Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Všechny benzínové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Mad_Man
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 17.10.2008 15:41
Bydliště: BA - okolie

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od Mad_Man »

chev píše:
Mad_Man píše: tak ja neviem ale ja mam na chladenie turba a chladica vzduchu samostatny okruh ktory je pohanany elektrickym cerpadlom, ktore moze ist az max 120sec po vypnuti auta...

a myslim ze aj 160konove TSIcko to ma tak nejak urobene...
pochybujem totiz ze by sa to turbo chladilo LEN mazacim okruhom, hlavne ked si uvedomis ze EGT je niekde okolo 800+ stupnov...
preto tam je dodatocny chladiaci okruh

Jakym jinym okruhem než mazacím se chladí? Liješ do auta dva oleje? Chladí se mazacím okruhem a kvůli teplotě tam bývá i olejový chladič.
jaj mno si trosku mimo...
turbo ma 4 pripojky ak sa dobre pozries...vystopujes kam vedu
2 su na olej, na mazanie hriadela.
2 su na chladenie vodnym okruhom.
staci kuknut pod kapotu, alebo si najdi na webe ssp-cko k tomu motoru, ja ti ho dat nemozem ;)
a naozaj, su dva okruhy chladenia (vodne), jeden chladi len motor, druhy chladi turbo.
Olejovy okruh (mazaci) je len jeden,sice je tiez rozdeleny na vysokoteplotny (hlava) a nizkoteplotny (kluka) ale ma len jednu pumpu.
Kdezto vodny chladiaci okruh ma dve pumpy, jednu priamo od motora, ten okruh chladi motor, a druhu elektricku pumpu na chladenie turba.

ale, naozaj myslis ze nieco co prichadza do styku s vyfukovymi plynmy ktore maju tak 800-900 stupnov, ze je chladene len mazacim olejom ktorym sa maze aj klukovka? to by asi nedopadlo dobre....
Meltdown....
Do or Do Not, the're is no try

Uživatelský avatar
chev
Člen klubu
Příspěvky: 654
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Třemošnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od chev »

Mad_Man píše:
chev píše:
Jakym jinym okruhem než mazacím se chladí? Liješ do auta dva oleje? Chladí se mazacím okruhem a kvůli teplotě tam bývá i olejový chladič.
jaj mno si trosku mimo...
turbo ma 4 pripojky ak sa dobre pozries...vystopujes kam vedu
2 su na olej, na mazanie hriadela.
2 su na chladenie vodnym okruhom.
staci kuknut pod kapotu, alebo si najdi na webe ssp-cko k tomu motoru, ja ti ho dat nemozem ;)
a naozaj, su dva okruhy chladenia (vodne), jeden chladi len motor, druhy chladi turbo.
Olejovy okruh (mazaci) je len jeden,sice je tiez rozdeleny na vysokoteplotny (hlava) a nizkoteplotny (kluka) ale ma len jednu pumpu.
Kdezto vodny chladiaci okruh ma dve pumpy, jednu priamo od motora, ten okruh chladi motor, a druhu elektricku pumpu na chladenie turba.

ale, naozaj myslis ze nieco co prichadza do styku s vyfukovymi plynmy ktore maju tak 800-900 stupnov, ze je chladene len mazacim olejom ktorym sa maze aj klukovka? to by asi nedopadlo dobre....
Meltdown....
Tak to sorry, nevěděl sem, že to turbo je i chlazené vodou...To myslim, že u Golfu IV. generace není, a právě se jako upgrade pro vyšší výkon kupují turba vodou chlazené, tzv. hybridy... A pokud to tak není, tak mě někdo rychle vyveďte z omylu...
Golf IV 1,8 20V Highline

Mad_Man
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 17.10.2008 15:41
Bydliště: BA - okolie

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od Mad_Man »

mno uprimne, golf 4 zas nepoznam ja hehe....

ale takto ako pisem ja to maju spravene 1.4/2.0 TSi v Golfe 5 a 6, akurat tie s vyssim vykonom nemaju chladenie plniaceho vzduchu vodnym chladicom (vzduch-voda) ako ja v 90kw verzii, ale maju klasicky prietokovy chladic vzduch-vzduch.

neviem, ale osobne sa mi zda toto riesenie chladenia plniaceho vzduchu vodnym chladicom umiestnenym tesne pred vstupom do motora lepsie, ako tlakovat turbom obrovsku hadicu od turba -> chladic -> motor...
Do or Do Not, the're is no try

Uživatelský avatar
chev
Člen klubu
Příspěvky: 654
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Třemošnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od chev »

Mad_Man píše:mno uprimne, golf 4 zas nepoznam ja hehe....

ale takto ako pisem ja to maju spravene 1.4/2.0 TSi v Golfe 5 a 6, akurat tie s vyssim vykonom nemaju chladenie plniaceho vzduchu vodnym chladicom (vzduch-voda) ako ja v 90kw verzii, ale maju klasicky prietokovy chladic vzduch-vzduch.

neviem, ale osobne sa mi zda toto riesenie chladenia plniaceho vzduchu vodnym chladicom umiestnenym tesne pred vstupom do motora lepsie, ako tlakovat turbom obrovsku hadicu od turba -> chladic -> motor...
Neřikám, že to není ideální řešení,ale právě tyhle hybridní turba sou celkem nákladná záležitost si myslim, v té době to asi takhle nebylo..
Golf IV 1,8 20V Highline

Uživatelský avatar
Honzapraha
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 391
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od Honzapraha »

i staré 1.8t je chlazené vodou

Uživatelský avatar
Šátek
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 208
Registrován: 29.09.2009 16:42
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od Šátek »

nevím, já už jsem tak zmagořenej, že nechávám auto alespoň 30s běžet i po lehké jízdě bez vysokých otáček, ale zase dlouhé. Týdně alespoň dvakrát jezdím D1 a to vždy cca 160 a více, proto když kamkoliv dojedu, vypočítám si čas tak, aby auto mohlo min dvě minuty ještě běžet, ale přijde mi, že to někdy až přeháním, jenže furt lepší takhle, než vůbec.
Taky jsem přemýšlel, zda se turbo po téhle jízdě ochlazuje, když např. sjedu z dálnice a jedu na 2000 ot. po převaděči - jestli musí být volnoběžné otáčky a turbo nesmí zabírat vůbec, aby se dochladilo nebo jestli stačí cca 2000 otáče k dochlazení a při příjezdu domů hned vypínat motor?
VW Golf VI 2,0 TDI CR

Uživatelský avatar
korycan
Člen klubu
Příspěvky: 35
Registrován: 24.06.2009 10:39
Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od korycan »

Pátral jsem v manuálu, co k tomuto problému říká výrobce. Dočetl jsem se, že po dlouhé jízdě se má motor nechat běžet asi 2 minuty na volnoběh z toho důvodu, aby se po vypnutí nepřehřál, protože se přestane chladit. O turbu tam není žádná zmínka, předpokládám proto, že po krátké jízdě je možné motor vypnout bez čekání, při zahřátém nechat běžet na volnoběh ty dvě minuty.

bellasc888
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 11.02.2010 17:08

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od bellasc888 »

ked nechcete dochladzovat tak si dajde namontovat neviem ako sa to presne vola ,,el. turbo ochranu´´ ked niakam dojdes klasicky ides vypnut,zatvoris auto a este motor bezi asi minutu a chladis turbo a aj motor

Uživatelský avatar
caravelle
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 453
Registrován: 06.10.2007 21:55
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od caravelle »

len tak medzi recou... teraz ako je teplo... a zastavim a vypnem motor... tak ventilator sa este kruti... aj ked uz je motor vypnuty... a ja uz idem prec od auta...
Audi S4 Dolphin grey

bellasc888
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 11.02.2010 17:08

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od bellasc888 »

to robi kazde auto ze sa este dochlady.. ja som myslel niaco ine, ze ti aj motor bezi a mas vytahnuti kluc a zavrete auto..

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od Pantani »

Vy jste ochotní odejít od auta a nechat puštěnej motor věříc nějaký automatice?! 8O :!: Já teda ani náhodou
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

bellasc888
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 11.02.2010 17:08

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od bellasc888 »

vsak neni dovod neverit.. mas normalne zamknute auto a za alarmovane,len ti niaky cas bezi motor.. co sa vypne..

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od Pantani »

No ano a s tím mám právě problém - mám jít od PUŠTĚNÉHO AUTA někam pryč??? To, že je zalarmovaný a zamknutý mě nezajímá, mě vadí, že je puštěný a spoléhám se na nějakej automat, že to za chvíli, až budu daleko a na dlouho pryč, vypne... Mám rád počítače a automatiku, ale když můžu automat/počítač vynechat, určitě to udělám. Tohle je stejnej případ. Ale pokud to někdo chce, nebudu mu kazit radost, ale jak říkám - nic pro mě. Je to věc filozofie, já bych to nikdy nemohl udělat.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
-Jouda-
Řidič
Řidič
Příspěvky: 78
Registrován: 13.08.2009 13:22

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od -Jouda- »

Cus,

funkce jako dochlazovani turba, vzdaleny start, vytukavani kodu na predni sklo, atd.. se dava taky k alarmum jedne zname firmy, kde dostavas i pager, na kterym vidis aktualni status vozidla jak zamceno, odemceno, tak si myslim ze prave o stav motoru.

Uživatelský avatar
caravelle
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 453
Registrován: 06.10.2007 21:55
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od caravelle »

nie , nie ... motor nenechám bežať, keď sa vzdiaľujem od auta...

inak niekde som čítal... že TSI má nejako tak chladené turbo... že ani vypnutie motora ihneď po jazde mu nejako extra nevadí... ale ja pre istotu, keď idem dlhšiu dobu rýchlejšie a zastavím napr. na pumpe... nechám ešte chvíľku bežať motor... minutku...
Audi S4 Dolphin grey

Odpovědět

Zpět na „Motory benzín“