Nabíjanie z alternatora SMART

2010 - 20..

Moderátor: čapik

Odpovědět
kukolarik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 54
Registrován: 26.07.2016 17:26

Nabíjanie z alternatora SMART

Příspěvek od kukolarik »

Pani, vybil sa mi akumulator, kupil som novy, vymenil,vsetko ok. Kratke story, ale...
Ked zmetam multimetrom pocas chodu motora, na volnobeh nabija okolo 12,5V, keď zapnem všetko možné v aute, zvýši sa na 13,4V. A teraz kde je pravda? Pocul som verzie:
1. vymenis akumulator, treba to dat na počítač a nakonfigurovat
2. ked nenabija 14,4V je zly alternator
3. je tam mutre nabijanie, co nabija len ked treba a tolko kolko treba.

PS: kto mate sharana alebo passata po rv 2014, zmerajte baterku ked je nastartovane, koľko to dava. diki

Uživatelský avatar
jenda.master
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 225
Registrován: 21.01.2010 21:33
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Nabíjanie z alternatora SMART

Příspěvek od jenda.master »

už jsem taky slyšel o tom, že to dobíjí jak se tomu zachce.
Zatim jsem problém s prázdnou baterkou neměl, ale přidal jsem si do sledování GPS napětí na baterii. Modře je zobrazeno napětí, oranžově je zapnutí klíčku, tedy povětšinou jízda, nebo minimálně běh motoru. Z toho grafu je vidět, že napětí se drží i při nastartovany motoru na cca 12,7V, jen při vypnutí klíčku je tam chvilková špička. Je teplo a dlouho světlo, takže běží klima naplno, a vnitřní ventilátory průměrně tak na pul, motorový jedou na plnej výkon. Světla nesvítěj...

Je vidět, že to baterku prostě drží pořád na 12,7V, jakmile se při startu trochu vybije, okamžitě jí to nabije na 12,7V a drží jí tam pořád.
Přílohy
nabijeni.JPG
Ford Galaxy 1,9TDi 2001 85Kw - prodáno
Seat Alhambra 2,0TDi 2009 103Kw - prodáno
Seat Alhambra 2,0TDi 2016 110Kw DSG

kukolarik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 54
Registrován: 26.07.2016 17:26

Re: Nabíjanie z alternatora SMART

Příspěvek od kukolarik »

No tak som si to odsledoval za jazdy, drží 12,5V furt, alr akonáhle dam dole nohu z plynu a auto sa len vezie, tak nabija aj 13,8V, akonahle stupim na plyn a pridam, zas 12,5. Takže asi skončila doba, ze keď nemáš 14,4 tak je zle. A bateria/akumulator original exide 79A mal 4 a pol roka, ked odišiel, ze som nenastartoval. Nameral som na nom 10,5V vecer, nabijat som ho dal az rano, ked mal 9,6V a nabijanie sa zastavilo na 11,7V a ani za nic viac, takze aom kupil novy, Exide, 80A, 186Eur.

Uživatelský avatar
lukra
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: sloVWakia

Re: Nabíjanie z alternatora SMART

Příspěvek od lukra »

Aj mne odisla bateria presne po 4,5 roku. Sharan 2,0 tdi, 2013. Klakla takmer znicoho-nic v zime.
Kupil som novu Exide AGM (povodna bola Exide EFB).
Zacal som sa zaujimat ako to vlaste funguje (nefunguje).
Bluemotion auta su vybavene rekuperacnym nabijanim. To znamena ze sa nabija len prvych 5 minut po nastartovaní a potom uz len pri brzdení motorom alebo ked napätie klesne pod kriticku hranicu.
Taktiez sa nabija normalne vtedy ak je zapnute vyhrievanie sedacky.
Dobry clanok o tom je aj tu: http://www.auto.cz/proc-stop-start-nici ... ora-113291" onclick="window.open(this.href);return false;

Nova bateria by sa mala v aute nastavit cez VAG, nato sluzi BEM code. Kedze moja bateria ten kod nemala, tak som kontaktoval vyrobcu a ten mi povedal, ze staci zmenit povodny kod, aby auto vedelo, ze je tam nova bateria.
Ak sa novy kod nezada, auto bude mat adaptacny proces, kde bude samo zistovat hodnoty baterie a moze to byt sprevdzane hlasenim roznych chýb.
Nabijanie je sposobom CC/CV to znamena ze az ku koncu sa nabija napätim 14,4 V (a znizuje sa nabijaci prud). Takze napätie 13,8V pri nabijani nie je chyba, to bude stupat az do 14,4V.

kukolarik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 54
Registrován: 26.07.2016 17:26

Re: Nabíjanie z alternatora SMART

Příspěvek od kukolarik »

Pekný článok! Ja som ju tam len vymenil, nešiel som na žiadne kódovanie, lebo nemám kam a spravil som odvtedy cca 3tisic km a všetko šľape ako má... snáď vydrží ďalších 5 rokov...

Odpovědět

Zpět na „SAIII Sharan 7N + Alhambra“