Výměna oleje
Moderátor: SandrikGVI
- alean
- VWjunior
- Příspěvky: 1644
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: North Moravia
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: Výměna oleje
Zajimavé! Ve kterým servisu jsi byl?TSIman píše:Najeto 800 km od výměny a servisní ukazatel hlásí do další výměny jen 17500 km. Při kontrole hladiny zjišťuji 1cm oleje nad horním zalomením měrky. Jedu do servisu, že se mi to nezdá. Auto si nechávají ke kontole, protože z oleje je cítit benzín.
Po třech dnech dostávám vůz zpět s tím, že nezjistili žádnou závadu, po dohodě s výrobcem vyměnili olej a po ujetí 1000 km mám přijet znovu na kontrolu. Výrobce potvrzuje, že pokud se jezdí pravidelně pouze krátké jízdy a jsou časté studené starty, může se stát, že díky přímovstřiku do válce se benzín hromadí v oleji a nestačí se odpařit. Nicméně jezdím od koupě auta stále stejné trasy (většinou 15 km do práce, 15 km z práce a o víkendu delší trasy) a je divné, že problém nastává až po 22 měsících provozu.
Auto mi předával technik z dílny a bylo vidět, že má přehled co se kazí.
Doporučil mi tankovat jen u "značkových či ověřených pump", jelikož se objevují potíže se vstřikovači (hlavně u dieselu) a výrobce se brání, že je to jen v ČR. Musejí pak brát vzorky z nádrže a 90% pohonných hmot nevyhoví (podrobnosti o tom jak drobní pumpaři pančují naftu a benzín, které znal z laboratoře byly fakt zajímavé). Pak je problém obhájit výměnu vstřikovače na záruku.
Dále nejezdit dle šipek pro řazení a jezdit s citem, aby motor nebyl podtočený. Občas motor prohnat na vyšší otáčky. Měl tam tigouše, který měl zcela karbonem pokrytou hlavu válců a na přístrojovce svítily všechny kontrolky. Paninka se striktně řídila šipkami.
Měnit olej a vzduchový filtr dříve než je max. interval. Časem, při větším nájezdu či stáří auta měnit náplně, které se dle plánu nemění - např. chladící kapalina, olej v převodovce atd.
Co se týče řetězů, první řetězy byly slabší -asi se šetřilo, vyměněné řetězy jsou zesílené a měly by vydržet. Vliv má rovněž zase styl jízdy.
Podložka pod turbo- dělá se při servisu (nesvolávají se auta), zlepšuje se regulace, odstraní se škubání motoru, pokud se někomu objeví.
Mlžení zadního světla - vyfoukávají - vysoušejí, pokud se opakuje po vysušení a kontrole těsnosti, tak pak se mění
více si teď už nevzpomenu
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
- TSIman
- Řidič
- Příspěvky: 183
- Registrován: 20.05.2010 21:44
- Bydliště: Ostrava
Re: Výměna oleje
AUTO HELLER OSTRAVAPantani píše:Zajimavé! Ve kterým servisu jsi byl?TSIman píše:Najeto 800 km ...................
Mlžení zadního světla - vyfoukávají - vysoušejí, pokud se opakuje po vysušení a kontrole těsnosti, tak pak se mění
více si teď už nevzpomenu
Ale POZOR, v pátek napíšu další novinky co se týče řetězu.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 256
- Registrován: 29.07.2009 08:55
- TSIman
- Řidič
- Příspěvky: 183
- Registrován: 20.05.2010 21:44
- Bydliště: Ostrava
Re: Výměna oleje
Info již dnes (čtvrtek) ve vláknu: Svolávačka-TSI řetěž,rozvody...!miromen píše:Tak to jsem zvědav čeho knk. se to bude tykat.
- svatan
- Jezdec
- Příspěvky: 359
- Registrován: 12.07.2012 10:37
VÝMĚNA OLEJE U BENZÍNOVÝCH 1.2TSI A 1.4TSI
Plánuju preventivně vyměnit olej a jelikož jsem skoro den po netu hledal a zjišťoval jak to s těmi oleji je a co vlastně koupit, shrnu mé poznatky. Pro někoho možná jasné věci, ale pro někoho, kdo se v tom pohybuje nově, to bude určitě užitečné, jako to bylo pro mě:-)
1) Při výměně oleje u těchto motorů se nejdříve musíme rozhodnout, jestli chceme postupovat striktně dle toho, co doporučuje výrobce. V tom případě musíme dodržet dvě normy, buď 502.00 nebo 504.00, a to v závislosti na tom, jestli máme Longlife servis, nebo klasický. Pro LongLife platí norma 504.00 a pro klasický 502.00. To se dočtete v manuálu k vozu.
2) Co se týče viskozity, odpozoroval jsem, že normu 504.00 v zásadě plní oleje viskozity 5W-30. Normu 502.00 plní oleje 5W-40 a další. Dále jsem někde četl, že norma 504.00 je záměnná s normou 502.00, ale zpětně už ne. Z toho vyplývá, že u klasických servisních intervalů můžete použít jak 5W-30, tak 5W-40. U LongLife servisů pouze 5W-30. Zároveň se mi nepodařilo najít olej, který by při splnění normy 504.00 měl jinou viskozitu, než 5W-30? Čili u LongLife prakticky není co řešit?
3) Z výroby je olej plněný značkou Castrol, takže koupím znovu tuto. Rozdíl mezi Castrol EDGE a Castrol EDGE FST není žádný, je to nové označení stejného oleje. Z tohoto důvodu je ale lepší koupit olej s označením FST, protože by měl být novější výroby. Rozdíl mezi Castrol EDGE a Castrol SLX Professional není žádný, EDGE je označení identického oleje pro maloobchodní síť, SLX Professional je označení pro autorizované servisy. Jediný rozdíl je tak v ceně:-) Castrol Magnatec a EDGE - Magnatec je nižší kvalitativní třída, vzhledem k nepodstatnému cenovému rozdílu bych proto doporučil EDGE.
Nemám tam botu?:-) Zatím mi z toho vyplývá, že pokud chci dodržet postupy výrobce, tak u LL servisu Castrol EDGE FST 5W-30 4l. U klasického servisu je pak na výběr z více viskozních tříd i norem.
1) Při výměně oleje u těchto motorů se nejdříve musíme rozhodnout, jestli chceme postupovat striktně dle toho, co doporučuje výrobce. V tom případě musíme dodržet dvě normy, buď 502.00 nebo 504.00, a to v závislosti na tom, jestli máme Longlife servis, nebo klasický. Pro LongLife platí norma 504.00 a pro klasický 502.00. To se dočtete v manuálu k vozu.
2) Co se týče viskozity, odpozoroval jsem, že normu 504.00 v zásadě plní oleje viskozity 5W-30. Normu 502.00 plní oleje 5W-40 a další. Dále jsem někde četl, že norma 504.00 je záměnná s normou 502.00, ale zpětně už ne. Z toho vyplývá, že u klasických servisních intervalů můžete použít jak 5W-30, tak 5W-40. U LongLife servisů pouze 5W-30. Zároveň se mi nepodařilo najít olej, který by při splnění normy 504.00 měl jinou viskozitu, než 5W-30? Čili u LongLife prakticky není co řešit?
3) Z výroby je olej plněný značkou Castrol, takže koupím znovu tuto. Rozdíl mezi Castrol EDGE a Castrol EDGE FST není žádný, je to nové označení stejného oleje. Z tohoto důvodu je ale lepší koupit olej s označením FST, protože by měl být novější výroby. Rozdíl mezi Castrol EDGE a Castrol SLX Professional není žádný, EDGE je označení identického oleje pro maloobchodní síť, SLX Professional je označení pro autorizované servisy. Jediný rozdíl je tak v ceně:-) Castrol Magnatec a EDGE - Magnatec je nižší kvalitativní třída, vzhledem k nepodstatnému cenovému rozdílu bych proto doporučil EDGE.
Nemám tam botu?:-) Zatím mi z toho vyplývá, že pokud chci dodržet postupy výrobce, tak u LL servisu Castrol EDGE FST 5W-30 4l. U klasického servisu je pak na výběr z více viskozních tříd i norem.
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
- svatan
- Jezdec
- Příspěvky: 359
- Registrován: 12.07.2012 10:37
Re: Výměna oleje
Nevíte někdo, kde je vypouštěcí šroub oleje pro výměnu oleje? Chystám se na výměnu doma mezi servisními intervaly a co jsem zatím zběžně koukl pod auto, tak jsem ho neviděl... Musí se oddělat ten plastový kryt motoru nebo ne?
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
- radekc
- Nový člen
- Příspěvky: 25
- Registrován: 15.08.2011 21:28
Re: Výměna oleje
Tento týden olej. servis(1.2 TSI) na Jarově v Praze. Longlife olej, filtr, práce, ještě to zkoukli zespoda a potvrdili stav brzd. 2.549,-
Golf VI 1.2TSI 63kw
-
- Řidič
- Příspěvky: 72
- Registrován: 26.03.2013 13:03
Re: Výměna oleje
radekc: Pro někoho může být problém na Jarově ten, že olej není z krabice. Jim přiveze cisterna olej a stáčí se velkých zásobníků. Při dodržení všech postupů, na které tam jistě dbají, to je OK, ale ta cisterna, co to přiveze... tam bych viděl možnost lumpárny.
- radek.n
- Řidič
- Příspěvky: 99
- Registrován: 14.01.2008 16:18
Re: Výměna oleje
Tak jsem dnes taky vyměnil olej pomocí odsávačky a super. Když jsem ale vyndal filtr, tak mi přecijen něco vyteklo... Takže příště to bude chtít hadr.TraI píše:Tak jsem provedl výměnu oleje vlastníma silama poprvé v životě.
Koupil jsem si pro 1.2 TSI
• na netu originál filtr 03C115561B
• olej Castrol EDGE 5W/30 4x 1l
• pásový klíč na olejový filtr
• Přístroj pro ruční odsávání oleje
1.2 TSI má 3,6l oleje; odsáto do poslední kapky.
Čistá práce, fakt jsem si ani nemusel jít mejt ruce natož cokoli jinýho.
Cena 1181,- Kč + odsávačka, kterou mám napořád.
Vždy po 15tis si budu měnit olej sám a po 30tis to nechám udělat u VW v rámci garanční prohlídky.
Možná je to zbytečný měnit mezi prohlídkami, ale jen za benzín dám za těch 15tis km cca 40tis Kč, tak 1.2tis Kč je "pakatel"...
- svatan
- Jezdec
- Příspěvky: 359
- Registrován: 12.07.2012 10:37
Re: Výměna oleje
Jen bych doplnil, že pásový klíč není ani nutný, filtr je stejně na vyhození, takže ho povoluju normálně hasákem, nepatlám se s tím. Druhá věc je ta odsávačka... Osobně preferuju vypouštění oleje přes šroub dole na vaně...Nevěřím té odsávačce, že vysaje všechny sra*ky na dně vany...Ale nevím, nikdy jsem to nezkoušel. Přes ten šroub je to ale v pohodě, jen to není tak čisté. Stačí ale starý pekáč a trychtýř. Taky nikde ani kapka, jen na rukou při povolování šroubu. A děda má ještě radost, že má na zahradě čím natírat laťkový plot:-)
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
-
- Řidič
- Příspěvky: 72
- Registrován: 26.03.2013 13:03
Re: Výměna oleje
Dřívější výměna, než v 30 tkm je přínosem. Na zvážení je ta odsávačka. Vidím problém právě nemožnosti odtoku kalů pře šroub. Tedy výměnou pouze naředíš břečku, která tam zůstane. Na druhou stranu, pokud zkrátíš výměnu na polovic + filtr, pak bych to asi neřešil. Další věcí je, jaký "svůj" olej použiješ. Měl bys o olejích něco vědět a nebrat první v akci z regálu.
- radek.n
- Řidič
- Příspěvky: 99
- Registrován: 14.01.2008 16:18
Re: Výměna oleje
nuru: Píše se, že tenhle motor má 3,6 litru oleje a vysál jsem z něj 3,5. Něco zůstane u filtru, něco na stěnách. Navíc jsem olej vycuc hned po příjezdu domů při prohřátém motoru - takže usazenin tam podle mě moc nebude. Já vím, že to asi nebude tou vysávačkou úplně ideální, ale je to pohodlné a ob výměnu to stejně u VW vyteče spodem . Olej jsem vzal Mogul 5W30 Extreme LF III. Normy splňuje a navíc se snad nikomu nevyplatí tenhle olej "falšovat", není to Castrol
- svatan
- Jezdec
- Příspěvky: 359
- Registrován: 12.07.2012 10:37
Re: Výměna oleje
Právě -ten bordel na dně... Já když to vypustím, tak to nechám třeba 2 hodiny odkapat, a to už tam není fakt ani kapka. A co se týče oleje - beru to, co dávají v autorizovaných servisech - Castrol Edge 5W-30. Kupuju to na netu po litrových origináních obalech, s hologramem, s datumem výroby tak max. půl roku zpět. Nevím, co víc pro to udělat, s nakupováním z regálů v akci to nemá nic společného. Přesto sem kupoval 4l za cca 740Kč (což je i méně, než třeba ten Mogul!).
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
-
- Řidič
- Příspěvky: 72
- Registrován: 26.03.2013 13:03
Re: Výměna oleje
Radek: Olej splňuje dané normy motoru, nicméně bych ti doporučil (při troše času) projít si fórum na http://www.oleje.cz/forum/automobilova- ... 990b624dc0" onclick="window.open(this.href);return false; kde se dozvíš i něco více a zjistíš, že lze vybrat vhodnější olej pro tvůj motor trpící vytahováním rozvodového řetězu. Kromě pár bláznů (jako všude), jsou na tom fóru lidi, co tomu celkem rozumí.