TOPENÍ, BUFÍK: Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Moderátor: čapik

Odpovědět
Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od eauto1.cz »

Podle toho co jsi napsal to vypadá že Ti dálka nespíná větrák klimatronic a že Ti nezavírá ventil vodu a ty ohříváš i motor...

Mrkni na hadice od ventilu k motoru zda zavírá a měl by svítit na Klimatronic signalizace že se točí větrák.
Když dáš REST tak se větrák točí a signalizace rychlosti svítí? Myslím že třetí nebo čtvrtá rychlost.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

mmatysekk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 06.03.2015 22:18

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od mmatysekk »

Možná jsem to napsal blbě. Nemám to uděláme jako originál - viz první příspěvek varianta 3., ale jen jako variantu 1.
Každopádně mi nic na climatronicu nesvítí, když zapnu bufík dálkou :-(
Pokud teda má svítit climatronic, tak aspoň vím co mám řešit...
REST bych měl vyzkoušet kdy? Když to zapnu dálkou a pak přijdu do auta, než nastartuju? To s tím nemá nic společného ne?
VW Sharan 2.0 TDI 125kW BMT 2012 Highline

ramoon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 147
Registrován: 17.11.2008 15:49
Bydliště: Bratislava

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od ramoon »

Mas climatronic alebo climatic? Pre climatic je ina prestavbova sada ktora pouziva jednotku ktora zapina vetrak a urcuje jeho rychlost. Pri climatronicu by sa vetrak mal rozbehnut ak to to nejde tak ti to spatne namontovali a treba to reklamovat. Niekde mam doma aj navod pre prestavbovu sadu. Pozriem sa na to buduci tyzden ked sa vratim z Ciny.
Seat Alhambra III 7N Style 2012 2.0 TDI CR 140 K/103 KW ECOMOTIVE DSG

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od eauto1.cz »

Má Klimatronic.
Větrák se musí točit jinak to nebude topit.
Tak jako zapne rest větrák, musí ho zapnout i bufík.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

ramoon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 147
Registrován: 17.11.2008 15:49
Bydliště: Bratislava

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od ramoon »

Webasto s prestavbovou sadou nevie zapnut ventilator cez climatronic. V prestavbovej sade je relatko a jednotka IPCU ktora ovlada otacky ventilatora. Ak sa ventilator nerozbehne bud je to zle namontovane alebo vobec nebolo namontovane IPCU a relatko.
Přílohy
webasto schema.jpg
osadenie relatok.jpg
kable.jpg
nastavenie.jpg
Seat Alhambra III 7N Style 2012 2.0 TDI CR 140 K/103 KW ECOMOTIVE DSG

Uživatelský avatar
čapik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2414
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od čapik »

má to teda MATYSEK dobře udělané? Na svého Sharana chci dát stejnou přestavbu od WEBASTA s T100, ale pokud v kabině je po 30-minutách zima, a motor něco mezi 50-60, tak to je slabota... :(
My fast doesn´t like hondas * * * * *

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od eauto1.cz »

Já jsem měl takové řešení jaké on uvádí v předchozím Sharanu 2.generace.
Časovačem v DO jsem spínal bufík bez ventilu a Klimatronic se rozběhul a s ním i větrák, a foukalo to na okna ihned po startu ještě ledový vzduch.
Nebyl tam ten ventil a tudíž se ohříval i motor.
Prvních asi 15 minut to moc netopí, ale po půl hodině už bylo v autě teplo a za hodinu i horko i v mínus deseti.
V autě nebyla trakční druhá aku a jakmile jsi spal přes noc a měl jsi v noci načasováno, aby to automaticky přitápělo tak přibližně každé tři hodiny bylo v autě zase zima když byl mráz.
Takže jsi načasoval ať to topí v 11h na 45 minut pak ve 02h na 45min pak v 5 na 45min a ráno tě v 8 z budil mráz a i 110AH aku byla za rok kaput (snížená kapacita hlubokým vybíjením) a ne nastartoval jsi a musel jsi co rok kupovat novou aku a nebo netopit celou noc na časovač ale po druhém automatickém startu už nastartovat v těch 05h a dobít aku.

Jelikož do trojkové generace nedáš druhou aku, je nutné tam mít ten ventil a neohřívat motor, pokud chceš přes noc spát.

Po nastartování Ti motor bufík stejně ohřeje relativně rychle.

On navíc uvádí, že se mu větrák netočí a to má chybně.
On vlastně ohřívá jen motor a netopí do kabiny, dle toho co píše.
Kdysi byl problém, ze to DO sice ukazovalo kolik je v kabině stupňů i když jsi byl v domě, ale nevěděl jsi, jak dlouho topit aby v autě nebyla sauna (ta doba je jiná když je +5 a jiná když je 0 a je jiná když je -5 a je jiná když je -10 a stávalo se, že jsi buď topil málo nebo naopak moc a v autě byla sauna.

Totéž byl problém odhadnout jak brzo předem začít topit nebo respektive jak dlouhé intervaly mezi jednotlivými topeními stanovit, zase je pokaždé jiná venkovní teplota a jednou jsi zmrzl i v čepici a podruhé sauna v trenkách.

Dneska TZ100 umí vypočítat dle teploty v kabině, jak brzo předem začít topit, abys měl v nastavený čas (nenastavuješ kdy chceš začít topit ale kdy chceš mít teplo/vyjet) v kabině ideální teplotu.

Nevím zda to umí i hlídat přetápění, abys nemusel větrat.

Asi by bylo nejlepší kdyby před startem byl ohřátý i motor ale na to není s ohledem na nemožnost druhé aku v trojkové generaci dostatek energie, pokud chceš v autě spát. Pokud chceš jen jednorázově ohřívat před odjezdem do práce tak proč ne, to musí jít.

Každopádně netuším, jak je to s náhradou originální AGM aku (start/stop) za nějakou trakční gelovou s elektrodami ve tvaru pružin. Vyzáte se v tom někdo? Trojková generace má počítačem jednotkou řízenou spotřebu energie i nabíjení a rekuperaci. Tak nevím zda by tam jiná aku byla vhodná, aby to jednotka nebojkotovala ?
Naposledy upravil(a) eauto1.cz dne 09.11.2015 14:41, celkem upraveno 2 x.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

ramoon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 147
Registrován: 17.11.2008 15:49
Bydliště: Bratislava

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od ramoon »

Mam pocit ze aj prihrievac vie ovladat ventil pre kratky okruh ale na 100% to potvrdit neviem. Da sa to pozriet cez diagnostiku ci v RJ webasta je moznost dokodovat ventil. Potom by ho stacilo domontovat a ucinok kurenia je do 5 min. Matysek to ma pravdepodobne zle namontovane ale to musi napisat on kde bol problem.
Seat Alhambra III 7N Style 2012 2.0 TDI CR 140 K/103 KW ECOMOTIVE DSG

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od eauto1.cz »

Připojení Webasto Telestart T91
Pin 1 RED -> Continuous - rt/sw - red/black
Pin 2 BROWN -> W-BUS - yellow
Pin 3 GREEN -> +12V (ON) - black
Pin 6 BLACK -> Masse / GND - br - brown

Originál anténa GPS+GSM+WEBASTO: 7N0035507B (možná se dá použít také 3C0035507P, 5Q0035507C 5FQ)
(nevadí ji na rozdíl od ostatních typů antén čelní termo okno a nebo termoclony na oknech a vždy má nejlepší dosah a příjem)

Potřebujete ještě prodlužovací kabel a číslo nevím a špatně se shání, nejdřív sežeňte kabel, pak řešte anténu.
Přílohy
DSCF8832-800.jpg
DSCF8833-800.jpg
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Majkl111
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 17.11.2015 13:27

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od Majkl111 »

A nevíte někdo, kdy se spíná ten originální přihřívač (ne nezávislé topení)? Ve dvojkové řadě to mělo čidlo pod kapotou, které seplo bufíka při cca 8-10 st venkovní teploty + teplota motoru musela být nižší než myslím 80 st, každopádně tam pokud naskočil, byl to hukot (a člověk věděl, že jede). U mé Alhambry jsem to zatím nevysledoval-parkuju v garáži (tam není nikdy 8-10 st), jednou jsem ji schválně vystrčil přes noc ven, ale stejně se motor ohřál až po ujetí cca 25 km, navíc jsem (tady) někde četl, že Webasto je oproti starému Eberspächer absolutně tiché... takže nevím, jestli mi jede, jak má nebo jestli tam není nějaká chybička (i když diagnostika nic nepsala, ale doteď bylo relativně teplo).

ramoon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 147
Registrován: 17.11.2008 15:49
Bydliště: Bratislava

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od ramoon »

Musi byt pod 5 stupnov a nesmie byt rezerva v nadrzi. Webasto je pocut pri pravom kolese za naraznikom.
Seat Alhambra III 7N Style 2012 2.0 TDI CR 140 K/103 KW ECOMOTIVE DSG

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od eauto1.cz »

Teď jak bylo těch 6-7 stupňů tak to nepřihřívá a to mě celkem štve.
Napadlo mě, že v starém II Sharanu když se dal Klimatronic na max, tak ten D5WZ spínal i když bylo tepleji.
Neví někdo, zda to nejde takto zadat i u III řady?
Jinak je fakt, že tohle Webasto je skoro neslyšitelnéa navíc to ani nedýmí. To už není ta stíhačka dýmovnice jak kdysi :)
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Majkl111
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 17.11.2015 13:27

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od Majkl111 »

ramoon píše:Musi byt pod 5 stupnov a nesmie byt rezerva v nadrzi. Webasto je pocut pri pravom kolese za naraznikom.
Těch 5 st určitě nebylo, jako na potvoru bylo myslím 9-10 st... jinak že to nejede bez dostatku nafty je běžná věc, jen (ještě) nevím, jak to mají vyřešené - jestli elektronikou nebo (jako u II řady) zcela jednoduše "krátkou" nasávací hadičkou k podávacímu čerpadlu (které se pak-když bylo málo nafty-zavdzušnilo :-) )
Jinak topení jako takové jsem už při výměně rozvodů objevil, je o něco blíže motoru a dále zadnímu topení... otázka je, c z toho je dobře a co ne, ale odpověď je, že se s tím nedá nic dělat :-D
Celkem bych uvítal nějaký manuál, jako na II řadu tady (teda tehdy to ještě fungovalo pod http://www.sag.cz" onclick="window.open(this.href);return false;) vypracoval jeden klubák... podle toho by se dalo učit v první třídě :-)

Zdenek_Touran
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 21.01.2016 08:17

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od Zdenek_Touran »

Nemate nekdo zkusenosti s timto modulem ?

http://www.ebay.com/itm/161841312325?it ... 23&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Potrebuji nezavisle probudit Tourana 2005, 1.9 TDI s prihrevem Webasto "Heizgerat TT-V"

Dik
Z.

Uživatelský avatar
trepifajxl
Profík
Profík
Příspěvky: 961
Registrován: 04.04.2008 18:15
Bydliště: u Turnova

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od trepifajxl »

Tímto to v Touranu nepůjde, nespouští se takto ale po CANu. Mám modul pro Touran a pod. topení TTV.
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz


Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666

Odpovědět

Zpět na „Elektro + hudba + navi“