Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Všechny benzínové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Uživatelský avatar
-Jouda-
Řidič
Řidič
Příspěvky: 78
Registrován: 13.08.2009 13:22

Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od -Jouda- »

Ahoj,

Mel bych takovej dotaz. Slysel jsem, ze pri vetsim vytizeni turbomotoru(jak TSI tak TDI) se ma motor pred vypnutim jeste cca 2 min nechat bezet na volnobeh, aby nedoslo k prepaleni oleje v chladicich cestach v turbodmychadlu a naslednem ucpani chladicich cest - dodrzuji. Jak je to ale pri beznem jezdeni (ot. max do 3200) - je dobre motor nechavat take chvilku protocit na volnobeh pred vypnutim, nebo zbytecnost? Mate s tim nekdo zkusenosti, treba i zaporne pri nedodrzovani atd.?

Diky za nazory

Uživatelský avatar
caravelle
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 453
Registrován: 06.10.2007 21:55
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od caravelle »

No, tak na toto som zvedavy aj ja... vacsinou ked zastavim necham motor este chvilku bezat na volnobeh, ale tak cca. max. 30 sekund... ale dost casto sa mi stava, ze to neurobim (zabudnem, ponahlam sa..) ... tak neviem...

Kamos , co ma TDI mi vravel, ze toto "dobehnutie" na volnobeh... je kvoli turbu... teda ked turbo ide - auto ide povedzme dlhodobo po dialnici vyssou rychlostou... a zabocis na pumpu zastavis... a ... mal by si nechat este chvilku bezat motor... aby sa turbo nezaseklo alebo co... skratka neposkodilo....

Ale kedze pri TSI motore (ja konkretne mam twincharger)... turbo ide az neviem tusim od 2500 - 3500 otaciek... cize ked sa jazdi na nizkych otackach... teoreticky turbo nie je v cinnosti resp. v "plnej" cinnosti, tak vtedy by netrebalo nechat bezat motor na volnobeh...
inak v navode pisu toto (ine som k tomu nenasiel):

"Po dlhšom silnom zaťažení motora vznikne po jeho vypnutí v priestore motora nárast tepla - hrozí nebezpečenstvo poškodenia motora! Preto kým odstavíte motor, nechajte ho aspoň dve minúty v chode na voľnobežných otáčkach."

toto upozornenie je všeobecné pre všetky typy motorov (benzín s/bez turba, nafta)... takže neviem...

Viete niekto niečo o tom?? dík...
Audi S4 Dolphin grey

Uživatelský avatar
Benne
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3706
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: pri BratislaVWe :)

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od Benne »

ak dobre viem,tak ide o to,aby sa schladilo turbo,takze par sekund podla mna staci... cakat dve minuty,to je asi moc,ale zle mu to neurobi :D

Uživatelský avatar
chev
Člen klubu
Příspěvky: 654
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Třemošnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od chev »

Turbo je první část na motoru, která se rozpálí, takže ať už jedete jakoukoliv trasu (2-XXXkm), je potřeba nechat turbo doběhnout na volnoběh bez zatížení aspoň 30s. a je jedno jakým jízdním stylem. Samozřejmě po vyšším zatížení je dobré nechat turbo doběhnout i třeba ty dvě minuty...
Golf IV 1,8 20V Highline

Uživatelský avatar
caravelle
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 453
Registrován: 06.10.2007 21:55
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od caravelle »

chev: dik! btw ako tak pozeram, mas rovnakeho golfa IV ako som mal aj ja... si s nim spokojny? ;)
Audi S4 Dolphin grey

Uživatelský avatar
chev
Člen klubu
Příspěvky: 654
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Třemošnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od chev »

caravelle píše:chev: dik! btw ako tak pozeram, mas rovnakeho golfa IV ako som mal aj ja... si s nim spokojny? ;)
Není za co.. Spokojený jsem, motor mi celkem vyhovuje, spotřebu neřeším, když se to vytáčí, celkem to i jede :) I když něco novějšího by to možná sneslo :lol:
Golf IV 1,8 20V Highline

Uživatelský avatar
caravelle
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 453
Registrován: 06.10.2007 21:55
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od caravelle »

chev píše:
caravelle píše:chev: dik! btw ako tak pozeram, mas rovnakeho golfa IV ako som mal aj ja... si s nim spokojny? ;)
Není za co.. Spokojený jsem, motor mi celkem vyhovuje, spotřebu neřeším, když se to vytáčí, celkem to i jede :) I když něco novějšího by to možná sneslo :lol:
zober si inspiraciu odo mna... ;) Vymenil som GIV 1,8 20 V za GVI 1,4TSI.. :wink:
Aj mne celkom vyhovoval 1,8 20V... spolahlivy motor... a samozrejme, ze spotrebu ma trosicku vyssiu... ale nic tragicke... dala sa kombinovana urobit aj 7, aj 9... ;)
Audi S4 Dolphin grey

Uživatelský avatar
chev
Člen klubu
Příspěvky: 654
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Třemošnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od chev »

caravelle píše:
chev píše: Není za co.. Spokojený jsem, motor mi celkem vyhovuje, spotřebu neřeším, když se to vytáčí, celkem to i jede :) I když něco novějšího by to možná sneslo :lol:
zober si inspiraciu odo mna... ;) Vymenil som GIV 1,8 20 V za GVI 1,4TSI.. :wink:
Aj mne celkom vyhovoval 1,8 20V... spolahlivy motor... a samozrejme, ze spotrebu ma trosicku vyssiu... ale nic tragicke... dala sa kombinovana urobit aj 7, aj 9... ;)
Rád bych se nechal inspirovat, s motorem 1,4TSI jsem jel, sice v celkem těžkém Superbu, ale ani tam se nenechal zahanbit a jelo to dobře... A navíc Golf VI je hodně, hodně hezkej.
Golf IV 1,8 20V Highline

Uživatelský avatar
caravelle
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 453
Registrován: 06.10.2007 21:55
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od caravelle »

chev, tusim mame velmi velmi podobny vkus... :mrgreen:
Audi S4 Dolphin grey

Uživatelský avatar
chev
Člen klubu
Příspěvky: 654
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Třemošnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od chev »

caravelle píše:chev, tusim mame velmi velmi podobny vkus... :mrgreen:

Komu se nelíbí Golf VI, to je ignorant u mě :lol: :lol:
Golf IV 1,8 20V Highline

Mad_Man
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 17.10.2008 15:41
Bydliště: BA - okolie

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od Mad_Man »

chev píše:
caravelle píše:chev, tusim mame velmi velmi podobny vkus... :mrgreen:

Komu se nelíbí Golf VI, to je ignorant u mě :lol: :lol:
tak ja budem za toho ignoranta....

kazdopadne mam tsi v 5kovom golfe, a ze to je hodne vrely motor nemusim asi pisat...
po razantnejsej jazde ho nehavam tak pol minutky oddychnut, alebo ked sa blizim domov, tak ho necham vydychnut kludnou jazdou cez kilometrovy usek medzi hlavnou cestou a domom. potom uz len zaparkovat do garaze a vypnut.

Viem ale ze chladiaca sustava turba a medzichaldica vzduchu je aktivna az 2minuty po vypnuti motora, cize ten moto by sa mal postarat sam o dochladenie...
Do or Do Not, the're is no try

Uživatelský avatar
chev
Člen klubu
Příspěvky: 654
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Třemošnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od chev »

Mad_Man píše:
chev píše:
Komu se nelíbí Golf VI, to je ignorant u mě :lol: :lol:
tak ja budem za toho ignoranta....

kazdopadne mam tsi v 5kovom golfe, a ze to je hodne vrely motor nemusim asi pisat...
po razantnejsej jazde ho nehavam tak pol minutky oddychnut, alebo ked sa blizim domov, tak ho necham vydychnut kludnou jazdou cez kilometrovy usek medzi hlavnou cestou a domom. potom uz len zaparkovat do garaze a vypnut.

Viem ale ze chladiaca sustava turba a medzichaldica vzduchu je aktivna az 2minuty po vypnuti motora, cize ten moto by sa mal postarat sam o dochladenie...

Jde o to,že přes turbo musí jít olej,který ho ochalzuje a to se zhasnutím motoru není dál možné...
Golf IV 1,8 20V Highline

Mad_Man
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 17.10.2008 15:41
Bydliště: BA - okolie

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od Mad_Man »

chev píše: Jde o to,že přes turbo musí jít olej,který ho ochalzuje a to se zhasnutím motoru není dál možné...
tak ja neviem ale ja mam na chladenie turba a chladica vzduchu samostatny okruh ktory je pohanany elektrickym cerpadlom, ktore moze ist az max 120sec po vypnuti auta...

a myslim ze aj 160konove TSIcko to ma tak nejak urobene...
pochybujem totiz ze by sa to turbo chladilo LEN mazacim okruhom, hlavne ked si uvedomis ze EGT je niekde okolo 800+ stupnov...
preto tam je dodatocny chladiaci okruh
Do or Do Not, the're is no try

Uživatelský avatar
caravelle
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 453
Registrován: 06.10.2007 21:55
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od caravelle »

mad man a chev tak v tomto som uplny analfabet... :roll:
ale mad man.. znie mi to logicky... :wink:
Audi S4 Dolphin grey

Uživatelský avatar
chev
Člen klubu
Příspěvky: 654
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Třemošnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čekací doba před zhasnutím motoru 1.4TSI

Příspěvek od chev »

Mad_Man píše:
chev píše: Jde o to,že přes turbo musí jít olej,který ho ochalzuje a to se zhasnutím motoru není dál možné...
tak ja neviem ale ja mam na chladenie turba a chladica vzduchu samostatny okruh ktory je pohanany elektrickym cerpadlom, ktore moze ist az max 120sec po vypnuti auta...

a myslim ze aj 160konove TSIcko to ma tak nejak urobene...
pochybujem totiz ze by sa to turbo chladilo LEN mazacim okruhom, hlavne ked si uvedomis ze EGT je niekde okolo 800+ stupnov...
preto tam je dodatocny chladiaci okruh

Jakym jinym okruhem než mazacím se chladí? Liješ do auta dva oleje? Chladí se mazacím okruhem a kvůli teplotě tam bývá i olejový chladič.
Golf IV 1,8 20V Highline

Odpovědět

Zpět na „Motory benzín“