AdBlue

Moderátor: čapik

Odpovědět
tboruvka
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 15.03.2017 18:52

Re: MOTOR, ADITIVA - AdBlue

Příspěvek od tboruvka »

[quote="eauto1.cz"]Podívej se na německé fórum, někdo už vyslovil teorii, že když budeš často dolívat a udržovat AdBlue nádrž neustále plnou nebo poloplnou, tak je menší šance, že k této závadě na vyhřívání dojde, protože je tam víc té kapaliny a když jí je méně, vyhřívání se více zahřívá a dříve odejde...

Měl bych dotaz k častému doplňování AdBlue (třeba po 5 litrech) - nevadí to nějak systému? Že za určitý počet ujetých kilometrů nevyhodnotí/nevyhlásí požadavek dolití, nebo něco takového?
VW Sharan 2.0 TDI 125 kW DSG 2012/model 2013

J.A.Y.
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 10.07.2013 21:48
Bydliště: Teplice nad Metují

Re: AdBlue

Příspěvek od J.A.Y. »

motorpower píše:AD blue softwaerově odstraním. Volejte :)
longerski píše: Motorpower: u emisi by pak nebyl problem?
Zacatkem mesice jsem byl na oprave adblue u motorpower, tenhle tejden stk a emise bez problemu. Co s tim udelal nevim, ale pro tento okamzik je vsechno ok. Takze diky!
Sharan I 98 1,9, trošku zanedbanej, ale náš ;)
Sharan III 2013 2,0

cujan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 19.06.2019 11:14

Re: AdBlue

Příspěvek od cujan »

kukolarik píše:Taaaakze lrn upozornujem, ze ked som nalial adblue a auto si to nevšimlo, tak nakoniec nebol problém v tom vyhrievacom telese, mimochodom v Bratislave to stojí v VW servise 231 diel a 104 praca. Ja som mal problém , ze sa o vyfuk prepalil kabel na spodu auta. 78Eur sada kablov a cca 100eur robota. Pre tych co by naslepo chceli kupit to vyhrievanie. Nelutuj prachy za diagnostiku.
Zdravim a aku chybu ukazala diagnostika?

stepos
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 04.02.2017 20:43

Re: AdBlue

Příspěvek od stepos »

Hezký den všem, tak už taky vítám do klubu problému s ohříváním adblue - sharan 2011, 180 tisíc:/

Hlásí mi to dvě chyby jednak nejdřív sporadickou Buzení vyhřívání nádrže pro redukční prostředek - přerušení P202A00 a po pár kilometrech tu samou, ale statickou statickou Buzení vyhřívání nádrže pro redukční prostředek - zkrat na kostru P202B00

Obě zatím vynulovat jdou. Ale chtěl jsem se zeptat zkušenějších, jestli to bude ten problém s nutností vyměnit to topení, nebo to třeba může být jen ten přepálenej kabel od výfuku, nebo nějaký kuní pozdravy. A jestli se to nějak lidsky dá zjistit bez odmontování nárazníku.

A pak druhý dotaz, jestli Honza z Prahy ještě prodává ty topící tělesa. Díky moc

Uživatelský avatar
Honzapraha
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 391
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: AdBlue

Příspěvek od Honzapraha »

ano,pár posledních mám skladem
Volejte 775668906 nebo pište na mail protranscar@email.cz díky!
!!!Na sz reaguji(pokud vubec)se zpožděním!!!

milos.
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 16.02.2018 09:18

Re: AdBlue

Příspěvek od milos. »

Zdravím,
prodám modul vyhřívání zakoupený od Honzapraha, 100% funknční.
Bohužel krátce po výměně se odporoučelo (prozměnu) čidlo hladiny, takže jsem koupil celou opravnou sadu a tento modul mám doma navíc... :wink:
Příp. SZ.

Díky
VW Sharan 2.0tdi 103kw, DSG

Uživatelský avatar
Honzapraha
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 391
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: AdBlue

Příspěvek od Honzapraha »

myslím že dohledám i ty čidla hladiny :wink:
Volejte 775668906 nebo pište na mail protranscar@email.cz díky!
!!!Na sz reaguji(pokud vubec)se zpožděním!!!

FerdikIS
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 23.11.2010 14:33
Bydliště: Děčín

Re: AdBlue

Příspěvek od FerdikIS »

Zdravím všechny,
chtěl bych sem též přinést svou zkušenost s Adblue systémem tohoto vozidla. Když jsem nedávno upgradoval svého skoro 20 let starého Sharana, byl jsem stávajícím uživatelem upozorněn, že údržba toho "novějšího" bude znatelně dražší. Navíc již nějaký problém s Adblue systémem v minulosti byl (byla v VW servisu již měněna ona sada vyhřívání/snímač hladiny). První problém se objevil pár km po jeho koupi (měl cca 160 tis. km najeto) Vyskočila hláška Chyba Adblue: dojezd 1050 km, v paměti závad byly chyby P229F a P20EE. Po radě známého jsem nejprve v autorizovaném servisu nechal přehrát software ŘJ, čímž však proběhla do té doby odmítnutá aktualizace "dieselgate" (samotná aktualizace softu byla díky tomu zdarma, ale dolili i Adblue a to již něco stálo). Hlášení o chybě na displeji zmizelo a po načtení paměti závad se objevila už jenom chyba P20EE. Asi po 100 km se rozsvítila i oranžová ikona motoru. To už jsem se pomalu začal po načtení různých informací o tomto problému zajímat a ohlížet po novém NOX senzoru. Ujel jsem ještě cca 2000 km, než se opět rozsvítila hláška Chyba Adblue: dojezd 1050. Dolil jsem doplna Adblue (chyběly 4 litry) a zkusil vyčistit stávající NOX senzor tlakovým vzduchem a provedl výmaz chyby. To ale nepomohlo. Díky informacím v tomto fóru jsem kontaktoval "HonzuPraha" ohledně NOX senzoru, který v podstatě obratem zaslal. Starý jsem odstřihl, nový připojil pomocí WAGO svorek. Následně jsem provedl výmaz chyby, i když už to žádnou nehlásilo a jel jsem s vozidlem do práce. Po cca 50-ti km hlášení o chybě Adblue na displeji samo zhaslo. V paměti závad zatím žádná není. Čas teprve ukáže, jak dlouho taková oprava vydrží (hlavně ty WAGO svorky). Ještě pro úplnost dodám, že se jsem si koupil levný čínský bluetooth adaptér ELM327 v 1.5 a aplikaci Torque. I přes to, že v podstatě pracuje pouze s ŘJ motoru, je docela v to v tomto případě užitečná "sestava". Např. docela jednoduše v sekci "Emissions Readiness s/DTC" ukazuje i funkčnost některých prvků týkající se právě Adblue a senzorů, lze i vymazat chyby ŘJ, tak doufám, že mi v případě nouze na delší cestě (Chorvatsko...) pomůže. Díky tedy tímto všem, co sem podobné zkušenosti napsali, ze kterých jsem čerpal a díky "HonzoviPraha", že vůbec takové díly nabízí se servisem (rychlost dodání a sdělením, že kdyby něco nefungovalo, zašle jiný díl)
-----------------------------------------------------
VW Sharan rv. 2012 2.0 TDI 103 kW 4motion
dříve VW Sharan rv. 2001 1,9 TDi 66kW

sakalino
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 13.09.2019 19:44

Re: AdBlue

Příspěvek od sakalino »

ahoj kluci, alhambra II 7N 2012rok 103kw , koputer hlasil chybu adblue vysoky tlak kapaliny. nadrz sem vyndal vycistil od silenych nanosu adblue. sundal tlakovy senzor ,ok. chyba byla v selenovem ventilu. namazal zavrel. pocitam ze to vydrzi jen chvili ale nevadi, nasadil nazpet a dolil adblue, ktere uz predtim taky rvalo, ze 1050km a dost. Pred 400km jsem vymenoval egr ventil, tak sem silenou spotrebu adblue prisuzoval egru, ale chyba nadrz byla plna pred vycistenim. dolil sem asi 6litru a koputer ukazuje dojezd 500km a stale odcita. co ted s tim. cerpadlo pracuje spravne slisim i po zahrati motoru jak naskoci a po vypnuti motoru, jak natahne adblue zpet do nadrze( mimochodem mechanici v nemecku neosadili cerpadlo tesnenim na zpetnem vystupu, takze vesele teklo po nadrzi na zem) tesneni sem sehnal a nic nikde netece, ale elektronika nemeri hladinu. co s tim mam vymenit teto senzor? 7N0198970A
https://www.ebay.com/itm/Sensor-Seat-Al ... 2553324734
nebo staci nejaky reset hladiny. Mam bluetu vag elm 320 (app. Torque) a chybu to nehlasi, tak neni co mazat. Diky moc za pomoc
nekdo se tu ptal na to male tesneni. sehnal sem ho v INDUSTRIAL CZ praha 9. perfektni obsluha. prinesl sem si cerpadlo az tam a namerili jsme to na pulte. jedno mam doma navic klidne prenecham.

PROSIM poradte jestli jde selenový ventil vyndat a kde ho sehnat???
Přílohy
pred vycistenim
pred vycistenim
po vycisteni
po vycisteni
Selenový ventil, ktery bych potřeboval vyměnit
Selenový ventil, ktery bych potřeboval vyměnit
SELEN.jpg (13.06 KiB) Zobrazeno 10554 x
Naposledy upravil(a) sakalino dne 14.09.2019 11:54, celkem upraveno 1 x.

sakalino
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 13.09.2019 19:44

Re: AdBlue

Příspěvek od sakalino »

link na dobry cteni o ADBLUE nadrzi
https://docplayer.net/62732113-2013-my- ... gines.html" onclick="window.open(this.href);return false;
video jak tu nadrz rozebrat
https://www.youtube.com/watch?v=B-anvmaTvms&t=1948s" onclick="window.open(this.href);return false;

sakalino
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 13.09.2019 19:44

Re: AdBlue

Příspěvek od sakalino »

tak sem si na to prisel taky sam. podle navodu z prvni stranky sem resetoval hladinove mereni. zatim ok.

dmiba
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 22.02.2019 00:29

Re: AdBlue

Příspěvek od dmiba »

Chcem sa opytat, ci riesil niekto problem s NOX/Adblue u Saharana 2011 pomocou vymazania zavady cez VCDS. S NOX mam evidentne problem, zatial este vymeneny nie je. Bol som v autorizovanom VW servise, kde mi zresetovali ten nestastny countdown za 70 Eur :fool:, ale po cca 200km sa spustil znova. Tak som si kupil VCDS s kablom a pustil sa do mazania cez navod na forume ross-tech.com
To Reset the AdBlue Level:
- Clear all fault codes(yes, even if there are none present)
- Select 01-Engine]
- Select [Basic Settings-04]
- From the pull down menu choose:
- - - [Resetting of learned values of average quantity adaptation], press [Go!]
- - - - After completion, Press [Stop]
- - - Then [Reset learned values quant. meter. unit and press. contr. Valve], press [Go!]
- - - - After completion, Press [Stop]
- Select [Check of SCR efficiency], press [Go!]
- Depress Brake pedal, then depress accelerator pedal, the ECM should take control of the Engine speed.
- This test may take up to 30+ minutes to complete!
- Upon completion, you should see ‘System Okay’, the AdBlue light and the warning message about ‘miles to no start’ will be reset. Verify there are no fault codes.
Avsak pocas Check of SCR efficiency po cca 15 minutach sa mi cely proces prerusil s hlaskou Aborte-Safety reasons | ERROR. Ked som sa pozrel do zavad pri Basic, bol tam opat povodne vymazany problem s NOX senzorom. Je mi jasne, ze ho vymenit musim. Mna skor zaujima, ci to ide nejako zresetovat cez VCDS (kedze to vo VW servise cez ich sw dokazali zresetovat napriek problemu s NOX). Cidlo NOX je uz na ceste, ale servisaka mam 40km a countdown je na cifre 70km. Realne mi hrozi, ze ak cidlo NOX nebude dobre, alebo problem bude v riadiacej jednotke na ktoru je NOX cidlo pripojene, tak to cez VCDS nepojde vymazat a budem musiet riesit odtahovku na tych 40km do riadneho servisu.

greg.1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 06.06.2012 00:40
Bydliště: Davle

Re: AdBlue

Příspěvek od greg.1 »

Zdravím,

Všichni popisujete chybu P202B00. Mne se mi rozsvítila kontrolka motoru a závada je P203B00.
Nevíte někdo co to obsahuje za opravu?? Píše to snímač stavu redukčního činila.

Moc díky za jakékoliv info.

G.

Kutoo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 29.12.2019 12:03

Re: AdBlue

Příspěvek od Kutoo »

Dobrý deň. Tiež mam problem s adblue no mne vyhodilo chybu: 9688-obvod snimaca teploty palivove nadrze. P205B 00. Aj ked som to zmazal, vyskocilo to opat. Jedna sa o Sharan 2013. Auto mam asi mesiac a pred doliatim adblue ta chyba nebola. Tak neviem ci to ma nieco spolocne s doplnenim nadrze adblue. Potreboval by som vediet aky mam vlastne dojazd a ci mi pomoze opravarenska sada a kde ju najlepsie zohnat. Na palubovke mi nesignalizuje, ze by som mal dolievat,resp nejaky dojazd. Dakujem za akukolvek odpoved.

longerski
Řidič
Řidič
Příspěvky: 66
Registrován: 30.01.2018 08:15

Re: AdBlue

Příspěvek od longerski »

Ahoj.
Vcera se mi rozsvitila kontrolka dojezd 1050km, doplnte adblue. Doplnil jsem, ale veslo se jen neco malo pres 5l. Kontrolka ale nezhasla. Nejspise tedy porucha senzoru mnozstvi mocoviny v nadrzi.
Vyhrivani adblue nadrze mi take nefunguje, jezdim s tim takto ale vice jak 1 rok.
Staci na oboji chybu ta opravna sada vyhrivani nadrze nebo co vse tedy musim vymenit?
Diky.

Odpovědět

Zpět na „Motor“