AdBlue

Moderátor: čapik

Odpovědět
vladob8
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 48
Registrován: 12.07.2009 12:48
Bydliště: Bratislava

Re: AdBlue

Příspěvek od vladob8 »

Na obcasnu domacu diagnostiku ti staci cina z Aliexpress za cca. 20€. Vola sa to VCDS 16.8.3 alebo 17.1.3
Zdravim Vlado.
Sharan 4motion 2.0 TDI 2011
LR Discovery2 TD5 r.2000

macek23
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 07.06.2017 09:12
Bydliště: Varnsdorf

Re: AdBlue

Příspěvek od macek23 »

Přídávám se také s problémem P202B, VW Sharan 7N r.v.2012 103kw, najeto cca 200tis, koupil jsem ale od uživatele Honzapraha (protranscar@email.cz) nabízené nahradní čidlo, cca za 2tis, výměna není náročná a zatím ujeto 600km a bez problému... žádná chyba... SUPER... takže doufám, že to tak zůstane... kdo bude mít tedy stejný problém jednoznačně DOPORUČUJI obrátit se na Honzu!!! Je ochotný a po objednání bylo čidlo druhý den u mě!! Ještě jednou díky a doufám, že zas bude chvilku klid :D :good:

J.A.Y.
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 10.07.2013 21:48
Bydliště: Teplice nad Metují

Re: AdBlue

Příspěvek od J.A.Y. »

já jsem ho zatím neměnil, protože než jsem se k tomu dostal, kontrolka zhasnula. Asi jen sporadická chyba, takže to zatím odkládám :) jinak taky mám těleso od Honzy a expresní dodání lze jedině potvrdit :good:
Sharan I 98 1,9, trošku zanedbanej, ale náš ;)
Sharan III 2013 2,0

Uživatelský avatar
maxie
Člen klubu
Příspěvky: 432
Registrován: 22.10.2007 16:44
Bydliště: Mohelnice(SU)

Re: AdBlue

Příspěvek od maxie »

Honza poslal čidlo obratem, za což mu děkuji. K výměně se snad dostanu o víkendu, zkusím něco nafotit a dát to sem.
Jinak mě chyba taky naskakovala a zmizela a frekvence se zvyšuje, vyskakuje do 100km od smazání, chystám se za měsíc na delší štreku, tak to raději vyměním teď, abych pak nastartoval, až budu 1000km od baráku.

Uživatelský avatar
maxie
Člen klubu
Příspěvky: 432
Registrován: 22.10.2007 16:44
Bydliště: Mohelnice(SU)

Re: AdBlue

Příspěvek od maxie »

Tak vyměněn vyhřívací element s čidlem a savicí, ale bylo to peklo - vzalo mi to 5 hodin času a nervy, ale povedlo se a snad to vydrží.
Sundat nárazník je to nejjednodušší - snad jen 2 šrouby,
DSC_0040.JPG
co drží rožky nárazníku v podběhu jsou pod blbým úhlem, ani vidět tam není, pokud nemáte auto na zvedáku(a když ho chcete nahmatat, máte oči plné písku z podběhu), nejlíp to trefit s pružným nástavcem.
DSC_0047.JPG
Povolit nádrž, tři šrouby - hlava 13.
DSC_0049.JPG
DSC_0048.JPG
Vycukat nádrž ven, jde to líp, když sundáte víčko z nalévacího hrdla.
DSC_0041.JPG
Pak jsem se snažil co nejopatrněji rozpojit konektory, které vadí přístupu k válci(všechno je zatvrdlé prachem a jemným pískem) - těch konektorů je tam asi sto tisíc a měl jsem strach, abych neulomil nějakou závlačku, nevytrhnul drátek,...
Když nic nebrání, povolit víčko válce - to jde taky ztuha, pokud na to nemáte aspoň klíč na filtry.
Pak zjistíte, že pod víčkem je všechno zkroucené, aby to tam vešlo, takže tam nestrčíte ani ruku, abyste vytočili válec z nádrže a mohli se mu věnovat.
Tak povolit další torx pod víčkem, který drží hadičku a kabeláž - tak získáte pár cm navíc, abyste mohli vytočit válec z nádrže, jde to i rukou, chce to trochu zabrat.
Pro snazší manipulaci s válcem povolit 3x imbus a sundat z víčka čerpadlo.
Vyoperovat ten element z válce taky boj, abych nepoškodil to měření hladiny. Element přidržují plíšky navlečené na plastové tyčinky - vyklepal jsem je zespod šroubovákem, neponičil, tak jsem je následně použil pro jištění nového elementu. Zespod je ještě na savici filtr.
Nefunkční element odstřihnout a vymyslet, jak připojit nový.
Dráty mají strukturu ocelového lanka, nejlepší je asi dát oba konce na fastony a přetáhnout bužírkou, teplem zatáhnout.
Opatrně se skládáním elementu zpět do válce - savice je delší a musí se do válce nakroutit pod víčko - pokud bude pod víčkem zlomená, nebude průchozí. Všechno se musí vrátit do původní polohy, aby pak vycházela kabeláž, konektory, hadička...
Tímhle jsem strávil 4 hodinky.
A pak sborka - zavíčkovat, vrátit čerpadlo, zapojit konektory, hadičku, nasoukat nádrž do držáků a trefit se hrdlem s gumovým rolákem(těsněním) do zavazadelníku, chytit třemi šrouby zpět, vymazat chyby diagnostikou a nejlíp udělat zkušebku dřív, než vrátíte nárazník... a pak už je to sranda, slabá hodinka.

Co se týče toho zkur...ho bazmeku, co se tady sere, tak buďte v klidu, protože úplně ten stejnej se používá např.v BMW, Mercedesu a mnoha dalších a všude se mr*á úplně stejně, jako u nás a někde si za opravnou sadu nebojí říct třeba 15tis.Kč(běžně 600,- €, ve státech i 1000,- dolarů) - jen materiál.
Ekoterorizmu třikrát FUJ!!!
Naposledy upravil(a) maxie dne 28.07.2017 09:26, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Honzapraha
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 391
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: AdBlue

Příspěvek od Honzapraha »

A přitom taková blbost co :)
Jinak plánuju k tomu vehementu dodávat i něakej propojovací materiál.
kdo si sharana plánujete nechávat delší dobu,doporučuji nakoupit doforoty,jedná se o omezenou nabídku a v nejhoršim to dál udáte vždycky. :)
Volejte 775668906 nebo pište na mail protranscar@email.cz díky!
!!!Na sz reaguji(pokud vubec)se zpožděním!!!

tboruvka
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 15.03.2017 18:52

Re: AdBlue

Příspěvek od tboruvka »

Napíši také pár postřehů k chybě AdBlue. Mám dovezeného Sharana z DE, r.v.2012, najeto 148.xxx km. Při prvním hlášení chyby AdBlue dojezd 1050km (P229F a P20EE) nepůjde nastartovat si to kluci vzali na dílnu...potřeba přehrát software...přehráno poslední verzí před dieselgate...a prý hotovo... Vyrazili jsme na dovolenou do Chorvatska a po 60 km hláška chyba AdBlue za 1050km nepůjde nastartovat( zbývalo nám 1100km :cry: ). Já jsem rozhodl že dojedem a poté to pořeším s asistenční službou. Cestou jsme se stavili v Brně v nonstop servisu (Škoda/VW/Seat) a tam "nevěděli" co s tím!!! Opravdu jsme jeli posledních 50km s červenou hláškou již nelze nastartovat! A nastartovat nešlo...Večer jsem šel do auta pro poslední věci, připojil ELM327 OBDII bluetooth jednotku, spároval s mobilem a aplikací Torque, smazal chyby a nic. Nedalo mi to, chvíli jsem laboroval, i přes žádné chyby jsem dal vymazat chyby ECU, hláška AdBlue na maxidotu zapípala, naskočilo dojezd 50km chyba Adblue - A ŠLO NASTARTOVAT!!! Takže jsme domů dojeli na jedno nastartování...objednal jsem autorizovaný servis...párkrát vyresetoval chybu abych mohl jezdit...a návštěva servisu. Tam nemohli pochopit, jak to že startuji...jak to že to šlo obnovit na těch 50km...auto s vymazanou chybou žádné abnormálie neukazovalo...neví...Skončilo to přehráním nového software vydaného po aféře dieselgate (ke kterému mají vyjádření že odstraňuje problémy s AdBlue...chyba P20EE)...a hotovo. A ZÁVĚR? Po ujetí cca 400km naskočila hláška chyba AdBlue- dojezd 1000km...chyby P229F a P20EE. Takže nevím. Vypadá to na výměnu čidla a jednotky NOx :x .
VW Sharan 2.0 TDI 125 kW DSG 2012/model 2013

Uživatelský avatar
Honzapraha
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 391
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: AdBlue

Příspěvek od Honzapraha »

ten nox to je taky pěkný svinstvo
Volejte 775668906 nebo pište na mail protranscar@email.cz díky!
!!!Na sz reaguji(pokud vubec)se zpožděním!!!

Uživatelský avatar
maxie
Člen klubu
Příspěvky: 432
Registrován: 22.10.2007 16:44
Bydliště: Mohelnice(SU)

Re: AdBlue

Příspěvek od maxie »

Jo, na ten nox soft byla nějaká svolávačka!
Jinak bloknuté starty se dají opravdu odemknout na 50km pro dojetí do servisu.
To nemění nic na tom, že je to sra*ka všech sra*ek tady ty rádoby eko šmejdy!
Až pojede někdo s Dojezd 0km, vozidlo nelze nastartovat, zdechne mu to na přejezdu, v křižovatce... Idioti!

J.A.Y.
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 10.07.2013 21:48
Bydliště: Teplice nad Metují

Re: AdBlue

Příspěvek od J.A.Y. »

:lol: tak to je v poho, máme to domů 880 km, takže i když by se to rozsvítilo, dojedeme :laugh:
Sharan I 98 1,9, trošku zanedbanej, ale náš ;)
Sharan III 2013 2,0

Uživatelský avatar
maxie
Člen klubu
Příspěvky: 432
Registrován: 22.10.2007 16:44
Bydliště: Mohelnice(SU)

Re: AdBlue

Příspěvek od maxie »

Ještě zbývající fotky z výměny elementu.
Přílohy
DSC_0042.JPG
DSC_0043.JPG
DSC_0044.JPG
DSC_0045.JPG
DSC_0046.JPG

J.A.Y.
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 10.07.2013 21:48
Bydliště: Teplice nad Metují

Re: AdBlue

Příspěvek od J.A.Y. »

maxie píše:Až pojede někdo s Dojezd 0km, vozidlo nelze nastartovat, zdechne mu to na přejezdu, v křižovatce... Idioti!
na druhou stranu máš právě těch 1000 km na vyřešení Obrázek
Sharan I 98 1,9, trošku zanedbanej, ale náš ;)
Sharan III 2013 2,0

Uživatelský avatar
maxie
Člen klubu
Příspěvky: 432
Registrován: 22.10.2007 16:44
Bydliště: Mohelnice(SU)

Re: AdBlue

Příspěvek od maxie »

To je od ekoteroristů vskutku velkorysé :-D

kukolarik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 54
Registrován: 26.07.2016 17:26

Re: AdBlue

Příspěvek od kukolarik »

Sharan 7N, r.v. 2014, najazdenych 197 500km, hlaska ADBlue, ze dolej, kupil som, dolial asi 12 litrov (po 27.000 km), ked hlasilo dojazd 700km, avsak neprestalo hlasit, uz mam len 650km. Takze asi odislo to cidlo aj mne... Niekto v okoli BRATISLAVA to vymenit?

Luku
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 06.06.2009 13:26
Bydliště: Střední Čechy okr. Nymburk

Re: AdBlue

Příspěvek od Luku »

Ahoj lidi.
Mám podobný problém. Rozsvítila se mi kontrolka na dolití AB blue. Druhý den jsem u sebe v práci natankoval asi 8,5 litru a pak už to začalo vytejkat z hrdla. Kontrolka stále problikává a odečítá KM. Už jsem na dojezdu asi 750 km. Dočetl jsem se v návodu, že je potřeba dolít min 10 L, ale to bych si musel dolít 1,5 litru někam do kufru. Tak jsem si řekldruhý den, že zkusím jestli jsem to opravdu dobře dolil abych dosáhl minimálně těch 10 litrů. Koupil na ČS 5 L kanystr a dolil možná necelej půlitr. Tak sem zajel za švagrem a ten to napíchnul na Bosch diagnostiku a pak na Vaga. Oba neukazují žádnou chybu a přitom kontrolka stále problikává a už mi odečetlo dalších 50 km. Jme mi divný že močovina ubývá a přitom kontrolka bliká . Je možný že se to zastaví a nepůjde nastartovat. Nejsem v tomhle vůbec moudrej. Může to být to čidlo vyhřívání i když se žádná chyba neukazuje ? Díky za pomoc. Lukáš

Odpovědět

Zpět na „Motor“