1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)

Všechny benzínové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Odpovědět
Uživatelský avatar
jar_da
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 467
Registrován: 03.07.2011 07:37

Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)

Příspěvek od jar_da »

Pantani píše:Ja jel i se 118 kw a rozdil oproti 90 je podle myho dost velkej. Oba dva motory bych ale do mesta nedoporucil kvuli vysoky spotrebe, podle myho se do mest nehodi. Ja kuprikladu ve meste jezdim radove za 8/100 i kdyz se dost snazim a mam zahratej motor. Do mesta a primestskej provoz bych navrhoval 1.2 TSI
já jezdím město za 7 až 7,2, ale na 16-kách s gumou 205, na léto mám 17-ky s 225 a rozdíl ve spotřebě je cca 0,5 až 0,6 litrů,
cesta 17 km do práce, studené auto, spotřeba 6,4, průměrka 48-50 km/h, klikatá okreska, šestku tam dám tak dvakrát
CAXA

net.work
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 286
Registrován: 26.07.2008 19:35

Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)

Příspěvek od net.work »

Ja bych se taky primlouval za 1.2TSI... v kombinaci s DSG je to naprosto pohoda, spotreba ve meste do 7L (realne), mimo mesto dle predpisu pod 6... a pokud nejezdis moc nalozeny, tak opravdu ve meste 100% dostacujici i mimo mesto naprosto v pohode.. na dalnici to uz neni zadna slava (myslim tim zrychleni nad 130km/h) ale pokud ridis klidne, tak i tam nemas absolutne zadny problem... otacky pri 130km/h sou cca. 2800 a motor v podstate nejde slyset (pres aerodynamicky hluk)... A taky platis mensi pojistku....
radu píše:Ja stojím tiež pred dilemou, ktorú ste už niektoí zažili. Ale ja chcem kúpiť benzínovú Jettu s DSG-čkom. Podľa vašich skúseností mi skúste poradiť, kedže už máte 90 kW aj 118 kW verzie vo svojich Golfíkoch. Neviem sa rozhodnúť a nemá mi veľmi kto poradiť. V salónoch majú väčšinou benzínové 1,2 TSi alebo 1,6 CR TDI. V ostatnej výbave mám jasno, ostáva len to najdôležitejšie a to motor 8O
DOteraz jazdím na Golfe IV variant 1,9 TDI (66kW) a v práci na Citroene Berlingo 1,6HDI (55kW). To Berlingo nekomentujem, lenive sane :x .
S Golfom som spokojny, paci sa mi jeho krutiaci moment.
Poradte :drinks:
Jazdím asi 75% mesto a zvyšok okresky, dialnice tak 2-3 x ročne. Jazdím skôr kludne, nie som pretekár, ale radia mi že radsej mať výkonovú rezervu ako ju nemať aneskor lutovat, že som mohol kúpiť silnejsiu verziu.
GVI - 1.2TSI, 63kW, DSG, tornado red - prodáno
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red

radu
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 04.11.2011 08:43

1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)

Příspěvek od radu »

Jetta 1,2 s DSG nie je, len od 1,4 TSI
Golf IV variant pacific 1,9 TDI, 66kW
VW JETTA 1,4 TSI (2012)

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)

Příspěvek od Pantani »

radu:
ty chceš 90 nebo 118 kvůli tomu že to nepojede nebo proč vlastně? Jestli pro tebe vyšší cena a následný náklady za benzín nejsou problém, udělej si radost a kup si to. Ale pro 75% město a zbytek okresky je to opravdu luxus. Píšeš o výkonové rezervě a mám pocit, že už u 90 kW když jsi klidný řidič budeš mít rezervu tak akorát proti tomu co jsi zvyklý.
Jel jsi vůbec s 1.2 TSI? já ti ji nevnucuju ani tě nijak nepřesvědčuju, jen se ptám jaký s tím máš zkušenosti.
Dneska jsem koukal kdybych musel koupit něco vyššího (tzn. Golf Plus), tak beru 1.2 TSI 77 kW DSG, přestože jezdím 70% mimo město, 10% dálnice. Teda pokud vůbec benzín. S přibývajícím věkem mi totiž čím dál víc dochází, že závodit moc cenu nemá a spíš se zajímám víc i o ekonomickou stránku věci.

Už i papírově 1.8 TSI žere víc a nevěřím, že to na silnici není nijak znát a považuju tenhle motor za nejprožranější motor koncernu (hned vedle staré 2.0 atm. 90 kW od Škodovky) a osobně bych se tomu určitě vyhnul. A ano, do Golfu se nedodává...
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

radu
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 04.11.2011 08:43

1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)

Příspěvek od radu »

Mal som možnosť na testovacej jazde vyskúšať 1,2 TS i v Jette. Nebolo to vyslovene slabé, ale miestami som mal pocit že pri obsadení 3 chlapi to až tak nevládalo. 1,4 TSI(90kW a 118kW ) motor som v Jette ani v iných autách nemal možnosť vyskúšať. Väačšinou v salónoch (VW aj Škoda) mali 1,2 TSI alebo nafťáky. Navyše keď chcem DSG-čko tak nemôžem uvažovať o 1,2 TSI . Ani na Sk ani v CZ sa k 1,2 nedodáva.
Dnes som vyskúšal 1,4 TSI (90kW) v Golfe VI a tento motor mi asi bude vyhovovať aj v Jette. Aj keď Golfík je o niečo ľahší, nebude to až také zlé ani v Jette. Ďakujem Vám za Vaše názory.
Pantani: silnejší motor nie je len o závodení, ale aj o nejakej tej prípadnej výkonovej rezerve. Nekupujem auto každé 3-4 roky.
Naposledy upravil(a) radu dne 04.12.2011 21:21, celkem upraveno 2 x.
Golf IV variant pacific 1,9 TDI, 66kW
VW JETTA 1,4 TSI (2012)

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)

Příspěvek od Pantani »

Radu: gratuluju k vyberu, verim, ze budes spokojen, kdyz uz jsi ho zkousel :)
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

jobo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 06.12.2011 11:30

Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)

Příspěvek od jobo »

Jak riesim podobnu dilemu.Jazdím vacsinu casu po Bratislave useky okolo 7 - 20 km.Obcas dake dovolenky Chorvatsko,Taliansko, Tatry a pod. Chcem si objednat novu Jettu nakolko, ale jazdím vacsinu po meste rocne max 15000 chcem ist do benzínu.V sucasnosti jazdií na Forde Mondeo Tdi 2,0 85Kw.Rad by som zotrval pri podobnom vykone comu zodpveda 1,4 TSI 90 KW mam vsak obavy zo spotreby.Motor 1,2 tsi 77Kw sa mi zda uz na danu velkost auta trochu malo.este som sa vsak nerozhodol.Nakolko na fore sa najcastejsie udava spotreba 1,2 tsi a 1,4 118 kw budem rad za vase prispevky k danej teme.Dakujem.

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)

Příspěvek od Pantani »

A tu 1.2 TSI jsi už zkoušel někde projet?
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

jobo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 06.12.2011 11:30

Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)

Příspěvek od jobo »

Skusal som ju v Golfe,ale boli sme v nom len 2 dospele osoby.Bude to moje prve nove auto a nechcem sa unahlit.Neviem ako by to slo so 4 osobami so zapnutou klimou a batozinou.Tento tyzden sa chystam do predajne na skusku tak tam sa uvidí.

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)

Příspěvek od Pantani »

No mně subjektivně přijde, že 90 kW ve městě prostě nechlastá úplně málo, já se ve městech pohybuju okolo 8/100 a i když srovnám jízdu mimo město, tak se mi zdá, že 1.2 žere v průměru o litr míň. Zde proklamovaný spotřebě 1.2 77 kW se jen vzdáleně přibližuju a rozhodně nemám šanci se na ty čísla dostat - leda naprostou defenzivní ekojízdou. Musíš si zvážit sám, jestli připlatit možná řádově 2000 euro za 13 kW, 25 Nm, o litr vyšší spotřebu. Zkus třeba přemejšlet jestli do města nevzít místo 90 kW jen 77 ale třeba s DSG apod. - do města se automat určitě hodí. Ale samozřejmě je to všechno podle vkusu každého soudruha ;-)
Pokud bys ale často jezdil ve čtyřech a s batožinou, vzal bych silnější - ale píšeš do města. Já třeba když jedu ve třech lidech tak už z toho taky nejsem úplně nadšenej. Ale jde taky i o styl jízdy apod., musíš zvážit sám.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
jar_da
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 467
Registrován: 03.07.2011 07:37

Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)

Příspěvek od jar_da »

jobo píše:Jak riesim podobnu dilemu.Jazdím vacsinu casu po Bratislave useky okolo 7 - 20 km.Obcas dake dovolenky Chorvatsko,Taliansko, Tatry a pod. Chcem si objednat novu Jettu nakolko, ale jazdím vacsinu po meste rocne max 15000 chcem ist do benzínu.V sucasnosti jazdií na Forde Mondeo Tdi 2,0 85Kw.Rad by som zotrval pri podobnom vykone comu zodpveda 1,4 TSI 90 KW mam vsak obavy zo spotreby.Motor 1,2 tsi 77Kw sa mi zda uz na danu velkost auta trochu malo.este som sa vsak nerozhodol.Nakolko na fore sa najcastejsie udava spotreba 1,2 tsi a 1,4 118 kw budem rad za vase prispevky k danej teme.Dakujem.
spotřebu 1,4 tsi 90 kW mám následující:
první nulování dlouhodobé spotřeby - 7,3 při průměrce 58 km/h s pneu 225, nové auto, syrové nezajeté (nulováno po cca 5.500 km)
druhé nulování 6,8 při průměrce 54 km/h s pneu 205
teď najeto cca 13.500 km a spotřeba +- 6,6-6,8 l/100, ale není to nějaká eko jízda, prostě běžné ježdění vč. předjíždění a dálnice, kdy mimo město okresky cca do 100 km/h, státní silnice cca 100-110 km/h, dálnice 150-160 km/h, často Praha a poposkakování v zácpě,
při eko jízdě to jde za 5,8-6,1 - ale to se nesvezeš, pokud chceš jezdit vyloženě na spotřebu, tak si kup 1,2 tsi, pokud si chceš ježdění užít a svézt se, tak 1,4 tsi
CAXA

net.work
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 286
Registrován: 26.07.2008 19:35

Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)

Příspěvek od net.work »

jar_da píše:
jobo píše:Jak riesim podobnu dilemu.Jazdím vacsinu casu po Bratislave useky okolo 7 - 20 km.Obcas dake dovolenky Chorvatsko,Taliansko, Tatry a pod. Chcem si objednat novu Jettu nakolko, ale jazdím vacsinu po meste rocne max 15000 chcem ist do benzínu.V sucasnosti jazdií na Forde Mondeo Tdi 2,0 85Kw.Rad by som zotrval pri podobnom vykone comu zodpveda 1,4 TSI 90 KW mam vsak obavy zo spotreby.Motor 1,2 tsi 77Kw sa mi zda uz na danu velkost auta trochu malo.este som sa vsak nerozhodol.Nakolko na fore sa najcastejsie udava spotreba 1,2 tsi a 1,4 118 kw budem rad za vase prispevky k danej teme.Dakujem.
spotřebu 1,4 tsi 90 kW mám následující:
první nulování dlouhodobé spotřeby - 7,3 při průměrce 58 km/h s pneu 225, nové auto, syrové nezajeté (nulováno po cca 5.500 km)
druhé nulování 6,8 při průměrce 54 km/h s pneu 205
teď najeto cca 13.500 km a spotřeba +- 6,6-6,8 l/100, ale není to nějaká eko jízda, prostě běžné ježdění vč. předjíždění a dálnice, kdy mimo město okresky cca do 100 km/h, státní silnice cca 100-110 km/h, dálnice 150-160 km/h, často Praha a poposkakování v zácpě,
při eko jízdě to jde za 5,8-6,1 - ale to se nesvezeš, pokud chceš jezdit vyloženě na spotřebu, tak si kup 1,2 tsi, pokud si chceš ježdění užít a svézt se, tak 1,4 tsi
tak to je presne - potvrzuji predchozi prizpevky - ja se svou 1.2TSI mam o litr mensi spotrebu nez je uvedeno vyse...
GVI - 1.2TSI, 63kW, DSG, tornado red - prodáno
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red

radu
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 04.11.2011 08:43

1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)

Příspěvek od radu »

do Jetty 1,2 s DSG nemontujú, len s 1,4 TSI (90 a 118kW) resp s 2,0
Golf IV variant pacific 1,9 TDI, 66kW
VW JETTA 1,4 TSI (2012)

jobo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 06.12.2011 11:30

Re: 1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)

Příspěvek od jobo »

Pantani to budu robit asi tie pneumatiky.Ja mam teraz diesel a uz ked prezujem na zimne spotreba ide o 0,5l hore u benzínu to moze robit aj viac.Tie hodnoty co uvadza Jar-da su podla mna viac ako uspokojive na 90KW motor.takze na 90% som sa rozhodol.Mne osobne by mozno postacil aj 1,2 ale nechcem po case lutovat ze som nepriplatil. Este otazka na RADUho uz si zistoval dodacie lehoty na JETTY? Dakujem vsetkym za skore odpovede urcite mi to ulahcilo moje rozhodovanie .

radu
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 04.11.2011 08:43

1,4 TSI (122 PS) vs 1,4 TSI (160 PS) vs 2,0 TDi (140 PS)

Příspěvek od radu »

Zisťoval som dodacie lehoty. Povedali mi že sa to pohybuje v rozpätí 4 - 6 mesiacov :cry: , závislosti od motorizácie, druhu prevodovky a farby auta. Na 1,6 TDI, prevodovku DSG a farbu moon rock sa čaká najdlhšie .
Golf IV variant pacific 1,9 TDI, 66kW
VW JETTA 1,4 TSI (2012)

Odpovědět

Zpět na „Motory benzín“