kompresor nechladi cca 5 minut pri jazde v meste. Klima sa rozmrazi a doslova sa orosia vyduchy co sa presne dialo s povodnym kompresorom.
Seat Alhambra III 7N Style 2012 2.0 TDI CR 140 K/103 KW ECOMOTIVE DSG

vladob8
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 48
Registrován: 12.07.2009 12:48
Bydliště: Bratislava

Re: Nefunkční klima...

Příspěvek od vladob8 »

Kupil som auto po zaruke a ma presne tento isty problem. Chladi len ked ma motor 2000 a viac otacok. Takze vymena kompresoru ma asi neminie. Ceny origo dielov su okolo 150-250€ co nieje taka tragedia. Budem to riesit na jar.
Zdravim Vlado.
Sharan 4motion 2.0 TDI 2011
LR Discovery2 TD5 r.2000

cengo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 02.10.2014 14:10

Re: Nefunkční klima...

Příspěvek od cengo »

Mal som podobny problem. Auto je uz po zaruke, a v servise ma presviedcali na vymenu celeho kompresoru klimy za 700€. Skontrolovali mnozstvo chladiva, ale nevedeli spravit nic viac a chceli menit cely kompresor. Moc som im neveril. Nakoniec som bol este v Autoelektro Novosedlik BA (Specializuju sa na elektroinstalacie a klimatizacie), tam zmerali tlaky v okruhoch a hned povedali, ze to je regulator tlaku, za hodinu vymene, cele to stalo do 200€. Regulator tlaku tam je vraj rovnaky ako vo vacsine VW group aut, takze ho mali aj na sklade, stoji okolo 160€
Seat Alhambra 7N, VW Golf 5, VW Golf 7 Variant

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nefunkční klima...

Příspěvek od eauto1.cz »

cengo: Regulátor tlaku= regulační ventil v kompresoru
nebo kostka mezi motorovým prostorem a kabinou=expanzní ventil?
Kdy je to který díl? Zná někdo příznaky?
(Ilustrační foto, ale je to téměř totožné)
Přílohy
6800_1.jpg
d-soubor-19705.jpeg
d-soubor-19705.jpeg (20.61 KiB) Zobrazeno 10922 x
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

ramoon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 147
Registrován: 17.11.2008 15:49
Bydliště: Bratislava

Re: Nefunkční klima...

Příspěvek od ramoon »

Je to sucast kompresora a zevraj sa neda samostatne vymenit. Taku informaciu som dostal od technika v seate ked mi to menili. Samozrejme to bolo v zaruke a nestudoval som auto od spodu ci naozaj menili cely kompresor. Priznaky su tu uz popisane. Klima slabo alebo vobec nechladi pri posuvani v zapche alebo pri jazde mestom. Za vyparnikom je vatsinou viac ako 10 stupnov. Mne sa to hybalo tak cca 13 - 18 stupnov ked bolo vonku cca 28. Ak vyhrabem fotky tak to sem supnem.
Seat Alhambra III 7N Style 2012 2.0 TDI CR 140 K/103 KW ECOMOTIVE DSG

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nefunkční klima...

Příspěvek od eauto1.cz »

Tak to je dle toho co píšeš regulační, né expanzní, čili foto1 a to se mění jen ventil, né celý kompresor.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

vladob8
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 48
Registrován: 12.07.2009 12:48
Bydliště: Bratislava

Re: Nefunkční klima...

Příspěvek od vladob8 »

Bude to toto:
https://www.rkxtech.com/products/sanden-pxe16" onclick="window.open(this.href);return false;
vo videu na spodku stranky je to pekne popisane aj s navodom na vymenu.
Sharan ma kompresor 1K0820808F co je presne typ PXE16 ako v tom videu.
Ten solenoidny ventil sa bezne u nas predava. Napriklad tu:
https://www.autodielyonline24.sk/vemo-2291383.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zdravim Vlado.
Sharan 4motion 2.0 TDI 2011
LR Discovery2 TD5 r.2000

ramoon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 147
Registrován: 17.11.2008 15:49
Bydliště: Bratislava

Re: Nefunkční klima...

Příspěvek od ramoon »

Pripajam foto z VCDS a popis zavady co som pisal mechanikom do seatu. Samozrejme tvarili sa ze vsetko je v poriadku a zavada neexistuje.
Po vasej kontrole klimatizacia stale nechladi korektne a vykon je nedostatocny hlavne pri nizkych otackach motora. Dnes som sa pozrel do ELSA prirucky a nasiel som ze klimatizacia ma mat na vystupe 7 stupnov a menej co v mojom pripade sa to pohybuje okolo cca 17 stupnov pri volnobeznych otackach. V prilohe zasielam aj podklady z ELSA prirucky. Taktiez prikladam aj fotku z dnesneho merania z VCDS kde je pri volnobeznych otackach za vyparnikom 14,3 stupna co je dost vela. Vsimol som si ze kanal 095 co je teplota privodu vzduchu v pravo ukazuje 18,3 stupna co sa mi zda zvlastne nizka teplota. Pri zvyseni otaciek kompresora na cca 2000 sa teplota znizi za vyparnikom na 7-8 stupnov co je uz dostatok aby klimatizacia mala dostatocny vykon na chladenie. Po znizeni otacok na volnobeh teplota za vyparnikom stupa co ma za nasledok nedostatocny vykon chladenia.
Přílohy
20150707_192326_resized.jpg
Seat Alhambra III 7N Style 2012 2.0 TDI CR 140 K/103 KW ECOMOTIVE DSG

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nefunkční klima...

Příspěvek od eauto1.cz »

No super. :good: :good: :good:
Díky za konstruktivní diskusi, teď je zcela jasno.
(Což vypadá prostě, ale všude mění kompresory atd...)
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Nefunkční klima...

Příspěvek od Graun »

IMHO tam máš příliš nízký výstupní tlak z kompresoru. Mělo by tam být 16-20barů, pak bude i teplota nižší.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

kaldak
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 25.12.2015 09:12
Bydliště: Brno

Re: Nefunkční klima...

Příspěvek od kaldak »

Zdar Pánové,tak jsem z toho tady trošku zmatený.
Byl jsem dneska na kontrole klimatizace a Pán opravář mě řekl,že mám v pr...i kompresor.
Projevuje se mě to tak nějak jak je popsáno víše....

Odpovědět

Zpět na „SAIII Sharan 7N + Alhambra“