Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?

Všechny benzínové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Streko
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 23.06.2010 15:40
Bydliště: Praha

Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?

Příspěvek od Streko »

Nedalo mi to :D a koukl jsem se na platnou normu ČSN EN 228 podle které se označují benzíny. A označení BA-100 se tam nevyskytuje, nejvyšší označení mají BA-98 (min. číslo, takže platí i pro benzíny s vyšším oktanovým číslem). Já se snad ze zvědavosti na tu OMV zajedu kouknout, by mě zajímalo, kde to vzali :)
Že je to super auto, žádná řeč :D a myslím, že auto (motor) se v budoucnu odmění za to, že ho živíš "lepším" benzínem

powerxxl
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 43
Registrován: 20.03.2010 12:14

Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?

Příspěvek od powerxxl »

ano myslel som to tak, ze ked natankujem napr 20l 95 ky a potom 20l 98 ky tak urobim viac km na 98ke cize z toho vyplyva aj nizsia spotreba 98 ky :)
Streko píše:Čau, debata o benzínech už tady byla jako samostatné téma. Tam sem psal, jak je to se 100 okt. benzíny. Zkráceně: všechny 100 okt. jsou do ČR dováženy a stojany jsou označeny jako pro 98 okt. (znamená to v průměru minimální okt. číslo, které benzín musí mít)

To powerxxl: Nevypočítává se náhodou dojezd ze spotřeby?

Koprolit
Řidič
Řidič
Příspěvky: 122
Registrován: 03.01.2010 18:42

Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?

Příspěvek od Koprolit »

Teda musím říct, že přímo ten paragraf normy benzínů jsem si nehledal. V tom případě by me taky zajímalo, co to znamená BA 100. Zatím ale budu pevně věřit, že to je "záruka" 100 oktanů. :-)

mefix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 451
Registrován: 08.09.2009 22:14

Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?

Příspěvek od mefix »

Divím se, že někdo tankuje pravidelně drahý benzín. V našich podmínkách to je stejně obvykle pančovaný.
Motoru je úplně funk, jestli jede na 98 nebo 95 okt. Nedojde k žádnému prodloužení životnosti vlivem vysokooktanového paliva. Jediný výsledek je prázdná peněženka a něco lepší subjektivní pocit z jízdy (tedy za předpokladu, že to má alespoň tećh 98 okt a není to v zemi čtvrt roku starý, páč to nikdo nekupuje).

Pokud něco pomůže motoru, tak pravidelné výměny oleje (včetně filtru) max po 15 tkm a ne až se něco rozsvítí a výměna vzduchového filtru.

Koprolit
Řidič
Řidič
Příspěvky: 122
Registrován: 03.01.2010 18:42

Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?

Příspěvek od Koprolit »

mefix:
Já si naopak myslím, že kupovat vysokooktanový benzín se relativně vyplatí. Rozhodně se nebojím toho, že by se jednalo o palivo, který leží v zásobníku půl roku a nikdo ho nebral. Když se podíváš na místa, kde se vysokooktanovej benzín nabízí, vždy jde buď o velký města, nebo alespoň o města střední velikosti s určitoou pravděpodobností jeho odběru. Určitě jsi nikdy neviděl "Zadní Lhotě," kam vede jedna silnice třetí třídy, aby tam prodávali např. Carreru 100, nemluvě o tom, že tam ani OMV nebude. Myslím, že maj retězce dobře spočítáno, kde se jim to vyplatí a kde ne. O to bych fakt strach neměl.

Co se týká pančování, tak ikdyž to nemůžu nijak podložit, myslím si, že třeba právě benzíny jako je Shlell-V-Power Racing pančovaný nebudou, protože to ta benzíínka nepotřebuje dělat. Když pančovat, tak něco, čím se nechlubím. To je jako kdybys řek, že Coca-Cola je ředěná. Možná v nějaký hospodě na okraji civilizace. V restauraci v centru velkýho města by to bylo hodně nepochopitelný.
No a spotřeba - já sice jezdím jen a výhradně na Carreru 100, takže nemůžu říct, kolik bych měl spotřebu s obyčejným naturalem 98, ale oproti tabulkovejm hodnotám jsem o něco lepší. Jezdím kombinovaně často i kolem 5,0 litru, někdy míň (když jezdím pomalu).

mefix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 451
Registrován: 08.09.2009 22:14

Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?

Příspěvek od mefix »

Zrovna ta cola je v restauracích ředěná asi tak v 8mi z 10ti postmixů :mrgreen: .

Koprolit
Řidič
Řidič
Příspěvky: 122
Registrován: 03.01.2010 18:42

Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?

Příspěvek od Koprolit »

mefix: Já ještě ředěnou neměl. ;)

fkabl
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 341
Registrován: 26.07.2010 13:48

Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?

Příspěvek od fkabl »

"Proč chodit ke kováříčkovi, když můžu přímo ke kováři" a napsal jsem dotaz na motor 1,2 TSI (popř.1,4 TSI) a vhodné palivo přímo výrobci motorů, tj. škoda-auto a přišla mi tato odpověď:
cituji:
"Tento motor má předepsané palivo Natural 95/91, tz., že krátkodobě lze použít i NA91, ale musíte počítat se sníženým výkonem (nedoporučuji používat dlouhodobě a v záběhu rozhodně ne!). Při delším použití NA98 by mohlo dojít k nedostatečnému spalování paliva a usazování nečistot na sedlech ventilů a tím i k „propálení“ ventilů. Proto použití tohoto paliva nedoporučujeme".

Takže asi tak.

Koprolit
Řidič
Řidič
Příspěvky: 122
Registrován: 03.01.2010 18:42

Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?

Příspěvek od Koprolit »

fkabl:
No jo, ale 1.4 TSI 118 kW má na internetu dporučenný palivo natural 98. Sice tam dřív byla infprmace, že 95, ale nyní tam je 98 a myslím, že ten motor jako celek neměnili. :-)

1.2 TSI má psáno 95, nejsou to idnetický motory.

fkabl
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 341
Registrován: 26.07.2010 13:48

Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?

Příspěvek od fkabl »

"Jak jsem nakoupil, tak prodávám." Je ale možné, že tu odpověď zaměřili jen na motor 1,2TSI. Stejný dotaz jsem poslal i do VW, tak uvidíme, co odpoví. Zda vůbec odpoví.

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?

Příspěvek od Pantani »

Dej pak určitě vědět, co ti z centrály odpoví, jsem žádostiv!
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Koprolit
Řidič
Řidič
Příspěvky: 122
Registrován: 03.01.2010 18:42

Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?

Příspěvek od Koprolit »

Jsem přesvědčenej, že ti odpověděj něco ve stylu, že pro 1.4 TSI je předepsanej 98, že ale umí krátkodobě i na 95. Vysokooktanovej benzín ti řeknou, že tam lejt můžeš, ale bez benefitu.A to je věc, se kterou já nesouhlasím a jsem přesvědčenej, že součástky motoru provozovanýho na 100 oktanovej benzín budou v poznatelně lepším stavu než součástky motoru, kterej jezdí na obyč 98.

fkabl
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 341
Registrován: 26.07.2010 13:48

Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?

Příspěvek od fkabl »

Stejně je v tom pořád docela hokej. Stejné motory se používají v rámci celého koncernu a přitom údaje v technických dokumentacích se různí. Dokonce i v rámci jednoho modelu auta, jsou jiné info na ofic. stránách výrobce v jedné zemi a jiné zase v jiné zemi. Např. nejčastější problém je, že někdy a někde je uváděno u motoru: benzín 95/91 (tzn. že vyšší oktanové číslo se nedoporučuje), někdy za se u stejného motoru benzím nim. 95 (tzn. klidně používejte i 98/100 oktanový benzín).
Škodovka všude uvádí u motorů 1,2 TSI a 1,8 TSI benzín 95/91 a u motoru 1,4 TSI benzín min. 95. Volkswagen zase i u 1,2 TSI uvádí (stejně jako u 1,4 TSI) benzín min. 95. Tak, a co teď?
Doufám, že mi odepíší i z VW. Přemýšlím, že do té škodovky ještě jednou písmu a trošku obšírněji.

fkabl
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 341
Registrován: 26.07.2010 13:48

Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?

Příspěvek od fkabl »

Poslal jsem ještě do škodovky dotaz pro doplnění ohledně těch benzínů. Snad bude jasněji. Dám vědět.

mefix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 451
Registrován: 08.09.2009 22:14

Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?

Příspěvek od mefix »

Bylo by k věci, aby sem někdo napsal (kdo má 1,4TSI), jaké palivo je uvedené ve velkém TP.

Odpovědět

Zpět na „Motory benzín“