Teplota oleje
Moderátor: SandrikGVI
-
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 04.03.2009 18:44
Teplota oleje
Zdravím
Někde jsem tady četl že někteří klubáci mají na palubním pc. zobrazenou teplotu oleje, ale já tam takový údaj nemůžu najít. Je jen u některých motorizací nebo se musí nějak nastavit? Díky za odpovědi.
Někde jsem tady četl že někteří klubáci mají na palubním pc. zobrazenou teplotu oleje, ale já tam takový údaj nemůžu najít. Je jen u některých motorizací nebo se musí nějak nastavit? Díky za odpovědi.
- Šátek
- Jezdec
- Příspěvky: 208
- Registrován: 29.09.2009 16:42
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
čau, já tam teplotu oleje mám. Je tam, akorát se na ní stačí přepnout. Akorát nevím, jak moc je to směrodatný, respektive při kolika stupních mohu motor více zatížit apod.
VW Golf VI 2,0 TDI CR
-
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 23.09.2009 13:51
- Bydliště: Senica (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
Teplotu oleja zobrazuje na PC plus ,ale IBA na modelovych radach 2010
- Šátek
- Jezdec
- Příspěvky: 208
- Registrován: 29.09.2009 16:42
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
- caravelle
- Jezdec
- Příspěvky: 453
- Registrován: 06.10.2007 21:55
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
čo nie je možné?
je to presne ako napisal badboy... G VI modelový rok 2009 (vyroba do 05/2009 alebo 06/2009) naozaj na palubnom pocitaci nemaju teplotu oleja... ale G VI modelový rok 2010... tento údaj už majú...
ja konkrétne mám dátum výroby 29.4.2009 (modelový rok 2009) a tiež nemám teplotu oleja na PC plus...
je to presne ako napisal badboy... G VI modelový rok 2009 (vyroba do 05/2009 alebo 06/2009) naozaj na palubnom pocitaci nemaju teplotu oleja... ale G VI modelový rok 2010... tento údaj už majú...
ja konkrétne mám dátum výroby 29.4.2009 (modelový rok 2009) a tiež nemám teplotu oleja na PC plus...
Audi S4 Dolphin grey
- Šátek
- Jezdec
- Příspěvky: 208
- Registrován: 29.09.2009 16:42
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
-
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 04.03.2009 18:44
Re: Teplota oleje
Můj je vyroben ve 4 měsíci. Všiml jsem si že novší modely mají v předu na narázníku o dva park. čidla více které navíc hlídají strany auta. Už jsem se ptal a prý by tam čidlo teploty oleje mělo být , takže by mělo jít naprogramovat přez VAG. Olej by měl být zahřátý na 80 nebo 90°C taková jaká je teplota motoru.A při zatížení může stoupnout i přez 100°C
- Šátek
- Jezdec
- Příspěvky: 208
- Registrován: 29.09.2009 16:42
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
ukazovat teplotu to začne od 50 stupňů, já mám hranici někde při 75 - 80, kdy můžu pedál víc přidupnout. Když jedu např. dálnici a rychleji, tak mi teplota vyleze na cca 104.
VW Golf VI 2,0 TDI CR
- caravelle
- Jezdec
- Příspěvky: 453
- Registrován: 06.10.2007 21:55
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
Vazne, cize maju 6 cidiel vpredu??? a vzadu ostali 4? Inak myslim, ze aj tie 4 predu si vedia urobit pracu.. zatial som nikde neskrtol...Jiřík píše:Můj je vyroben ve 4 měsíci. Všiml jsem si že novší modely mají v předu na narázníku o dva park. čidla více které navíc hlídají strany auta.
Audi S4 Dolphin grey
- ohsi
- Řidič
- Příspěvky: 63
- Registrován: 22.05.2009 16:44
- caravelle
- Jezdec
- Příspěvky: 453
- Registrován: 06.10.2007 21:55
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
- medas
- VWagenista
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 15.01.2008 17:50
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
s tou teplotou oleje je to jednoduche v lete (ted v zime nevim trva to dlouho ale taky muzete) kdyz nastartujete auto a nechateho pekne zahrat s vypnutym ventilatorem clima taky na off melo by to byt kolem 82°C aspon ja to tak mam a to mam 15 let stare auto jinak teplota se zacne ukazovat opravdu az mate zahraty olej na 50°C hodne jsem slysel nazory ze uz mam auto zahrete tito lide se divaji na teplotu vody ta je ovsem vzdy nizsi nez oleje ja mam vodu treba zahratou a olej mam teprve treba nejakych 64°C tak je moc nemordujte nechavejte je zahrat
- Šátek
- Jezdec
- Příspěvky: 208
- Registrován: 29.09.2009 16:42
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
no ono hlavně největší prasárna je auto nastartovat a nechat běžet na neutrál a zahřívat, kor tady u CR. Vždy nahodit a do 20s jet, jinak se ten motor ničí!
VW Golf VI 2,0 TDI CR
- medas
- VWagenista
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 15.01.2008 17:50
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
a proc se jako nici? co je to za blbost a co treba dochlazovani auta kor u Turba to je taky spatne no a ze je to CR tomu autu to prece nemuze vaditŠátek píše:no ono hlavně největší prasárna je auto nastartovat a nechat běžet na neutrál a zahřívat, kor tady u CR. Vždy nahodit a do 20s jet, jinak se ten motor ničí!
- Šátek
- Jezdec
- Příspěvky: 208
- Registrován: 29.09.2009 16:42
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
Tak si přečti toto, když zadáš do vyhledávání tuto problematiku, tak ti vyjede "x" článků, kde se hovoří a nesmyslnosti zahřívat TDI motory volnoběhem, protože se ničí ventilový rozvod a motor není plně mazán při plném tlaku.
Viz.
Jak startovat ?
S motory TDI nemusíte startovat několik minut před odjezdem, aby jste je zahřáli na provozní teplotu. Nemá to prostě smysl. TDI jsou účinnější než klasické vznětové motory, a tím pádem neprodukují tolik tepla a při volnoběžných otáčkách nedosáhnete provozní teploty. Prostě nastartujte a jeďte.
Dokud se teplota nedostane do rozsahu běžných hodnot zahřátého motoru, jezděte citlivě. Motorům TDI nesvědčí nízké otáčky za studena. Budete-li po nastartování stát např. v koloně vozidel, doporučujeme vytvořit motoru co největší zátěž (např. puštěním cirkulace vzduchu, vyhřívání sedadel, mlhovek atd.).
Motory TDI od VW nemají žádný ohřívač bloku motoru, jak tomu je u starších vznětových motorů. Palivo se zapaluje okamžitě po vstřiku vysokou teplotou vzduchu stlačeného ve válci, čemuž nízké teploty brání. Proto se používají žhavící svíčky, které zahřívají nasávaný vzduch natolik, že po stlačení dosahuje požadované teploty k vznícení paliva. Žhavící svíčky se spínají, když teplota chladící kapaliny klesne pod 9° Celsia. Při teplotě mínus 10°C probíhá žhavení cca 10 sekund.
TIP: TECHNIKA: Turbo s proměnnou geometrií lopatek VGT
Jak tedy jezdit ?
Diesel TDIPředevším motoru nesvědčí běžet delší dobu ve volnoběžných otáčkách, což ničí ventilový rozvod (kvůli nižšímu tlaku oleje nedochází ke správnému mazání vačky). To samé platí i o turbodmychadlu, které vyžaduje zvýšený tlak.
Další dobrou radou je nevypínat motor ihned po dlouhé jízdě v rozmezí vyšších otáček (dálnice), čímž zabráníme zničení turbodmychadla. Motor je dobré před vypnutím ochladit jízdou pomalejší jízdou při nižších otáčkách, nebo alespoň ho nechat chvíli pracovat ve volnoběžných otáčkách.
Viz.
Jak startovat ?
S motory TDI nemusíte startovat několik minut před odjezdem, aby jste je zahřáli na provozní teplotu. Nemá to prostě smysl. TDI jsou účinnější než klasické vznětové motory, a tím pádem neprodukují tolik tepla a při volnoběžných otáčkách nedosáhnete provozní teploty. Prostě nastartujte a jeďte.
Dokud se teplota nedostane do rozsahu běžných hodnot zahřátého motoru, jezděte citlivě. Motorům TDI nesvědčí nízké otáčky za studena. Budete-li po nastartování stát např. v koloně vozidel, doporučujeme vytvořit motoru co největší zátěž (např. puštěním cirkulace vzduchu, vyhřívání sedadel, mlhovek atd.).
Motory TDI od VW nemají žádný ohřívač bloku motoru, jak tomu je u starších vznětových motorů. Palivo se zapaluje okamžitě po vstřiku vysokou teplotou vzduchu stlačeného ve válci, čemuž nízké teploty brání. Proto se používají žhavící svíčky, které zahřívají nasávaný vzduch natolik, že po stlačení dosahuje požadované teploty k vznícení paliva. Žhavící svíčky se spínají, když teplota chladící kapaliny klesne pod 9° Celsia. Při teplotě mínus 10°C probíhá žhavení cca 10 sekund.
TIP: TECHNIKA: Turbo s proměnnou geometrií lopatek VGT
Jak tedy jezdit ?
Diesel TDIPředevším motoru nesvědčí běžet delší dobu ve volnoběžných otáčkách, což ničí ventilový rozvod (kvůli nižšímu tlaku oleje nedochází ke správnému mazání vačky). To samé platí i o turbodmychadlu, které vyžaduje zvýšený tlak.
Další dobrou radou je nevypínat motor ihned po dlouhé jízdě v rozmezí vyšších otáček (dálnice), čímž zabráníme zničení turbodmychadla. Motor je dobré před vypnutím ochladit jízdou pomalejší jízdou při nižších otáčkách, nebo alespoň ho nechat chvíli pracovat ve volnoběžných otáčkách.
VW Golf VI 2,0 TDI CR