1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)
Moderátor: SandrikGVI
- Thorwards
- Závodník
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.12.2009 22:32
1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)
Ahoj, v současné době zvažuji koupi Golfa (teda tu ani vlastně tak nezvažuju, to už jsem si jistej, že do něj půjdu, je nádhernej), ale nevim jaký motor tam vrazit. Ročně plánuju najezdit kolem 12 000km a auto chci mít tak 4 roky. Chtěl jsem se zeptat na výše uvedené motoroizace, kolik ve skutečnosti žerou (po městě, okresky, kombinace, dálnice při 100km/h 130 km/h), jaké jsou náklady na servis a případně i nějaké jiné postřehy. Zatím jsem absolvoval jednu testovací jízdu s 1,4 TSi 122 PS a musim říct, že jsem od toho čekal trochu víc. Možná jsem na to jenom blbě šlapal, nebo to nebylo zajetý, ale přišlo mě, že ten motor moc netáhne. Díky všem za postřehy.
-
- Závodník
- Příspěvky: 575
- Registrován: 20.11.2009 23:55
- Bydliště: Severní Čechy, Špindlerův Mlýn
Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)
Já mám zkušenost už půl dne s 1.6 TDI CR 77kw a ten motor je revoluční. Absolutně není slyšet ani při vyšších rychlostech. Žere nula nula prd Cesta přes Prahu D1 na D8 a po D8 a pak do Ústí nad Labem a rychlostní limity celou dobu a průměrná spotřeba 4.1 litru / 100km. Kamarád testoval 1.4 TSI 90kw a spotřeba mezi 6,5-12 dle stylu jízdy. Já s naftovou 1.6 udělám po městě klidně 3.6 když pojedu 40-50. TSI si vezme dvojnásob. Ale jestli najezdíš 12.000 km ročně a auto chceš na 4roky jen, vzal bych naftu, ta bude mít vždy vyšší cenu, ale to TSI 118kw si zase víc užiješ, ale zaplatíš na spotřebě.Thorwards píše:Ahoj, v současné době zvažuji koupi Golfa (teda tu ani vlastně tak nezvažuju, to už jsem si jistej, že do něj půjdu, je nádhernej), ale nevim jaký motor tam vrazit. Ročně plánuju najezdit kolem 12 000km a auto chci mít tak 4 roky. Chtěl jsem se zeptat na výše uvedené motoroizace, kolik ve skutečnosti žerou (po městě, okresky, kombinace, dálnice při 100km/h 130 km/h), jaké jsou náklady na servis a případně i nějaké jiné postřehy. Zatím jsem absolvoval jednu testovací jízdu s 1,4 TSi 122 PS a musim říct, že jsem od toho čekal trochu víc. Možná jsem na to jenom blbě šlapal, nebo to nebylo zajetý, ale přišlo mě, že ten motor moc netáhne. Díky všem za postřehy.
Petr Látal (Gvines)
- Šátek
- Jezdec
- Příspěvky: 208
- Registrován: 29.09.2009 16:42
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)
Je to čistě o prioritách - vůbec by mě nezajímala spotřeba, kdybych si chtěl prostě užít nebo zalítat s tou 160k, oproti tomu chci nějakej výkon a spotřebu, vemu TDI. Tady nikdo moc neporadí, každej řekne plus k tomu svýmu modelu.
Mám 2,0 TDI CR 81kw. Ještě nemám moc změřený, jak lže palubní počítač okamžité, krátkodobé i dlouhodobé spotřeby (vyplňuju přesné tabulky, takže brzo už budu vědět), ale když jedu dálnici ve 140, tak se mi daří držet do 5/100km. Když jí jedu kolem stovky (většinou přitom ještě telefonuju a vypisuju ) tak mi počítač ukazuje neuvěřitelných 3,6. Město pak když jezdím celý den, cca 6,5.
Já bych volil TSI a 118kw, 4 roky je akorát zajezdit si s tímhle motorem. Spotřeby bych se nebál, bude to čistě na tobě, jak si ho zajedeš a jestli budeš volit klidnou jízdu s průměrem mezi 6 - 7 litry a taky tomu dupneš nebo ne. Každopádně co se týče zůstatkové hodnoty, Golf jí bude mít vždycky vysokou bez ohledu na motory, naopak si myslím, že tyhle nově vyvinutý benziňáky budou v kurzu i za "X" let. TDI už je jenom common rail, co tam vylepší? myslím, že už nic
Mám 2,0 TDI CR 81kw. Ještě nemám moc změřený, jak lže palubní počítač okamžité, krátkodobé i dlouhodobé spotřeby (vyplňuju přesné tabulky, takže brzo už budu vědět), ale když jedu dálnici ve 140, tak se mi daří držet do 5/100km. Když jí jedu kolem stovky (většinou přitom ještě telefonuju a vypisuju ) tak mi počítač ukazuje neuvěřitelných 3,6. Město pak když jezdím celý den, cca 6,5.
Já bych volil TSI a 118kw, 4 roky je akorát zajezdit si s tímhle motorem. Spotřeby bych se nebál, bude to čistě na tobě, jak si ho zajedeš a jestli budeš volit klidnou jízdu s průměrem mezi 6 - 7 litry a taky tomu dupneš nebo ne. Každopádně co se týče zůstatkové hodnoty, Golf jí bude mít vždycky vysokou bez ohledu na motory, naopak si myslím, že tyhle nově vyvinutý benziňáky budou v kurzu i za "X" let. TDI už je jenom common rail, co tam vylepší? myslím, že už nic
VW Golf VI 2,0 TDI CR
- honzanun
- Jezdec
- Příspěvky: 261
- Registrován: 30.09.2009 20:14
Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)
Já jsem měl možnost jezdit s 1.4 tsi 122k a ten motor se mi líbil. Byl hezky tichý a táhnul. I spotřeba byla, dle palubního počítače, docela OK. Auto se mi s tím motorem líbilo tak, že jsem jej i objednal... Pak jsem si ale četl na http://www.motor-talk.de" onclick="window.open(this.href);return false; a samozřejmě i tady na fóru hoooodně (opravdu hodně) chvály na 1.4 tsi 160k a ještě dodatečně objednávku změnil, aniž bych s tímto motorem vůbec kdy jel Auto budu přebírat zítra, tak sem hned zítra večer hodím první jízdní dojmy a zkušenosti.
VW Golf VI,1.4TSI 118kW,manuál, Candy, paket Comfort, paket Světla a výhled 1, sportpaket Vancouver, RCD510+Dynaudio Excite, Parkpilot s kamerou...
- Thorwards
- Závodník
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.12.2009 22:32
Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)
Tak super, díky moc. Kdyby jsi sem hodil nějaké dojmy, tak bych byl rád. Jdu ho objednat už v sobotu, tak bych rád věděl pro co vlastně jdu Jsem strašně nerozhodnej, většinou se dlouho rozhoupávám i u uplný blbiny, natož u auta. Ráno jsem byl přesvědčenej o 1,4 TSI 122 PS v poledne jsem si řikal, že bych možná měl jít do tý nafty a když čtu tvůj příspěvek, tak to vypadá na to 160 PS TSI
- Šátek
- Jezdec
- Příspěvky: 208
- Registrován: 29.09.2009 16:42
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)
teďka nevíme, komu děkuješ, každopádně 118kw je asi ta nejlepší volba
VW Golf VI 2,0 TDI CR
- Thorwards
- Závodník
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.12.2009 22:32
Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)
Děkuju všem A je velkej rozdíl mezi 122 a 160 PS? Bavil jsem se s prodejcem a řikal mi, že mezi těmi motory už tak znatelný rozdíl nevidí. Že to jezdil v obou a nepřišlo mu těch 160 PS o tolik rychlejších než těch 122. Zdá se mi to teda divný, no ale když já vlastní zkušenost nemam....
-
- Závodník
- Příspěvky: 575
- Registrován: 20.11.2009 23:55
- Bydliště: Severní Čechy, Špindlerův Mlýn
Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)
To samé říkal ve VW v Podbabách v Praze prodejce. A hlavně není problém po záruce tu 122PS nachipovat a je z toho víc než 160PS, dyť je to ten samej motor.Thorwards píše:Děkuju všem A je velkej rozdíl mezi 122 a 160 PS? Bavil jsem se s prodejcem a řikal mi, že mezi těmi motory už tak znatelný rozdíl nevidí. Že to jezdil v obou a nepřišlo mu těch 160 PS o tolik rychlejších než těch 122. Zdá se mi to teda divný, no ale když já vlastní zkušenost nemam....
Petr Látal (Gvines)
- standokan
- Moderátor
- Příspěvky: 3077
- Registrován: 17.04.2008 11:59
- Bydliště: Uplnej sever
Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)
podle mě tam nebude rozdíl jenom v čipu chlapy to se mě moc nezdá a jaký je rozdíl v ceně?
w8 4.0 2004 variant čiping na 224kw
- Šátek
- Jezdec
- Příspěvky: 208
- Registrován: 29.09.2009 16:42
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)
no samozřejmě, že tam není rozdíl jenom v chipu. Jde i o motor samotný. Sice ten potenciál je úplně někde jinde, ale vnitřnosti u sériově prodávaného auta prostě musí být jiné. Jinak z mého pohledu bych jednoznačně volil 118kw. Spotřeba není vyšší a jízda nesrovnatelná, navíc pokud se to bude zdát "pomalé" tak VW nabízí chip na 154kw při zachování plné záruky, což je výkon GTI, takže já bych měl naprosto jasno, 90kw ani náhodou !!
VW Golf VI 2,0 TDI CR
- honzanun
- Jezdec
- Příspěvky: 261
- Registrován: 30.09.2009 20:14
Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)
1.4 118kw je úplně jinej motor - má dvojitý přeplňování - kompresorem a turbem, kdežto 90kw verze je přeplňována pouze turbem. Jak říkám, večer budu mít už něco najeto s 118kw verzí, tak pak napíšu rozdíly...
VW Golf VI,1.4TSI 118kW,manuál, Candy, paket Comfort, paket Světla a výhled 1, sportpaket Vancouver, RCD510+Dynaudio Excite, Parkpilot s kamerou...
- Šátek
- Jezdec
- Příspěvky: 208
- Registrován: 29.09.2009 16:42
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)
odkud jsi?honzanun píše:1.4 118kw je úplně jinej motor - má dvojitý přeplňování - kompresorem a turbem, kdežto 90kw verze je přeplňována pouze turbem. Jak říkám, večer budu mít už něco najeto s 118kw verzí, tak pak napíšu rozdíly...
VW Golf VI 2,0 TDI CR
- Thorwards
- Závodník
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.12.2009 22:32
Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)
Tak co tak co? Povídej, přeháněj. Jak to lítá?honzanun píše:1.4 118kw je úplně jinej motor - má dvojitý přeplňování - kompresorem a turbem, kdežto 90kw verze je přeplňována pouze turbem. Jak říkám, večer budu mít už něco najeto s 118kw verzí, tak pak napíšu rozdíly...
- caravelle
- Jezdec
- Příspěvky: 453
- Registrován: 06.10.2007 21:55
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)
caute... ja som to tu... alebo na slovensku "verziu" fora... pisal...
Mam 1, 4 TSI (118 kw) uz takmer 6 mesiacov a najazdil som vyse 16 000 km...
Ja tento motor vrelo odporucam... ale samozrejme, ak niekto chce auto len na presun z bodu A do bodu B a je mu jedno, ze ci ma vykonne auto... tak staci aj 1,4 (80 koni), inak ak chces v podstate "mini GTI" tak chod do 160 konoveho TSI!!
Co sa tyka spotreby... dlhodoby priemer mam okolo 7,3 litra/100 km ... ale da sa aj za menej chodit aj za viacej...
Naposledy co si pamatam: Livigno - Bratislava (750 km) priemerna spotreba 6,6 l/100 km, ale podotykam pianko jazda... po dialnici tachometrovych 120 km/h.... ale na druhej strane so zahradkou a dvoma parmi lyzi na streche... (dvaja ludia + plny kufor)
V meste ak su zapchy a jazdi sa tak, ze stojis na kazdej krizovatke..., a niektore neprejdes na prvy krat... spotreba kludne aj 10 litrov... ale ak ides v meste plynulo... a nemusis sa takto posuvat v kolonach.... kludne za 7 l/100 km a menej aj po meste...
Ked sa jazdi po okreskach 80-90 km/h... a neakcelerujes prudko... v pohode spotreba 6 l/100 km...
A ked tomu riadne nakladas tak spotreba .... no pri "top speed" 218 km/h (podla GPS), spotreba cca. 22 l/100 km....
A zaverom ak sa rozhodujes medzi 122 a 160 TSIckom... ber 160 konove... kompresor... a jeho zatah od spodu... to je super... od 1500 otacok mozes veselo jazdit...
Mam 1, 4 TSI (118 kw) uz takmer 6 mesiacov a najazdil som vyse 16 000 km...
Ja tento motor vrelo odporucam... ale samozrejme, ak niekto chce auto len na presun z bodu A do bodu B a je mu jedno, ze ci ma vykonne auto... tak staci aj 1,4 (80 koni), inak ak chces v podstate "mini GTI" tak chod do 160 konoveho TSI!!
Co sa tyka spotreby... dlhodoby priemer mam okolo 7,3 litra/100 km ... ale da sa aj za menej chodit aj za viacej...
Naposledy co si pamatam: Livigno - Bratislava (750 km) priemerna spotreba 6,6 l/100 km, ale podotykam pianko jazda... po dialnici tachometrovych 120 km/h.... ale na druhej strane so zahradkou a dvoma parmi lyzi na streche... (dvaja ludia + plny kufor)
V meste ak su zapchy a jazdi sa tak, ze stojis na kazdej krizovatke..., a niektore neprejdes na prvy krat... spotreba kludne aj 10 litrov... ale ak ides v meste plynulo... a nemusis sa takto posuvat v kolonach.... kludne za 7 l/100 km a menej aj po meste...
Ked sa jazdi po okreskach 80-90 km/h... a neakcelerujes prudko... v pohode spotreba 6 l/100 km...
A ked tomu riadne nakladas tak spotreba .... no pri "top speed" 218 km/h (podla GPS), spotreba cca. 22 l/100 km....
A zaverom ak sa rozhodujes medzi 122 a 160 TSIckom... ber 160 konove... kompresor... a jeho zatah od spodu... to je super... od 1500 otacok mozes veselo jazdit...
Audi S4 Dolphin grey
- honzanun
- Jezdec
- Příspěvky: 261
- Registrován: 30.09.2009 20:14
Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)
Tak jsem tady
Auto jsem převzal ráno okolo devátý a hned s ním vyrazil na cca 100km jízdu (po cca 50ti km jsem nechal přezout pneumatiky na zimní). Pak jsem to samo nevydržel a vyjel si ještě cca 300 km - Praha a zpět (Náchod) První co mě dostalo bylo odhlučnění - nastartujete a absolutně nevíte, že pod kapotou něco běží - prostě ticho jak v hrobě. Další co mě dostalo, to bylo, když to ticho prožízlo Dynaudio Excite s RCD 510 - to je kapitola sama pro sebe - prostě nářez!!!
A teď k motoru. Jak jsem psal, jezdil jsem s 1.4 122ps a byl jsem spokojen. ohle je ale úplně jiná liga. Motor krásně táhne už od 1500 (mimochodem, máte tam taky toho asistenta, co ukazuje, kdy nejlíp řadit???) a nepřestává táhnout až k červenýmu, tj. nějakejch 6000. Popravdě řeknu, že jsem čekal hodně, ale tohle ne. Jak takovej výkon dostali z 1.4, tak to obdivuju.
Hlučnost naprosto skvělá i při vyšších rychlostech. Spotřeba byla na prvních cca 100km, než jsem si auto osahal, cca 9l/100km (jedanlo se ale pouze o město a kolony na okreskách HK - NA). Při cestě do Prahy tato spotřeba klesla na 6.7. Cesta zpátky po dálnici (kolem 150km/h) vylezla až na 8.0. a posledních 50 km mě to tak začalo "bavit", že vylezla až na 8.3 za celodenní průměr cca 350 km (vím, auto by se mělo ze začátku šetřit, ale když ono to láká ) Jinak mám tam sportovní podvozek a 18" kola a sedí to úzasně - žádná známka neklidu atp. i při vyšších rychlostech na dálnici...
Auto jsem převzal ráno okolo devátý a hned s ním vyrazil na cca 100km jízdu (po cca 50ti km jsem nechal přezout pneumatiky na zimní). Pak jsem to samo nevydržel a vyjel si ještě cca 300 km - Praha a zpět (Náchod) První co mě dostalo bylo odhlučnění - nastartujete a absolutně nevíte, že pod kapotou něco běží - prostě ticho jak v hrobě. Další co mě dostalo, to bylo, když to ticho prožízlo Dynaudio Excite s RCD 510 - to je kapitola sama pro sebe - prostě nářez!!!
A teď k motoru. Jak jsem psal, jezdil jsem s 1.4 122ps a byl jsem spokojen. ohle je ale úplně jiná liga. Motor krásně táhne už od 1500 (mimochodem, máte tam taky toho asistenta, co ukazuje, kdy nejlíp řadit???) a nepřestává táhnout až k červenýmu, tj. nějakejch 6000. Popravdě řeknu, že jsem čekal hodně, ale tohle ne. Jak takovej výkon dostali z 1.4, tak to obdivuju.
Hlučnost naprosto skvělá i při vyšších rychlostech. Spotřeba byla na prvních cca 100km, než jsem si auto osahal, cca 9l/100km (jedanlo se ale pouze o město a kolony na okreskách HK - NA). Při cestě do Prahy tato spotřeba klesla na 6.7. Cesta zpátky po dálnici (kolem 150km/h) vylezla až na 8.0. a posledních 50 km mě to tak začalo "bavit", že vylezla až na 8.3 za celodenní průměr cca 350 km (vím, auto by se mělo ze začátku šetřit, ale když ono to láká ) Jinak mám tam sportovní podvozek a 18" kola a sedí to úzasně - žádná známka neklidu atp. i při vyšších rychlostech na dálnici...
VW Golf VI,1.4TSI 118kW,manuál, Candy, paket Comfort, paket Světla a výhled 1, sportpaket Vancouver, RCD510+Dynaudio Excite, Parkpilot s kamerou...