Rosení a mlžení předních světel

Karoserie, lak, spoilery, nárazníky...

Moderátor: Olaf87

bedrich666
Závodník
Závodník
Příspěvky: 593
Registrován: 27.10.2008 13:34
Bydliště: ČR

Re: Rosení a mlžení předních světel

Příspěvek od bedrich666 »

Tady se dokonce mlzilo i v testu a nejenom u Golfu, ale i nejenom u xenacu :D

http://www.volkswagen.de/content/medial ... 14_058.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Wlashack_cz
Závodník
Závodník
Příspěvky: 509
Registrován: 30.06.2014 23:14

Re: Rosení a mlžení předních světel

Příspěvek od Wlashack_cz »

Mám dokonce zato, že se o mlžení píše i v manuálu. Taky píšou, že je to normální.
Golfík VII 1.4 TSI 7°DSG

Uživatelský avatar
vwKarelV
Řidič
Řidič
Příspěvky: 128
Registrován: 29.03.2018 08:22

Re: Rosení a mlžení předních světel

Příspěvek od vwKarelV »

Zdravím. Nedá mi, abych se vás všech nezeptal - ta světla se vám od loňska už přestala zamlžovat? - Že tu od února 2017 není žádný nový příspěvek?!
Při procházení tohoto vlákna mě totiž napadlo, že pochopitelně také záleží na tom, kde parkujete!

Pokud na ulici, tak tam po dešti ještě dlouho zůstává vysoká vlhkost a to znamená, že se tu vlhkost nemusí zevnitř ani podařit vyvětrat. Pokud parkujete v suché garáži, bude situace nejspíš o poznání lepší, že?! - Osobně jsem si zatím všimnul jen toho, že se nám v pravém světlometu "válí" mrtvolka nějaké mušky. No jo no...
Možná, že vlhko tam po dešti malinko také bývá, ale pobytem v té garáži vždycky zmizí... :smoke: No a pak taky jižní Morava má přece i to nejsušší klima v rámci celé ČR, že...
VW Golf Variant VII 1.2 TSI 81kw *2016

ablorhm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2678
Registrován: 21.09.2015 20:57
Bydliště: Praha

Re: Rosení a mlžení předních světel

Příspěvek od ablorhm »

Nepřestalo, je to sporadické. Ne při/po každém dešti mám decentně zamlžená světla.
Nicméně vždy se časem odmlží.
VW Golf VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition+ 2015
používám VW Connect Dataplug

Golfik18
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 30.11.2018 22:52

Re: Rosení a mlžení předních světel

Příspěvek od Golfik18 »

I na novém autě s LED světlomety jsem už pozoroval lehké zamlžení v menší ploše. Stalo se za vlhkého a chladného podzimního počasí při stání venku.
VW Golf VII Variant ME, 1.4TSI 92kW, MR2018

Uživatelský avatar
Prelude
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 16.04.2010 21:16

Re: Rosení a mlžení předních světel

Příspěvek od Prelude »

Potvrdzujem rosenie aj v LED prednych svetlach uplne noveho auta. Dnes dostal Golf keramiku, predtym samozrejme detailne umytie. Chlapci mali v dielni teplo a vlhko, vonku bolo okolo nuly a kryt svetiel sa zvnutra zarosil do cca 3-4 cm vysky.
Golf V 1,4 59kW Edition
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line

ablorhm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2678
Registrován: 21.09.2015 20:57
Bydliště: Praha

Re: Rosení a mlžení předních světel

Příspěvek od ablorhm »

Zarosilo, nebo zamlžilo?
Mlžit se mohou a zmizí to, rosit ne, voda ani kapky tam být nemohou.
VW Golf VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition+ 2015
používám VW Connect Dataplug

Uživatelský avatar
Prelude
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 16.04.2010 21:16

Re: Rosení a mlžení předních světel

Příspěvek od Prelude »

OK, zahmlili/zamlzili sa, nie zarosili, kvapky sa nespravili. Preto som sa zacital do tohto vlakna a zistil, ze mlzeni je normalni, roseni ne... Riesilo sa to ale hlavne pri xenonoch. Je pravda, za LED hreju asi este menej. Na Golf V s klasickymi halogenmi som za 10 rokov zahmlenie svetiel nezaznamenal, vyhriali sa dost rychlo...
Golf V 1,4 59kW Edition
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line

Uživatelský avatar
Doktor GTI
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 09.07.2017 10:37
Bydliště: Pivín

Re: Rosení a mlžení předních světel

Příspěvek od Doktor GTI »

Mě se to zamlžilo jen jednou u 5 měsíců starého auta. Bylo to podle času fotky koncem listopadu po dešti. Od té doby 4 roky nic...
20180121_115930.jpg
Golf 7 GTI performance 338 PS 492 Nm, bílá perleť a jiné krámy..

Wyder
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 02.05.2022 22:06

Re: Rosení a mlžení předních světel

Příspěvek od Wyder »

Já mám teď jedno světlo takto... To asi už bude na výměnu, že?:) Samozřejmě po záruce...

Počkám, až to vyschne, nikde nic prasklé není a je to jen na jedné straně. Všimnul jsem si toho po jednom vapkování a teď, jak je vysoká vlhkost vzduchu venku a málo slunce, tak už to 14 dní ne a ne vyschnout... :(

Obrázek

Wyder
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 02.05.2022 22:06

Re: Rosení a mlžení předních světel

Příspěvek od Wyder »

Pro zajímavost přidávám postup VW pro servisy při řešení tohoto problému:
VW (2017)

Moderní světlomety s čirými skly se za nepříznivých podmínek, např. po průjezdu mycí linkou v zimě,
často silně orosí na vnitřní straně krycích skel. Zákazníci tento stav reklamují, protože se domnívají,
že rosení a netěsnosti mohou ovlivnit funkci a životnost světlometů nebo mají také obavy z potíží při
povinné technické prohlídce vozidla (STK).

Opatření
V případě reklamací zamlženého nebo netěsného vnějšího osvětlení postupujte následovně:

V případě reklamací musíte zpracovat následující body, aby nedocházelo k bezdůvodné
výměně vnějšího osvětlení a k opakované reklamaci zákazníka.

Nejprve zjistěte, jak silné je orosení ve světlometu. Zde rozlišujte mezi lehkým orosením bez tvorby
větších kapek na vnitřní straně krycího skla světlometu (viz. obrázek 1) a silným orosením s tvorbou
velkých kapek (viz. obrázek 2).

Obrázek


Při lehkém orosení se jedná o přirozený fyzikální jev, který může u současné konstrukční verze
světlometů s čirým krycím sklem vznikat díky otevřeným odvětrávacím prvkům. Teplý vlhký vzduch
přitom kondenzuje uvnitř světlometu na nejrychleji chladnoucích místech a dochází k rosení.
Zmizení tohoto orosení závisí na příslušných okrajových podmínkách (teplota, vlhkost vzduchu) a
různých provozních podmínkách vozidla. Při rychlé jízdě za teplého a suchého počasí světlomet
vyschne dříve než za studeného počasí s vysokou vlhkostí vzduchu při pomalé jízdě.
Z důvodu geometrie a proudění vzduchu v aktuálních verzích světlometů může orosení v okrajových
oblastech mizet pomaleji než v ostatních místech krycího skla.

Výměna světlometu není v tomto případě účelná!

Neoprávněná oprava nebo výměna dílu může být důvodem k zamítnutí nebo zpětnému vyúčtování
záruční žádosti!

V případě výměny světlometu musí být ke škodnímu dílu přiloženy fotografie poškození a kontrolní
protokol!

Při silném orosení s viditelnou tvorbou kapek musíte nejprve zkontrolovat, zda jsou všechny víčka,
odvětrávací prvky, konektory a objímky žárovek správně namontovány, zda jsou odvětrávací prvky
průchozí a zda nejsou na světlometu (těleso, krycí sklo atd.) praskliny apod..
Pokud mohou být tyto příčiny vyloučeny, prokonzultujte se zákazníkem, jak k uváděné odchylce
došlo. Přitom je důležité zjistit okrajové podmínky, které panovaly při vzniku orosení.

Možné ovlivňují faktory jsou například:
• mytí vozidla v mycí lince
• častý provoz na krátkých trasách při velmi vlhkém počasí
• jízda, resp. parkování za sněžení/ deště
• výměna žárovek
• přestavby na vozidle, v přímém okolí světlometů

Při reklamaci používejte níže uvedenou informaci pro zákazníka!

Informace pro zákazníka

Viditelné orosení krycích skel je koncepčně podmíněná vlastnost moderních osvětlovacích systémů,
která se vyskytuje u vozidel všech výrobců a nemá vliv na funkci ani na životnost:
• Není znakem pronikání vody z důvodu netěsnosti.
• Díky použitým materiálům nemůže docházet ke korozi.
• K redukci osvětlení nebo oslňování nemůže docházet, protože krycí sklo bezprostředně po
zapnutí světlometů oschne.


Vlhkost vzduchu nebo netěsnost?

Zkontrolujte, zda krycí sklo krátce po zapnutí světel (po cca 30 minutách) oschne. Pokud tomu tak
není a po vnitřní straně skla stékají kapky, zkontrolujte utěsnění světlometu.
Přitom dbejte nato, aby byla krytka světlometu správně nasazená.
Vlhkost, obsažená ve vzduchu, má tendenci se srážet na studených plochách. Ve světlometech
vzniká po zapnutí velké množství tepla, které je odváděno přes větrací otvory (otevřený systém).
Po vypnutí světlomet chladne a přitom může být přes větrací otvory nasáván studený vzduch. Vlhkost
v tomto vzduchu se sráží na nejchladnějším místě uvnitř světlometu, tedy na vnitřní straně skla. V
tomto případě se jedná o normální fyzikální proces!

Tento jev se vyskytoval již v minulosti, nebyl však díky silnému drážkování povrchu dříve
používaných rozptylových skel tak markantní nebo se vůbec neprojevoval.
Zamlžení skel při delším stání nebo při dalším provozu zmizí.
K zamlžení skel může docházet opakovaně!

Zatímco plocha průchodu světla krycího skla při zapnutém světle a při jízdě osychá velmi rychle, na
okrajích skla to trvá tak dlouho, že to zákazník považuje za reklamaci. Z technického i fyzikálního
hlediska je toto zbytkové orosení zcela bezvýznamné.

Jaké jsou však příčiny tohoto pomalého vysušování?
U moderních systémů světlometů s čirými skly není již světlo směrováno rozptylovým sklem, nýbrž
systémem čoček nebo reflektorů. Krycí skla jsou proto ozařována pouze v určitých místech a
zahřívají se proto od svého středu. Následkem toho pak okraje skla osychají pomaleji.
Naposledy upravil(a) Wyder dne 29.10.2023 17:03, celkem upraveno 1 x.

Wyder
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 02.05.2022 22:06

Re: Rosení a mlžení předních světel

Příspěvek od Wyder »

Osobně momentálně suším v garáži a chci objednat nové krytky světlometu. Mám podezření, že už netěsní ideálně a proto se tam ta vlhkost dostala, může to ale samozřejmě být úplně jinak. Cenově snad nebudou drahé.

Našel jsem k tomu zde na fóru tento obrázek v jiném vlákně (jsou tam čísla dílů - 8,9,10,11):

Obrázek

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2875
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Rosení a mlžení předních světel

Příspěvek od kubisz »

...Pro zajímavost přidávám postup VW pro servisy při řešení tohoto problému: ...
to je bohuzel celkem stary postup :-( takova LEDka uz zase tolik nehreje v tom miste, kde by bylo potrebas :-( a co se tyka poznamky, ze to svetlu nevadi a ze je vlastne plastovy, tak vsichni, co jim voda natekla do jednotky (ktera je uplne dole v nejnizsim bode), nebo jim zoxidovaly tistaky a konektory, by mohli vypravet ;-) jinak by se mohli myslim pridat i majitele kodiaqu (nebo karoqu?), kde to je asi este rozsahlejsi problem... chjo
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Odpovědět

Zpět na „Exteriér + Styling“