Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
Moderátor: SandrikGVI
- Golfinger Black
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 14.08.2010 20:17
- Bydliště: Plzen
Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
- Golfinger Black
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 14.08.2010 20:17
- Bydliště: Plzen
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
Takto mi odpověděl odborník-
Motoru 1.4 TSI samozřejmě vyšším oktanovým číslem neuškodíte, spíš naopak. Problematické je to u starších motorů bez řízení elektronikou, které byly nastaveny na určitou kvalitu paliva, proto lépe fungovaly třeba na BA 91 než na BA 95. Motor 1.4 TSI má přímé vstřikování a poměrně vysokou kompresi (na benzínový motor), proto vyžaduje benzín vyššího oktanového čísla. Na natural 95 fungovat bude, ale v zájmu zachování parametrů výkonu, spotřeby a hlavně životnosti doporučuji tankovat kvalitnější značkové palivo a pokud možno vyššího oktanového čísla, minimálně 98 - přesně jak radí výrobce. Pokud ale natankujete benzín oktanového čísla 98 nebo 100, je už celkem jedno. Motor bude na oba dva druhy benzínu fungovat prakticky stejně. Používání paliva s ještě vyšším oktanovým číslem (např. Shell V-Power Racing 100, OMV Carrera 100...) se pozitivně projeví až po dlouhé době lepší kondicí agregátu.
Motoru 1.4 TSI samozřejmě vyšším oktanovým číslem neuškodíte, spíš naopak. Problematické je to u starších motorů bez řízení elektronikou, které byly nastaveny na určitou kvalitu paliva, proto lépe fungovaly třeba na BA 91 než na BA 95. Motor 1.4 TSI má přímé vstřikování a poměrně vysokou kompresi (na benzínový motor), proto vyžaduje benzín vyššího oktanového čísla. Na natural 95 fungovat bude, ale v zájmu zachování parametrů výkonu, spotřeby a hlavně životnosti doporučuji tankovat kvalitnější značkové palivo a pokud možno vyššího oktanového čísla, minimálně 98 - přesně jak radí výrobce. Pokud ale natankujete benzín oktanového čísla 98 nebo 100, je už celkem jedno. Motor bude na oba dva druhy benzínu fungovat prakticky stejně. Používání paliva s ještě vyšším oktanovým číslem (např. Shell V-Power Racing 100, OMV Carrera 100...) se pozitivně projeví až po dlouhé době lepší kondicí agregátu.
- Sonyy
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 24.10.2009 19:52
- Bydliště: Prague
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
Tankuju verva 100 (98 oktanu) nebo carrera 100 (100 oktanu), samozrejme je citit tichsi chod a lepsi zvuk pri vysokych otackach. Kdyz koukam u Shell na tej jejich ultra super racing 100 za 39 kc/l tak se musim smat, tankuju carreru 100 za 34 kc/l. Odbornik odpovedel spravne.
kazdopadne, znamej ma mondeo v6 (2005/6) od zacatku tankuje 100 oktanu a motor je jako novy.
Cau ahoj !
kazdopadne, znamej ma mondeo v6 (2005/6) od zacatku tankuje 100 oktanu a motor je jako novy.
Cau ahoj !
Vw Golf VI TSI 90kw
-
- Jezdec
- Příspěvky: 451
- Registrován: 08.09.2009 22:14
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
Podobně to bude i u benzínu
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv" onclick="window.open(this.href);return false;
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv" onclick="window.open(this.href);return false;
- Golfinger Black
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 14.08.2010 20:17
- Bydliště: Plzen
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
S tou shellkou máš pravdu. Taky tankuju carreru a když neni poblíž OMV, tak beru Vervu u Benziny.
Za tu dobu co mam golfíka jsem natankoval N95 pouze jednou (jinej neměli) a fakt jsem to okamžitě poznal!...musel jsem ho daleko víc točit.
Za tu dobu co mam golfíka jsem natankoval N95 pouze jednou (jinej neměli) a fakt jsem to okamžitě poznal!...musel jsem ho daleko víc točit.
- Golfinger Black
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 14.08.2010 20:17
- Bydliště: Plzen
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
Jo a u prodejce mi povídali at tankuju N95. Samozřejmě oni mají zajem na tom, aby mi auto nevydrželo a abych byl u nich v servisu jako doma!...co si budem nalhávat
-
- Jezdec
- Příspěvky: 341
- Registrován: 26.07.2010 13:48
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
A co u motoru 1,2 TSI?
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
Carrera 100 nemá podle mýho vůbec 100 oktanů, je to dovozový N98, stejně jako Verva 100.Sonyy píše:...nebo carrera 100 (100 oktanu)...
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 451
- Registrován: 08.09.2009 22:14
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
Pokud si přečtu VW DE a VW CZ tak z obou mi jednoznačně vyplývá, že pro 1.2TSI je určeno palivo 95 okt a pro 1,4TSI pak 98 okt s tím, že se může použít (rozuměj aniž by došlo k poškození) pro 1.2 i 91 okt, resp. pro 1.4 pak 95 okt.
Kdysi jsem měl koncernový motor 1.4 16V, 77 kW, kde bylo primárně určené palivo 98 okt a mohlo se použít 95 okt. Bohužel jsem si při koupi nevšiml, že pro ten motor je standard 98 okt. Bohužel ten rozdíl mezi oběma benzíny byl znát. Už bych nikdy nekoupil motor, pro který je primárně určen benzín 98 okt. U tohoto motoru bohužel 98 okt bylo znát oproti 95 okt.
Pokud jsem ale použil 98čku do motoru, který je konstruován na 95ku, nijaké viditelné zlepšení se nekonalo.
Kdysi jsem měl koncernový motor 1.4 16V, 77 kW, kde bylo primárně určené palivo 98 okt a mohlo se použít 95 okt. Bohužel jsem si při koupi nevšiml, že pro ten motor je standard 98 okt. Bohužel ten rozdíl mezi oběma benzíny byl znát. Už bych nikdy nekoupil motor, pro který je primárně určen benzín 98 okt. U tohoto motoru bohužel 98 okt bylo znát oproti 95 okt.
Pokud jsem ale použil 98čku do motoru, který je konstruován na 95ku, nijaké viditelné zlepšení se nekonalo.
- Sonyy
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 24.10.2009 19:52
- Bydliště: Prague
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
Koukni se nekdy na stitky pod nazvem paliva, u stojanu . Verva 100 je jenom reklamni trik, na stitku mas 98. Carrera 100 se dovazi z nemecka a ma 100 oktanu.Pantani píše:Carrera 100 nemá podle mýho vůbec 100 oktanů, je to dovozový N98, stejně jako Verva 100.Sonyy píše:...nebo carrera 100 (100 oktanu)...
Vw Golf VI TSI 90kw
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
Kouknu! (já jsem právě měl za to, že jsem už koukal a bylo tam že je to 98o, ale třeba si to pamatuju blbě).
Překvapilo mě taky, že u místních je Verva 100 dražší o pár desítek haléřů než ta Carrera...
Překvapilo mě taky, že u místních je Verva 100 dražší o pár desítek haléřů než ta Carrera...
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 20.03.2010 12:14
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
....ja mam pri natankovani rovnakeho mnoztva 98 ako 95 vacsi najazd kilometrov pri 98ke teda aj o nieco nizsiu spotrebu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 23.06.2010 15:40
- Bydliště: Praha
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
Čau, debata o benzínech už tady byla jako samostatné téma. Tam sem psal, jak je to se 100 okt. benzíny. Zkráceně: všechny 100 okt. jsou do ČR dováženy a stojany jsou označeny jako pro 98 okt. (znamená to v průměru minimální okt. číslo, které benzín musí mít)
To powerxxl: Nevypočítává se náhodou dojezd ze spotřeby?
To powerxxl: Nevypočítává se náhodou dojezd ze spotřeby?
- Golfinger Black
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 14.08.2010 20:17
- Bydliště: Plzen
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
fkabl píše:A co u motoru 1,2 TSI?
To je na tobě, ale jestli ho plánuješ mít delší dobu, tak ber N98 a časem se ti odvděčí lepší pružností.
A neřeš ten rozdíl 2 nebo 3kč/l, jestli to někdo řeší tak si měl koupit TDI
Zdaaary!!!
-
- Řidič
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.01.2010 18:42
Re: Golf VI 1.4tsi 90kw -jaký natural tankovat?
JUak už psal Sonyy, ten benzín OMV Carrera 100 je skutečně stooktanovej, protože na štítku vedle pistole je napsáno BA 100. Akorát si teda myslím, že je spíš dováženej z Rakouska, když je OMV rakouská firma. Ale nevím to jistě.
Jinak já jsem uplně první nádrž natankoval Shell V Power Racing a pak už vždy jen doplňoval OMV CArrera 100. Nemůžu porovnávat s provozem na jinej benzín, ale můžu říct, že na tohle to běá krásně, tahá krásně a mlčí taky krásně. Největší podíl na tom má samozřejmě to, že je to dobrý auto, ale ten benzín snad taky svou měrou.
Jinak já jsem uplně první nádrž natankoval Shell V Power Racing a pak už vždy jen doplňoval OMV CArrera 100. Nemůžu porovnávat s provozem na jinej benzín, ale můžu říct, že na tohle to běá krásně, tahá krásně a mlčí taky krásně. Největší podíl na tom má samozřejmě to, že je to dobrý auto, ale ten benzín snad taky svou měrou.