náhradní kolo, opravná sada - jak řešit problematiku defektu

Moderátor: čapik

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

náhradní kolo, opravná sada - jak řešit problematiku defektu

Příspěvek od eauto1.cz »

Sharan / Alhambra III nemají rezervní kolo, ani plnohodnotné, ani dojezdové.
Dokonce není možnost dojezdovku přikoupit, což jde u Passat, Touran atd,u SAIII nelze, protože ji není kam dát.

Jak to řešíte? Za dvě sady pneu (Zima/léto) s technologií ContiSeal a ještě přikoupit 2. sadu disků (Alu) je celkem nákladné.
Je jiné řešení?

Varianty:
Pax Michelin - Třeba Audi A8 používá
Runflat - Často BMW,ale první generace byla tvrdší a nepohodlná, pevné bočnice zvyšovaly přenos vibrací a rázů, nevím, jak je tomu dnes, kdo má zkušenosti?
Continental Conti Seal - používám, originál výbava, nepoznáte, že je pneu jiná, je to fajn ale neřeší to větší defekty nebo protržení bočnice... Pouze malé defekty v dezénu.
Dojezdové kolo v koženém obalu připevněné někde v kufru - nechci, zabírá to místo, ale na dlouhé cesty je to jisté řešení. Netuším,jakou dojezdovku vlastně případně koupit, aby měla shodný obvod kola jako má SAIII. Ví někdo označení?

Jaké máte zkušenosti?
Naposledy upravil(a) eauto1.cz dne 04.11.2014 12:55, celkem upraveno 1 x.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
DabelRadek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 96
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Posledni Krušnohorec :-)

Re: SAIII - Pneu - Jak řešit problematiku defektu

Příspěvek od DabelRadek »

Ahoj budu to resit dojezdovym kolem a navlekem na nej na netu jsem to zahlid i pro 7n

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: SAIII - Pneu - Jak řešit problematiku defektu

Příspěvek od eauto1.cz »

U pětimístné verze mám vzadu dvojitou podlahu, dal jsem ji tam z OctaviaII, to je dobré pro to, že pak mám rovnou podlahu na spaní a pod ní tu dojezdovku teoreticky mohu dát :idea:
Ale muselo by se vzorně vyřešit uchycení při případné nehodě,aby to vše bezpečně drželo a necestovalo po kabině...
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
DabelRadek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 96
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Posledni Krušnohorec :-)

Re: SAIII - Pneu - Jak řešit problematiku defektu

Příspěvek od DabelRadek »

jj ja mam za 2 radou hned takky v podlaze asi 15 cm asi =prokluben tak jsem si rikal postavit ji tam a pripaskovat taky 5 ti mistny

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: SAIII - Pneu - Jak řešit problematiku defektu

Příspěvek od M@rty74 »

Zjevně k tomuto "problému" nemá kdo co říci, tak nechápu proč ho neustále "oživuješ"... Je vás tu pár s trojkovou řadou a ti, co sem nic nenapsali do teď, k tomu asi nemají co říci....
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: SAIII - Kola / Pneu - Jak řešit problematiku defektu

Příspěvek od eauto1.cz »

Neví někdo, zda SAIII může mít ve výbavě ventily, které měří aktuální tlak vzduchu? Má to někdo?
A pokud ta výbava není, zda lze dovybavit - a co to obnáší?

Mám pocit, že mám sice hlídání defektu, ale jen pomocí otáček kola pomocí ABS senzoru, (kontrolka a tlačítko) ale fakticky se nikde (display) nedozvím skutečný tlak, zda mám v pneu tlak 3,2 nebo 2,3.
Proto mě zajímá, zda to lze dovybavit aby to pak auto zobrazovalo?
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5722
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: SAIII - Kola / Pneu - Jak řešit problematiku defektu

Příspěvek od michall »

No nevím .... není lepší se na možnosti výbavy, příp. dovybavení, ptát přímo prodejce? Měl by mít informaci "z první ruky", i když uznávám, že díky firemní strategii může leccos zamlčet či přímo popřít.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
tornado1
Člen klubu
Příspěvky: 14721
Registrován: 04.11.2009 13:31
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Re: SAIII - Kola / Pneu - Jak řešit problematiku defektu

Příspěvek od tornado1 »

jde to dodělat..
DENIK MONTAZI zde k náhlednutí - podívejte se na fotodokumentaci mé práce - TEL. 776200941

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: SAIII - Kola / Pneu - Jak řešit problematiku defektu

Příspěvek od eauto1.cz »

V Humpolci jde všechno :idea:

------------------------------
Teď z jiného soudku.
Koupil jsem rezervu z Tiguana 18" ale je menší asi o 35mm než kolo 17"
Obvod je menší a na přední nápravě by to zničilo diferenciál, ne?
Rozumí tomu někdo?
Přílohy
20141104_134201.jpg
20141104_134250.jpg
20141104_134338.jpg
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: SAIII - Kola / Pneu - Jak řešit problematiku defektu

Příspěvek od the.max »

Jako nechci se hádat, ale diferenciál je snad k tomu, aby vyrovnával obvodové rychlosti kol v zatáčkách, aby nehrabali jako kola u lokomotiv. Pokud by se teda měl diferenciál tímhle ničit, pak by se asi s autem smělo jezdit jen rovně.
Jako, na dlouhodobé používání to asi nebude, ale abys dojel odněkud do servisu, tak by to vadit nemělo. Oni i dojezdovky obecně bývai menší, než normální kola na autě.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

Uživatelský avatar
trepifajxl
Profík
Profík
Příspěvky: 961
Registrován: 04.04.2008 18:15
Bydliště: u Turnova

Re: SAIII - Kola / Pneu - Jak řešit problematiku defektu

Příspěvek od trepifajxl »

eauto1.cz píše:V Humpolci jde všechno :idea:

------------------------------
Teď z jiného soudku.
Koupil jsem rezervu z Tiguana 18" ale je menší asi o 35mm než kolo 17"
Obvod je menší a na přední nápravě by to zničilo diferenciál, ne?
Rozumí tomu někdo?
Pokud to dáš na přední nápravu tak tě po 20 km budou tak bolet ruce, že zapomeneš na to jezdit s tím dýl než je nutné a to dif. nezničí. Pokud budeš potřebovat jet dál přehodíš k jednomu dobrýmu kolu na předku kolo zezadu a tu rezervu dáš na zadek.
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz


Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: SAIII - Kola / Pneu - Jak řešit problematiku defektu

Příspěvek od eauto1.cz »

Max:
Ale do zatáčky nejedu 200 km daleko...
Z jakého důvodu se tedy kupují na vozy 4x4 všechny 4 nové pneu? Aby měly shodný obvod. Přitom 4kolka má vzadu také diferák.
To je proto, že 4Motion nemá mezinápravový třetí diferák a byly by jiné otáčky vpředu a jiné vzadu? Asi ano.
Tohle mě zmátlo. Pak ale platí, že auta s třetím diferenciálem nemusí mít všechny 4 pneu nové (stejně sjeté)

Tripfajxl: Ještě jsem na dojezdovce nejel. Zjistil jsem, že Superb a Passat mají menší obvod než SAIII ale A4 ho má shodný.
Ten Tiguan byla chyba, zkusím ještě dojezdovku z A4 a uvidím.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: SAIII - Kola / Pneu - Jak řešit problematiku defektu

Příspěvek od the.max »

Nevím jak teď, ale folcvágen snad nikdy neměl trvalej pohon 4x4 a zadek se připojoval elektronicky až tehdy, když zjistil, že prední kola se točí a zadní ne. Takže znova, pokud pojedeš po silnici (ne po ledě), tak se ti budou točit všechny 4 kola a zadek teda by neměl mít potřebu se zapojovat.

Navíc jsem psal, že určitě s dojezdovkou dojedeš do nejbližšího servisu, kterej určitě nebude 200km daleko.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: SAIII - Kola / Pneu - Jak řešit problematiku defektu

Příspěvek od patper »

eauto1.cz píše: Z jakého důvodu se tedy kupují na vozy 4x4 všechny 4 nové pneu? Aby měly shodný obvod.
:D To neni z duvodu obvodu = nevadi par mm rozdilu sjeteho pneu. Hlavni duvod je trakce :!:

Nicmen ,dej si jedno kolo mensi (vetsi) a uvidis jak bude RJ zmatena ...

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: SAIII - Kola / Pneu - Jak řešit problematiku defektu

Příspěvek od eauto1.cz »

Max: Já nikdy nepíchnu před pneuservisem, ale třeba za Mnichovem a v noci. A než přijede asistence, tak jsem v Degendorfu, a než otevřou pneuservis, který stejně nemá skladem gumu, co potřebuji, tak jsem doma. Zlatá A6 s plnohodnotným kolem.

Patper: Okej, prostě buď malé kolo dozadu, a nebo koupit větší dojezdovku
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Odpovědět

Zpět na „Podvozek + kola“