DCC, NIVO. - Dynamic Chasis Control, kontrola světlé výšky zadní nápravy
Moderátor: čapik
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
DCC, NIVO. - Dynamic Chasis Control, kontrola světlé výšky zadní nápravy
DCC, NIVO. - Dynamic Chasis Control, kontrola světlé výšky zadní nápravy.
DCC Dynamic Chasis Control
Adaptivní regulace podvozku DCC
-zlepšuje dynamiku díky větší stabilitě
-zlepšuje komfort regulací tlumičů
-zlepšuje agilitu regulací posilovače řízení
Podvozky pro SharanIII:
-DCC,
-standardní,
-sportovní. (Sport=O 15 mm nižší výška.)
Lze přikoupit Nivomat:
- udržuje stálou světlou výšku na zadní nápravě bez ohledu na zatížení vozidla.
DCC mění rychlost proudění oleje/plynu v tlumičích a takto mění charakteristiku pérování celého vozu dle zvoleného režimu Sport/Normal/Comfort.
Navíc mění charakteristiku i dle informací z čidel. Například z čidla u kola, z ABS a čidla natočení volantu atd...
Řídící jednotka navíc umí vyhodnocovat každé kolo zvlášť dle terénu a tak i pérování každého kola je řízeno zvlášť.
PRŮBĚŽNĚ zlepšuje jízdní vlastnosti nepřetržitou regulací tlumičů v závislosti na stavu vozovky a jízdní situaci.
Zohlední nejen akceleraci, brzdění ale i změny směru jízdy.
DCC:
-4x elektronicky řízený tlumič,
-Gateway, slouží jako rozhraní k CAN v Sharanu,
-tří senzorů pro měření zrychlení a pohybů karoserie
ŘJ pro regulaci el. tlumičů
DCC Dynamic Chasis Control
Adaptivní regulace podvozku DCC
-zlepšuje dynamiku díky větší stabilitě
-zlepšuje komfort regulací tlumičů
-zlepšuje agilitu regulací posilovače řízení
Podvozky pro SharanIII:
-DCC,
-standardní,
-sportovní. (Sport=O 15 mm nižší výška.)
Lze přikoupit Nivomat:
- udržuje stálou světlou výšku na zadní nápravě bez ohledu na zatížení vozidla.
DCC mění rychlost proudění oleje/plynu v tlumičích a takto mění charakteristiku pérování celého vozu dle zvoleného režimu Sport/Normal/Comfort.
Navíc mění charakteristiku i dle informací z čidel. Například z čidla u kola, z ABS a čidla natočení volantu atd...
Řídící jednotka navíc umí vyhodnocovat každé kolo zvlášť dle terénu a tak i pérování každého kola je řízeno zvlášť.
PRŮBĚŽNĚ zlepšuje jízdní vlastnosti nepřetržitou regulací tlumičů v závislosti na stavu vozovky a jízdní situaci.
Zohlední nejen akceleraci, brzdění ale i změny směru jízdy.
DCC:
-4x elektronicky řízený tlumič,
-Gateway, slouží jako rozhraní k CAN v Sharanu,
-tří senzorů pro měření zrychlení a pohybů karoserie
ŘJ pro regulaci el. tlumičů
Naposledy upravil(a) eauto1.cz dne 16.03.2016 13:29, celkem upraveno 1 x.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- amogh
- Závodník
- Příspěvky: 615
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: PODVOZEK, PÉROVÁNÍ, DCC - Dynamic Chasis Control
Nejsou nějaké zkušenosti se sníženýma pružinama k tomuto podvozku?
Sharan Highline 2,0TDI 125 kW
SAAB 9-3 Sport Combi Aero Anniversary 2,8V6T
SAAB 9-3 2,0T Aero Convertible
SAAB 9-3 Sport Combi Aero Anniversary 2,8V6T
SAAB 9-3 2,0T Aero Convertible
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: PODVOZEK, PÉROVÁNÍ, DCC - Dynamic Chasis Control
Sport pružiny+DCC?
Myslím, že u nového auta, když objednáš 18" kola, tak je podmínka buď nízké pružiny, nebo DCC, ale oboje, to ještě zřejmě nikoho nenapadlo, můžeš vyzkoušet.
Myslím, že u nového auta, když objednáš 18" kola, tak je podmínka buď nízké pružiny, nebo DCC, ale oboje, to ještě zřejmě nikoho nenapadlo, můžeš vyzkoušet.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- amogh
- Závodník
- Příspěvky: 615
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: PODVOZEK, PÉROVÁNÍ, DCC - Dynamic Chasis Control
no když jsem si ted namatkou zjistil cenu DCC tlumičů, tak si říkám že časem spíš budu řešit otázku jak DCC deaktivovat a pořešim výměnu za sportovní perka + tlumiče a nazdar ....pokud to konstrukčně a softwarově teda bude možné
zároveň mi ale jednou DCC bude líto, protože je mi sympatický
zároveň mi ale jednou DCC bude líto, protože je mi sympatický
Sharan Highline 2,0TDI 125 kW
SAAB 9-3 Sport Combi Aero Anniversary 2,8V6T
SAAB 9-3 2,0T Aero Convertible
SAAB 9-3 Sport Combi Aero Anniversary 2,8V6T
SAAB 9-3 2,0T Aero Convertible
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: PODVOZEK, PÉROVÁNÍ, DCC - Dynamic Chasis Control
No mi tlumiče běžně vydrží na každém autě aspoň 250.000km ale dávám jen originály.
Kolik vychází 4tlumiče DCC?
Existuje fígl.
Jezdím na klasickém podvozku, né na origo nižším sportovním, to znamená auto objednat na 17" máš ho vysoké a pak si přezout na 18".
Tím pádem mám komfort+velká kola.
Důvod? D1
Kolik vychází 4tlumiče DCC?
Existuje fígl.
Jezdím na klasickém podvozku, né na origo nižším sportovním, to znamená auto objednat na 17" máš ho vysoké a pak si přezout na 18".
Tím pádem mám komfort+velká kola.
Důvod? D1
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- amogh
- Závodník
- Příspěvky: 615
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: PODVOZEK, PÉROVÁNÍ, DCC - Dynamic Chasis Control
DCC tlumítka 30tis sada s cenou přes kámoše, pouze OE
no me trocha drncani nevadí, byl jsem zvyklej u oktávky na 215/40/18 a 8cm dole takže pak touran na 225/40/18 a Bilstein B4+KW (-40) byl pro mě komfort
takže u Sharyka bych taky nakejch 30mm dolu a 19" klido snesl
je pravda, ze se ale bojim i rozvoru, prece jenom už je to "špagetka", tak abych se nekde nezlomil
no me trocha drncani nevadí, byl jsem zvyklej u oktávky na 215/40/18 a 8cm dole takže pak touran na 225/40/18 a Bilstein B4+KW (-40) byl pro mě komfort
takže u Sharyka bych taky nakejch 30mm dolu a 19" klido snesl
je pravda, ze se ale bojim i rozvoru, prece jenom už je to "špagetka", tak abych se nekde nezlomil
Sharan Highline 2,0TDI 125 kW
SAAB 9-3 Sport Combi Aero Anniversary 2,8V6T
SAAB 9-3 2,0T Aero Convertible
SAAB 9-3 Sport Combi Aero Anniversary 2,8V6T
SAAB 9-3 2,0T Aero Convertible
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: PODVOZEK, PÉROVÁNÍ, DCC - Dynamic Chasis Control
Něco přes tisíc eur za 4ks, no když vezmeš, že já měnil zadní za sto cca euro(bez DCC) tak je to příplatek, ale určitě stojí za to.
A máš automatickou nivelaci zadní nápravy?
S tím rozvorem si to vypočítej radši, třeba dle těch aut, co jsi měl, rozvor a výška, abys zachoval průchodnost a nechytl někde břichem, hlavně, když Sharan má vysokou užitečnou hmotnost a ještě klesne, jak píšeš.
A máš automatickou nivelaci zadní nápravy?
S tím rozvorem si to vypočítej radši, třeba dle těch aut, co jsi měl, rozvor a výška, abys zachoval průchodnost a nechytl někde břichem, hlavně, když Sharan má vysokou užitečnou hmotnost a ještě klesne, jak píšeš.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- amogh
- Závodník
- Příspěvky: 615
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: PODVOZEK, PÉROVÁNÍ, DCC - Dynamic Chasis Control
nivelaci nemam, aspon myslim teda ))
no asi se fakt snizovaniá tentokrate vyhnu, holt je to rodinej kočár. Upravenej stačí záložní vůz
no asi se fakt snizovaniá tentokrate vyhnu, holt je to rodinej kočár. Upravenej stačí záložní vůz
Sharan Highline 2,0TDI 125 kW
SAAB 9-3 Sport Combi Aero Anniversary 2,8V6T
SAAB 9-3 2,0T Aero Convertible
SAAB 9-3 Sport Combi Aero Anniversary 2,8V6T
SAAB 9-3 2,0T Aero Convertible
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 15.03.2016 14:30
Re: DCC - Dynamic Chasis Control
Zdravím
Funguje DCC plní i funkci toho Nivomatu?? ... vozím stabilně přes 200 kg na zadní nápravě tak jestli sa to DCC oplatí kupovat. Protože na passaty to přestaly dávat.
Funguje DCC plní i funkci toho Nivomatu?? ... vozím stabilně přes 200 kg na zadní nápravě tak jestli sa to DCC oplatí kupovat. Protože na passaty to přestaly dávat.
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: DCC - Dynamic Chasis Control
NIVO nemá ovládání, je plně automatické v Sharanu 7N
Cena NIVO byla okolo 800 Euro příplatek a tenkrát šlo buď NIVO nebo DCC, nešlo oboje současně.
Zatím co DCC mění fakticky jen rychlost tlumení tlumičů, a pocitově tedy jejich měkkost-tvrdost, tak
NIVO zvedá zatíženou karosérii od zadní nápravy (náklad, vlek) do ideální roviny při vyšším zatížení.
Cena NIVO byla okolo 800 Euro příplatek a tenkrát šlo buď NIVO nebo DCC, nešlo oboje současně.
Zatím co DCC mění fakticky jen rychlost tlumení tlumičů, a pocitově tedy jejich měkkost-tvrdost, tak
NIVO zvedá zatíženou karosérii od zadní nápravy (náklad, vlek) do ideální roviny při vyšším zatížení.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 15.03.2016 14:30
Re: DCC - Dynamic Chasis Control
Právě mám pašíka B7 a ten to má, ale do nových B8 passatů sa to nedává kvůli tomu že nebyl zájem.
Škoda celkem by sa ten Nivo hodil, ale žil sem v domění, že si DCC musí nějak dorovnávat světlo výšku vozu, když to naložím tak se musí nějak dorovnat, aby mohl upravovat jízdní režimy. Pokud při sportovním režimu se sníží podvozek
Škoda celkem by sa ten Nivo hodil, ale žil sem v domění, že si DCC musí nějak dorovnávat světlo výšku vozu, když to naložím tak se musí nějak dorovnat, aby mohl upravovat jízdní režimy. Pokud při sportovním režimu se sníží podvozek
- amogh
- Závodník
- Příspěvky: 615
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: DCC - Dynamic Chasis Control
on se fakt pri sportovním dcc o 15mm zdrcne? to je blbost neee?
pouze se upravuje tuhost + reakce serva
pouze se upravuje tuhost + reakce serva
Sharan Highline 2,0TDI 125 kW
SAAB 9-3 Sport Combi Aero Anniversary 2,8V6T
SAAB 9-3 2,0T Aero Convertible
SAAB 9-3 Sport Combi Aero Anniversary 2,8V6T
SAAB 9-3 2,0T Aero Convertible
- amogh
- Závodník
- Příspěvky: 615
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: DCC, NIVO. - Dynamic Chasis Control, kontrola světlé výšky zadní nápravy
tak potvrzuji, kombinace DCC + sportovní pružiny funguje !!!
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=3 ... 1#p3167421" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=3 ... 1#p3167421" onclick="window.open(this.href);return false;
Sharan Highline 2,0TDI 125 kW
SAAB 9-3 Sport Combi Aero Anniversary 2,8V6T
SAAB 9-3 2,0T Aero Convertible
SAAB 9-3 Sport Combi Aero Anniversary 2,8V6T
SAAB 9-3 2,0T Aero Convertible
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: DCC, NIVO. - Dynamic Chasis Control, kontrola světlé výšky zadní nápravy
Díval jsem se na foto, jaké jsi použil pružiny konkrétně?
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- amogh
- Závodník
- Příspěvky: 615
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: DCC, NIVO. - Dynamic Chasis Control, kontrola světlé výšky zadní nápravy
Sharan Highline 2,0TDI 125 kW
SAAB 9-3 Sport Combi Aero Anniversary 2,8V6T
SAAB 9-3 2,0T Aero Convertible
SAAB 9-3 Sport Combi Aero Anniversary 2,8V6T
SAAB 9-3 2,0T Aero Convertible