No nesmysl jsi plácl, protože ten limit není daný typem převodovky, ale její konstrukcí a materiály (takže vůbec nezáleží na tom, jaký limit má u převodovky Renault nebo jakýkoliv jiný výrobce). Samotný koncern má DSG převodovky dvě. Sedmistupňovou pro slabší motorizace (více převodů pro lepší dynamiku slabších motorů) a šestistupňovou pro silnější motorizace (uzpůsobena pro přenos více Nm).net.work píše:Nevím tedy... Mozna placnu nesmysl, ale renault pouziva taky svoje DSG /suche/ a tam maji limit 310Nm.... takze mozna tam nejaka 50Nm rezerva bude....
1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Moderátor: SandrikGVI
- Andrew
- Řidič
- Příspěvky: 95
- Registrován: 11.06.2010 01:09
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
-
- Jezdec
- Příspěvky: 286
- Registrován: 26.07.2008 19:35
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
to samozrejme mas pravdu ze to zalezi na materialech, atp.. ale ani ty, ani ja nevim zda-li ma renault neco vice naddimenzovano a nebo ne....Andrew píše:No nesmysl jsi plácl, protože ten limit není daný typem převodovky, ale její konstrukcí a materiály (takže vůbec nezáleží na tom, jaký limit má u převodovky Renault nebo jakýkoliv jiný výrobce). Samotný koncern má DSG převodovky dvě. Sedmistupňovou pro slabší motorizace (více převodů pro lepší dynamiku slabších motorů) a šestistupňovou pro silnější motorizace (uzpůsobena pro přenos více Nm).net.work píše:Nevím tedy... Mozna placnu nesmysl, ale renault pouziva taky svoje DSG /suche/ a tam maji limit 310Nm.... takze mozna tam nejaka 50Nm rezerva bude....
GVI - 1.2TSI, 63kW, DSG, tornado red - prodáno
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
-
- Jezdec
- Příspěvky: 475
- Registrován: 19.08.2009 15:06
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
ja vam tady trosku rozcerim vodu s tou zarukou
nekdo tu povidal o zaruce na cele auto a ze ti neuznaji praskle sklo kdyz mas nacipovany motor - nekdy lepsi nemluvit )
je podstatny si uvedomit 2 veci:
1. Dvouleta zaruka je zakonna. To znamena ze pokud je v zarucnich podminkach prodejce neco co ho rozporuje (zakon) tak ty podminky neplati!! Kdyby jste si auto namalovali na modro, olepili ho foliema jako skuci a ochipovali i climatronic tak zaruka plati.
2. Pokud si nechate upravit nejakou cast vozu (napr. motor) tak vyrobce resp. prodejce muze reklamaci neuznat pokud prokazatelne mohla ovlivnit spravnou funkcnost prvku nebo zavadu kterou reklamujete. A podstatne je ze to musi byt prokazatelne! A jelikoz prodejce je ten kdo zamita, predpokladam (nevim to jiste) ze to dukazni bremeno nese on.
Takze bych z toho takove obavy nemel, nevim kde lidi prisli na to ze zaruka plati jen kdyz vam v krame reknou ze plati )
nekdo tu povidal o zaruce na cele auto a ze ti neuznaji praskle sklo kdyz mas nacipovany motor - nekdy lepsi nemluvit )
je podstatny si uvedomit 2 veci:
1. Dvouleta zaruka je zakonna. To znamena ze pokud je v zarucnich podminkach prodejce neco co ho rozporuje (zakon) tak ty podminky neplati!! Kdyby jste si auto namalovali na modro, olepili ho foliema jako skuci a ochipovali i climatronic tak zaruka plati.
2. Pokud si nechate upravit nejakou cast vozu (napr. motor) tak vyrobce resp. prodejce muze reklamaci neuznat pokud prokazatelne mohla ovlivnit spravnou funkcnost prvku nebo zavadu kterou reklamujete. A podstatne je ze to musi byt prokazatelne! A jelikoz prodejce je ten kdo zamita, predpokladam (nevim to jiste) ze to dukazni bremeno nese on.
Takze bych z toho takove obavy nemel, nevim kde lidi prisli na to ze zaruka plati jen kdyz vam v krame reknou ze plati )
- Thorwards
- Závodník
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.12.2009 22:32
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
S tím souhlasím až na to, že důkazní břemeno nese při případném sporu zákazník. Pokud prodejce řekne, že chip ovlivnil funkci třeba klimatizace a proto ti neuznává její reklamaci, tak je pak na tobě aby jsi prokázal, že tomu tak není.
-
- Závodník
- Příspěvky: 575
- Registrován: 20.11.2009 23:55
- Bydliště: Severní Čechy, Špindlerův Mlýn
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Trošku se do toho vložím. Samozřejmě, že záruka je ze zákona 2 roky, ale existují podmínky, které je nutno dodržovat a to samé je u každého zboží. Např. když si koupím např. kolečkové brusle a budu s nimi jezdit po písku a zadřou se mi kolečka, tak záruku neuzná nikdo, protože jsem je neužíval jak jsem měl a potom je tu samozřejmě to, že pokud si něco upravím, tak samozřejmě jsem učinil zásah, např. do motoru a už není jak mi ho výrobce prodal, tzn. že pokud se tím něco poškodí, nemůže výrobce, výrobcem myslím prodejce, nést břímě opravy v rámci záruky. To by pak mohl přijít něco, dát tam větší turbo, upravit software auta a přidat 200koní a samozřejmě součástky nejsou na to stavěné, co nevymění a VW nemůže uznat záruku. Např. je tu diskuze o dvou verzích DSG, jedna pro motor s kroutícím momentem max 310NM (nevím tuto hodnotu, příklad) a potom pro verze jako GTI,GTD atd. které jsou uzpůsobeny pro kroutící moment nad tuto hodnotu. Samozřejmě pokud zvýším výkon auta nad tuto hodnotu a poškodím vozidlo, tak za to nemůže VW nést odpovědnost přeci? Protože jeho výrobek byl stavěnej na hodnotu seriovou dle výroby a nikoli na tu, kterou jsem navýšil.zajda82 píše:ja vam tady trosku rozcerim vodu s tou zarukou
nekdo tu povidal o zaruce na cele auto a ze ti neuznaji praskle sklo kdyz mas nacipovany motor - nekdy lepsi nemluvit )
je podstatny si uvedomit 2 veci:
1. Dvouleta zaruka je zakonna. To znamena ze pokud je v zarucnich podminkach prodejce neco co ho rozporuje (zakon) tak ty podminky neplati!! Kdyby jste si auto namalovali na modro, olepili ho foliema jako skuci a ochipovali i climatronic tak zaruka plati.
2. Pokud si nechate upravit nejakou cast vozu (napr. motor) tak vyrobce resp. prodejce muze reklamaci neuznat pokud prokazatelne mohla ovlivnit spravnou funkcnost prvku nebo zavadu kterou reklamujete. A podstatne je ze to musi byt prokazatelne! A jelikoz prodejce je ten kdo zamita, predpokladam (nevim to jiste) ze to dukazni bremeno nese on.
Takze bych z toho takove obavy nemel, nevim kde lidi prisli na to ze zaruka plati jen kdyz vam v krame reknou ze plati )
A přidávám se k Thow...má naprostou pravdu. Nesmí se jednat o příčinnou souvislost s tvou úpravou a důkazní břemeno nese zákazník. VW řekne, že neuzná záruku kvůli provedené úpravě a je na zákazníku, aby prokázal, že zde není příčinná souvislost mezi vadou a jeho úpravou. Samozřejmě ze zkušenosti, kdy jsem už 2 spory zažil. Zákazník neuspěl, ale pouze došlo k dohodě. Automobilky mají dobré právní oddělení a neuznají to především z důvodu, že by vznikl PRECEDENT !!! Ano pokud si najmete právníka za 5000,- Kč na hodinu, máte šanci, ale nestojí to za ty peníze a ani čas To je moje doporučení. Nejlepší je se domluvit lidsky.
Petr Látal (Gvines)
-
- Závodník
- Příspěvky: 575
- Registrován: 20.11.2009 23:55
- Bydliště: Severní Čechy, Špindlerův Mlýn
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Trošku se do toho vložím. Samozřejmě, že záruka je ze zákona 2 roky, ale existují podmínky, které je nutno dodržovat a to samé je u každého zboží. Např. když si koupím např. kolečkové brusle a budu s nimi jezdit po písku a zadřou se mi kolečka, tak záruku neuzná nikdo, protože jsem je neužíval jak jsem měl a potom je tu samozřejmě to, že pokud si něco upravím, tak samozřejmě jsem učinil zásah, např. do motoru a už není jak mi ho výrobce prodal, tzn. že pokud se tím něco poškodí, nemůže výrobce, výrobcem myslím prodejce, nést břímě opravy v rámci záruky. To by pak mohl přijít něco, dát tam větší turbo, upravit software auta a přidat 200koní a samozřejmě součástky nejsou na to stavěné, co nevymění a VW nemůže uznat záruku. Např. je tu diskuze o dvou verzích DSG, jedna pro motor s kroutícím momentem max 310NM (nevím tuto hodnotu, příklad) a potom pro verze jako GTI,GTD atd. které jsou uzpůsobeny pro kroutící moment nad tuto hodnotu. Samozřejmě pokud zvýším výkon auta nad tuto hodnotu a poškodím vozidlo, tak za to nemůže VW nést odpovědnost přeci? Protože jeho výrobek byl stavěnej na hodnotu seriovou dle výroby a nikoli na tu, kterou jsem navýšil.zajda82 píše:ja vam tady trosku rozcerim vodu s tou zarukou
nekdo tu povidal o zaruce na cele auto a ze ti neuznaji praskle sklo kdyz mas nacipovany motor - nekdy lepsi nemluvit )
je podstatny si uvedomit 2 veci:
1. Dvouleta zaruka je zakonna. To znamena ze pokud je v zarucnich podminkach prodejce neco co ho rozporuje (zakon) tak ty podminky neplati!! Kdyby jste si auto namalovali na modro, olepili ho foliema jako skuci a ochipovali i climatronic tak zaruka plati.
2. Pokud si nechate upravit nejakou cast vozu (napr. motor) tak vyrobce resp. prodejce muze reklamaci neuznat pokud prokazatelne mohla ovlivnit spravnou funkcnost prvku nebo zavadu kterou reklamujete. A podstatne je ze to musi byt prokazatelne! A jelikoz prodejce je ten kdo zamita, predpokladam (nevim to jiste) ze to dukazni bremeno nese on.
Takze bych z toho takove obavy nemel, nevim kde lidi prisli na to ze zaruka plati jen kdyz vam v krame reknou ze plati )
A přidávám se k Thow...má naprostou pravdu. Nesmí se jednat o příčinnou souvislost s tvou úpravou a důkazní břemeno nese zákazník. VW řekne, že neuzná záruku kvůli provedené úpravě a je na zákazníku, aby prokázal, že zde není příčinná souvislost mezi vadou a jeho úpravou. Samozřejmě ze zkušenosti, kdy jsem už 2 spory zažil. Zákazník neuspěl, ale pouze došlo k dohodě. Automobilky mají dobré právní oddělení a neuznají to především z důvodu, že by vznikl PRECEDENT !!! Ano pokud si najmete právníka za 5000,- Kč na hodinu, máte šanci, ale nestojí to za ty peníze a ani čas To je moje doporučení. Nejlepší je se domluvit lidsky.
Petr Látal (Gvines)
-
- Jezdec
- Příspěvky: 475
- Registrován: 19.08.2009 15:06
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
souhlas s obema, prakticky piseme vsichni to stejny
ale musi to byt selektivni, nesmi se zakaznik nechat odbit kdyz mu odejde alternator s tim ze se nachazi pod kapotou a ma chipnuty motor
dekuji ze jste me vzdelali s tim dukaznim bremenem, selsky rozum zde nebylo dobre aplikovat
ale musi to byt selektivni, nesmi se zakaznik nechat odbit kdyz mu odejde alternator s tim ze se nachazi pod kapotou a ma chipnuty motor
dekuji ze jste me vzdelali s tim dukaznim bremenem, selsky rozum zde nebylo dobre aplikovat
-
- Závodník
- Příspěvky: 575
- Registrován: 20.11.2009 23:55
- Bydliště: Severní Čechy, Špindlerův Mlýn
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
No selský rozum se dá použít pro lidské chování, ale v rámci zákona moc ne Samozřejmě jak říkám, vše je o lidech a o jednání. Mám na autě modré SMD ledky v parkovačkách a v Německu v servise nebyl absolutně problém a radio jsem taky měnil. Ono já bych to nehrotil. Chip bych nechal po záruce nebo od firmy ABT, která to dělá originálně. Co se týče ostatních úprav, dělal bych je a neřešil.zajda82 píše:souhlas s obema, prakticky piseme vsichni to stejny
ale musi to byt selektivni, nesmi se zakaznik nechat odbit kdyz mu odejde alternator s tim ze se nachazi pod kapotou a ma chipnuty motor
dekuji ze jste me vzdelali s tim dukaznim bremenem, selsky rozum zde nebylo dobre aplikovat
Petr Látal (Gvines)
-
- Jezdec
- Příspěvky: 286
- Registrován: 26.07.2008 19:35
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Dneska si uz na svou puvodni otazku muzu odpovedet sam TSI motor sem si po par desitkach kilometru naprosto zamiloval
63kW papirove vypada malo...
Uprimne - pro bezne jezdeni to uplne luxusne staci.. opravdu..
Neni to zadny zavodak, to ne - ale ten kroutak pri 1500 ot je proste uzasny a opravdu do mesta na okrsky a svatecne dalnice nejsou vubec problem (ba naopak - pri 130 ten motor toci 2600 ot)... Zrychluje to opravdu slusne (rozhodne lepe, nez jsem ocekaval)...
Takze pokud se nekdo rozhoduje, jestli mu tento motor bude na bezne jezdeni stacit (a je treba financne limitovan) tak mu odpovim ze ano a rozhodne se vyplati priplatit par tisic oproti klasicke 1.4
63kW papirove vypada malo...
Uprimne - pro bezne jezdeni to uplne luxusne staci.. opravdu..
Neni to zadny zavodak, to ne - ale ten kroutak pri 1500 ot je proste uzasny a opravdu do mesta na okrsky a svatecne dalnice nejsou vubec problem (ba naopak - pri 130 ten motor toci 2600 ot)... Zrychluje to opravdu slusne (rozhodne lepe, nez jsem ocekaval)...
Takze pokud se nekdo rozhoduje, jestli mu tento motor bude na bezne jezdeni stacit (a je treba financne limitovan) tak mu odpovim ze ano a rozhodne se vyplati priplatit par tisic oproti klasicke 1.4
GVI - 1.2TSI, 63kW, DSG, tornado red - prodáno
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 10.10.2009 21:15
- Bydliště: Přerov
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
No ja bych zapnul klimu a odpojil bych napájení elktromagnetické spojky čerpadla klimatizace a pokud by to nevyhodilo chybu tlaku klimatizace tak by to auto mělo frčet jako 77 kW ale nebude chladit.Chipnuty hned co?fkabl píše:Tak na tom tvrzení se zvýšením "výkonu klimou" něco bude. Budu citovat ze Světa motorů č.41/2010, kde testovali Roomstera s motorem 1,2 TSI (63kw): "...připlatit klimatizaci rozhodně doporučujeme nejen kvůli chládku. Motor 1,2 TSI má jiné mapy pro svůj chod s připojenou klimatizací a ty jsou v případě verze 63 kw stejně jako u výkonnější varianty se 77 kw. Takže stiskem tlačítka AC u těchto vozů dokonce zvýšíte výkon."
Nicméně já bych rozhodně motor nechipoval, neriskoval komplikace s životností motoru, spory se zárukou a následné soudní spory (a s tím spojené výdaje a nejistý výsledek) s výrobcem, ale raději koupil silnější motor rovnou. V nejhorším případě chipoval až po skončení záruky.