Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI
Moderátor: SandrikGVI
- -Jouda-
- Řidič
- Příspěvky: 78
- Registrován: 13.08.2009 13:22
Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI
Ahoj,
Mel bych takovej dotaz. Slysel jsem, ze pri vetsim vytizeni turbomotoru(jak TSI tak TDI) se ma motor pred vypnutim jeste cca 2 min nechat bezet na volnobeh, aby nedoslo k prepaleni oleje v chladicich cestach v turbodmychadlu a naslednem ucpani chladicich cest - dodrzuji. Jak je to ale pri beznem jezdeni (ot. max do 3200) - je dobre motor nechavat take chvilku protocit na volnobeh pred vypnutim, nebo zbytecnost? Mate s tim nekdo zkusenosti, treba i zaporne pri nedodrzovani atd.?
Diky za nazory
Mel bych takovej dotaz. Slysel jsem, ze pri vetsim vytizeni turbomotoru(jak TSI tak TDI) se ma motor pred vypnutim jeste cca 2 min nechat bezet na volnobeh, aby nedoslo k prepaleni oleje v chladicich cestach v turbodmychadlu a naslednem ucpani chladicich cest - dodrzuji. Jak je to ale pri beznem jezdeni (ot. max do 3200) - je dobre motor nechavat take chvilku protocit na volnobeh pred vypnutim, nebo zbytecnost? Mate s tim nekdo zkusenosti, treba i zaporne pri nedodrzovani atd.?
Diky za nazory
- caravelle
- Jezdec
- Příspěvky: 453
- Registrován: 06.10.2007 21:55
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI
No, tak na toto som zvedavy aj ja... vacsinou ked zastavim necham motor este chvilku bezat na volnobeh, ale tak cca. max. 30 sekund... ale dost casto sa mi stava, ze to neurobim (zabudnem, ponahlam sa..) ... tak neviem...
Kamos , co ma TDI mi vravel, ze toto "dobehnutie" na volnobeh... je kvoli turbu... teda ked turbo ide - auto ide povedzme dlhodobo po dialnici vyssou rychlostou... a zabocis na pumpu zastavis... a ... mal by si nechat este chvilku bezat motor... aby sa turbo nezaseklo alebo co... skratka neposkodilo....
Ale kedze pri TSI motore (ja konkretne mam twincharger)... turbo ide az neviem tusim od 2500 - 3500 otaciek... cize ked sa jazdi na nizkych otackach... teoreticky turbo nie je v cinnosti resp. v "plnej" cinnosti, tak vtedy by netrebalo nechat bezat motor na volnobeh...
inak v navode pisu toto (ine som k tomu nenasiel):
"Po dlhšom silnom zaťažení motora vznikne po jeho vypnutí v priestore motora nárast tepla - hrozí nebezpečenstvo poškodenia motora! Preto kým odstavíte motor, nechajte ho aspoň dve minúty v chode na voľnobežných otáčkach."
toto upozornenie je všeobecné pre všetky typy motorov (benzín s/bez turba, nafta)... takže neviem...
Viete niekto niečo o tom?? dík...
Kamos , co ma TDI mi vravel, ze toto "dobehnutie" na volnobeh... je kvoli turbu... teda ked turbo ide - auto ide povedzme dlhodobo po dialnici vyssou rychlostou... a zabocis na pumpu zastavis... a ... mal by si nechat este chvilku bezat motor... aby sa turbo nezaseklo alebo co... skratka neposkodilo....
Ale kedze pri TSI motore (ja konkretne mam twincharger)... turbo ide az neviem tusim od 2500 - 3500 otaciek... cize ked sa jazdi na nizkych otackach... teoreticky turbo nie je v cinnosti resp. v "plnej" cinnosti, tak vtedy by netrebalo nechat bezat motor na volnobeh...
inak v navode pisu toto (ine som k tomu nenasiel):
"Po dlhšom silnom zaťažení motora vznikne po jeho vypnutí v priestore motora nárast tepla - hrozí nebezpečenstvo poškodenia motora! Preto kým odstavíte motor, nechajte ho aspoň dve minúty v chode na voľnobežných otáčkach."
toto upozornenie je všeobecné pre všetky typy motorov (benzín s/bez turba, nafta)... takže neviem...
Viete niekto niečo o tom?? dík...
Audi S4 Dolphin grey
- Benne
- VWexpert
- Příspěvky: 3706
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: pri BratislaVWe :)
Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI
ak dobre viem,tak ide o to,aby sa schladilo turbo,takze par sekund podla mna staci... cakat dve minuty,to je asi moc,ale zle mu to neurobi
- chev
- Člen klubu
- Příspěvky: 654
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Třemošnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI
Turbo je první část na motoru, která se rozpálí, takže ať už jedete jakoukoliv trasu (2-XXXkm), je potřeba nechat turbo doběhnout na volnoběh bez zatížení aspoň 30s. a je jedno jakým jízdním stylem. Samozřejmě po vyšším zatížení je dobré nechat turbo doběhnout i třeba ty dvě minuty...
Golf IV 1,8 20V Highline
- caravelle
- Jezdec
- Příspěvky: 453
- Registrován: 06.10.2007 21:55
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI
chev: dik! btw ako tak pozeram, mas rovnakeho golfa IV ako som mal aj ja... si s nim spokojny?
Audi S4 Dolphin grey
- chev
- Člen klubu
- Příspěvky: 654
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Třemošnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI
Není za co.. Spokojený jsem, motor mi celkem vyhovuje, spotřebu neřeším, když se to vytáčí, celkem to i jede I když něco novějšího by to možná sneslocaravelle píše:chev: dik! btw ako tak pozeram, mas rovnakeho golfa IV ako som mal aj ja... si s nim spokojny?
Golf IV 1,8 20V Highline
- caravelle
- Jezdec
- Příspěvky: 453
- Registrován: 06.10.2007 21:55
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI
zober si inspiraciu odo mna... Vymenil som GIV 1,8 20 V za GVI 1,4TSI..chev píše:Není za co.. Spokojený jsem, motor mi celkem vyhovuje, spotřebu neřeším, když se to vytáčí, celkem to i jede I když něco novějšího by to možná sneslocaravelle píše:chev: dik! btw ako tak pozeram, mas rovnakeho golfa IV ako som mal aj ja... si s nim spokojny?
Aj mne celkom vyhovoval 1,8 20V... spolahlivy motor... a samozrejme, ze spotrebu ma trosicku vyssiu... ale nic tragicke... dala sa kombinovana urobit aj 7, aj 9...
Audi S4 Dolphin grey
- chev
- Člen klubu
- Příspěvky: 654
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Třemošnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI
Rád bych se nechal inspirovat, s motorem 1,4TSI jsem jel, sice v celkem těžkém Superbu, ale ani tam se nenechal zahanbit a jelo to dobře... A navíc Golf VI je hodně, hodně hezkej.caravelle píše:zober si inspiraciu odo mna... Vymenil som GIV 1,8 20 V za GVI 1,4TSI..chev píše: Není za co.. Spokojený jsem, motor mi celkem vyhovuje, spotřebu neřeším, když se to vytáčí, celkem to i jede I když něco novějšího by to možná sneslo
Aj mne celkom vyhovoval 1,8 20V... spolahlivy motor... a samozrejme, ze spotrebu ma trosicku vyssiu... ale nic tragicke... dala sa kombinovana urobit aj 7, aj 9...
Golf IV 1,8 20V Highline
- caravelle
- Jezdec
- Příspěvky: 453
- Registrován: 06.10.2007 21:55
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI
chev, tusim mame velmi velmi podobny vkus...
Audi S4 Dolphin grey
- chev
- Člen klubu
- Příspěvky: 654
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Třemošnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI
caravelle píše:chev, tusim mame velmi velmi podobny vkus...
Komu se nelíbí Golf VI, to je ignorant u mě
Golf IV 1,8 20V Highline
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 17.10.2008 15:41
- Bydliště: BA - okolie
Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI
tak ja budem za toho ignoranta....chev píše:caravelle píše:chev, tusim mame velmi velmi podobny vkus...
Komu se nelíbí Golf VI, to je ignorant u mě
kazdopadne mam tsi v 5kovom golfe, a ze to je hodne vrely motor nemusim asi pisat...
po razantnejsej jazde ho nehavam tak pol minutky oddychnut, alebo ked sa blizim domov, tak ho necham vydychnut kludnou jazdou cez kilometrovy usek medzi hlavnou cestou a domom. potom uz len zaparkovat do garaze a vypnut.
Viem ale ze chladiaca sustava turba a medzichaldica vzduchu je aktivna az 2minuty po vypnuti motora, cize ten moto by sa mal postarat sam o dochladenie...
Do or Do Not, the're is no try
- chev
- Člen klubu
- Příspěvky: 654
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Třemošnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI
Mad_Man píše:tak ja budem za toho ignoranta....chev píše:
Komu se nelíbí Golf VI, to je ignorant u mě
kazdopadne mam tsi v 5kovom golfe, a ze to je hodne vrely motor nemusim asi pisat...
po razantnejsej jazde ho nehavam tak pol minutky oddychnut, alebo ked sa blizim domov, tak ho necham vydychnut kludnou jazdou cez kilometrovy usek medzi hlavnou cestou a domom. potom uz len zaparkovat do garaze a vypnut.
Viem ale ze chladiaca sustava turba a medzichaldica vzduchu je aktivna az 2minuty po vypnuti motora, cize ten moto by sa mal postarat sam o dochladenie...
Jde o to,že přes turbo musí jít olej,který ho ochalzuje a to se zhasnutím motoru není dál možné...
Golf IV 1,8 20V Highline
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 17.10.2008 15:41
- Bydliště: BA - okolie
Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI
tak ja neviem ale ja mam na chladenie turba a chladica vzduchu samostatny okruh ktory je pohanany elektrickym cerpadlom, ktore moze ist az max 120sec po vypnuti auta...chev píše: Jde o to,že přes turbo musí jít olej,který ho ochalzuje a to se zhasnutím motoru není dál možné...
a myslim ze aj 160konove TSIcko to ma tak nejak urobene...
pochybujem totiz ze by sa to turbo chladilo LEN mazacim okruhom, hlavne ked si uvedomis ze EGT je niekde okolo 800+ stupnov...
preto tam je dodatocny chladiaci okruh
Do or Do Not, the're is no try
- caravelle
- Jezdec
- Příspěvky: 453
- Registrován: 06.10.2007 21:55
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI
mad man a chev tak v tomto som uplny analfabet...
ale mad man.. znie mi to logicky...
ale mad man.. znie mi to logicky...
Audi S4 Dolphin grey
- chev
- Člen klubu
- Příspěvky: 654
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Třemošnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI
Mad_Man píše:tak ja neviem ale ja mam na chladenie turba a chladica vzduchu samostatny okruh ktory je pohanany elektrickym cerpadlom, ktore moze ist az max 120sec po vypnuti auta...chev píše: Jde o to,že přes turbo musí jít olej,který ho ochalzuje a to se zhasnutím motoru není dál možné...
a myslim ze aj 160konove TSIcko to ma tak nejak urobene...
pochybujem totiz ze by sa to turbo chladilo LEN mazacim okruhom, hlavne ked si uvedomis ze EGT je niekde okolo 800+ stupnov...
preto tam je dodatocny chladiaci okruh
Jakym jinym okruhem než mazacím se chladí? Liješ do auta dva oleje? Chladí se mazacím okruhem a kvůli teplotě tam bývá i olejový chladič.
Golf IV 1,8 20V Highline