Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
Moderátor: SandrikGVI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 23.06.2010 15:40
- Bydliště: Praha
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
Nedalo mi to a koukl jsem se na platnou normu ČSN EN 228 podle které se označují benzíny. A označení BA-100 se tam nevyskytuje, nejvyšší označení mají BA-98 (min. číslo, takže platí i pro benzíny s vyšším oktanovým číslem). Já se snad ze zvědavosti na tu OMV zajedu kouknout, by mě zajímalo, kde to vzali
Že je to super auto, žádná řeč a myslím, že auto (motor) se v budoucnu odmění za to, že ho živíš "lepším" benzínem
Že je to super auto, žádná řeč a myslím, že auto (motor) se v budoucnu odmění za to, že ho živíš "lepším" benzínem
-
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 20.03.2010 12:14
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
ano myslel som to tak, ze ked natankujem napr 20l 95 ky a potom 20l 98 ky tak urobim viac km na 98ke cize z toho vyplyva aj nizsia spotreba 98 ky
Streko píše:Čau, debata o benzínech už tady byla jako samostatné téma. Tam sem psal, jak je to se 100 okt. benzíny. Zkráceně: všechny 100 okt. jsou do ČR dováženy a stojany jsou označeny jako pro 98 okt. (znamená to v průměru minimální okt. číslo, které benzín musí mít)
To powerxxl: Nevypočítává se náhodou dojezd ze spotřeby?
-
- Řidič
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.01.2010 18:42
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
Teda musím říct, že přímo ten paragraf normy benzínů jsem si nehledal. V tom případě by me taky zajímalo, co to znamená BA 100. Zatím ale budu pevně věřit, že to je "záruka" 100 oktanů.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 451
- Registrován: 08.09.2009 22:14
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
Divím se, že někdo tankuje pravidelně drahý benzín. V našich podmínkách to je stejně obvykle pančovaný.
Motoru je úplně funk, jestli jede na 98 nebo 95 okt. Nedojde k žádnému prodloužení životnosti vlivem vysokooktanového paliva. Jediný výsledek je prázdná peněženka a něco lepší subjektivní pocit z jízdy (tedy za předpokladu, že to má alespoň tećh 98 okt a není to v zemi čtvrt roku starý, páč to nikdo nekupuje).
Pokud něco pomůže motoru, tak pravidelné výměny oleje (včetně filtru) max po 15 tkm a ne až se něco rozsvítí a výměna vzduchového filtru.
Motoru je úplně funk, jestli jede na 98 nebo 95 okt. Nedojde k žádnému prodloužení životnosti vlivem vysokooktanového paliva. Jediný výsledek je prázdná peněženka a něco lepší subjektivní pocit z jízdy (tedy za předpokladu, že to má alespoň tećh 98 okt a není to v zemi čtvrt roku starý, páč to nikdo nekupuje).
Pokud něco pomůže motoru, tak pravidelné výměny oleje (včetně filtru) max po 15 tkm a ne až se něco rozsvítí a výměna vzduchového filtru.
-
- Řidič
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.01.2010 18:42
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
mefix:
Já si naopak myslím, že kupovat vysokooktanový benzín se relativně vyplatí. Rozhodně se nebojím toho, že by se jednalo o palivo, který leží v zásobníku půl roku a nikdo ho nebral. Když se podíváš na místa, kde se vysokooktanovej benzín nabízí, vždy jde buď o velký města, nebo alespoň o města střední velikosti s určitoou pravděpodobností jeho odběru. Určitě jsi nikdy neviděl "Zadní Lhotě," kam vede jedna silnice třetí třídy, aby tam prodávali např. Carreru 100, nemluvě o tom, že tam ani OMV nebude. Myslím, že maj retězce dobře spočítáno, kde se jim to vyplatí a kde ne. O to bych fakt strach neměl.
Co se týká pančování, tak ikdyž to nemůžu nijak podložit, myslím si, že třeba právě benzíny jako je Shlell-V-Power Racing pančovaný nebudou, protože to ta benzíínka nepotřebuje dělat. Když pančovat, tak něco, čím se nechlubím. To je jako kdybys řek, že Coca-Cola je ředěná. Možná v nějaký hospodě na okraji civilizace. V restauraci v centru velkýho města by to bylo hodně nepochopitelný.
No a spotřeba - já sice jezdím jen a výhradně na Carreru 100, takže nemůžu říct, kolik bych měl spotřebu s obyčejným naturalem 98, ale oproti tabulkovejm hodnotám jsem o něco lepší. Jezdím kombinovaně často i kolem 5,0 litru, někdy míň (když jezdím pomalu).
Já si naopak myslím, že kupovat vysokooktanový benzín se relativně vyplatí. Rozhodně se nebojím toho, že by se jednalo o palivo, který leží v zásobníku půl roku a nikdo ho nebral. Když se podíváš na místa, kde se vysokooktanovej benzín nabízí, vždy jde buď o velký města, nebo alespoň o města střední velikosti s určitoou pravděpodobností jeho odběru. Určitě jsi nikdy neviděl "Zadní Lhotě," kam vede jedna silnice třetí třídy, aby tam prodávali např. Carreru 100, nemluvě o tom, že tam ani OMV nebude. Myslím, že maj retězce dobře spočítáno, kde se jim to vyplatí a kde ne. O to bych fakt strach neměl.
Co se týká pančování, tak ikdyž to nemůžu nijak podložit, myslím si, že třeba právě benzíny jako je Shlell-V-Power Racing pančovaný nebudou, protože to ta benzíínka nepotřebuje dělat. Když pančovat, tak něco, čím se nechlubím. To je jako kdybys řek, že Coca-Cola je ředěná. Možná v nějaký hospodě na okraji civilizace. V restauraci v centru velkýho města by to bylo hodně nepochopitelný.
No a spotřeba - já sice jezdím jen a výhradně na Carreru 100, takže nemůžu říct, kolik bych měl spotřebu s obyčejným naturalem 98, ale oproti tabulkovejm hodnotám jsem o něco lepší. Jezdím kombinovaně často i kolem 5,0 litru, někdy míň (když jezdím pomalu).
-
- Jezdec
- Příspěvky: 451
- Registrován: 08.09.2009 22:14
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
Zrovna ta cola je v restauracích ředěná asi tak v 8mi z 10ti postmixů .
-
- Řidič
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.01.2010 18:42
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
mefix: Já ještě ředěnou neměl.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 341
- Registrován: 26.07.2010 13:48
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
"Proč chodit ke kováříčkovi, když můžu přímo ke kováři" a napsal jsem dotaz na motor 1,2 TSI (popř.1,4 TSI) a vhodné palivo přímo výrobci motorů, tj. škoda-auto a přišla mi tato odpověď:
cituji:
"Tento motor má předepsané palivo Natural 95/91, tz., že krátkodobě lze použít i NA91, ale musíte počítat se sníženým výkonem (nedoporučuji používat dlouhodobě a v záběhu rozhodně ne!). Při delším použití NA98 by mohlo dojít k nedostatečnému spalování paliva a usazování nečistot na sedlech ventilů a tím i k „propálení“ ventilů. Proto použití tohoto paliva nedoporučujeme".
Takže asi tak.
cituji:
"Tento motor má předepsané palivo Natural 95/91, tz., že krátkodobě lze použít i NA91, ale musíte počítat se sníženým výkonem (nedoporučuji používat dlouhodobě a v záběhu rozhodně ne!). Při delším použití NA98 by mohlo dojít k nedostatečnému spalování paliva a usazování nečistot na sedlech ventilů a tím i k „propálení“ ventilů. Proto použití tohoto paliva nedoporučujeme".
Takže asi tak.
-
- Řidič
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.01.2010 18:42
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
fkabl:
No jo, ale 1.4 TSI 118 kW má na internetu dporučenný palivo natural 98. Sice tam dřív byla infprmace, že 95, ale nyní tam je 98 a myslím, že ten motor jako celek neměnili.
1.2 TSI má psáno 95, nejsou to idnetický motory.
No jo, ale 1.4 TSI 118 kW má na internetu dporučenný palivo natural 98. Sice tam dřív byla infprmace, že 95, ale nyní tam je 98 a myslím, že ten motor jako celek neměnili.
1.2 TSI má psáno 95, nejsou to idnetický motory.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 341
- Registrován: 26.07.2010 13:48
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
"Jak jsem nakoupil, tak prodávám." Je ale možné, že tu odpověď zaměřili jen na motor 1,2TSI. Stejný dotaz jsem poslal i do VW, tak uvidíme, co odpoví. Zda vůbec odpoví.
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
Dej pak určitě vědět, co ti z centrály odpoví, jsem žádostiv!
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- Řidič
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.01.2010 18:42
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
Jsem přesvědčenej, že ti odpověděj něco ve stylu, že pro 1.4 TSI je předepsanej 98, že ale umí krátkodobě i na 95. Vysokooktanovej benzín ti řeknou, že tam lejt můžeš, ale bez benefitu.A to je věc, se kterou já nesouhlasím a jsem přesvědčenej, že součástky motoru provozovanýho na 100 oktanovej benzín budou v poznatelně lepším stavu než součástky motoru, kterej jezdí na obyč 98.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 341
- Registrován: 26.07.2010 13:48
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
Stejně je v tom pořád docela hokej. Stejné motory se používají v rámci celého koncernu a přitom údaje v technických dokumentacích se různí. Dokonce i v rámci jednoho modelu auta, jsou jiné info na ofic. stránách výrobce v jedné zemi a jiné zase v jiné zemi. Např. nejčastější problém je, že někdy a někde je uváděno u motoru: benzín 95/91 (tzn. že vyšší oktanové číslo se nedoporučuje), někdy za se u stejného motoru benzím nim. 95 (tzn. klidně používejte i 98/100 oktanový benzín).
Škodovka všude uvádí u motorů 1,2 TSI a 1,8 TSI benzín 95/91 a u motoru 1,4 TSI benzín min. 95. Volkswagen zase i u 1,2 TSI uvádí (stejně jako u 1,4 TSI) benzín min. 95. Tak, a co teď?
Doufám, že mi odepíší i z VW. Přemýšlím, že do té škodovky ještě jednou písmu a trošku obšírněji.
Škodovka všude uvádí u motorů 1,2 TSI a 1,8 TSI benzín 95/91 a u motoru 1,4 TSI benzín min. 95. Volkswagen zase i u 1,2 TSI uvádí (stejně jako u 1,4 TSI) benzín min. 95. Tak, a co teď?
Doufám, že mi odepíší i z VW. Přemýšlím, že do té škodovky ještě jednou písmu a trošku obšírněji.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 341
- Registrován: 26.07.2010 13:48
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
Poslal jsem ještě do škodovky dotaz pro doplnění ohledně těch benzínů. Snad bude jasněji. Dám vědět.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 451
- Registrován: 08.09.2009 22:14
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
Bylo by k věci, aby sem někdo napsal (kdo má 1,4TSI), jaké palivo je uvedené ve velkém TP.