Stránka 1 z 4

Řazení a chování převodovky DSG 6

Napsal: 09.07.2018 19:12
od polopašík
Zdravím vás. Měl bych dotaz na majitelé Sharanu s automatickou převodovkou DSG 6 rych. Před nedávnem cca měsíc jsem vyměnil II octavii DSG za nového Sharana r.v. 2018 s DSG 135 kW. Auto je super, comfort, velký kufr atd., ale jsem docela neštastný ze způsobu jak to řadí, přeřazuje, podřazuje apod a hlavně podtáčí motor. Abych popsal co mi konkrétně vadí respektive je úplně jiné než v octávce. Jen pro upřesnění nejsem žádný divočák, který by auto honil, ale zase ne hlemýžď, který by jezdil na spotřebu. Prostě normální jízda.
1) Reakce plynového pedálu je brutálně dlouhá, kolikrát mi připadá, že jsem tak ve třetině dráhy pedálu a pak teprve nějaká reakce jako by se mu nechtělo.
2) rozjezd po rovině řadí 1,2,3,4 udržuji rychlost cca 55-60 km/h 1400 otáček a on si tam dá 5 kdy otáčky spadnou někde na 1000 max 1050 tak trošku zrychlím, aby otáčky šli nahoru k 1400 a zase si tam dá 6 a opět +- 1000 otáček.
3) někdy mi i připadá jako by tam měl dvě rychlost např. 4 a 5 (přirovnal bych to k tomu jako když klouže spojka v manuálu) a nebo neví co stím má dělat, na chvíli tam dá 5ku pak 4ku a tak si chvíli skáče.
4) projíždím zatáčku na 3ku, otáčky tak 1300-1400 a tak v polovině zatáčky, kdy lehce, ale opravdu lehce začnu přidávat plyn si podřadí na 2ku otáčky letí ke 2000 až 2200 a vystřelí jak raketa. Představa, že to udělá v zimě mě docela děsí. To je smyk jak vyšitý.

Uvědomuji si že Sharan je oproti octávce těžší, ale octávku jsem měl 103 kW a jezdila luxusně, proto jsme šli s manželkou znovu do automatu 135 kW a to je děs. Kolikrát si to radši přepnu na manuální řazení pádlama a trochu se uklidním.

Prosím majitlé automatů o reakci jak řadí jejich vozitko, případně jestli je to nějaký stav, který bych měl reklamovat nebo řešit nějakou softwarovou úpravou.

Předem děkuji za reakce a přeji hezké slunečné dny.

Re: Řazení a chování převodovky DSG 6

Napsal: 09.07.2018 19:30
od tomicek.prosek
Ahoj. Mám sharana ale 103kw. A řazení jsi popsal dokonale. Řadí to nesmyslně. 99% jezdím na manuální režim s pádlama. A dosahnu i cca o litr a půl menší spotřeby než když to řadí samo. Auto držím kolem 1800 otáček

Odesláno z mého S60 pomocí Tapatalk

Re: Řazení a chování převodovky DSG 6

Napsal: 09.07.2018 19:34
od tomicek.prosek
Jezdil jsem před koupí z více Sharany a řadí podle mne všechny stejně blbě

Odesláno z mého S60 pomocí Tapatalk

Re: Řazení a chování převodovky DSG 6

Napsal: 09.07.2018 19:43
od polopašík
No to je teda na prd. To nemůžu říct přece manželce máme sice automat, ale řaď manuálně. mělo by být přece řešení. už mně napadl i pan Sixta jestli by to vyladil.

Re: Řazení a chování převodovky DSG 6

Napsal: 09.07.2018 19:52
od longerski
Mam 125kw 6st DSG a take to na muj vkus docela dost motor podtaci, ale uz jsem si zvyk.
Mam ale dotaz k razeni a to smerem nahoru. Pri zmene stupne je slyset jakoby takovy zasramoceni, nevim jak presne ten zvuk popsat.
Je to normalni?

Re: Řazení a chování převodovky DSG 6

Napsal: 09.07.2018 20:00
od polopašík
netuším, ale zkus kouknout na stránky Sixty a ten popisuje v článku různé projevy, jejich diagnostiku a možný vadný komponent.

Re: Řazení a chování převodovky DSG 6

Napsal: 09.07.2018 20:01
od tomicek.prosek
Je to na prd. Nevím jestli je nějaký software který by změnil chování převodovky.

Odesláno z mého S60 pomocí Tapatalk

Re: Řazení a chování převodovky DSG 6

Napsal: 09.07.2018 20:02
od tomicek.prosek
Mě to žádný zvuk nedělá. Něco malého je slyšet za studena ale fakt už jsem asi detailista a po zahřátí vůbec nic
longerski píše:Mam 125kw 6st DSG a take to na muj vkus docela dost motor podtaci, ale uz jsem si zvyk.
Mam ale dotaz k razeni a to smerem nahoru. Pri zmene stupne je slyset jakoby takovy zasramoceni, nevim jak presne ten zvuk popsat.
Je to normalni?
Odesláno z mého S60 pomocí Tapatalk

Re: Řazení a chování převodovky DSG 6

Napsal: 09.07.2018 20:13
od polopašík
no nemám z toho zjištění radost. nejspíš to dopadne tak že nechám udělat programovou úpravu řídící jednot DSG a snad bude klid. Kamarád si nechal dělat passata a maximálně spokojen, tak dám pak vědět jak jsem dopadl.

Re: Řazení a chování převodovky DSG 6

Napsal: 09.07.2018 20:25
od tomicek.prosek
Tak přeji dobré pořízení. A pak dej vědět jak to šlape. A nebo jezdi na S režim :-)

Odesláno z mého S60 pomocí Tapatalk

Re: Řazení a chování převodovky DSG 6

Napsal: 09.07.2018 22:31
od volant
Když se povede přeprogramovat,tak dej vědět,to je za trest s tím jezdit,i manželka si občas řadí ručně,protože se to fakt nedá.To S to zase dost přetáčí,to řadí až pomalu při 3000,to je moc,hlavně při studeném motoru.

Re: Řazení a chování převodovky DSG 6

Napsal: 10.07.2018 07:20
od polopašík
určitě dám vědět. Dnes budu volat, tak jsem zvědav co mi řekne.

Re: Řazení a chování převodovky DSG 6

Napsal: 10.07.2018 13:34
od jenda.master
Mám 2.0TDi a 110kw.
Řazení je popsané vcelku přesně, ale dá se s tim naučit jezdit.
První měsíc jsem z toho byl nervózní, pak jsem se naučil jak na to a je klid. Pravda je, že to motor podtáčí, ale když jedu firemní T6 se stejným motorem ale v manuálu a podívám se na ukazatel jak řadit, nutí to taky podtáčet motor. Podle mě to je kvůli všem zelenejm...
Jsem zvědavej jak dopadne úprava software, určitě pak dej vědět.

Re: Řazení a chování převodovky DSG 6

Napsal: 10.07.2018 20:32
od tomicek.prosek
Tak koukám že soudruzi z NDR udělaly chybu v každém autě. Je to určitě kvůli emisím atd. Ale ten motor dostává zabrat. Podtáčení není dobrý. Všechno se zanáší. No a režim 'S' je fakt až když je ohřátej motor. Jsem zvědav jak dopadneš z přeháním sofweru

Odesláno z mého S60 pomocí Tapatalk

Re: Řazení a chování převodovky DSG 6

Napsal: 31.07.2018 08:35
od polopašík
S přehráním řídící jednotky DSG zatím nic, jednám s firmou na tuning z Kladna.
Jak jsem tak koukal a hledal odpovědi na můj (náš ) problém s chováním převodovky, tak jsem narazil na forum ke golfu se stejným chováním auta, kde se řešil systém nebo funkce, která se nazývá " Driver Profile Selection - česky změna jízdního profilu". Kdyby tato funkce byla dostupná i pro Sharana, tak by se toto téma vůbec nerozjelo. U GOLFA to jde dokoupit stojí to cca 4-6 tisíc. Dokonce to má i TOURAN, ale SHARAN ne. Závěr je takový, že do Sharana je nahrán pouze ECO mód s možností změnit na sport pouze řadičkou. :fool: Nevím v čem by byl problém vložit jedno tlačítko do panelu (protože jedna pozice tam je stále volná) a byť za příplatek dodatečnou aktivací toto umožnit a ponechat tuto volbu na majiteli a řidiči a auta . Zkusím napsat importérovi co mi k tomu řekne. Volal jsem do Porsche Praha Prosek, kde mi vedoucí servisu řekl, že neví o ničem co by šlo změnit a žádná "knihovna - databáze" verzí softwaru neexistuje. Vždycky si to řeší server koncernu sám po připojení auta na diagnostiku. Pokud by někdo našel způsob jak přepnout přes kabel VAG-COM tento režim, bude mu hodně lidí vděčných.