Jak vyměnit desky a kotouče

Moderátor: čapik

Odpovědět
Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Jak vyměnit desky a kotouče

Příspěvek od eauto1.cz »

PODVOZEK, BRZDY PŘEDNÍ: jak vyměnit desky a kotouče

Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
Bobik_a
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 30.01.2011 21:19

Re: Jak vyměnit desky a kotouče

Příspěvek od Bobik_a »

Hoj,
už jste někdo řešil předělání brzd na Seat Alhambra (VW Sharan) 7N?
Ty brzdy co tam jsou strašný a v porovnání s VW Passat vůbec nebrzdí!!! Mám almaru 7N r.v. 2013 brzdy 314mm a už koukám po koncernových brzdách 345mm z Passat R36, už jste to někdo zkoušel? Měl jsem je na předělaný na Passatu (z 312mm) a byly docela super, tak bych to zkusil i na Almouše...

Jinak to video, tak to je dobrej úlet.. stačilo mi když jsem viděl jak maže šrouby pro držák třmenu a pak utahovaní a stačilo.. když něco dávám na youtu.be tak to dělám pořádně a né toto!
VW je už minulost...

DeKemadec
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 48
Registrován: 07.08.2015 17:14

Re: Jak vyměnit desky a kotouče

Příspěvek od DeKemadec »

Kde sehnat originál desky a kotouče (mimo autorizák) za rozumnější cenu?
Zatím co jsem hledal tak každej prodává jen aftermarket....což nebude brzdit...

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vyměnit desky a kotouče

Příspěvek od eauto1.cz »

Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
Bobik_a
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 30.01.2011 21:19

Re: Jak vyměnit desky a kotouče

Příspěvek od Bobik_a »

srovnání původních brzd a R36
srovnání původních brzd a R36
Bobik_a píše:Hoj,
už jste někdo řešil předělání brzd na Seat Alhambra (VW Sharan) 7N?
Ty brzdy co tam jsou strašný a v porovnání s VW Passat vůbec nebrzdí!!! Mám almaru 7N r.v. 2013 brzdy 314mm a už koukám po koncernových brzdách 345mm z Passat R36, už jste to někdo zkoušel? Měl jsem je na předělaný na Passatu (z 312mm) a byly docela super, tak bych to zkusil i na Almouše...
Tak jsou na autě .. předek .. kotouč 345*30 a brdič VW Passat R36, je to to úplně někde jinde než originál :-).. sice ještě nejsou zajeté, ale už teď je znát velkej rozdíl k lepšímu :-)
Ještě přelakovat/opravit nátěr zadní brzdičů na chlazený kotouč 310*22 a bude to stoprocentní.. Jinak moje zkušenosti s barvou určenou na brzdiče (dvousložka od foliatek_u) žalostná - po roce provozu zima/léto/zima hnus...
Přílohy
originál brzdič - předek
originál brzdič - předek
brzdič R36 na al..mk.II
brzdič R36 na al..mk.II
VW je už minulost...

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vyměnit desky a kotouče

Příspěvek od eauto1.cz »

Gratuluji, to je paráda.
Napadá mě, zda ty sport verze (R R36 GTD a pod...)s lepšími brzdiči, mají i lepší brzdový válec pod pedálem a jiný soft na jednotce ABS (ABS jednotku) ?
Jak je tam umístěno to R logo? To je přichyceno na tu pružinu?
Přílohy
WP_20160930_12_21_04_Pro.jpg
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
Bobik_a
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 30.01.2011 21:19

Re: Jak vyměnit desky a kotouče

Příspěvek od Bobik_a »

1) brzdový válec u Passat_u 22,2mm a 23mm .. Alhambra má jen ten 23mm, číslo dle ETKY je shodné..
2) ABS jednotce je to jedno, točí/netočí se a tím to pro ní hasne (jojo pak další věci, jak rychle se točí, ESP atd...)
3) u brzdových jednotek ATE je tento stínící plech vždy, akorát se nechá sehnat i se znakem VW R (možná by se dal přemalovat na FR :-))... Je to součást odtlačné pružiny brzdiče..
PS: akorát mám dojem, že můj brzdič je originál z VW scirocco R (viz.obr), protože Passat R36 má originál brzdiče modré a ty plechy bez polepu R!
Přílohy
etka - scirocco výřez brz 345*30
etka - scirocco výřez brz 345*30
VW je už minulost...

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vyměnit desky a kotouče

Příspěvek od eauto1.cz »

Dík :)
Přílohy
140452-x800-1-4207703903768454884.jpg
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

koldator
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 03.01.2018 21:59
Bydliště: Hranice

Re: Jak vyměnit desky a kotouče

Příspěvek od koldator »

DeKemadec píše:Kde sehnat originál desky a kotouče (mimo autorizák) za rozumnější cenu?
Zatím co jsem hledal tak každej prodává jen aftermarket....což nebude brzdit...
Vymenil jsem za ATE kotouce i desky a je to stejne jako puvodni original

koldator
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 03.01.2018 21:59
Bydliště: Hranice

Re: Jak vyměnit desky a kotouče

Příspěvek od koldator »

Bobik_a píše:
WP_20160930_12_13_15_Pro.jpg
Bobik_a píše:Hoj,
už jste někdo řešil předělání brzd na Seat Alhambra (VW Sharan) 7N?
Ty brzdy co tam jsou strašný a v porovnání s VW Passat vůbec nebrzdí!!! Mám almaru 7N r.v. 2013 brzdy 314mm a už koukám po koncernových brzdách 345mm z Passat R36, už jste to někdo zkoušel? Měl jsem je na předělaný na Passatu (z 312mm) a byly docela super, tak bych to zkusil i na Almouše...
Tak jsou na autě .. předek .. kotouč 345*30 a brdič VW Passat R36, je to to úplně někde jinde než originál :-).. sice ještě nejsou zajeté, ale už teď je znát velkej rozdíl k lepšímu :-)
Ještě přelakovat/opravit nátěr zadní brzdičů na chlazený kotouč 310*22 a bude to stoprocentní.. Jinak moje zkušenosti s barvou určenou na brzdiče (dvousložka od foliatek_u) žalostná - po roce provozu zima/léto/zima hnus...
Mám ten samý "problém" - Alhambra proti druhému autu doma pocitově moc nebrzdí. Jen dotaz - vlezou se ty větší brzdiče do 16" disků?

Uživatelský avatar
ZdeněkM
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 43
Registrován: 14.08.2019 14:06
Bydliště: Zlín 1

Re: Jak vyměnit desky a kotouče

Příspěvek od ZdeněkM »

Nechal jsem u svého opraváře vyměnit všechny desky a vzadu i brzdové kotouče na Sharanu. Po výměně jsem zatím najel cca 200 km na trasách asi 40 km. Po první jízdě byly kotouče v předu i vzadu zahřáté. Předek pak přestal, ale zadní kotouče jsou zatím vždy zahřáté. Zvedl jsem i jednu stranu na hever a zkusil zatočit kolem a bylo poznat , že drhne a rychle ztrácí setrvačnost. Opravář mi řekl, že po výměně se rozvor čelistí nastavuje na diagnostice a nejde to nastavit ručně a prý to chvíli dělá, než si to sedne a trochu se obrousí. Mám ,ale obavu z delší cesty po dálnici.
Máte někdo zkušenosti?

Odpovědět

Zpět na „Podvozek + kola“